Dlaczego nie V-Tec ?????
- C_L_K
- ostry klepacz
- Posty: 2010
- Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
- Imię: Rafał
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kosewko
A ja znam, tzn. w czwartek poznałemPiotras pisze: Ja osobiście nie znam osoby która na codzień jeździ Vitkiem i na niego narzeka, lub jest niezadowolona (może z próżności... kto wie).

Spotkałem przelotem na światłach pewnego właściciela V-teca, wymieniliśmy grzeczności i tak przejechaliśmy kilka skrzyżowań. Wreszcie na którymś czerwonym przyznał, że miał wcześniej RC46 i zmienił na Vitka, a teraz żałuje


- Maciej
- teksciarz
- Posty: 168
- Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Też się dołączam
Oczywiście Vitek jest bardziej zaawansowany ale...
Jeśli chcesz kupić to w miarę świeży np 06 rocznik lub najlepiej nówka z salonu.
Teraz dlaczego ?? ano dlatego że jeśli przychodzi do kwesti regulacji zaworów w silniku to masz problem, nie w każdym autoryzowanym serwisie hondy ci to zrobią, koszt regulacji jest od 2 do 3x droższy niż przy normalnym V4, pamiętaj że tu jest silnik ze zmienną fazą rozrządu a dokładniej zmiennym sterowaniem cylindrami (VCM) i jego regulacja zajmuje 3x więcej czasu niż w przypadku normalnego V4.
Mi wyregulowanie V4 zajmuje od dnia do 2 dni z doszlifowaniem płytek,jeśli wszystko mam pod ręką a jeśli nie to nawet 3 dni.
Kolejna sprawa to łańcuszki rozrządku, po kiego grzyba oni je dawali popsuli tym cały motocykl, kiedyś będzie trzeba wymienić , koszta koszta i jeszcze raz koszta, mogli inaczej konstrukcyjnie to rozwiązać to zamiast tego postanowili odchudzić maszynę o kilka kół zębatych.
Więc aby na koszta się nie narażać należy kupić w miarę świeżą z małym przebiegiem lub nową.
Ktoś tu pisał nowe jest lepsze
PFFFFFF:) tyle powiem. Coraz mniej trwałe motocykle robią z wichrującymi się ramami na naszych cudownych drogach (tutaj o vitku nie piszę ale o innych producentach) a wszystko po to by odchudzić maszyny i poprawić osiągi.
Najmniej czynności obsługowych będziesz miał tak czy siak przy vfr 98-01 , są solidniej wykonane, wygodniejsze przede wszytskim. Nie twierdzę że vitek jest zły ale Honda zrobiła ukłon w jakąś niezrozumiałą stronę bardziej stylizując go w jakąś plastoformę ściga przez co stracił na wygodzie podróżowania w stosunku do swojego poprzednika. Zapewne sam kiedyś stanę przed wyborem zakupu Vteca ale tylko nowy z salonu, ale póki co wolę poprzednika i nie sądzę abym go sprzedał kupując vitka.
Oczywiście Vitek jest bardziej zaawansowany ale...
Jeśli chcesz kupić to w miarę świeży np 06 rocznik lub najlepiej nówka z salonu.
Teraz dlaczego ?? ano dlatego że jeśli przychodzi do kwesti regulacji zaworów w silniku to masz problem, nie w każdym autoryzowanym serwisie hondy ci to zrobią, koszt regulacji jest od 2 do 3x droższy niż przy normalnym V4, pamiętaj że tu jest silnik ze zmienną fazą rozrządu a dokładniej zmiennym sterowaniem cylindrami (VCM) i jego regulacja zajmuje 3x więcej czasu niż w przypadku normalnego V4.
Mi wyregulowanie V4 zajmuje od dnia do 2 dni z doszlifowaniem płytek,jeśli wszystko mam pod ręką a jeśli nie to nawet 3 dni.
Kolejna sprawa to łańcuszki rozrządku, po kiego grzyba oni je dawali popsuli tym cały motocykl, kiedyś będzie trzeba wymienić , koszta koszta i jeszcze raz koszta, mogli inaczej konstrukcyjnie to rozwiązać to zamiast tego postanowili odchudzić maszynę o kilka kół zębatych.
Więc aby na koszta się nie narażać należy kupić w miarę świeżą z małym przebiegiem lub nową.
Ktoś tu pisał nowe jest lepsze

Najmniej czynności obsługowych będziesz miał tak czy siak przy vfr 98-01 , są solidniej wykonane, wygodniejsze przede wszytskim. Nie twierdzę że vitek jest zły ale Honda zrobiła ukłon w jakąś niezrozumiałą stronę bardziej stylizując go w jakąś plastoformę ściga przez co stracił na wygodzie podróżowania w stosunku do swojego poprzednika. Zapewne sam kiedyś stanę przed wyborem zakupu Vteca ale tylko nowy z salonu, ale póki co wolę poprzednika i nie sądzę abym go sprzedał kupując vitka.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- Maciej
- teksciarz
- Posty: 168
- Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Modelu 2008 jeszcze nie oglądałem od wewnątrzTommy G17 pisze:Podobno model 2008 ma już tą wadę wyeliminowaną, powrócili do starej wersji - mylę się ?Maciej pisze:Kolejna sprawa to łańcuszki rozrządku, po kiego grzyba oni je dawali

- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
witam,wątpie żeby powrócili do korzeni,czyli do kół zebatych,łańcuszki maja to do siebie że z czasem bedzie je trzeba wymienic i serwis na tym zarobi a przy kołach nie było takiej potrzeby.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- Piotras
- klepacz
- Posty: 859
- Rejestracja: ndz 09 gru 2007, 20:31
- Imię: Piotrek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Gdyby ktoś planował zmienić Vitka na ten rok to już dawno wiedzielibyśmy o tym...Tommy G17 pisze:Po zgłębieniu tematu - VFR 2008 ma nadal łańcuszki . A miało być tak pięknie.
Musiałeś źle coś zrozumieć, albo kiciare Ci wcisnęli w MF.
Zmiana taka wiązała by się z ogromnymi kosztami i wogóle była by cofaniem się do tyłu, tymbardziej, że Vitek jest już leciwy i wszyscy oczekują Lytra wkońcu.
- Maciej
- teksciarz
- Posty: 168
- Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Dokładnie , co to VFR 1000 również słyszałem że miała się ukazać w tym roku i być może się ukaże , o zmianach konstrukcyjnych nic mi nie wiadomo a przynajmniej w kwesti samych łańcuchów.
Co do zarabiania przez serwisy: myślę że koncepcja konstrukcyjna z wykorzystaniem łańcuchów nie jest kierowana pod kontem kwestii serwisowych, oczywiście z czasem i taki serwis będzie niezbędny , myślę tutaj o zupełnie czym innym a mianowicie odchudzeniu wagi motocykla i tutaj raczej należało by się dopatrywać zastosowania takiego układu a nie innego.
Spójrzcie zresztą sami co w ciągu ostatnich lat dzieje się z konstrukcjami motocykli, począwszy od silnika , kończywszy na elementach nadwozia. Wszystko idzie w jednym kierunku, zmniejszenia wagi a co za tym idzie poprawieniu osiągów i nie tylko pod względem samych parametrów jezdnych a chciaż by emisji spalin czy zużycia paliwa.
W co niektórych motocyklach zamiast podnóżków są długopisy.... i to bez wkładu jeszcze
.
Cały czas trwa odchudzanie jak z jedną wielką chorobą cywilizacyjną, tak na dobrą sprawę proceder ten zaczął się o ile dobrze pamiętam na przełomie lat 94/95 gdy to Kawasaki wypuściła motocykl który w owym czasie zdominował rynek i postawił na baczność konkurencję a mowa oczywiście o ZX6R Ninja. Niestety stworzenie motocykla który o owym czasie zdobywał ( i tu nie ma co się oszukiwać ) zasłużone pochwały, skończyło się problemem konstrukcyjnym. Wszyscy znający temat będą wiedzieli że mowa o ramie motocykla która poprostu pękała i to koszmarnie, kawasaki jeszcze przez 3 lata po wprowadzeniu 1 modelu wymieniała ramy gwarancyjnie ale i one również pękały.
Dlatego z mojego osobistego punku widzenia wolę coś trwalszego i nie sądzę aby honda powróciła do kół zębatych na rozrządzie mimo tego że było to rewelacyjne posunięcie konstrukcyjne którego już raczej nie uświadczymy.
Co do zarabiania przez serwisy: myślę że koncepcja konstrukcyjna z wykorzystaniem łańcuchów nie jest kierowana pod kontem kwestii serwisowych, oczywiście z czasem i taki serwis będzie niezbędny , myślę tutaj o zupełnie czym innym a mianowicie odchudzeniu wagi motocykla i tutaj raczej należało by się dopatrywać zastosowania takiego układu a nie innego.
Spójrzcie zresztą sami co w ciągu ostatnich lat dzieje się z konstrukcjami motocykli, począwszy od silnika , kończywszy na elementach nadwozia. Wszystko idzie w jednym kierunku, zmniejszenia wagi a co za tym idzie poprawieniu osiągów i nie tylko pod względem samych parametrów jezdnych a chciaż by emisji spalin czy zużycia paliwa.
W co niektórych motocyklach zamiast podnóżków są długopisy.... i to bez wkładu jeszcze

Cały czas trwa odchudzanie jak z jedną wielką chorobą cywilizacyjną, tak na dobrą sprawę proceder ten zaczął się o ile dobrze pamiętam na przełomie lat 94/95 gdy to Kawasaki wypuściła motocykl który w owym czasie zdominował rynek i postawił na baczność konkurencję a mowa oczywiście o ZX6R Ninja. Niestety stworzenie motocykla który o owym czasie zdobywał ( i tu nie ma co się oszukiwać ) zasłużone pochwały, skończyło się problemem konstrukcyjnym. Wszyscy znający temat będą wiedzieli że mowa o ramie motocykla która poprostu pękała i to koszmarnie, kawasaki jeszcze przez 3 lata po wprowadzeniu 1 modelu wymieniała ramy gwarancyjnie ale i one również pękały.
Dlatego z mojego osobistego punku widzenia wolę coś trwalszego i nie sądzę aby honda powróciła do kół zębatych na rozrządzie mimo tego że było to rewelacyjne posunięcie konstrukcyjne którego już raczej nie uświadczymy.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości