Zębatki do VFR 800 RC46

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
azjablonski
Posty: 12
Rejestracja: czw 10 maja 2012, 21:34
województwo: podlaskie
Płeć: Mężczyzna

Zębatki do VFR 800 RC46

Post autor: azjablonski » pt 04 sty 2013, 13:00

Witam.
Zaczynam wymianę napędu w mojej VFR. To moja pierwsza wymiana. Zauważyłem że można kupić zębatki z różną ilością zębów. Jestem zwolennikiem oryginału ale nie mogę nigdzie znaleźć jakie są katalogowo. Nie chcę sugerować się tym co mam bo podejrzewam że mogą być inne niż katalogowe.
Czy ktoś może podpowiedzieć jakie powinny być lub ewentualnie jakie zastosować?

Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Re: Zębatki do VFR 800 RC46

Post autor: armen1pl » pt 04 sty 2013, 14:24

Proszę użyć opcji szukaj
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2423
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Zębatki do VFR 800 RC46

Post autor: Arnold » pt 04 sty 2013, 14:35

Mają być 17 i 43 zęby. Da się wymienić łańcuch już zakuty.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
DeVeDe
pisarz
pisarz
Posty: 298
Rejestracja: sob 10 sty 2009, 12:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Bródno
Kontakt:

Re: Zębatki do VFR 800 RC46

Post autor: DeVeDe » wt 08 sty 2013, 02:55

Arnold pisze:Mają być 17 i 43 zęby. Da się wymienić łańcuch już zakuty.
Da sie.. ale jest z tym wiecej roboty niz zalozyc lancuch rozkuty i samemu go zakuc. Mi po wielu godzinach boju nie udalo sie zdjac starego, zakutego lancucha... a jak sie nie dalo zdjac to i zalozyc nowego tez sie nie da :)

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2423
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Zębatki do VFR 800 RC46

Post autor: Arnold » wt 08 sty 2013, 07:11

Jeśli się ma zakuwarkę, to może i łatwiej. Ja tam nie miałem problemu żeby ściągnąć stary i założyć nowy zakuty.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
zaba80r
pisarz
pisarz
Posty: 234
Rejestracja: wt 27 mar 2012, 20:02
Imię: Piotr
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna

Re: Zębatki do VFR 800 RC46

Post autor: zaba80r » wt 08 sty 2013, 16:28

caly Anold ---> McGuywer jak zawsze :)
“You live more in 5 minutes going flat out on a vehicle like this than most people live in a lifetime” – Burt Munro...The world fastest Indian...

Awatar użytkownika
DeVeDe
pisarz
pisarz
Posty: 298
Rejestracja: sob 10 sty 2009, 12:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Bródno
Kontakt:

Re: Zębatki do VFR 800 RC46

Post autor: DeVeDe » wt 08 sty 2013, 22:20

Nie musisz miec zakuwarki... wystarczy stary srubokret z wyrownaną do plaskiego koncowka (lub obcieta... jak kto woli)... ktora na szlifierce obrabiasz do lekkiego stozka. Maly mloteczek i pykasz. Dziekuje ;)

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2423
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Zębatki do VFR 800 RC46

Post autor: Arnold » wt 08 sty 2013, 22:36

Jak kto woli. Ja sobie elegancko na "zewnątrz" zakułem łańcuch dwoma rozmiarami kulek od łożyska i wyszło po prostu perfekcyjnie, jak ksiądz nakazał.

Żeby wymienić łańcuch zakuty trzeba poluzować lewy set. W tym celu z prawej strony luzujemy nakrętkę, przez drewienko pukamy aż się poluzuje szpila i obracamy lewy set aż zrobi nam lukę na łańcuch.
zaba80r pisze:caly Anold ---> McGuywer jak zawsze :)
Ja wychodzę z założenia, że nie ma że się nie da. Wszystko się da. Ale trzeba to robić profesjonalnie, w miarę możliwości af kors. ;)
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
DeVeDe
pisarz
pisarz
Posty: 298
Rejestracja: sob 10 sty 2009, 12:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Bródno
Kontakt:

Re: Zębatki do VFR 800 RC46

Post autor: DeVeDe » śr 09 sty 2013, 10:41

Arnold pisze:Jak kto woli. Ja sobie elegancko na "zewnątrz" zakułem łańcuch dwoma rozmiarami kulek od łożyska i wyszło po prostu perfekcyjnie, jak ksiądz nakazał.

Żeby wymienić łańcuch zakuty trzeba poluzować lewy set. W tym celu z prawej strony luzujemy nakrętkę, przez drewienko pukamy aż się poluzuje szpila i obracamy lewy set aż zrobi nam lukę na łańcuch.
Czyli kazdy ma swoj sposob... ale zasada ta sama ;)
U mnie ta sruba sie tak zapiekla\zablokowala ze w zaden sposob nie dalo sie seta odciagnac zeby go przekrecic. Dlatego odpuscilem :)

Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Re: Zębatki do VFR 800 RC46

Post autor: armen1pl » śr 09 sty 2013, 16:33

Tak z ciekawości to DiD sprzedaje zakute fabrycznie?
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Zębatki do VFR 800 RC46

Post autor: kiki » czw 10 sty 2013, 09:11

kupiłem już kilka DIDów i zawsze były do zakucia- ale słyszałem, że kupując u autoryzowanego sprzedawcy możesz ich poprosić o zakucie i nie robią problemów.

Awatar użytkownika
GrzesiekBstok
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 51
Rejestracja: czw 02 cze 2011, 11:19
Imię: Grzegorz
województwo: podlaskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Białystok

Re: Zębatki do VFR 800 RC46

Post autor: GrzesiekBstok » pt 11 sty 2013, 02:22

Ja kupiłem u Gregorego i dostałem zakuty
wymiana bajecznie prosta
nakwięcej czyszczenie okolic napędu ze starego smaru zajmuje :D
VFR 800 FI, 2001
Astra G Caravan Z16XE, 2002

Awatar użytkownika
DeVeDe
pisarz
pisarz
Posty: 298
Rejestracja: sob 10 sty 2009, 12:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Bródno
Kontakt:

Re: Zębatki do VFR 800 RC46

Post autor: DeVeDe » pt 11 sty 2013, 23:06

GrzesiekBstok pisze:nakwięcej czyszczenie okolic napędu ze starego smaru zajmuje :D
Hehe.. ja caly ten syf zeskrobalem skrobaczka plastikowa do gipsowania scian :P Nie polecam tego robic bez rekawiczek gumowych :P

Awatar użytkownika
dixon
klepacz
klepacz
Posty: 550
Rejestracja: pn 15 lis 2010, 16:05
Imię: rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: grójec

Re: Zębatki do VFR 800 RC46

Post autor: dixon » sob 12 sty 2013, 11:59

miska lub jakaś szmata pod wahacz, nafta, pędzelek i będzie lśniło jak nowe;)
Jest: Honda VFR RC46 '01
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52

Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Re: Zębatki do VFR 800 RC46

Post autor: armen1pl » sob 12 sty 2013, 12:32

Tak, nafta dobrze rozpuszcza cały ten syf.
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości