Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
-
Pater
- zadomowiony

- Posty: 72
- Rejestracja: pn 09 lip 2012, 11:32
- Imię: Grzegorz
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tresta nad Zalewem Sulejowskim :)
Post
autor: Pater » czw 24 sty 2013, 15:38
Cześć,
jestem dość młodym ( 3 miesięcznym w tym zima

) użytkownikiem mojej RC46 próbuję znaleźć gdzieś odpowiedź na pytanie jak w Vfr naciągnąć łańcuch??
Nie mogę nigdzie znaleźć info, a trapi mnie to niesamowicie. Jeżeli ktoś z kolegów może mi pomóc to będę wdzięczny.
-
Fakir
- klepacz

- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Fakir » czw 24 sty 2013, 16:00
Potrzebujesz klucz hakowy który powinien być w zestawie narzedzi pod kanapa, luzujesz srube "17" na piascie, a nastepnie obracasz wianek który znajduje się między piasta a tylną zebatka napędową, właśnie tym kluczem hakowym.
Jak uzyskasz luz 30-40mm to wkrecasz srube na piascie "17"
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
-
Pater
- zadomowiony

- Posty: 72
- Rejestracja: pn 09 lip 2012, 11:32
- Imię: Grzegorz
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tresta nad Zalewem Sulejowskim :)
Post
autor: Pater » czw 24 sty 2013, 16:06
tak klucz mam i zastanawiałem się jakie wykonać kroki po kolei. Nie robiłem tego wcześniej a chciałbym zrobić to dobrze
Dzięki za instruktaż.
-
Pater
- zadomowiony

- Posty: 72
- Rejestracja: pn 09 lip 2012, 11:32
- Imię: Grzegorz
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tresta nad Zalewem Sulejowskim :)
Post
autor: Pater » czw 24 sty 2013, 16:15
A jest gdzieś może dostępny opis w formie (zdjęć, filmów), dla laika takiego jak ja?? Pewne sformułowania są dla mnie zupełnie nowe , a ponieważ nie jestem mechanikiem trudno jest mi je zlokalizować.
-
Fakir
- klepacz

- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Fakir » czw 24 sty 2013, 16:17
Do tego klucza powinna być przedluzka która ułatwi przekrecenie wianka, nie pamiętam w która stronę kręcić aby naciagnac łańcuch

Natomiast kontre na piascie lepiej odkręcić dobrym kluczem nasadowym z długa przedluzka, wykręcić srube do końca i maznąć ją smarem miedzianym co by nastepnym razem nie było problemów z odkreceniem.
Sciagnij sobie manual'a do swojej vfr, wygooglaj na pewno znajdziesz

Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
-
magik
- klepacz

- Posty: 501
- Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
- Imię: Mathias
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SG
Post
autor: magik » czw 24 sty 2013, 16:25
Pater pisze:ponieważ nie jestem mechanikiem trudno jest mi je zlokalizować.
:facepalm:
Jak nie rozumiesz takich pojęć to oddaj moto do serwisu
-
emils
- pisarz

- Posty: 400
- Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
- Imię: Emil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żyrardów
Post
autor: emils » czw 24 sty 2013, 16:29
Fakir pisze:Jak uzyskasz luz 30-40mm
Pytanie laika, ale czy ten luz nie powinien wynosić 20-30mm? Może to niewielka róznica, ale jednak...
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
-
magik
- klepacz

- Posty: 501
- Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
- Imię: Mathias
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SG
Post
autor: magik » czw 24 sty 2013, 16:35
Tak 20 -30 przy obciążeniu minimum 80kg tak co by amor się ugioł
-
Mawet
- bywalec

- Posty: 32
- Rejestracja: wt 10 lip 2012, 22:11
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: Mawet » czw 24 sty 2013, 16:43
A jak sprawdzić w vfr stan naciągu? W moto z tradycyjnym wahaczem nie ma problemu bo widać ile naciągu zostało, a jak to sprawdzić u nas?
Regulacja jest banalnie prosta, przynajmniej nie trzeba się martwić o podciągnięcie o taką samą ilość mm po obu stronach wahacza:)
-
emils
- pisarz

- Posty: 400
- Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
- Imię: Emil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żyrardów
Post
autor: emils » czw 24 sty 2013, 16:46
Kwestia co nazywasz stanem naciągu (bo nie wiem co tu ma do rzeczy wahacz...).
Stan naciągu to dla mnie dobrze naciągnięty łańcuch. A sprawdzasz to po prostu naciągając łańcuch i patrząc jakie ma maksymalne "wychylenie" i tyle (tu masz te 20-30mm).
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
-
Pater
- zadomowiony

- Posty: 72
- Rejestracja: pn 09 lip 2012, 11:32
- Imię: Grzegorz
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tresta nad Zalewem Sulejowskim :)
Post
autor: Pater » czw 24 sty 2013, 17:05
magik pisze:Pater pisze:ponieważ nie jestem mechanikiem trudno jest mi je zlokalizować.
:facepalm:
Jak nie rozumiesz takich pojęć to oddaj moto do serwisu
Wiesz ale jeżeli już mam ten wymarzony motocykl i chciałoby się w przyszłości podróżować po Europie to i fajnie jak bym poznał pewne czynności które nie zawsze załatwię poprzez serwis.
-
magik
- klepacz

- Posty: 501
- Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
- Imię: Mathias
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SG
Post
autor: magik » czw 24 sty 2013, 17:47
Poprzez serwis załatwisz wszystko tylko za odpowiednią cenę. Chcesz się dowiedzieć czytaj i naucz się podstawowej nomenklatury żebyśmy miel jakąś wspólną płaszczyznę do rozmowy, bo narazie....
emils pisze:Stan naciągu to dla mnie dobrze naciągnięty łańcuch.
Jemu chyba chodziło jak bardzo jeszcze można rozciągnąć łańcuch. Na pierścieniu i wachaczu powinieneś mieć znacznik. Nie pamiętam dokładnie na której powierz jest ten znacznik ale na pewno masz na wieńcu regulacyjnym i drugi od strony wahacza w okolicach piasty. Sprawdź w manualu do pobrania z forum użyj funkcji szukaj
-
Tomek Grudziądz
- klepacz

- Posty: 1155
- Rejestracja: sob 17 kwie 2010, 22:35
- Imię: Tomek
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grudziądz
Post
autor: Tomek Grudziądz » czw 24 sty 2013, 18:07
Fakir pisze:nie pamiętam w która stronę kręcić aby naciagnac łańcuch
Stojąc z tyłu motocykla kluczem łapiesz pierścień od dołu i ciągniesz do góry.
"niepuszczone bąki unoszą się do góry,stąd się biorą posrane pomysły"
-
adam.ada
- pisarz

- Posty: 494
- Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
- Imię: Adam
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: W-wa Ursynów
Post
autor: adam.ada » czw 24 sty 2013, 20:00
kolego poszukaj na forum linki do manuala i instrukcji obsługi , przyda ci się to w wielu przypadkach
Adam
-
Pater
- zadomowiony

- Posty: 72
- Rejestracja: pn 09 lip 2012, 11:32
- Imię: Grzegorz
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tresta nad Zalewem Sulejowskim :)
Post
autor: Pater » czw 24 sty 2013, 20:14
adam.ada pisze:kolego poszukaj na forum linki do manuala i instrukcji obsługi , przyda ci się to w wielu przypadkach
Dzieki za podpowiedz, wlasnie sciagnolem manual i bede go poznawal
Ps. troche tego jest, prawie jak przy lustrzance

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości