Strona 1 z 5

Poradnik - Jak kupić VFR800FI

: pt 08 lut 2013, 14:30
autor: KolczyK
Hej,

postanowiłem założyć takie tematy do każdego modelu VFR

MÓWIMY O VFR 800FI 1998 2001

http://pl.wikipedia.org/wiki/Honda_VFR_800

PROSZĘ I WPISYWANIE CO SPRAWDZAĆ, NA CO SZCZEGÓLNIE ZWRACAĆ UWAGĘ W DANYM MODELU.


Typowe Problemy, usterki
Koszty eksploatacji


Potem pokasuję posty i stworzę jeden zamknięty, obszerny post.

LWG

KolczyK

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

: pt 08 lut 2013, 14:50
autor: Hefajstos
98-99 kondomy na lusterkach.
00-01 brak kondomów.
98 wersja z niemcowni z dławiona na 98 kucy, wyposażona w sondy lambda
98-99 cieniowane naklejki lub pełny kolor- ciągle mi się to myli która miała które, u mnie jeden bok ma cieniowany drugi nie, dlatego nie wiem która jest która...

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

: pt 08 lut 2013, 15:58
autor: armen1pl
98- 99 czarne felgi
00-01 felgi srebrne
00-01 hiss
00-01 hecs3
roczniki 98-99 i 00-01 różnią się czcionką na cyferblatach zegarów
98-99 mają dźwignie ssania na kierownicy.
00-01 ssanie automatyczne

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

: pt 08 lut 2013, 16:22
autor: michał RC 46
armen wprowadziłeś błąd
00-felgi czarne
00-01-inny program w ECU (mniejsze spalanie)

Praktycznie we wszystkich 800 FI, trzeba zwracać uwagę na stan kolektorów szczególnie sprzęty z Anglii maja je mocno skorodowane, następna sprawa spasowanie owiewek, wszystkie szczeliny mają być równe, zwracać uwagę na połączenie wypełnienia pod czachą czy współgrają z owiewkami, szczelina między zegarami powinna być równa a gdy szpara nadzwyczaj duża i rzuca się w oczy to najwidoczniej jest lub był skrzywiony przedni stelaż. Uszkodzenia na przedniej lampie oznaczają bardzo duży wydatek zazwyczaj ponad 1 tyś zł. Standardowo stan napędu, łańcucha i koniecznie sprawdzić czy jest na wyposażeniu klucz do naciągu (powód do negocjacji ceny). Stan łożyska główki ramy, oraz tarcze hamulcowe ( do 40 tyś powinny wyglądać jak z fabryki), wymienione to oznaka że była mocna gleba lub przebieg grubo ponad 70-80 tyś km. Wycierają się sety koło dźwigni zmiany biegów i hamulca ( mocno powycierane to oznaka że przebieg dobrze ponad 50-60 tyś km.

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

: pt 08 lut 2013, 17:31
autor: sajmon
99 milenijna felgi srebrne

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

: pt 08 lut 2013, 17:42
autor: Arnold
Sprawdzić koniecznie napięcie ładowania

winno być do 14.4

edit by: KolczyK

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

: pt 08 lut 2013, 19:30
autor: kiki
sprawdzić czy nie ma pęknięcia ramy przy mocowaniu ramy pomocniczej od siedzenia-potrafi pękać przy obciążeniach

Obrazek



Obrazek

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

: pt 08 lut 2013, 21:09
autor: Revolut
Dodam tylko, że zegary w 01 mają "łezki" a 00 nie.

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

: ndz 10 lut 2013, 13:14
autor: pawels
Wszystkie naklejki powinny być na lakierze, wyjątkiem jest logo na zbiorniku, które wklejane jest pod lakier.

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

: ndz 10 lut 2013, 16:45
autor: sensi
roczniki 00-01 powinny byc wyposazone w katalizator spalin z sondami lambda a kolektory wykonane sa z (podobno) lepszej jakosci nierdzewnej stali. wersja milenijna ma inne logo hondy na zbiorniku. moze ktorys z wlascicieli moglby ktos wkleic fotke? jesli mnie pamiec nie myli, to roczniki 00-01 z sprowadzane z uk powinny miec w standardzie smartwater- znakowanie czesci widoczne pod ultrafioletem

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

: ndz 10 lut 2013, 19:37
autor: sajmon
Ano tak.

Logo jest takie...

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

: pn 11 lut 2013, 09:33
autor: Hefajstos
Ja mam 98 niemke i felgi mam czarne , mam HECS3, mam sondy i kata. Czyli niemki z 98 już sa inne...

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

: pn 11 lut 2013, 11:00
autor: Sylwio
Hefajstos pisze:98-99 kondomy na lusterkach.
00-01 brak kondomów.
98 wersja z niemcowni z dławiona na 98 kucy, wyposażona w sondy lambda
98-99 cieniowane naklejki lub pełny kolor- ciągle mi się to myli która miała które, u mnie jeden bok ma cieniowany drugi nie, dlatego nie wiem która jest która...
Niecieniowane naklejki były tylko w roczniku 01.

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

: pn 11 lut 2013, 17:51
autor: Johann
Hefajstos pisze: 98 wersja z niemcowni z dławiona na 98 kucy
Nie jest to prawda.
Niemcy dławią motocykle tylko na papierze ze względu na ubezpieczenie. U nich nawet v-max i hayabusa mają po 98 koni.

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

: pn 11 lut 2013, 20:55
autor: Diego
Johann pisze:Nie jest to prawda.
Niemcy dławią motocykle tylko na papierze ze względu na ubezpieczenie. U nich nawet v-max i hayabusa mają po 98 koni.
Hefe dobrze napisał.
Wszystkie moto z niemcowni wyjeżdżające z saloonu mają poniżej 100 koni ,to co robią właściciele później to ich broszka.
Nie jest to tylko dławienie na papierze.Niemcy mają taki przepis i koniec.Porządek musi być.