nowy motocykl - milion pytań

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Shankar3
Posty: 18
Rejestracja: pn 15 lut 2016, 07:04
Imię: Michal
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: nowy motocykl - milion pytań

Post autor: Shankar3 » pt 04 mar 2016, 13:20

sądzę, że to kwestia przyzwyczajenia ;)
czy będzie szarpał czy też nie :)

rozmawiałem właśnie ze swoim mechanikiem .
Woltomierz mi zamontuje, usb również. (będziemy niszczyć plastik i umiejscowiać to blisko zegarów aby było i widoczne i pod ręką )
Teraz idąc waszymi tropami - będę montował radiator + wiatrak..
czytałem i czytam nadal miejsc i sposobów jest wiele ..
we Wrocławiu mamy sklep który zajmuje się głównie chłodzeniem ..

http://angela.pl/k1,chlodzenie-powietrzem,2.html

czy pomoże ktoś mi dobrać radiator ?
ktoś wie jaki to ma być ?
i jakieś mamy w vfrce miejsce gdzie można to umiejscowić ?

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: nowy motocykl - milion pytań

Post autor: wydra » pt 04 mar 2016, 15:29

powodzenia życze w przeniesieniu regulatora z pod prawej owiewki w jakieś inne miejsce :)
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: nowy motocykl - milion pytań

Post autor: wydra » pt 04 mar 2016, 15:33

Shankar3 pisze:Wydra.. Wszystko spoko , ale nie wierzę, że nikt tu nie ma podokładanych różnych cudów.. ja bez podłaczonego telefonu nie jadę..
musi być włączona navi w telefonie + muzyka lecieć do kasku przez intercom :)
ja ci nie bronie zestawu kina domowego podłączyć , informuje że osobiscie bym nie dokładał nic kolejnym razem, ok telefon sobie może kwitnąć, ale wątpie by ladowarka wydoliła przy włączonej navi i muzyce jednocześnie, no chyba że zakupisz sobie jakąś mocniejsza 2-4A
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

Shankar3
Posty: 18
Rejestracja: pn 15 lut 2016, 07:04
Imię: Michal
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: nowy motocykl - milion pytań

Post autor: Shankar3 » pt 04 mar 2016, 16:00

Wydra - Ty to jakiś negatywnie nastawiony do wszystkiego jesteś, tego się nie da, tego nie mozna etc etc.
moje przeciwieństwo - bo ja każdy problem przerabiam na plus i szukam rozwiązań tego problemu - dla tego też tu jestem :)

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: nowy motocykl - milion pytań

Post autor: wydra » pt 04 mar 2016, 16:42

Shankar3 pisze:Wydra - Ty to jakiś negatywnie nastawiony do wszystkiego jesteś, tego się nie da, tego nie mozna etc etc.
moje przeciwieństwo - bo ja każdy problem przerabiam na plus i szukam rozwiązań tego problemu - dla tego też tu jestem :)

Negatywnie do czego? do wiatraczków procesora? do zmiany lokalizacji regulatora w V-tec-u? Tak ponieważ, wiatraczki według mnie poprawiaja ale tylko samopoczucie kierownika, a zmiana lokalizacji regulatora wiąże się z ingerencja w instalacje elektryczna motocykla.
Szukaj Plusów

proszę także nie dokładać słów , które nie wyszły z pod mojego palca: "tego się nie da, tego nie można"
Nic takiego nie miało miejsca, nie neguje cie z niczym, informuje co ja bym zrobił, gdybym miał w dalszym ciągu V-tec-a.
Informacyjnie: jestem jedyną z wielu osób które dotknął ten problem daleko od domu, jedni robili naprawę na miejscu inni wracali na lawecie, ja przejechałem bez ładowania ponad 1200 km więc nie traktuj mnie jakbym nie wiedział o czym mowa.

Piszą ci panowie o przejrzeniu i konserwacji elektryki - to tak zrób.
Piszą ci o zabraniu regulatora- jeśli masz pojęcie jak go wymienić to go zabierz.
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

Shankar3
Posty: 18
Rejestracja: pn 15 lut 2016, 07:04
Imię: Michal
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: nowy motocykl - milion pytań

Post autor: Shankar3 » pt 04 mar 2016, 17:06

wydra pisze:
Shankar3 pisze:Wydra - Ty to jakiś negatywnie nastawiony do wszystkiego jesteś, tego się nie da, tego nie mozna etc etc.
moje przeciwieństwo - bo ja każdy problem przerabiam na plus i szukam rozwiązań tego problemu - dla tego też tu jestem :)

Negatywnie do czego? do wiatraczków procesora? do zmiany lokalizacji regulatora w V-tec-u? Tak ponieważ, wiatraczki według mnie poprawiaja ale tylko samopoczucie kierownika, a zmiana lokalizacji regulatora wiąże się z ingerencja w instalacje elektryczna motocykla.
Szukaj Plusów

proszę także nie dokładać słów , które nie wyszły z pod mojego palca: "tego się nie da, tego nie można"
Nic takiego nie miało miejsca, nie neguje cie z niczym, informuje co ja bym zrobił, gdybym miał w dalszym ciągu V-tec-a.
Informacyjnie: jestem jedyną z wielu osób które dotknął ten problem daleko od domu, jedni robili naprawę na miejscu inni wracali na lawecie, ja przejechałem bez ładowania ponad 1200 km więc nie traktuj mnie jakbym nie wiedział o czym mowa.

Piszą ci panowie o przejrzeniu i konserwacji elektryki - to tak zrób.
Piszą ci o zabraniu regulatora- jeśli masz pojęcie jak go wymienić to go zabierz.

Uśmiechnij się trochę i nie odbieraj tego jako atak :)
po prostu jestem zielony w temacie i pytam o wszystko co mogę i czego nie wiem .

Wiesz czemu się tak tego wszystkiego obawiam ? bo właśnie nie chce jechać 2tyś km do domu na lawecie albo j.b.n. tym motocyklem w rów jak mi sie gdzieś rozkraczy parę tysięcy km od domu..
jak bym miał teraz położyć parę stów na to by zapewnić sobie spokojny powrót do domu - to to zrobię - tylko po to by " bardziej" się zabezpieczyć i wyeliminować jak najwiecej możliwych usterek ..

Zaper
klepacz
klepacz
Posty: 705
Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
Imię: Krzysztof
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: nowy motocykl - milion pytań

Post autor: Zaper » pt 04 mar 2016, 17:25

Altki padają w Vtec, z Węgier z kolegą wracaliśmy bez ładowania, musiał kupić aku samochodowe, a i tak brakło mu prądu na ostatnie 30 km, Jagna z tego co kojarzę 2x w trasie, Wydra też miał problem. Nic innego się nie psuje. Jest temat o regulatorze poczytaj, dowiesz się dlaczego pada i dlaczego wiatrak mało albo nic nie daje. Wydra dobrze radzi z tym żeby podpiąć jak najmniej bo nie obciążysz altka.

Awatar użytkownika
śliniak290
klepacz
klepacz
Posty: 1854
Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Jelonki

Re: nowy motocykl - milion pytań

Post autor: śliniak290 » pt 04 mar 2016, 18:18

Jeśli chodzi o regulator napięcia to jak będziesz miał
wskaźnik ładowania to nic ci się nie stanie z nim ( gdy rośnie temperatura regulatora to spada ci napięcie ładowania i wtedy trzeba zrobić mały postój i tyle ) .
Jeżeli będziesz miał podłączyć tylko telefon to moim zdaniem nie ma co panikować.
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!

Awatar użytkownika
brat_be
teksciarz
teksciarz
Posty: 139
Rejestracja: pn 14 kwie 2014, 08:55
Imię: Sławek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa / Przasnysz

Re: nowy motocykl - milion pytań

Post autor: brat_be » pt 04 mar 2016, 22:49

To i ja dorzucę swoje "3 grosze" w temacie elektryki - zdecydowanie, ale to bardzo zdecydowanie polecam przegląd CAŁEJ elektryki po kątem połączeń na kostkach. Jeżeli są słabe styki (brudne, zaśniedziałe), to wzrasta opór, a co za tym idzie i prąd, co w dalszej kolejności prowadzi do przegrzewania się elementów układu (kostek, regulatora itp.)... Dlatego wentylatorki na niewiele się zdają - mogą nieco pomóc, ale to nie jest podstawowe rozwiązanie problemu.

Wskaźnik ładowania lub jakiś mały cyfrowy miernik napięcia zdecydowanie pomaga wcześnie wyłapać problem i zapobiec destrukcyjnym skutkom. Ja mam zamontowane gniazdo zapalniczki tuż obok stacyjki, a w nim montuję taki fajny, cyfrowy wskaźnik zintegrowany z ładowarką USB, kupiony kiedyś u PETER-a za cenę ponad połowę mniejszą, niż ten, tu pokazany za 70,- zł :shock: Telefon bez nawigacji ładuje się normalnie, a z włączoną nawigacją baaaardzo powoli, ale coś ładuje. Optymalna ładowarka to z wydajnością prądową ok. 2A.

Wracając do połączeń styków i kostek - szczególnie uważnie należy się przejrzeć:
- niebieskiej kostce masowej (zbiera wszystkie "masy"), znajduje się pod owiewkami, w grubej wiązce z lewej strony bliżej przodu;
- kostce łączącej alternator z regulatorem napięcia (3 żółte przewody od alternatora z chyba czarnymi od regulatora) oraz tuż obok - wyjście regulatora na instalację (zielone i czerwone przewody), pod prawą owiewką boczną, nad chłodnicą;
- punktom podłączenia masy do ramy, bliżej tyłu zbiornika paliwa - pod nim - przewody z końcówką oczkową pod śruby;
- kostkom łączącym instalację z bezpiecznikami, skrzynki bezpieczników są z lewej i prawej strony, bliżej przodu.

To chyba najważniejsze. Ale się rozpisałem... ;-) mam nadzieję, że będzie pomocne. Więcej szczegółów w konkretnych tematach, w dziale ELEKTRYKA.
V-TEC '03 od St@rego :)

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: nowy motocykl - milion pytań

Post autor: wydra » pt 04 mar 2016, 22:57

dodam , że warto:
- wymienić płyn chłodniczy
- płyn hamulcowy

Niech specjalista oceni stan twoich opon, by sie nagle nie straciły w trasie pod wpływem ciężaru i braku kontroli nad ich cisnieniem.



bart_be gdybym mógł kliknał bym : lubie twój post :)
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

Awatar użytkownika
brat_be
teksciarz
teksciarz
Posty: 139
Rejestracja: pn 14 kwie 2014, 08:55
Imię: Sławek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa / Przasnysz

Re: nowy motocykl - milion pytań

Post autor: brat_be » pt 04 mar 2016, 23:13

wydra pisze: bart_be gdybym mógł kliknał bym : lubie twój post :)
... na niektórych forach jest przycisk "pomógł" :D spoko, polecam się na przyszłość - jak mam jakąś konkretną wiedzę, to mogę się nią podzielić... Ale prawdziwa skarbnica wiedzy, to to Forum i Ludzie tutaj. :D
:ok
V-TEC '03 od St@rego :)

Shankar3
Posty: 18
Rejestracja: pn 15 lut 2016, 07:04
Imię: Michal
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: nowy motocykl - milion pytań

Post autor: Shankar3 » sob 05 mar 2016, 09:08

Brat_be
Bardzo dziękuję Tobie za obszerne naświetlenie tematu - sądzę, że to naprawdę mi pomoże w "zabezpieczeniu " lokomotywy na wyjazd.

Kupię na wszelki wypadek regulator na wszelki wypadek i wpakuję go do kufra. :)
- co nie zmienia faktu , że pastę i dodatkowy radiator założę - nie kosztuje to wiele a jak ma minimalnie chociaż pomóc - niech pomoże :)

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: nowy motocykl - milion pytań

Post autor: wydra » sob 05 mar 2016, 10:39

dalej nie rozumiesz chyba:
w V-tec-u nie załozysz radiatora i wiatraczka do regulatora, ponieważ ten jest przykręcony do ramy z prawej strony, z VFR 1200 wsadzić tam regulator to cuda wianki a co dopiero dodatkowy radiator który bedzie pobierał ciepło z ramy :D
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

Shankar3
Posty: 18
Rejestracja: pn 15 lut 2016, 07:04
Imię: Michal
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: nowy motocykl - milion pytań

Post autor: Shankar3 » sob 05 mar 2016, 12:15

jak nie dam rady to trudno .. nie założę.. zobaczymy jak to będzie.. pomysłów kilka mam ale to wyjdzie w praniu jak go rozbiorę ;)

więcej obiecuje wam nie truć o regulatorze - chyba , że się coś rozpieprzy :D ( mam nadzieję , że nie :)

Awatar użytkownika
saywer
teksciarz
teksciarz
Posty: 129
Rejestracja: ndz 11 kwie 2010, 19:17
Imię: Paweł
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: nowy motocykl - milion pytań

Post autor: saywer » sob 05 mar 2016, 13:49

A poza tym to w VTEC'u problemy z regulatorem napięcia raczej tak często nie występowały jak w poprzednich modelach właśnie dlatego przenieśli go do przodu gdzie ma o wiele lepsze chłodzenie, czy się mylę? W moim VTEC'u z 2002 i po przejechaniu prawie 40 tyś. km nigdy nie miałem z tym problemu. Więc koledzy raczej są przeczuleni po doświadczeniach ze starszymi modelami ;) Ja bym się skupił na przeglądzie elektryki pod kontem styków jak kolega wyżej to dokładnie opisał, poza tym stan napędu i ogumienia, no i dobre ubezpieczenie to podstawa.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości