Z kufrem czy bez? ...

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Larcz
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 59
Rejestracja: pn 02 sie 2010, 17:08
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: gdynia
Kontakt:

Post autor: Larcz » ndz 16 sty 2011, 18:40

don, z kufrem takim Awina czyli badziewiem plus torby boczne plus pasażer i Ci powiem, ze te 200 sie jechalo a1 i nic nie odpadło;p

topol
teksciarz
teksciarz
Posty: 101
Rejestracja: wt 26 gru 2006, 18:42
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sopot/Gdańsk
Kontakt:

Post autor: topol » ndz 16 sty 2011, 21:51

ja mam 52 litry na tył i 2x40 litrów na boki. jak potrzebuje mniejszy to zakładam boczny na tył i jest ok. Z sakwami jest problem, że potrafi się jakiś pasek urwać, zamek rozejść, albo ktoś Ci łapy do środka wsadzi. Montaż/demontaż sakw jest chyba trochę dłuższy, co ma znaczenie jak np. w deszczu z przemoczoną dupą chcesz szybko przenieść bagaże na kwaterę. i do sakw musisz mieć przeciwdeszczowe kondomki, które przy 200 mogą trzepotać na wietrze
tu będą zdjecia, wiekszość z 3 kuframi, ale jest chyba jedno tylko z centralem
viewtopic.php?p=69707&highlight=#69707

Awatar użytkownika
Argail
pisarz
pisarz
Posty: 437
Rejestracja: pn 09 cze 2008, 19:51
Imię: Dariusz
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Argail » pn 17 sty 2011, 10:20

don pisze:A macie jakieś zdjęcia swoich vfrek z założonym kufrem ?
Mówisz i masz :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
rejoice o young man in thy youth

don
bywalec
bywalec
Posty: 46
Rejestracja: sob 02 paź 2010, 08:57
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: don » pn 17 sty 2011, 14:17

dzięki

jednak ciotka klotka się robi jednak - nie ma co.

Awatar użytkownika
Lukaszny
pisarz
pisarz
Posty: 365
Rejestracja: pt 07 wrz 2007, 12:58
Imię: Łukasz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: Lukaszny » pn 17 sty 2011, 14:24

Nie ciotka klotka tylko sprawny turystyk.

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » pn 17 sty 2011, 23:43

zależy do czego chcesz używać VFRki, Ja mam do Niej szacunek i stosuję Ją do szybszej turystyki jak i na co dzień. Wg mnie VFR wygląda dopiero dobrze z vario touring szybą i pełnym ekwipunkiem. popatrz sobie na zdjęcia i może się przekonasz. Może Oczka znajdę VFRkę. To jest to :) Żeby nie było mam też drugi tłumik prowadzony górą MIGa oraz zadupek i oryginalną szybę, kierunki itp więc robię co chce.

Obecnie mam czerwoną ...

na trasie z 1 kufrem

http://picasaweb.google.com/przemyslaw. ... 1579438498

w oryginale

http://picasaweb.google.com/przemyslaw. ... NaSprzedaz#

z za dupkiem

http://picasaweb.google.com/przemyslaw. ... 3682566994

z 3 kuframi

http://picasaweb.google.com/przemyslaw. ... 8878566002

z tangbagiem

http://picasaweb.google.com/przemyslaw. ... 6371999874
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
8Bodzio8
pisarz
pisarz
Posty: 319
Rejestracja: sob 21 lis 2009, 13:09
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: 8Bodzio8 » wt 18 sty 2011, 07:43

Larcz pisze:don, z kufrem takim Awina czyli badziewiem plus torby boczne plus pasażer i Ci powiem, ze te 200 sie jechalo a1 i nic nie odpadło;p
Larcz co do wyglądu witka z kufrem to rzecz gustu i trudno tu dyskutować ale jak weźmiesz pod uwagę wygodę i funkcjonalność to sprawa jest jasna. :mrgreen:

Jak możesz to ustaw w tym temacie ankietę kto za kto przeciw ciekawe jaka bedzie opinia pozostałych. :?:
Prędkość w kilometrach/h widniejąca na znakach drogowych jest jedynie wielkością sugerowaną i w żadnym wypadku nie należy jej sztywno stosować. ;-)

Awatar użytkownika
maxym73
teksciarz
teksciarz
Posty: 185
Rejestracja: sob 26 gru 2009, 14:47
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: śląsk cieszyński

Post autor: maxym73 » wt 18 sty 2011, 09:09

Zgadzam się z prawie wszystkimi przedmówcami że kufry to wygoda. No i motek wygląda tak bardziej ,,dorosło'' / moim zdaniem/ . Do dzidowania to polecam nr. r1,r6, gsxr itd.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Żyj szybko kochaj mocno i umieraj młodo
Teraz zaczyna się magia

Awatar użytkownika
eater
pisarz
pisarz
Posty: 326
Rejestracja: wt 09 lut 2010, 14:13
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk, Głogów
Kontakt:

Post autor: eater » wt 18 sty 2011, 20:55

No jakos nie widze codziennego uzytkowania VFR bez kufra.
Co pracy - ciuchy na przebranie.
W miasto - na drobne zakupy.
W trase - wiadomo.

A co wytrzymalosci, ja zamontowałem Shad SH40 u siebie, nie odpadl przy predkosciach wyzszych od dopuszczalnych, a jakos mi sie manetka czasami na koncu zakresu blokuje.

A czy wyglada zle z kufrem? Nie sadze. Tu moja, w zeszlorocznej odslonie.
Obrazek
Terror Mechanicznej Pomarańczy!

Potrzebujesz części do moto w dobrej cenie? Pytaj! :)

Awatar użytkownika
maciek 800
klepacz
klepacz
Posty: 579
Rejestracja: ndz 17 gru 2006, 12:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Raszyn

Post autor: maciek 800 » wt 18 sty 2011, 23:41

Ja robiłem tak:
-do pracy plecak
-po Justynę top case
- kiedyś zmieściłem zestaw "żona" do torby na zbiornik (kask + kurtka+ rękawice)

A po koniec sezonu złapałem się na tym że jeżdżę tylko z kufrem :P
A że wygląda jak "ciotka" cóż........

Awatar użytkownika
su4beusz
pisarz
pisarz
Posty: 215
Rejestracja: pn 18 sie 2008, 20:22
Imię: Mateusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Post autor: su4beusz » śr 19 sty 2011, 15:03

a ja mam takie dodatkowe pytanie: jak wygląda sytuacja z mozliwością oparica dla plecaczka? czy to się czasem nie urwie? na ile stabilne są kufry w takim mocowaniu?

piszcie jeśli macie jakieś dowświadczenia. ja szukam generlanie czegoś w co się spakuję, a co także pozwoli mojej dziewczynie odpocząć.
if my calculations are correct, when this baby hits 80mph we're gonna see some seriuos SHIT :D
http://www.bikepics.com/members/su4beusz/

Awatar użytkownika
Argail
pisarz
pisarz
Posty: 437
Rejestracja: pn 09 cze 2008, 19:51
Imię: Dariusz
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Argail » śr 19 sty 2011, 15:16

podczas trasy do Norwegii moja żona kilka razy opierając się o kufer zdrzemnęła się na chwilę

Myślę, że to wyjaśnia stabilność mocowania

Oczywiście producent zabrania a ja po prostu nie polecam na chama opierać się o kufer.

Ale w ramach siły ciążenia w związku z przyspieszeniem nic się nie stanie jak pasażer zaprze się o kufer czy po prostu wygodnie o niego oprze
rejoice o young man in thy youth

Awatar użytkownika
Piotrek82
teksciarz
teksciarz
Posty: 151
Rejestracja: śr 13 paź 2010, 12:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szastarka

Post autor: Piotrek82 » śr 19 sty 2011, 17:56

Ja nie wyobrażam sobie dalszych wojaży z plecaczkiem bez oparcia w postaci kurfa(do np. givi albo kappa można dokupić oparcie przykręcane do kufra). Większe bezpieczeństwo, komfort psychczny, wygoda dla zbolałych pleców.
Wiadomo, że na kufrze nie można z całej siły się zapierać, ale ani nam, ani nikomu kogo znam nie zdarzyło się odpadnięcie kufra. Ja mam doświadczenia z systemem givi/kappa monokey. System tych samych firm-monolock jest już słabszy raczej do skuterów.

Awatar użytkownika
żywiec
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 85
Rejestracja: ndz 13 gru 2009, 11:58
Imię: Marek
województwo: podlaskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Holiki
Kontakt:

Post autor: żywiec » śr 19 sty 2011, 18:06

Kolego, musisz sobie pokombinować co jest Ci w zasadzie potrzebne. Ja posiadam jedynie centralny do tego tankbag. Potrzbujesz zabrać ze sobą kilka rzeczy, zakładasz kufer. Masz do zabrania coś małego, przypinasz tankbag, bo po co Twoja vfr-a ma wyglądać jak ciotka :smile:, lub ewentualnie jesli nie lubisz mieć niczego przed soba kupujesz siatke zapinasz ją z tyłu na plecaku i jesteś prawdziwym sportowcem. Myśle ze nie planujesz dalekich tras, bo gdyby tak było nie miałbyś wątpliwości, zakupił wingracka z zestawem kufrów bo niczego bardziej praktycznego na rynku raczej nie dostaniesz. Jeśli chodzi o prędkości przy których lata się z kufrem to do 170 daje rade, według mnie. pozdrawiam.

don
bywalec
bywalec
Posty: 46
Rejestracja: sob 02 paź 2010, 08:57
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: don » czw 20 sty 2011, 05:33

Jestem po pierwszym sezonie na witku (i to nie całym) - mieszkam pod Krakowem i codziennie w lecie to centrum na moto dojeżdżam. Mówiąc o kufrze myślę o jeździe codziennej - komputer, male zakupy, coś do picia. Gdybym uprawiał prawdziwą turystykę motocyklową - nie miał bym wątpliwości ale też ... kupił bym V-Storma albo Varadero - z resztą taki miałem plan wcześniej. Kupiłem jednak VFR (przesiadając się z choppera) z nieco sportowymi "ambicjami" - dlatego mi ten kufer coś nie gra ...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości