Poradnik - Jak kupić VFR800FI

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Johann
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 81
Rejestracja: ndz 01 maja 2011, 00:09
Model VFR: nc 24 + rc 46
Imię: Marcin
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

Post autor: Johann » pn 11 lut 2013, 21:21

Diego pisze:
Johann pisze:Nie jest to prawda.
Niemcy dławią motocykle tylko na papierze ze względu na ubezpieczenie. U nich nawet v-max i hayabusa mają po 98 koni.
Hefe dobrze napisał.
Wszystkie moto z niemcowni wyjeżdżające z saloonu mają poniżej 100 koni ,to co robią właściciele później to ich broszka.
Nie jest to tylko dławienie na papierze.Niemcy mają taki przepis i koniec.Porządek musi być.
Fajnie, że tak wierzysz w niemiecką praworządność.
Ale przejedź się kiedyś niemiecką hayką prosto z salonu, to zmienisz zdanie.
Nie czyń jak ja czynię. Czyń jak nauczam.

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

Post autor: KolczyK » pn 11 lut 2013, 23:26

KONIEC OFF TOPU W TEMACIE.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 612
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Model VFR: RC 46 '98
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

Post autor: Hefajstos » wt 12 lut 2013, 09:02

Napisze jeszcze raz, moja Viferka niemka z 98 r ma sondy lambda , kata, HECS'a, kondomy na wysięgnikach luster, czarne felgi i ma 98 kucy i na bank jest zdławiona, i kompa ma takiego, że do wersji Intereceptora( 00 z utoamtycznym ssaniem, bez sond) podszedł i działał bez problemu, natomiast komp z intereceptora u mnie silnik nie odpalił.Jeszcze jedna rzecz o której zapomniałem.. W zbiorniku paliwa jest jeszcze blacha, która ma być idoto-odporna przy próbie nalania diesla.

Johann
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 81
Rejestracja: ndz 01 maja 2011, 00:09
Model VFR: nc 24 + rc 46
Imię: Marcin
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

Post autor: Johann » wt 12 lut 2013, 10:40

Hefajstos pisze:Napisze jeszcze raz, moja Viferka niemka z 98 r ma sondy lambda , kata, HECS'a, kondomy na wysięgnikach luster, czarne felgi i ma 98 kucy i na bank jest zdławiona.
Sprawdzałeś na hamowni, czy tak tylko Ci się wydaje, bo w papierach było napisane?
Widzę, że skoro mam dwadzieścia kilka postów, to sądzicie, żem świeżak. Ale jakoś mi się nie uśmiecha pisanie w każdym poście "witam" "vitka" "powitać" itp.
Uwierzcie mi chłopaki, że dławienie niemieckie do 98 koni odbywa się tylko na papierze.

Co innego z dławieniem do mniejszych kategorii - tu faktycznie są wymieniane moduły, dawane zwężki w króćce ssące, w gaźnikach inne dysze itp.
Nie czyń jak ja czynię. Czyń jak nauczam.

Awatar użytkownika
Revolut
pisarz
pisarz
Posty: 206
Rejestracja: sob 15 paź 2011, 13:42
Model VFR: VFR 800Fi, '00
Imię: Grzegorz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

Post autor: Revolut » wt 12 lut 2013, 13:28

Hefajstos pisze: W zbiorniku paliwa jest jeszcze blacha, która ma być idoto-odporna przy próbie nalania diesla.
U mnie - 2000 rok, Anglia - też jest blenda uniemożliwiająca wepchanie pistoletu od diesla.
Dodatkowo:
2000 niebieska ma czarne felgi
2001 niebieska ma srebrne felgi i nieco ciemniejszy (wpadający w bodajże fiolet) odcień.

Podczas kupna warto sprawdzić czy motocykl nie zgubił zaślepki pod lampą - na środku, od spodu powinna być zaślepka w kształcie trapezu.
Tak samo w anglikach, warto sprawdzić stelaż kanapy, jest jedna rurka, NAD która przechodzi nadkole, tak więc jest ona narażona na wodę i błoto odpadające z koła, tak więc wszystko może być w super stanie, a ona będzie zardzewiała.
Polecam także zakryć czymś zegary, by sprawdzić podświetlenie. Wtedy widać ciemniejsze obszary - niby nic, bo żarówki to koszt kilku złotych, ale trzeba rozbierać całą czaszę i zegary.


I taki mały off-top.
Co do teorii Niemiec... W broni i pneumatykach, nie wolno posiadać tłumików. Ale, że sztandarowe PCP Niemieckie, czyli HW 100, jest dość głośne, to Weihrauch stworzył jeden z najlepszych tłumików, dodaje go do HW 100, ale nazywa go separatorem. Czyli jest to tłumik komorowy, nazwany separatorem. Wszystko w majestacie prawa. :D
Każdy chce oksytocyny i endorfin... :P Ale jak nie można... To pozostaje adrenalina :D
Obrazek - VFR 800Fi '00 "Caerulentis somnium" :D

Awatar użytkownika
sensi
klepacz
klepacz
Posty: 584
Rejestracja: sob 12 sty 2008, 16:12
Model VFR: rc46 fi-1
Imię: pawel
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: londyn

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

Post autor: sensi » czw 14 lut 2013, 10:38

Revolut pisze: 2000 niebieska ma czarne felgi
2001 niebieska ma srebrne felgi i nieco ciemniejszy (wpadający w bodajże fiolet) odcień.
mialem model z roku 2000 teraz mam 2001 obydwie niebieskie i nie widze roznicy w kolorze

tomcat
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 66
Rejestracja: śr 05 sty 2011, 21:11
Model VFR: RC46 Interceptor
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czarna/Łańcut

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

Post autor: tomcat » czw 14 lut 2013, 14:44

Wersje USA tez się różnią:
- inne naklejki (Interceptor)
- brak HISS-a
- inna lampka oświetlenia tablicy rejestracyjnej
- pozycyjne w kierunkach a nie w reflektorze
- światła po zapłonie
Jak coś jeszcze sobie przypomnę to dopiszę :)

Awatar użytkownika
Boczek
bywalec
bywalec
Posty: 47
Rejestracja: wt 21 cze 2011, 00:39
Model VFR: RC46
Imię: Michał
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

Post autor: Boczek » pt 15 lut 2013, 21:03

tomcat pisze:Wersje USA tez się różnią:
- inne naklejki (Interceptor)
- brak HISS-a
- inna lampka oświetlenia tablicy rejestracyjnej
- pozycyjne w kierunkach a nie w reflektorze
- światła po zapłonie
Jak coś jeszcze sobie przypomnę to dopiszę :)
Chyba odblaski na goleniach,coś mi tak sie kojarzy.

tomcat
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 66
Rejestracja: śr 05 sty 2011, 21:11
Model VFR: RC46 Interceptor
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czarna/Łańcut

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

Post autor: tomcat » sob 16 lut 2013, 12:33

Odblaski też, do tego nie ma tabliczki znamionowej z prawej strony ramy tylko z lewej jest naklejka.

Awatar użytkownika
Fryt
teksciarz
teksciarz
Posty: 119
Rejestracja: pt 16 lis 2012, 14:31
Model VFR: 800 Fi RC46 98r
Imię: Krystian
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bytów

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

Post autor: Fryt » pt 05 kwie 2013, 14:24

Johann pisze:
Hefajstos pisze:Napisze jeszcze raz, moja Viferka niemka z 98 r ma sondy lambda , kata, HECS'a, kondomy na wysięgnikach luster, czarne felgi i ma 98 kucy i na bank jest zdławiona.
Sprawdzałeś na hamowni, czy tak tylko Ci się wydaje, bo w papierach było napisane?
Widzę, że skoro mam dwadzieścia kilka postów, to sądzicie, żem świeżak. Ale jakoś mi się nie uśmiecha pisanie w każdym poście "witam" "vitka" "powitać" itp.
Uwierzcie mi chłopaki, że dławienie niemieckie do 98 koni odbywa się tylko na papierze.

Co innego z dławieniem do mniejszych kategorii - tu faktycznie są wymieniane moduły, dawane zwężki w króćce ssące, w gaźnikach inne dysze itp.
Johann trochę racji tu masz bo w Niemczech dławi się sprzęty do 98 KM by płacić dużo niższe ubezpieczenie, odbywa się to tak że jedziesz na stacje gdzie zakładają ci "Kaganiec" na sprzęta, dostajesz to na papierze i wysyłasz do ubezpieczalni przez co płacisz dużo mniej. W Niemczech się raczej tego przestrzega bo jeżeli Cię złapie POLIZEI, czy to do kontroli czy w przypadku kolizji i będziesz miał wbite w papiery że masz 98 KM a będziesz miał więcej to nie dość że zapłacisz bardzo słoną karę, to jeszcze ciągnie to za sobą sporo innych niedogodności i konsekwencji. Jednak mogę śmiało stwierdzić że jak ktoś z Helmutów już zdławił swój sprzęt to też tak go sprzedaje. 8)
Jeżeli chodzi o dławienie to niestety się mylisz bo jest to obwarowane kategorią jaką posiadasz, wagą motocykla i wiekiem kierowcy, nie będę tu tego opisywał bo to OFF Topic :wink:
Odpowiedz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: co lubię w życiu robić. A potem zacznij to robić.

Awatar użytkownika
Syl Jonson
bywalec
bywalec
Posty: 37
Rejestracja: czw 25 kwie 2013, 11:02
Model VFR: RC 36 '97 red
Imię: Syl
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

Post autor: Syl Jonson » ndz 28 kwie 2013, 22:58

co nam daje HECS3, +/-?
Motocykl jak wino- im starszy, tym ładniejszy wydaje dźwięk.
piękne są chwile spędzone na motocyklu, a dodatkowo w doborowym towarzystwie - bezcenne.
pozdroVienia

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

Post autor: Diego » ndz 28 kwie 2013, 23:11

Honda Evolutional Catalysing System 3 ciej generacji.

-zmiejszenie emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
Jazda na motocyklu to najlepsze coś,co można robić w ubraniu

Awatar użytkownika
DeVeDe
pisarz
pisarz
Posty: 298
Rejestracja: sob 10 sty 2009, 12:47
Model VFR: RC46 '99
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Bródno
Kontakt:

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

Post autor: DeVeDe » wt 14 sty 2014, 21:01

Naklejeczka HONDA pod przednia szyba.
Na zadupku tez jest czarny znaczek HONDA miedzy lampa a siedzeniem... nie wiem tylko w ktorych rocznikach.
Pod siodlem jest naklejka z kodem koloru. Warto sprawdzic.. bo wymienic wszystkie plastiki na inne po glebie to nie problem... tylko ze nie zawsze sie trafi ten sam kolor. http://pkarwowski.pl/moto/?p=1038

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

Post autor: emil » wt 14 sty 2014, 22:34

Kolczyk - jako do autora - a w zasadzie do wszystkich - wrzućcie kilka fot pokazujących różnice między rocznikami, lusterka, liczniki, naklejki, felgi, hiss - dla potomnych ;) wiem, że jest niemiecka strona, ale tam nie widać tych szczegółów ;) ja takowej vfrki nie miałem, więc zdjęć nie posiadam, ale wielu z Was zapewne ma foty detali. pzdr

lutek
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 78
Rejestracja: sob 25 sty 2014, 19:47
Model VFR: 750f rc 36
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol (UK) -z Rybnik

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

Post autor: lutek » pn 19 maja 2014, 18:02

nie wiem czy w dobrym temacie pisze,ale wyczailem cos takiego i chce w weekend jechac zobaczyc,jedno co zepsute to gosc mowi ze zegary nie wyswietlaja przebiegu,temperatury i ladowania,czy to zegary do wymiany,jakie koszta a moze cos innego??

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości