Strona 1 z 1

pare wskazówek po kupnie VFR

: sob 16 cze 2007, 09:50
autor: Buła
witam,tak jak w temacie,kupiłem Vfr i prosiłbym o pare wskazówek co zminiec i na co,moto jest z 90 roku,sprowadzony ze szwjcari i ma według licznika przejechane 62 tys.

-Olej- z tego co wyczytałem na forum dobry jest Motul i Castrol,wiem ze ten pierwszy jest drozszy,koles od któregop kupowałem mówił ze Castrol tez jest dobrymco byscie polecili,dodam ze nie wiem jaki jest zalany.

-Akumulator-niestety musze wymienic bo jest padniety,zreszta ma 6 Ah co według mnie jest mało,bo widziałem inne i miały po 12 Ah,teraz moto nie ma siły zakrecic rozrusznikem a wystarczy lekko pchnac i zapal odrazu,acha i czy lepszy jest kwasowy czy zelowy do tego modelu,ja jestm bardziej przekonany do kawsówki,jakiej firmy byscie polecili i ile powinien miec Ah.

-swiece i Filtr powietrza-ile moga kosztowac te rzeczy,co do swiec to moto zapala ładnie,równo chodzi i nie przerywa,nie wiem czy zmieniac,jakie byscie ewentualnie polecili i ile moga kosztwac,co do filtra to czy mozna zmienic go bez regulacji gazników czy lepiej zmienic filtr i odrazu zrobic gazniki,jaki ewentualnie filtr do tgeo modelu mozecie polecic.

-kranik-moto było malowanei nie wiem w jakich pozycjach jest kranik,mteraz mam szczałko do góry,co to za pozycja,przekreca sie jeszcze a w prawo,mam pytanie czy powinien sie przekrecac jeszcze na sam dól.

wiem ze to wszystko było raczej poruszane na forum ale chciałbym miec do wszystko zebrane w calosci.
Co mozecie jeszcze poradzic,co trzeba sparwdzic i ewentualnie wymienic.dziekuje z góry za rady i do zobaczenia w trasie.
acha,jak sie reguluje naciag łancucha i jakie powinno byc cisnienie w kołąch.

Re: pare wskazówek po kupnie VFR

: sob 16 cze 2007, 10:25
autor: musieli
Buła pisze:Olej- z tego co wyczytałem na forum dobry jest Motul i Castrol,wiem ze ten pierwszy jest drozszy,koles od któregop kupowałem mówił ze Castrol tez jest dobrymco byscie polecili,dodam ze nie wiem jaki jest zalany.

-Akumulator-niestety musze wymienic bo jest padniety,zreszta ma 6 Ah co według mnie jest mało,bo widziałem inne i miały po 12 Ah,teraz moto nie ma siły zakrecic rozrusznikem a wystarczy lekko pchnac i zapal odrazu,acha i czy lepszy jest kwasowy czy zelowy do tego modelu,ja jestm bardziej przekonany do kawsówki,jakiej firmy byscie polecili i ile powinien miec Ah.

-swiece i Filtr powietrza-ile moga kosztowac te rzeczy,co do swiec to moto zapala ładnie,równo chodzi i nie przerywa,nie wiem czy zmieniac,jakie byscie ewentualnie polecili i ile moga kosztwac,co do filtra to czy mozna zmienic go bez regulacji gazników czy lepiej zmienic filtr i odrazu zrobic gazniki,jaki ewentualnie filtr do tgeo modelu mozecie polecic.

-kranik-moto było malowanei nie wiem w jakich pozycjach jest kranik,mteraz mam szczałko do góry,co to za pozycja,przekreca sie jeszcze a w prawo,mam pytanie czy powinien sie przekrecac jeszcze na sam dól.

-acha,jak sie reguluje naciag łancucha i jakie powinno byc cisnienie w kołąch.
Olej - Motul 5100 Ester 10W40

Akumulator - lepszy jest żelowy, droższy ale warto ze względu na bezobsługowość

Powinieneś zaglądnąć do świec i filtra powietrza w celu oceny stanu. No OK, świece możesz sobie odpuścić, generalnie powinno się je wymieniać co 12 tysięcy. Ale do filtra to bym zaglądnął. Ewentualnie jak się okaże, że jest syf to polecam zamiennik K&N.

Kranik - hmmm... nie pamiętam, niech ktoś się wypowie.

Naciąg łańcucha - luzulesz śrubę z tyłu na wachaczu i musisz mieć klucz do naciągu (o ile masz oryginalny zestaw kluczy to jest w komplecie). Wsadzasz go za zębatkę i tam są podfrezowania w mimośrodzie, który obracając się naciąga łańcuch. Najlepiej ściągnij sobie serwisówkę i popatrz albo poproś któregoś z userów aby Ci pokazał jak to się robi.

: sob 16 cze 2007, 12:18
autor: Lucek
bateria EXIDE kwasowka,nie potrzeba zelowego
kwasowka tez bezobslugowa tylko na zime wyciagasz i ladujesz mi wytrzymal ponad 4 sezony
22 6186660-wawa

swiece 120 zl komplet zwyklych 160 irydowe
600413270

cisnienie 2.4 i 2.8

KN allegro 250zl

: sob 16 cze 2007, 13:29
autor: Dresik
Do RC46 raczej żelówka ale w RC36 kwasówka może być jak najbardziej..

Łańcucha tylko za bardzo nie naciągnij bo VFRa tego nie lubi i może ją to skrzywdzić.. ;-)

Ja po kupnie wymieniłem jeszcze płyn chłodzący..

Po kupnie zadałem również pewne pytanie-poczytaj, moze to Ci cos podpowie jeszcze ;-)
http://vfr.superhost.pl/vfr-oc-pl/forum ... B3a%F1cuch

: sob 16 cze 2007, 13:34
autor: Buła
dzieki za odpowiedzi :pwned ,tak sie składa ze jest zestaw fabrycznych kluczy i jest tam klucz do naciagu łanucha,co do akumulatora to raczej wezme kwasówke,a co mylscie o amperazu,czy 6Ah to żeczywiscie tak mało że nie ma siły zakrecic silnikiem :?: ,czy to moze byc cos innego,chociarz w to watpie,obstawiam akumulator.LukeVFR co to za numery które podajesz :?: ,a filtr to pewnie jest pod bakiem,a tak apropo skad mozna sciagnac serwisókwe,ma ktos na forum linka mzoe do niej.
PS.zrobiłem tym motocyklem narazie 30 km ale juz sie zakochałem,jak sie tym zajebisice jedzi :motolove :motolove :motolove :motolove

Piotrek.B dzeki za linka,w sumie teraz to juz wiem za co sie zabrac.

: sob 16 cze 2007, 13:41
autor: Dresik
Luke podał prawdopodobnie numery pod którymi mozesz dane czesci zamowic ;-) Tak mi sie przynajmniej wydaje ;-) Moze byc po angielsku serwisówka??? Z ta raczej nie ma problemu..

[ Dodano: 2007-06-16, 13:44 ]
http://hondatech.info/downloads/Moto/

: sob 16 cze 2007, 13:45
autor: Buła
a wracajac do akumulatora to czy ma on jakis symbol,typu naprzykałd ten EXIDE kwasówka.

: sob 16 cze 2007, 13:48
autor: Dresik

: sob 16 cze 2007, 18:55
autor: Buła
kurde,drogi troche :roll: ,teraz jeszcze jak bede miał zarejstrowac moto,kupic olej,filtr,w poniedziałek skocze do sklepu,mam 10 km ode mnie sklep motocyklowy i serwis to sie podpytam o jakies aku,moze beda mieli cos tanszego troszke.
wielkie dzieki za serwisówke :pwned ,a tak przy okazji znalazłem dzisiaj archwilany numer SM i tam jest opisana VFR i to chyba Vlada i tam jest zdjecie kranika i sa pozycje.