Strona 1 z 2

Zblokowana czy nie? RC36 I

: śr 30 maja 2012, 08:38
autor: Morrogh
Witam, od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem VFR RC36 I w oryginalnym malowaniu. Sprawa jest taka, pochodzi ona ze szwajcarii. W dowodzie ma wpisaną niższa moc. Poprzedni właściciel twierdzi że jest juz odblokowana, ale w porownaniu do mojej rc24 to ze tak powiem nie idzie. I stad pytanie gdzie znajduja sie jakies blokady w tej wersji?? (wiem ze byly blokowane na module takze prosze o jakies inne miejsca ;D). Nie wiem, ale jakby ktoś mógł to mam taka mała prośbe... niech sprawdzi ile jego RC36 leci maksymalnie na drugim biegu. Może to wina przełożeń, jakie powinny być oryginalnie?? Ja swoją na drugim biegu osiagam 140km/h. Wydaje mi sie ze troche za duzo bo swoaja RC24 udało mi sie 120km/h. Apropos, przypomniało mi sie teraz, co to jest za urzadzonko po prawej stronie motocykla jak sie zdejmie owiewke. Gościo mi mówil ze działa jakoś podcisnieniowo bo ma membrane w środku i połaczone jest miedzy innymi z filtrem powietrza. Znajduje sie to u mnie na samym wierzchu zaraz po zdjeciu prawej owiewki. Z góry wam dziekuję. Pozdrawiam ;)

Re: Zblokowana czy nie? RC36 I

: śr 30 maja 2012, 08:52
autor: Lisu
Myślę, że 140 na 2ce to jest dobra wartość. Ja na 1 biegu w swojej jak przypałuję to przy czerwonym łapię jakieś 100-110km/h więc myślę, że 2ka i 140 jest ok. Druga rzecz - jak mówisz, że na 2 biegu idziesz 140 to raczej zablokowane to to nie jest :D

Re: Zblokowana czy nie? RC36 I

: śr 30 maja 2012, 08:58
autor: Morrogh
No ale jakos nie zbiera sie tak jak moja rc24 ;D Wiesz może co to jest Secondary Air supply System ?? to sa takie rurki metalowe podlaczone jakby do pokrywy zaworów i do tego jest to urządzonko o ktorym wspominalem. Nie wiem za cholere do czego to jest. Moze to zdlawia silnik troche? ;P
Albo Pulse secondary Air injection. Jak to działa w ogóle??

Re: Zblokowana czy nie? RC36 I

: śr 30 maja 2012, 09:13
autor: kiki
a masz 2 czerwone pola na obrotomierzu?

Re: Zblokowana czy nie? RC36 I

: śr 30 maja 2012, 09:16
autor: Morrogh
owszem, mam ;) to zle?? ;D

Re: Zblokowana czy nie? RC36 I

: śr 30 maja 2012, 15:17
autor: Lisu
Ja tam nie wiem jak idą inne VFRki, ale koledzy posiadacze innych motocykli ze mną jak jeżdżą to na odejściu nie mają opcji do dyskutowania - to znaczy, że mam odblokowaną czy nie ? :D

Re: Zblokowana czy nie? RC36 I

: śr 30 maja 2012, 15:27
autor: kiki
Morrogh pisze:owszem, mam ;) to zle?? ;D
no nie :)- to tylko utwierdza, iż jest ona zablokowana.
http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... blokowana/ - poczytaj ten wątek- jest podobny przypadek.
Sam kiedyś miałem rc 24II w wersji szwajcarskiej i była również zablokowana, ale miała fajny przełącznik, którym powracało się do full mocy :mrgreen: (jak to było podłączone to nie wiem niestety)



BTW niech jakiś admin przeniesie ten wątek do mechaniki bo ja nie mam uprawnien :wink:

Re: Zblokowana czy nie? RC36 I

: śr 30 maja 2012, 19:26
autor: Morrogh
urcze ale niby kreci do konca, nic jej nie blokuje. No ale poszukam cos jak bede rozbierał ją. A wracając do tych pojec co wypisałem ktoś wie coś na ten temat?? Dziekuje wam za pomoc ;)

Re: Zblokowana czy nie? RC36 I

: czw 31 maja 2012, 08:37
autor: Morrogh
Koledzy, może wy wiecie gdzie takowe czujniki moga sie znajdowac (cytat prosto z linka do tamtego forum) "Jak się okazało moto miał zamontowane w instalacji elektrycznej 2 czujniki. Jeden od prędkości obrotowej silnika a drugi na szybkościomierzu". Gdzie to może być i jak to wygląda?

Re: Zblokowana czy nie? RC36 I

: czw 31 maja 2012, 13:00
autor: niunieq666
wiesz, kiedyś jak kolega rozbierał swoją RC36 to po zdjęciu zbiornika i airboxa tam gdzie są trąbki były jakby podkładki papierowoaluminiowe o mniejszej średnicy niż srednica trąbki wiec możesz również to sprawdzić

Re: Zblokowana czy nie? RC36 I

: czw 31 maja 2012, 21:39
autor: Morrogh
haha, koledzy jestem szczesliwym posiadaczem odblokowanej VFR RC36 ;D Nie zgadli byśćie co było. Zacząłem dzisiaj rozbierać moto w celu szukania blokad. Zacząłem od szukania blokad w gaznikach. No to zdjałem filtr (wyczyściłem przy okazji) i ukazały mi sie doloty do gazników. Zdziwiłem sie ze nad płytkami w dolotach ktore reguluje sie manetka ukazały mi sie cos na styl przepustnic. Po ogledzinach stwierdziłem ze działaja on podciśnieniowo. Podczas pracy silnika same sie otwieraja i iglica dostarcza powietrza. No to czas sprawdzić czy faktycznie tak działa. Odpalilem dodawałem gazu i co sie okazało, pracuja tylko 3 z 4. Wyłaczyłem i zacząlem rozbierac te membrany( puszeczki/dekielki na bokach gażnikow. Zobaczyłem ze sa sprawne i włozyłem ponownie. Odpaliłem i.... Okazało sie że wszystkie działają !! ;D;D skakałem z radości bo moto zaczeło reagowac na gaz jak nie wiem co ;p wczesniej po gwałtownym dodaniu gazu do 2 tys. dało sie uslyczec takie "buu" i pozniej sie krecil. Teraz tego nie ma. Wyjechałem na droge i co, full maneta. Tył zaczał tańczyć.. jeden.. dwa... trzy.. na liczniku 180km/h a na twarzy banan jak mało kiedy. Wkońcu moja VFR ożyła ;D Można powiedzieć że przez przypadek znalazlem co ja bolało ;D Teraz moge się cieszyć wspaniałą VFR. Teraz moja stara RC24 może sie schować z mocą w porównaniu do mojej obecnej RC36. Chłopaki z góry dziekuje za wszelka pomoc i rady. Temat do zamknięcia. LWG !!!

Re: Zblokowana czy nie? RC36 I

: pt 01 cze 2012, 09:20
autor: Lisu
No to gratulacje i miłej jazdy (nie koniecznie z manetą do oporu :D )

Re: Zblokowana czy nie? RC36 I

: pt 01 cze 2012, 12:04
autor: niunieq666
powodzonka:)

Re: Zblokowana czy nie? RC36 I

: pt 01 cze 2012, 17:13
autor: Morrogh
Dzieki chłopaki. Powodzonka i szerokości ;)

Re: Zblokowana czy nie? RC36 I

: pn 22 sie 2022, 19:33
autor: mictom
kiki pisze:
śr 30 maja 2012, 09:13
a masz 2 czerwone pola na obrotomierzu?
Tak mnie dziś natchnęło.
Po 10 latach posiadania Moto zacząłem kopać na forum i w serwisówce co to te chromowane rurki. No i się dowiedziałem że mam Secondary Air Supply System 😐 Honda sprowadzona ze Szwajcarii. RC 36/2 W dowodzie 50kW, na obrotomierzu dwa czerwone pola. Cieszyć się czy płakać?