Strona 1 z 4

VFR do 10000PLN i różnica mięc Fi a VTEC?

: pt 22 cze 2012, 02:00
autor: Yeti
Siemanko stoję przed kupnem VFR 800 (zobaczyłem, poczytałem, przymierzyłem się i uznałem go za super sprzęt) tyle że mało o nim wiem, dlatego też wpadłem na te forum...
A więc mam do wydania około 10 tysi i się zastanawiam...

I teraz od Was chciałbym usłyszeć czym się różnią VFR-ki jeżeli chodzi o rocznik itp.
Kawał ze mnie chłopa (187cm, 120kg) a gabarytowo V-ka mi bardzo odpowiada jest taka jak ja - duża :)
Nie ogarniam jaka jest różnica między jakimś RC36, RC36II, RC46 kurde i tutaj tkwi problem, myślę o kupnie V-ki przed liftem bo po lifcie mnie zwyczajnie nie stać na sprzęt w dobrym stanie.
Konkretnie na myśli mam coś tego typu:

http://allegro.pl/honda-vfr-800-fi-nie- ... 08507.html

Nie wiem są jakieś różnice między rocznikiem 98' , 99' i wyżej?
Jakiś może rocznik był wadliwy w którym coś naprawili czy to wtrysk czy gaźnik opiszcie mi jak to wygląda...
Z góry wielkie dzięki i lewa w górę!

Re: VFR do 10000PLN i różnica mięc Fi a VTEC?

: pt 22 cze 2012, 02:39
autor: Arnold
VFR750 RC24 - pierwszy model VFR.
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... f%2087.htm
Obrazek


VFR750 RC36 - drugi model VFR, wprowadzono monowachacz. Produkcja 1990 - 1993.
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... f%2090.htm
Obrazek


VFR750 RC36II - trzeci model ale bardzo podobny do drugiego, węższa tylna felga o 0,5 cala. Produkowany od 1994 do 1998 roku.
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... f%2095.htm
Obrazek


VFR800 FI RC46 - czwarty model, powiększona pojemność do 781 ccm, wprowadzono wtrysk paliwa i układ hamulcowy Dual-CBS, w 2000 roku wprowadzono sondę lambda co troszeczkę zmniejszyło spalanie i dorzucono immobilizer. Lata produkcji to '98 - '01. Tego właśnie modelu powinieneś szukać. ;) Najlepiej z lat 2000 i 2001. Niemieckie wersje mogą być zablokowane na 98 koni. Bolączka to psujący się regulator napięcia.
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... f%2098.htm
Obrazek


VFR800 V-Tec RC46 - piąty model, silnik bardzo podobny do poprzedniej 800 ale nie ma już rozrządu na kołach zębatych tylko jest łańcuch, dodano system V-Tec, pojawia się ABS ale nie wiem od którego roku, produkowany od 2002 roku do teraz.
Obrazek
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... v%2002.htm

Jeśli się pomyliłem w datach produkcji czy w innych danych to proszę mnie poprawić. :)

Re: VFR do 10000PLN i różnica mięc Fi a VTEC?

: pt 22 cze 2012, 03:03
autor: Yeti
o kurde super sprawa dzięki wielkie jest wszystko to czego oczekiwałem.

teraz już o samym VFR 800 Fi RC46 co możecie powiedzieć?
czytałem testy ale to nie to samo jak gorąca opinia użytkowników, spalanie mniejsza aż tak to mnie nie interesuje, ważne żeby nie palił 10L/100km przy normalniej jeździe :)
czekam na opinie, jeżdżony będzie głównie w mieście do pracy jakieś 15km no i po pracy trochę szybciej poza miastem :D

ps. aha jeszcze pytanie czy jest możliwość obniżenia setów aby zniwelować trochę ugięcie kolan i czy ta centralna nóżka nie przeszkadza przy jeżdżeniu lub na winklach (nigdy nie byłem do tego przekonany)

Re: VFR do 10000PLN i różnica mięc Fi a VTEC?

: pt 22 cze 2012, 07:43
autor: Fakir
tutaj jeszcze ciekawy link http://www.vfr-oc.de/modelle/modelle.htm

Re: VFR do 10000PLN i różnica mięc Fi a VTEC?

: pt 22 cze 2012, 08:16
autor: kiciol
00-01 mają wprowadzone zmiany w układzie wtryskowym,co za tym idzie mniejsze spalanie, nie mają już dzwigni ssania i mają zmieniony regulator.
Zużyciem paliwa nie masz się co martwić bo jest to całkiem oszczędna maszyna.

Centralny podnóżek jest zdecydowanie na plus np przy smarowanie łańcucha.

Akcesoria do obniżenia setów widziałem chyba w katalogu Louisa o ile dobrze pamiętam.

Re: VFR do 10000PLN i różnica mięc Fi a VTEC?

: pt 22 cze 2012, 08:58
autor: Lisu
Nie ważne jaki model, ważne że VFR ;) Bierz Pan będziesz Pan zadowolony ;)
ps. aha jeszcze pytanie czy jest możliwość obniżenia setów aby zniwelować trochę ugięcie kolan i czy ta centralna nóżka nie przeszkadza przy jeżdżeniu lub na winklach (nigdy nie byłem do tego przekonany)
Nie ma sensu nic obniżać - jestem od Ciebie wyższy a jeździ mi się na prawdę wygodnie, ugięcie kolan jest odpowiednie. Centralka w niczym nie przeszkadza absolutnie.

Re: VFR do 10000PLN i różnica mięc Fi a VTEC?

: pt 22 cze 2012, 11:09
autor: Yeti
ok super dowiedziałem się bardzo dużo dzięki wam za co dziękuję! :wink:

co myślicie o tej aukcji może spotkaliście się z tym sprzedawcą?

http://otomoto.pl/honda-vfr-800-M3234829.html

widzę VFR 800 Fi (00') trochę za drogi ale pewnie do wytargowania, wygląda na bardzo zadbanego ale wiadomo łatwo się wjebać na mine, widzę nowe ciężarki, widzicie jeszcze coś nie seryjnego i jak go oceniacie po zdjęciach?

Re: VFR do 10000PLN i różnica mięc Fi a VTEC?

: pt 22 cze 2012, 11:17
autor: kiler80
primo gratuluję decyzji :)
oceny aukcji najlepiej tutaj wrzucać zgodnie z regulaminem działu: viewforum.php?f=49
a i w giełdzie chyba 2x 800Fi się znajdzie :biggrin

Re: VFR do 10000PLN i różnica mięc Fi a VTEC?

: pt 22 cze 2012, 11:19
autor: Fakir
Za ta cene masz kiciolowa vfr ;) ten sam rocznik i kolor (po zmianach, czyli inny ECU i HISS etc.), a stan jest na prawde bdb, to jest pewniak :)
No i najwazniejsze ze zostanie na forum :lol:

Re: VFR do 10000PLN i różnica mięc Fi a VTEC?

: pt 22 cze 2012, 11:28
autor: Yeti
hm? rozwiń myśl

Re: VFR do 10000PLN i różnica mięc Fi a VTEC?

: pt 22 cze 2012, 11:30
autor: kiler80

Re: VFR do 10000PLN i różnica mięc Fi a VTEC?

: pt 22 cze 2012, 11:43
autor: sajmon

Re: VFR do 10000PLN i różnica mięc Fi a VTEC?

: pt 22 cze 2012, 11:47
autor: Fakir
Starczy Sajmon, bo wazeliną podchodzi :P

Re: VFR do 10000PLN i różnica mięc Fi a VTEC?

: pt 22 cze 2012, 15:13
autor: Yeti
jeszcze proszę o ogólne wrażenia z jazdy tym motocyklem, jak się czuje w mieście, korkach, jak przyśpieszenie wygląda na co trzeba uważać jakie opony proponujecie etc.
czuję że jeszcze nie wszystko wiem :)

Re: VFR do 10000PLN i różnica mięc Fi a VTEC?

: pt 22 cze 2012, 15:31
autor: Lisu
Wrażenia - masakrycznie pozytywne.
W mieście się czuje bardzo dobrze. Wygodnie, manewrowanie bez problemu.
W korkach można na nim stać, albo można się przeciskać - jak kto lubi.
Przyśpieszenie wygląda tak - brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrum :D (3 z groszem do 100km/h to chyba tłumaczyć nie trzeba)
Trzeba uważać na puszki, na koleiny, dziury i na to żeby się nie wypierd...lić, bo to nie fajne jest z pewnością.
Opony ja bym proponował nowe, albo prawie nowe :) Ile opon tyle opinii. Ostatnio słyszałem, że wzięcie mają Pirelli Angel ST, ale ja tam się nie znam.

Nie musisz wiedzieć wszystkiego - kup VFRkę i poznawaj ją osobiście.