Technika zmiany biegów
- Bialy
- pisarz
- Posty: 241
- Rejestracja: sob 14 lut 2009, 00:57
- Imię: Mateusz
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków / (Wieluń)
Technika zmiany biegów
Hej
W mój poprzedni motocykl po jakimś czasie tak się wczułem, że potrafiłem zmieniać biegi góra / dół niemal bezgłośnie. W górę szybciutko, ruchy zsynchronizowane, przepustnica na pół sekundy zamknięta i bieg był zapięty. Redukcja z międzygazem i wszystko cacy
VFRą już trochę zrobiłem, a nadal mi to chyba do końca jednak nie wychodzi. W górę tak samo: w momencie naciśnięcia sprzęgła zamykam przepustnicę, wrzucam bieg i po pół sekundy operacja zakończona. Redukcja jak powyżej i też mi zwykle wychodzi, ale...
No właśnie Mimo, że staram się to wszystko ćwiczyć, to i tak przy prawie każdej zmianie biegu góra / dół słyszę ciche stuknięcie, a dałbym sobie rękę uciąć, że w poprzednim moto mi wszystko wchodziło cichutko. Nie wali głośno, ale mimo wszystko mam poczucie, jakby mi gdzieś brakowało precyzji albo płynności. Dodatkowo, przy wpinaniu wyższego biegu, czasem słyszę jedno stuknięcie po wpięciu i drugie, jak dodam gazu. Zupełnie, jakbym miał luz gdzieś na wałkach skrzyni biegów Zwalam jednak trochę winy na łańcuch, bo (Ameryki tutaj nie odkrywam) wszystko dzieje się fajniej, kiedy napęd jest dopiero co wyregulowany
Dobra, ale dość monologu: chciałem się zapytać, czy w VFRce może jest tak, że po prostu za cholerę się nie da zmieniać biegów absolutnie bezgłośnie? Nie chcę szukać dziury w całym za wszelką cenę
I drugie: załóżmy że jedziemy sobie na dwójce, opieramy stopę na dźwigni biegów w celu zmiany na trójkę i... Czy u was wyczuwalny jest delikatny luz na dźwigni biegów, czy jest ona idealnie na sztywno podczas jazdy?
Takie trochę głupie te moje pytania, ale zawsze warto się z techniki jazdy ewentualnie podszkolić jednak
W mój poprzedni motocykl po jakimś czasie tak się wczułem, że potrafiłem zmieniać biegi góra / dół niemal bezgłośnie. W górę szybciutko, ruchy zsynchronizowane, przepustnica na pół sekundy zamknięta i bieg był zapięty. Redukcja z międzygazem i wszystko cacy
VFRą już trochę zrobiłem, a nadal mi to chyba do końca jednak nie wychodzi. W górę tak samo: w momencie naciśnięcia sprzęgła zamykam przepustnicę, wrzucam bieg i po pół sekundy operacja zakończona. Redukcja jak powyżej i też mi zwykle wychodzi, ale...
No właśnie Mimo, że staram się to wszystko ćwiczyć, to i tak przy prawie każdej zmianie biegu góra / dół słyszę ciche stuknięcie, a dałbym sobie rękę uciąć, że w poprzednim moto mi wszystko wchodziło cichutko. Nie wali głośno, ale mimo wszystko mam poczucie, jakby mi gdzieś brakowało precyzji albo płynności. Dodatkowo, przy wpinaniu wyższego biegu, czasem słyszę jedno stuknięcie po wpięciu i drugie, jak dodam gazu. Zupełnie, jakbym miał luz gdzieś na wałkach skrzyni biegów Zwalam jednak trochę winy na łańcuch, bo (Ameryki tutaj nie odkrywam) wszystko dzieje się fajniej, kiedy napęd jest dopiero co wyregulowany
Dobra, ale dość monologu: chciałem się zapytać, czy w VFRce może jest tak, że po prostu za cholerę się nie da zmieniać biegów absolutnie bezgłośnie? Nie chcę szukać dziury w całym za wszelką cenę
I drugie: załóżmy że jedziemy sobie na dwójce, opieramy stopę na dźwigni biegów w celu zmiany na trójkę i... Czy u was wyczuwalny jest delikatny luz na dźwigni biegów, czy jest ona idealnie na sztywno podczas jazdy?
Takie trochę głupie te moje pytania, ale zawsze warto się z techniki jazdy ewentualnie podszkolić jednak
- binio
- klepacz
- Posty: 777
- Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Linz, Austria
Da sie zmieniac bezglosnie, i w gore i w dol. Ja w gore bez sprzegla zmieniam cichutko, ze sprzeglem roznie Problem mam zeby wbic dwojke po gumowaniu do odcinki, serce sie kraje jak slysze skrzynie... ale co zrobic kiedy przednie kolo chce koniecznie dosiegnac nieba A delikatny luz na dzwigni musi byc
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.
"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"
makes lots of noise but dont actually get away.
"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"
- elco
- klepacz
- Posty: 911
- Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
- Imię: Tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
- Kontakt:
Dokladnie tak. Fachowo nazywa sie to preloadingiem. Jezeli dobrze wyczuje sie luz na dzwigni to biegi wchodza bez najmniejszego zgrzytu.tomhagen pisze:przed zmianą biegu na wyższy podnosisz nogą lekko dzwignię żeby skasować luz, potem wystarczy 1cm ruchu sprzęgłem i wajcha w górę. wchodzi bezgłośnie na każdym biegu. w dół najważniejsza lekka przegazówka po wciśnięciu sprzęgła a przed zmianą biegu.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.
-
- pisarz
- Posty: 398
- Rejestracja: wt 26 sie 2008, 14:47
- Imię: Jacek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jeruzal
Widzę, że i ja sie muszę podszkolić. W moim przypadku, jeśli zaczynam dynamiczny start od 1 i ciagnę do wysokich obrotów, wystarczy lekkie muśnięcie sprzęgła i cała operacja trwa ułamek sekundy i bezszelestnie. Ale jeżeli trzeba się toczyć w korku, to wszystko wykonuje się wolno i wtedy doskonale słychać pracę skrzyni. Czy przy bardzo spokojnej jeździe również potrzebne są tzw. przegazówki ?
- klosiewi
- klepacz
- Posty: 1369
- Rejestracja: pt 24 kwie 2009, 15:59
- Imię: Grzegorz
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grójec
Encyklopedia w pigułce jak zmieniać begi!!!!
Polecam http://www.scigacz.pl/Przegazowka,jak,z ... ,7686.html
Polecam http://www.scigacz.pl/Przegazowka,jak,z ... ,7686.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości