Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
-
Pablopbs
- teksciarz

- Posty: 146
- Rejestracja: czw 14 mar 2013, 16:25
- Imię: Paweł
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lubartów
Post
autor: Pablopbs » wt 20 sty 2015, 07:51
Doktor Arnold jak zwykle konkretnie i na temat
Moim zdaniem szkoda zachodu, osobiście mi to jakiejś wielkiej różnicy nie robi

Póki nie rozumiesz spróbuj zapamiętać.
-
ZioLek-82-
- klepacz

- Posty: 581
- Rejestracja: ndz 16 mar 2014, 11:17
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łochów
Post
autor: ZioLek-82- » wt 20 sty 2015, 11:18
lepiej się nie dało tego przedstawić

nie wiemy co nas może jeszcze spotkać, nie wiemy kiedy może nas coś dopaść ..
Była:YAMAHA XJ 900 Diversion 95 /Są: HONDA CX 650 EURO 83r / HONDA VFR 800 FI 01r /
-
emil
- stary wyjadacz

- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Post
autor: emil » wt 20 sty 2015, 16:33
temat typu ŁADOWARKA Z LIDLA..
-
Fakir
- klepacz

- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Fakir » wt 20 sty 2015, 17:20
Pablopbs pisze:Moim zdaniem szkoda zachodu, osobiście mi to jakiejś wielkiej różnicy nie robi

zwłaszcza jak chcesz odpalić motka przed 6'tą rano pod oknami sąsiadów

Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
-
Sebter
- pisarz

- Posty: 239
- Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olecko
Post
autor: Sebter » wt 20 sty 2015, 20:26
Fakir pisze:Pablopbs pisze:Moim zdaniem szkoda zachodu, osobiście mi to jakiejś wielkiej różnicy nie robi

zwłaszcza jak chcesz odpalić motka przed 6'tą rano pod oknami sąsiadów

Myślę, że w tym przypadku ssanie ręczne górą ;D
-
marcincurly
- bywalec

- Posty: 32
- Rejestracja: pn 03 lis 2014, 09:44
- Imię: Marcino
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: marcincurly » pt 23 sty 2015, 18:39
Ale się rozpisaliście... i fotki ja nie mogę dzięki

-
Zając
- klepacz

- Posty: 1018
- Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
- Imię: Dariusz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hanna
Post
autor: Zając » pt 23 sty 2015, 20:09
Ręczne ssanie jak miałeś to wiesz jak działa, automatyczne to nic nie robisz tylko odpalasz motka on jak złapie temperaturę to się wyłączy będziesz słyszał po obrotach jak zaczną spadać. Ot cala filozofia.
LWL 74HN
-
Radarro
- klepacz

- Posty: 557
- Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
- Imię: Radek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SGL
Post
autor: Radarro » czw 29 sty 2015, 08:37
Mój komentarz jest taki - ręczne ssanie można dużo szybciej "wyłączyć" niż automat + możesz sobie sam jednak ustawiać te obroty.
U mnie jak jesienią/wiosną odpalałem moto, to wystarczyło chyba z 10 sekund na ssaniu ręcznym. Automat dużo dłużej trzymał podwyższone obroty i sporo wyższe niż ja chciałem mieć przy zimnym odpalaniu.
V4 + R6 Brotherhood
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400
-
Sebter
- pisarz

- Posty: 239
- Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olecko
Post
autor: Sebter » czw 29 sty 2015, 15:55
Radarro pisze:Automat dużo dłużej trzymał podwyższone obroty i sporo wyższe niż ja chciałem mieć przy zimnym odpalaniu.
O i to jest bardzo trafna uwaga, popieram kolege w 300% bo niby po co na zimnym ma silnik warczeć na kilku tys obrotów jak wystarczy mu 2 hrhr
-
Arnold
- ostry klepacz

- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
-
Kontakt:
Post
autor: Arnold » czw 29 sty 2015, 17:30
Panowie, ssanie nie jest po to żeby silnik sobie warczał na wysokich obrotach tylko żeby wyrównać skład mieszanki paliwo-powietrze i jak najszybciej go nagrzać do temperatury pracy. W zimnych silniku paliwo skrapla się na ściankach układu dolotowego zubażając mieszankę. Dlatego trzeba albo dodać paliwa albo ująć powietrza. Dodatkowo podwyższone obroty są niejako efektem ubocznym tego działania ale też pomagają szybciej się nagrzać silnikowi oraz zwiększyć ciśnienie oleju (gęstego bo zimnego). Dlatego wcale nie tak dobrze od razu wyłączać ssanie. Z resztą w FIstachu po lifcie na sondach lambda ECU widać że odcina paliwo samemu regulując obroty. Są one w granicach 2,5-3k obr. Po wsadzeniu ECu z przedlifta obroty wychodzą na jakieś 4k obr, a to już dużo i długo się utrzymują
Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych.

-
bachu
- pisarz

- Posty: 209
- Rejestracja: śr 11 cze 2014, 21:57
- Imię: Robert
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: 3city/W-wa
Post
autor: bachu » pt 30 sty 2015, 10:57
U mnie w 750 właśnie max. obroty na ssaniu to ~3k. Zostawiam ssanie aż osiągnie przynajmniej 2,5 i daję mu jeszcze te kilkanaście sekund. Przy ~0C potrzebował dobrych kilku minut do szczęścia.
-
lebek89
- bywalec

- Posty: 24
- Rejestracja: wt 31 maja 2022, 15:26
- Imię: Kamil
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: lebek89 » czw 30 cze 2022, 23:51
Jeśli ktoś jeszcze zajrzy do tego tematu to interesuje mnie jak to możliwe, że w 99r mam automatyczne ssanie. Nie ma sond, kata, immo, a ma automatyczne ssanie i wydaje mi się że kiedyś miał nawet dźwignie od ręcznego bo została strzałka narysowana przy manetce.
Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka
-
Bodzio72
- zadomowiony

- Posty: 91
- Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
- Imię: Bogusław
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lutynia
Post
autor: Bodzio72 » pt 01 lip 2022, 07:09
W postach powyżej jest opisane przez Arnolda jak przerobić ssanie. Może u ciebie talk jest zrobione?
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.
-
lebek89
- bywalec

- Posty: 24
- Rejestracja: wt 31 maja 2022, 15:26
- Imię: Kamil
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: lebek89 » pt 01 lip 2022, 11:22
Czytałem te posty, trochę jest roboty i części żeby to ogarnąć. Bardziej bym się spodziewał, że ktoś zmienił cały silnik na taki z automatycznym ssaniem. Z tyłu od strony zawieszenia widać taki napis białym markerem na silniku, tak mi to wygląda jak nie raz części używane są opisane.
Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości