Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
-
Fred
- ostry klepacz

- Posty: 2605
- Rejestracja: ndz 08 kwie 2007, 20:48
- Imię: .
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: Fred » czw 20 sty 2011, 09:22
Miałem vifierke z kufrem V46 i nie wyglądało to źle. Po kilku km nie myślałem nad tym że kufer może wizualnie nie pasować ale że mogę zabrać parę gratów na pokład
Oczywiście tak jak piszesz. Na Vstromie czy Varadero inaczej wygląda kufer ale czy to oznacza że mając mniejsze gabarytowo sprzęty trzeba poginać z plecakiem?
Poniżej fotka z RC36 i V-tec - tu i tu Givi V46
-
Bobi
- zadomowiony

- Posty: 59
- Rejestracja: sob 24 kwie 2010, 22:44
- Imię: Sebastian
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Adampol(Maz)/Dęblin(Lub)
-
Kontakt:
Post
autor: Bobi » czw 03 lut 2011, 17:13
eater widzę że masz kufer SHAD, skąd wziąłeś stelaż pod płytę od niego??? pasuje pod płytę GIVI??? mógłbyś mi podać rozstaw śrub przy płycie do tego kufra??
-
su4beusz
- pisarz

- Posty: 215
- Rejestracja: pn 18 sie 2008, 20:22
- Imię: Mateusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Krk
-
Kontakt:
Post
autor: su4beusz » sob 05 lut 2011, 00:38
a czy z tymi kuframi nie dzieje się nic niedobrego podczas jazdy?
koledzy donoszą mi, że może powstać shimmy. co wy na ten temat?
-
elco
- klepacz

- Posty: 911
- Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
- Imię: Tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
-
Kontakt:
Post
autor: elco » sob 05 lut 2011, 01:17
su4beusz pisze:a czy z tymi kuframi nie dzieje się nic niedobrego podczas jazdy?
koledzy donoszą mi, że może powstać shimmy. co wy na ten temat?
Musisz powiedziec kolegom, zeby nie montowali ich zamiast szyby

Owszem powstaja zawirowania powietrza, ale shimmy to efekt zupelnie czegos innego.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.
-
MC_Hammer
- ostry klepacz

- Posty: 2124
- Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
- Imię: Maciej
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
Post
autor: MC_Hammer » sob 05 lut 2011, 09:10
su4beusz pisze:a czy z tymi kuframi nie dzieje się nic niedobrego podczas jazdy?
dopuki nie przekraczasz 1,90 to mi się nic z nimi nie działo "niedobrego"
su4beusz pisze:koledzy donoszą mi, że może powstać shimmy. co wy na ten temat?
Tak jak
elco, napisał co ma wiatrak do piernika.
-
emil
- stary wyjadacz

- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Post
autor: emil » sob 05 lut 2011, 11:38
MC_Hammer pisze:Tak jak elco, napisał co ma wiatrak do piernika.
co ma? jak przewalisz dupe to przy szybszym wyjściu z zakrętu potrafi się przód podnieść - to ma

zauważcie że kufer wystaje poza tylną oś, robi się dźwignia, im więcej do niego wrzucicie, tym bardziej odciążacie przednie koło, a stąd do szimy niedaleka droga

dlatego producent kufra podaje, ile można do niego wsadzić.
Oczywiście są to skrajne przypadki, ale zdarzają się.
-
MC_Hammer
- ostry klepacz

- Posty: 2124
- Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
- Imię: Maciej
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
Post
autor: MC_Hammer » sob 05 lut 2011, 13:44
emil pisze:dlatego producent kufra podaje, ile można do niego wsadzić.
Taaaa, nie jestem zwolennikiem przeginania ale ja w sumie wiozłem w kufrach ze 3 razy tyle co podaje producent i wytrzymały, jak i prędkość przelotową znacznie przewyższającą zalecaną

Ale to mógł być jedynie odosobniony przypadek i troszkę szczęścia

Dystans : 1650 km
emil pisze:Oczywiście są to skrajne przypadki, ale zdarzają się.
Pewnie masz i rację jednak ani mi ani nikomu z moich znajomych się nie zdarzyło, więc polemizował nie będę

-
Fankas
- pisarz

- Posty: 329
- Rejestracja: sob 31 lip 2010, 21:26
- Imię: Fankas
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: Fankas » sob 05 lut 2011, 13:48
emil pisze:MC_Hammer pisze:Tak jak elco, napisał co ma wiatrak do piernika.
co ma? jak przewalisz dupe to przy szybszym wyjściu z zakrętu potrafi się przód podnieść - to ma

zauważcie że kufer wystaje poza tylną oś, robi się dźwignia, im więcej do niego wrzucicie, tym bardziej odciążacie przednie koło...
i lepiej idzie na kolo

Like a true nature's child
We were born, born to be wild
We can climb so high
I never wanna die
Born to be wild
-
Lukaszny
- pisarz

- Posty: 365
- Rejestracja: pt 07 wrz 2007, 12:58
- Imię: Łukasz
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mrągowo
Post
autor: Lukaszny » sob 05 lut 2011, 17:13
Jakby kufer miał podnieść przednie koło - nawet w czasie jazdy - to musiałbyś tam chyba worek kartofli wrzucić.
Pęd powietrza? Zerknij sobie w necie na symulacje oporów aerodynamicznych - szyba rozbija strumień powietrza na tyle szeroko, że sam kufer ma marginalne znacznie. No chyba, że jesteś jak Kubica i na wyjściu z zakrętu walczyć o 0,01s.
-
Szklana
- teksciarz

- Posty: 103
- Rejestracja: ndz 25 cze 2006, 13:29
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: opole
Post
autor: Szklana » sob 05 lut 2011, 19:58
nic tylko ładować cegłówki do kufra i na koło

Szklana
-
emil
- stary wyjadacz

- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Post
autor: emil » sob 05 lut 2011, 23:39
Lukaszny pisze:Jakby kufer miał podnieść przednie koło - nawet w czasie jazdy - to musiałbyś tam chyba worek kartofli wrzucić.
Pęd powietrza? Zerknij sobie w necie na symulacje oporów aerodynamicznych - szyba rozbija strumień powietrza na tyle szeroko, że sam kufer ma marginalne znacznie. No chyba, że jesteś jak Kubica i na wyjściu z zakrętu walczyć o 0,01s.
pojezdzij z przeładowanym kufrem kolego, zamiast czytać onet, to pogadamy, ok? i może ciut starszym sprzętem, z zasłużonym już zawieszeniem

-
Fred
- ostry klepacz

- Posty: 2605
- Rejestracja: ndz 08 kwie 2007, 20:48
- Imię: .
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: Fred » ndz 06 lut 2011, 09:04
Potwierdzam to co piszę Emilowski
Przeładowany kufer pomaga dźwignąć koło. Miałem taką sytuację jak ruszałem pod światłami i się mocno zdziwiłem...
Odnośnie aerodynamiki. Kufer może nie wpływać na pęd powietrza z przodu ale podmuchy boczne już czuć. Poszukajcie komentarzy (tutaj na forum) jak moto potrafi wężykować właśnie przez kufer
-
su4beusz
- pisarz

- Posty: 215
- Rejestracja: pn 18 sie 2008, 20:22
- Imię: Mateusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Krk
-
Kontakt:
Post
autor: su4beusz » ndz 06 lut 2011, 23:13
Fred pisze:Potwierdzam to co piszę Emilowski
Przeładowany kufer pomaga dźwignąć koło. Miałem taką sytuację jak ruszałem pod światłami i się mocno zdziwiłem...
Odnośnie aerodynamiki. Kufer może nie wpływać na pęd powietrza z przodu ale podmuchy boczne już czuć. Poszukajcie komentarzy (tutaj na forum) jak moto potrafi wężykować właśnie przez kufer
i właśnie to miałem na myśli. odciążenie przedniego koła i przy zbyt dużym gazie utrata kontroli nad kierownicą. będę musiał popracować nad ładunkiem i patrzeć co się dzieje podczas jazdy. dzięki za opinie.
-
Diego
- klepacz

- Posty: 1544
- Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
- Imię: Mirek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Płock city
Post
autor: Diego » ndz 06 lut 2011, 23:34
Fred pisze:Odnośnie aerodynamiki. Kufer może nie wpływać na pęd powietrza z przodu ale podmuchy boczne już czuć. Poszukajcie komentarzy (tutaj na forum) jak moto potrafi wężykować właśnie przez kufer
Potwierdzammmm,plecaczek plus zapakowany kufer daje taki odczucie szczególnie jak jest marna droga i przy większej prędkości wyjeżdża się z koleiny.Ta sama droga na "pusto" i jest ok.
BTW inaczej moto zachowuje się bez centralnego ale z dwoma bocznymi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości