Poradnik - Jak kupić VFR750 RC36II

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Poradnik - Jak kupić VFR750 RC36II

Post autor: KolczyK » pt 08 lut 2013, 14:39

Hej,

postanowiłem założyć takie tematy do każdego modelu VFR

MÓWIMY O VFR VFR750 RC36II


PROSZĘ I WPISYWANIE CO SPRAWDZAĆ, NA CO SZCZEGÓLNIE ZWRACAĆ UWAGĘ W DANYM MODELU.

Typowe Problemy, usterki
Koszty eksploatacji


Potem pokasuję posty i stworzę jeden zamknięty, obszerny post.

LWG

KolczyK
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
mobiand
teksciarz
teksciarz
Posty: 166
Rejestracja: sob 15 maja 2010, 23:37
Model VFR: Była rc36II jest XX
Imię: Andrzej
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sulęcin
Kontakt:

Re: Poradnik - Jak kupić VFR750 RC36II

Post autor: mobiand » pt 08 lut 2013, 15:18

Oczywiście należy sprawdzić czy prosto jedzie, jakiekolwiek ślady ingerencji w ramę wykluczają zakup danego sprzęta. Stan stelaży pomocniczych (pod czachą i zadupkiem) powinien być również nienaganny. Warto sprawdzić owiewki od wewnętrznej strony (czy są wszystkie uchwyty), dla niektórych ważny będzie stan lakieru choć ja uważam że ciężko znależć kilkunastoletniego sprzęta z idealnym oryginalnym lakierem.
stan tarcz hamulcowych i klocków.
była VFR 750f rc36II 1996 a jest 1100xx, WFM M06 1962, WSK125 1979, Jawa 50

Awatar użytkownika
BlackHunter
teksciarz
teksciarz
Posty: 126
Rejestracja: wt 07 sie 2012, 18:05
Model VFR: rc36II --> V tec
Imię: Michał
województwo: podlaskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suwałki/Sejny

Re: Poradnik - Jak kupić VFR750 RC36II

Post autor: BlackHunter » pt 08 lut 2013, 15:58

-tylna opona w orginalne powinna miec szerokosc 170
-uchwyty zadupka czy nie pourywane(u mnie przynajmniej byly)
-miernikiem sprawdzic prad ladowania
-sprzegielko rozrusznika
-jesli moto z anglii to zwrocilbym uwage na stan przednich kolektorow
Dla jednych to szaleństwo, dla innych całe życie...
Życie jest jak motocykl- to Ty nadajesz mu tępo i kierunek

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Model VFR: VFR750 & XT600
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Poradnik - Jak kupić VFR750 RC36II

Post autor: Fakir » sob 09 lut 2013, 09:46

Sprawdzić ładowanie, i pomęczyć rozrusznik czy przypadkiem sprzęgiełko rozrusznika nie puszcza - bo jest bardzo ciężko dostępne :?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Model VFR: RC36II96 r.
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Poradnik - Jak kupić VFR750 RC36II

Post autor: figaro » ndz 10 lut 2013, 21:19

Produkcję modelu rozpoczęto w 1994 a zakończono w 1997 roku. Poprzednikiem był model oznaczony jako RC36/1 produkowany od 1990 do 1994 roku. Następca natomiast jest model oznaczony jako RC46.
Jest również ostatnim modelem VFR o pojemności 750 cm3 , zasilanym gaźnikami.
W stosunku do poprzedniczki zastosowano następujące zmiany:
- całkowicie elektroniczna deska rozdzielcza
- łatwiejszy demontaż plastikowych osłon
- brak kranika paliwa w lewej bocznej owiewce [pozostał tylko serwisowy]
- brak wstępnego tłumika
- mniejsza masa
- inny wzór felg [mniej szprych w tylnym kole]
- węższa tylna felga
- pływające tarcze hamulcowe z przodu
- większy zbiornik paliwa
- odświeżony design zewnętrzny nawiązujący do kultowej NR750
- poziom siedziska wyższy o 30mm

W trakcie produkcji stosowano kilka wariantów kolorystycznych. Najpopularniejszym [stosowanym przez cały okres produkcji] był kolor czerwony. Dodatkowo w zależności od rocznika występowały również:
- czarny [94 – 95]
- srebrny [95 – 96]
- niebieski [96- 97]
- turkusowy [94]
- zielony [97]
Przez cały okres produkcji nie dokonano żadnych znaczących zmian technicznych. Modele na rynek europejski mają oznaczenia [na zbiorniku] w kolorze jasnym oraz jasne z ciemnym tzw. cieniem [na osłonie bocznej]. Modele na rynek za amerykańsko, kanadyjski mają oznaczenia w postaci czarnego skrzydełka z napisem HONDA w jasnej obwódce na zbiornik paliwa oraz napisu VFR w kolorze czarnym z jasna obwódką na osłonie bocznej.

Udana jednostka silnikowa [V4] jest w prostej linii rozwojowej, następcą jednostki z modelu RC24. Trwały i niezawodny silnik [rozrząd napędzany kołami zębatymi] jest niezaprzeczalnie najsilniejszym punktem tego motocykla. Nadzwyczajna trwałość podzespołów oraz długie okresy między przeglądowe [12000 km] powodują stosunkowo rzadkie wizyty w autoryzowanym serwisie. Mówi się, że
VFR-ka jest bezawaryjna. To prawda, ale pod warunkiem rzetelnie
przeprowadzonego serwisu. Niestety, coraz częściej spotyka się egzemplarze, które dokonały lub za chwilę dokonają żywota. Powodem tego stanu rzeczy jest owa legendarna trwałość VFR, która prowadzi do zupełnego nieliczenia się z wymogami technicznymi motocykla. Spotyka się motocykle, które jeżdżą [jeszcze] bez wymiany oleju co najmniej kilka lat. Wejście w posiadanie takiego „rodzynka” stanowi początek problemów finansowych i nie tylko.
Należy zwrócić uwagę [baczną] na wysokie koszty części zamiennych oraz
robocizny w warsztatach mechanicznych. Można śmiało stwierdzić, że HONDA RC36/2 nie jest motocyklem tanim ani w zakupie, ani w eksploatacji. Nabycie go, to
najczęściej początek całkiem sporych wydatków na ten motocykl w czasie całej jego eksploatacji.
Części zamienne oraz elementy wyposażenia produkowane są wyłącznie za
granicą oraz rozprowadzane w oficjalnej sieci HONDY. Nie produkuje się
zamienników, w związku z czym ceny wyrażane są w euro, co po przeliczeniu
na złote stanowi dla wielu barierę nie do przejścia. Naprawianie
motocykla domowymi sposobami daje marne wyniki oraz prowadzi do dużego
spadku wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Podczas oględzin interesującego
nas motocykla należy zwrócić uwagę na podane niżej informacje.

I OGLĘDZINY WSTĘPNE

- zwracamy uwagę na ogólny stan motocykla
- motocykl zaniedbany, brudny należy sobie generalnie darować
- połamane plastiki lub ich braki świadczą o przygodowej historii motocykla
- braki w plastikach [tzw. streetfightery] to najczęściej powypadkowe egzemplarze pozbawione połamanych i uszkodzonych osłon
- nietypowe malowania mogą zdradzać różne przygody w przeszłości
- bardzo ważna jest obecność i rodzaj naklejek na owiewkach i zbiorniku
- naklejki na owiewkach są na lakierze, natomiast na zbiorniku pod lakierem bezbarwnym
- zwracamy uwagę na spasowanie owiewek [już niewielkie przygody powodują nierówne przyleganie i większe szczeliny]
- powłoka lakiernicza jest metalizowana
- elementy aluminiowe są wyłącznie lakierowane [nie malowane]
- śruby mocujące owiewki są na klucz ampulowy oraz wkrętak krzyżakowy
- podnóżki aluminiowe bez gumowych nakładek
- sety aluminiowe
- felgi czarne [przednia 6 szprychowa, tylna 5 szprychowa]
- tarcze hamulcowe pływające [na koszu w kolorze mosiężnym]
- rama aluminiowa[matowa na dole, satynowa do główki ramy]
- wahacz aluminiowy, matowy
- tłumik wykończony z polerowanej stali
- lusterka wsteczne czarne
- ramiona lusterek w gumowych osłonach
- siedzenie czarne
- nakładka na tylne siedzenie w kolorze motocykla
- tabliczka z kodem koloru, pod siedzeniem z prawej strony

II OGLĘDZINY DOKŁADNE

- sprawdzamy numer ramy [wybity na główce ramy z prawej strony]
- sprawdzamy tabliczkę znamionową [przynitowana do ramy po prawej stronie, przed główką ramy]
- sprawdzamy numer silnika [kadłub silnika po prawej stronie obok wlewu oleju]
- numery mają zgadzać się z dokumentacją
- na tabliczce znamionowej podano wartości hałasu dla tłumika [jeżeli będzie za głośny mogą być kłopoty przy rejestracji lub kontroli drogowej]
- sprawdzamy ograniczniki skrętu [dolna półka przy główce ramy]
- sprawdzamy łożyska główki ramy [kierownica ma obracać się swobodnie bez zacięć i oporów]
- VFR ma dwie chłodnice [duża – chłodzenie silnika; mała powyżej – chłodzenie oleju]
- sprawdzamy łożyska kół [mają się kręcić bez oporów oraz bez bocznego luzu]
- sprawdzamy stan przednich i tylnego zacisku [tarcza ma nie obcierać o klocki]
- sprawdzamy ewentualne wycieki z zacisków
- sprawdzamy łożyska wahacza tylnego [luzy kwalifikują łożyska do wymiany]
- sprawdzamy olej [stan, kolor, zapach]
- sprawdzamy opony [stan bieżnika oraz datę ich produkcji]
- ugięcie przedniego i tylnego zawieszenia [płynnie, bez hałasów i podejrzanych dźwięków]
- jeżeli sprzedający wyraża zgodę, demontujemy owiewki boczne i tylną
- sprawdzamy stan owiewek pod spodem [pęknięcia, ślady po klejeniu]
- sprawdzamy ewentualne wycieki [oryginalne uszczelki są papierowe za wyjątkiem uszczelki pod głowicą]
- sprawdzamy łańcuch napędowy [stan, naciąg oraz zębatkę napędową]
- sprawdzamy kluczyk [wspólny do stacyjki, korka wlewu paliwa i blokady pod siedzeniem, dwa w komplecie]
- kluczyk ma obracać się swobodnie, bez zacięć w zamkach
- sprawdzamy wlew paliwa [ślady korozji na wlewie i w zbiorniku]
- włączamy zapłon i sprawdzamy działanie świateł i klaksonu [wszystko ma działać]
- sprawdzamy stan kolektorów wylotowych z przodu [pod kątem korozji lub ewentualnych uszkodzeń powypadkowych]
- sprawdzamy opory na manetkach i cięgłach Bowdena [przesuw swobodny, beż zacięć]
- same cięgła bez załamań
- sprawdzamy wszystkie połączenia spawane [szczególnie na łączeniu główki ramy z ramą]
- sprawdzamy stan stelaża tylnego [jest stalowy, może rdzewieć]
- sprawdzamy mocowanie stelaża do ramy [pod kątem ewentualnych pęknięć]
- sprawdzamy mocowanie setów pasażera do ramy stelaża
- sprawdzamy stan gumowych uchwytów [przekaźniki, pompa paliwa, komputer ECU]
- sprawdzamy kostkę wtykową regulatora napięcia [ślady nadpaleń, odkształcenia spowodowane wysoką temperaturą]
- mocowanie regulatora napięcia do ramy stelaża [przylegać ma ściśle bez luzów, gdyż w trakcie jazdy mocno się nagrzewa]
- sprawdzamy akumulator oraz jego mocowanie
- sprawdzamy klucze, szczególnie do naciągu łańcucha [ukompletowanie lub czy są w ogóle]

III URUCHOMIENIE SILNIKA

- podczas oględzin silnik ma być wyłączony i zimny. Jakiekolwiek wcześniejsze rozgrzewanie motocykla może być przesłanką do próby ukrycia prawdziwego stanu silnika
- wyciągamy ssanie i na wciśniętym sprzęgle uruchamiamy silnik. Silnik powinien zaskoczyć najpóźniej po kilku przekręceniach wału korbowego. Podczas uruchamiania nie dodajemy gazu
- silnik po uruchomieniu powinien pracować równo i w miarę rozgrzewania nabierać stopniowo obrotów. W miarę nabierania obrotów zamykamy stopniowo ssanie
- podczas nagrzewania z tłumika może wydobywać się para wodna [normalne zjawisko]
- po nagrzaniu obroty powinny oscylować w granicach 1000 ± 100 obr/min
- silnik ma pracować równo, bez szarpania i spadków obrotów
- dodajemy gazu, silnik ma wchodzić płynnie na obroty i płynnie z nich schodzić. Strzelanie w tłumik podczas schodzenia z obrotów może świadczyć o źle wyregulowanych gaźnikach
- sprawdzamy działanie obrotomierza
- podczas dodawania gazu z wydechu nie powinien wydobywać się dym [dymienie może świadczyć o uszkodzeniu lub zużyciu pierścieni – bardzo wysokie koszta lub nieprawidłowej regulacji silnika]
- wejście na obroty powinno być natychmiastowe razem z ruchem manetki
- podczas dodawania gazu motocykl ma być stabilny [kołysanie sugeruje nieprawidłowości z zapłonem]
- w pracującym motocyklu, stojącym na centralnej podstawce sprawdzamy działanie sprzęgła i włączamy wszystkie biegi, zarówno w górę, jak i w dół
- biegi maja wchodzić pewnie, bez zacięć
- dodając przyspieszając sprawdzamy działanie prędkościomierza
- rozkładamy stopkę boczną na pracującym silniku [silnik powinien zgasnąć, zabezpieczenie sprawne]
- sprawdzamy napięcie ładowania [miernik podłączamy do zacisków akumulatora 13,5 – 16V przy 5000 obr/min]
- sprawdzamy, czy po kilkuminutowej pracy silnika nie zanika ładowanie [nagrzanie regulatora napięcia powoduje spadek napiecia ładowania – regulator do wymiany]
- gasimy i ponownie uruchamiamy motocykl [sprawdzenie regulacji i działania zapłonu – silnik powinien zaskoczyć na ciepło bez dodania gazu]
-

IV JAZDA PRÓBNA

- podczas jazdy sprawdzamy działanie skrzyni biegów [czy biegi wchodzą swobodnie i czy nie wyskakują pod obciążeniem]
- działanie sprzęgła [niedokładne wysprzęglenie oraz ciągnięcie na wciśniętej klamce – może świadczyć o zapowietrzonym układzie]
- działanie hamulców obu kół razem i na zmianę [hamowanie płynne, bez bicia klamki lub pedału, brak utraty siły hamującej po kilku naprzemiennych hamowaniach]
- działanie przedniego zawieszenia podczas hamowania [czy nie dobija]
- przyspieszanie i hamowanie silnikiem [płynne bez przerw oraz bez strzelania w tłumik podczas hamowania]
- test na elastyczność, czyli przyspieszanie na wysokim biegu z małej prędkości [stukanie świadczy o złym stanie panewek korbowych i bardzo wysokie koszta naprawy]
- prostoliniowe prowadzenie [puszczamy kierownicę]
- prowadzenie w zakrętach [przy różnych prędkościach]
- działanie świateł i kierunkowskazów
- czy w czasie jazdy nie dochodzą niepokojące dźwięki ze strony silnika lub układu jezdnego

Jeżeli wszystko wypadło pomyślnie być może stałeś się jednym z wielu szczęśliwych posiadaczy VFR750F RC36/2
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Model VFR: RC 46 '01
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Re: Poradnik - Jak kupić VFR750 RC36II

Post autor: armen1pl » pn 11 lut 2013, 08:08

Figaro, myśle że potencjalny kupiec wydrukuje sobie to i będzie miał liste przy oględzinach motocykla :D

Żeś się napocił kolego :D
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

lysy1100
bywalec
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: wt 17 lip 2012, 12:37
Model VFR: RC 36II
Imię: MICHAŁ
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Poradnik - Jak kupić VFR750 RC36II

Post autor: lysy1100 » pn 11 lut 2013, 09:15

Jak ja kupowałem to nie było takiego poradnika :D
"Ci, którzy się boją, umierają codziennie. Ci, którzy się nie boją, umierają tylko raz."

Awatar użytkownika
nierob
klepacz
klepacz
Posty: 535
Rejestracja: wt 30 sty 2007, 13:43
Model VFR: VFR750rc36II
Imię: nierob
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Przemków

Re: Poradnik - Jak kupić VFR750 RC36II

Post autor: nierob » pn 11 lut 2013, 15:11

sprawdzanie według tego poradnika potrwa od rana do nocy... ale na pewno warto.
trzask prask i po wszystkim.

tamis
bywalec
bywalec
Posty: 43
Rejestracja: czw 09 sie 2012, 17:49
Model VFR: VFR 800 FI
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Poradnik - Jak kupić VFR750 RC36II

Post autor: tamis » śr 13 lut 2013, 19:50

Z czynności pozakupowych, warto dobrać się do sprzęgiełka rozrusznika i wymienić sprężyny. Koszt niewielki a ratujemy się od większych wydatków. U mnie w zasadzie rozrusznik działał dobrze, a sprzęgiełko było pęknięte. Różnica w długości wymienianych sprężyn spora, widoczna gołym okiem. I piszę tu o porównaniu sprężyn z pękniętego sprzęgła i dobrego z nowymi sprężynami z ASO.
Pozdrawiam
SQ7NSQ

Awatar użytkownika
majorww516
bywalec
bywalec
Posty: 24
Rejestracja: sob 15 paź 2011, 13:20
Model VFR: 750
Imię: Wiesiek
województwo: podlaskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Białystok

Re: Poradnik - Jak kupić VFR750 RC36II

Post autor: majorww516 » sob 23 mar 2013, 20:40

Bardzo dobry i przydatny poradnik a przy okazji mam pytanie jaki wpływ na silnik i elektronikę ma długie nawet kilkuletnie nie używanie motocykla. Czy przy zakupie można to w jakiś sposób sprawdzić.

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Model VFR: RC36II96 r.
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Poradnik - Jak kupić VFR750 RC36II

Post autor: figaro » sob 23 mar 2013, 20:47

Jeżeli moto nie zostało przygotowane do dłuższego postoju, może okazać się, że nic z niego już nie będzie.
Najgorszym z możliwych toważyszy motocykla podczas jego przechowywania jest ...wilgoć.
Potrafi zniszczyć nie tylko silnik, ale i elektrykę.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
majorww516
bywalec
bywalec
Posty: 24
Rejestracja: sob 15 paź 2011, 13:20
Model VFR: 750
Imię: Wiesiek
województwo: podlaskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Białystok

Re: Poradnik - Jak kupić VFR750 RC36II

Post autor: majorww516 » ndz 24 mar 2013, 07:17

Dzieki za odpowiedź choć nie pocieszyłeś mnie. VFR-kę kupiłem trochę w ciemno (czasem tak się zdarza w życiu) miałem czas na oględziny przedzakupowe i nic niepokojącego nie zauważyłem plastyki w stanie prawie idealnym, spasowane jak z salonu, manetki, klamki, naklejki, tarcze i inne widoczne podzespoły wygladały super, natomiast już w garażu jak zdjąłem owiewki to zobaczyłem silnik i wszystko inne zakurzone, brudne, zaśniedziałe, bardzo minimalne oznaki rdzy szczególnie na opaskach przewodów gumowych i nakrętkach, cały wydech nieskorodowany. Pierwsze skojarzenie to jakby moto stało gdzieś w kurniku. Odpala normalnie, obroty nie falują, odgłosów stuków i innych nie słychać na zimno i po rozgrzaniu. Zastanawia mnie tylko zchodząca czarna farba z pokrywy sprzęgła. To wszystko da się wyczyścić lub spolerować nie ma problemu, natomiast przed sprawdzeniem ciśnienia w cylindrach moja obawa dotyczy wnętrza silnika (zawory,cylindry, skrzynia itp.) Jest to moja druga RC 36 II, pierwszą doprowadziłem do stanu prawie idealnego i oddałem ją (młodszemu) także została w rodzinie. Obecna jest w stanie rozkładu na czynniki pierwsze więc jak już wszystko zrobie to opiszę szczegółowo co najlepiej wykonać zaraz po zakupie moto. Pozdrawiam i tak jak wszyscy czekam z wielką tęsknotą na nowy sezon.

Szklana
teksciarz
teksciarz
Posty: 103
Rejestracja: ndz 25 cze 2006, 13:29
Model VFR: RC 36II 97'
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: opole

Re: Poradnik - Jak kupić VFR750 RC36II

Post autor: Szklana » ndz 24 mar 2013, 07:49

w mojej też farba trochę się " zmarszczyła " na pokrywie sprzęgła, myślę że to przez opary oleju ( korek wlewowy i bagnet ) lub przez przypadkowe rozlanie go przy wymianie
Szklana

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Model VFR: RC36II96 r.
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Poradnik - Jak kupić VFR750 RC36II

Post autor: figaro » ndz 24 mar 2013, 12:34

majorww516 pisze:wszystko inne zakurzone, brudne, zaśniedziałe, bardzo minimalne oznaki rdzy szczególnie na opaskach przewodów gumowych i nakrętkach, cały wydech nieskorodowany.
Takie oznaki mogą świadczyć, że wcale tak źle nie trafiłeś.
Jeżeli moto odpala, chodzi równo, to jet ok.
Pokrywę sprzęgła możesz wyczyść ze starej farby [proszkowa] i pomalować. Będzie git.
Gdzieś czytałem, że jeżeli uruchamiasz silnik po dłuższej przerwie [kilka lat], należy przed pierwszym rozruchem zalać nowy olej, który zmieniasz po kilkuset klilometrach.
Ot, taka swoista płukanka silnika.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
crucial
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 59
Rejestracja: czw 06 wrz 2012, 00:39
Model VFR: RC36II i XV535
Imię: Patryk
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna

Re: Poradnik - Jak kupić VFR750 RC36II

Post autor: crucial » ndz 24 mar 2013, 16:47

w jakich przypadkach były stosowane czerwone, a kiedy białe napisy przełączników przy manetkach?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości