Dlaczego nie V-Tec ?????

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
suniok
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: czw 04 paź 2007, 14:49
Imię: Jarosław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: suniok » pt 30 maja 2008, 14:21

No odkręciłem dość mocno- mozliwe, ze dlatego nie czułem. Niestety nie bede miał chwilowo mozliwości "popróbowania", bo tego v-teca miał kupić tarzan a ja testowałem go na drodze. Ale na pawno był starszy niż 2006.
Pozdrawiam Jarek

lary1978
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: śr 28 maja 2008, 22:04
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: S-EC

Post autor: lary1978 » sob 31 maja 2008, 09:06

no właśnie z takimi mieszanymi opiniami człowiek się spotyka i w tym tkwi problem....

Awatar użytkownika
C_L_K
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2010
Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kosewko

Post autor: C_L_K » sob 31 maja 2008, 09:22

Piotras pisze: Ja osobiście nie znam osoby która na codzień jeździ Vitkiem i na niego narzeka, lub jest niezadowolona (może z próżności... kto wie).
A ja znam, tzn. w czwartek poznałem :biggrin
Spotkałem przelotem na światłach pewnego właściciela V-teca, wymieniliśmy grzeczności i tak przejechaliśmy kilka skrzyżowań. Wreszcie na którymś czerwonym przyznał, że miał wcześniej RC46 i zmienił na Vitka, a teraz żałuje :shock: :mrgreen:

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » sob 31 maja 2008, 22:27

Też się dołączam

Oczywiście Vitek jest bardziej zaawansowany ale...

Jeśli chcesz kupić to w miarę świeży np 06 rocznik lub najlepiej nówka z salonu.
Teraz dlaczego ?? ano dlatego że jeśli przychodzi do kwesti regulacji zaworów w silniku to masz problem, nie w każdym autoryzowanym serwisie hondy ci to zrobią, koszt regulacji jest od 2 do 3x droższy niż przy normalnym V4, pamiętaj że tu jest silnik ze zmienną fazą rozrządu a dokładniej zmiennym sterowaniem cylindrami (VCM) i jego regulacja zajmuje 3x więcej czasu niż w przypadku normalnego V4.
Mi wyregulowanie V4 zajmuje od dnia do 2 dni z doszlifowaniem płytek,jeśli wszystko mam pod ręką a jeśli nie to nawet 3 dni.
Kolejna sprawa to łańcuszki rozrządku, po kiego grzyba oni je dawali popsuli tym cały motocykl, kiedyś będzie trzeba wymienić , koszta koszta i jeszcze raz koszta, mogli inaczej konstrukcyjnie to rozwiązać to zamiast tego postanowili odchudzić maszynę o kilka kół zębatych.

Więc aby na koszta się nie narażać należy kupić w miarę świeżą z małym przebiegiem lub nową.

Ktoś tu pisał nowe jest lepsze :) PFFFFFF:) tyle powiem. Coraz mniej trwałe motocykle robią z wichrującymi się ramami na naszych cudownych drogach (tutaj o vitku nie piszę ale o innych producentach) a wszystko po to by odchudzić maszyny i poprawić osiągi.

Najmniej czynności obsługowych będziesz miał tak czy siak przy vfr 98-01 , są solidniej wykonane, wygodniejsze przede wszytskim. Nie twierdzę że vitek jest zły ale Honda zrobiła ukłon w jakąś niezrozumiałą stronę bardziej stylizując go w jakąś plastoformę ściga przez co stracił na wygodzie podróżowania w stosunku do swojego poprzednika. Zapewne sam kiedyś stanę przed wyborem zakupu Vteca ale tylko nowy z salonu, ale póki co wolę poprzednika i nie sądzę abym go sprzedał kupując vitka.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
Tommy G17
bywalec
bywalec
Posty: 36
Rejestracja: pt 16 maja 2008, 21:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tommy G17 » ndz 01 cze 2008, 11:00

Maciej pisze:Kolejna sprawa to łańcuszki rozrządku, po kiego grzyba oni je dawali
Podobno model 2008 ma już tą wadę wyeliminowaną, powrócili do starej wersji - mylę się ?

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » ndz 01 cze 2008, 12:12

Tommy G17 pisze:
Maciej pisze:Kolejna sprawa to łańcuszki rozrządku, po kiego grzyba oni je dawali
Podobno model 2008 ma już tą wadę wyeliminowaną, powrócili do starej wersji - mylę się ?
Modelu 2008 jeszcze nie oglądałem od wewnątrz :) było by super gdyby faktycznie powrócili do korzeni.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
Tommy G17
bywalec
bywalec
Posty: 36
Rejestracja: pt 16 maja 2008, 21:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tommy G17 » ndz 01 cze 2008, 16:25

W krakowskim Moto-Fun na Zakopiance zapewniali mnie, że tak jest. Będę tam i spróbuję coś wydębić na papierze - jakąś fiszkę serwisową lub cuś - jak się uda to zamieszczę.

lary1978
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: śr 28 maja 2008, 22:04
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: S-EC

Post autor: lary1978 » ndz 01 cze 2008, 16:44

Okaże się w praniu....
:???:

Awatar użytkownika
Piotras
klepacz
klepacz
Posty: 859
Rejestracja: ndz 09 gru 2007, 20:31
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Piotras » pn 02 cze 2008, 12:48

Tommy G17 pisze:W krakowskim Moto-Fun na Zakopiance zapewniali mnie...
Generalnie to w MF rożne ciekawe rzeczy opowiadają :mrgreen:

A co wy gadacie, że 08 Vitek ma koła zębate, przestańcie LOL :?: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :twisted:
BikePics_____________________________________Picasa

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » pn 02 cze 2008, 15:56

witam,wątpie żeby powrócili do korzeni,czyli do kół zebatych,łańcuszki maja to do siebie że z czasem bedzie je trzeba wymienic i serwis na tym zarobi a przy kołach nie było takiej potrzeby.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
Tommy G17
bywalec
bywalec
Posty: 36
Rejestracja: pt 16 maja 2008, 21:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tommy G17 » pn 02 cze 2008, 22:35

Po zgłębieniu tematu - VFR 2008 ma nadal łańcuszki :-(. A miało być tak pięknie.

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » pn 02 cze 2008, 23:22

łeee , czyli nadal LIPA.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
Piotras
klepacz
klepacz
Posty: 859
Rejestracja: ndz 09 gru 2007, 20:31
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Piotras » wt 03 cze 2008, 13:05

Tommy G17 pisze:Po zgłębieniu tematu - VFR 2008 ma nadal łańcuszki . A miało być tak pięknie.
Gdyby ktoś planował zmienić Vitka na ten rok to już dawno wiedzielibyśmy o tym...

Musiałeś źle coś zrozumieć, albo kiciare Ci wcisnęli w MF.

Zmiana taka wiązała by się z ogromnymi kosztami i wogóle była by cofaniem się do tyłu, tymbardziej, że Vitek jest już leciwy i wszyscy oczekują Lytra wkońcu.
BikePics_____________________________________Picasa

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » wt 03 cze 2008, 22:09

Dokładnie , co to VFR 1000 również słyszałem że miała się ukazać w tym roku i być może się ukaże , o zmianach konstrukcyjnych nic mi nie wiadomo a przynajmniej w kwesti samych łańcuchów.

Co do zarabiania przez serwisy: myślę że koncepcja konstrukcyjna z wykorzystaniem łańcuchów nie jest kierowana pod kontem kwestii serwisowych, oczywiście z czasem i taki serwis będzie niezbędny , myślę tutaj o zupełnie czym innym a mianowicie odchudzeniu wagi motocykla i tutaj raczej należało by się dopatrywać zastosowania takiego układu a nie innego.

Spójrzcie zresztą sami co w ciągu ostatnich lat dzieje się z konstrukcjami motocykli, począwszy od silnika , kończywszy na elementach nadwozia. Wszystko idzie w jednym kierunku, zmniejszenia wagi a co za tym idzie poprawieniu osiągów i nie tylko pod względem samych parametrów jezdnych a chciaż by emisji spalin czy zużycia paliwa.
W co niektórych motocyklach zamiast podnóżków są długopisy.... i to bez wkładu jeszcze :).

Cały czas trwa odchudzanie jak z jedną wielką chorobą cywilizacyjną, tak na dobrą sprawę proceder ten zaczął się o ile dobrze pamiętam na przełomie lat 94/95 gdy to Kawasaki wypuściła motocykl który w owym czasie zdominował rynek i postawił na baczność konkurencję a mowa oczywiście o ZX6R Ninja. Niestety stworzenie motocykla który o owym czasie zdobywał ( i tu nie ma co się oszukiwać ) zasłużone pochwały, skończyło się problemem konstrukcyjnym. Wszyscy znający temat będą wiedzieli że mowa o ramie motocykla która poprostu pękała i to koszmarnie, kawasaki jeszcze przez 3 lata po wprowadzeniu 1 modelu wymieniała ramy gwarancyjnie ale i one również pękały.

Dlatego z mojego osobistego punku widzenia wolę coś trwalszego i nie sądzę aby honda powróciła do kół zębatych na rozrządzie mimo tego że było to rewelacyjne posunięcie konstrukcyjne którego już raczej nie uświadczymy.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości