Strona 2 z 5

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

: pn 11 lut 2013, 21:21
autor: Johann
Diego pisze:
Johann pisze:Nie jest to prawda.
Niemcy dławią motocykle tylko na papierze ze względu na ubezpieczenie. U nich nawet v-max i hayabusa mają po 98 koni.
Hefe dobrze napisał.
Wszystkie moto z niemcowni wyjeżdżające z saloonu mają poniżej 100 koni ,to co robią właściciele później to ich broszka.
Nie jest to tylko dławienie na papierze.Niemcy mają taki przepis i koniec.Porządek musi być.
Fajnie, że tak wierzysz w niemiecką praworządność.
Ale przejedź się kiedyś niemiecką hayką prosto z salonu, to zmienisz zdanie.

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

: pn 11 lut 2013, 23:26
autor: KolczyK
KONIEC OFF TOPU W TEMACIE.

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

: wt 12 lut 2013, 09:02
autor: Hefajstos
Napisze jeszcze raz, moja Viferka niemka z 98 r ma sondy lambda , kata, HECS'a, kondomy na wysięgnikach luster, czarne felgi i ma 98 kucy i na bank jest zdławiona, i kompa ma takiego, że do wersji Intereceptora( 00 z utoamtycznym ssaniem, bez sond) podszedł i działał bez problemu, natomiast komp z intereceptora u mnie silnik nie odpalił.Jeszcze jedna rzecz o której zapomniałem.. W zbiorniku paliwa jest jeszcze blacha, która ma być idoto-odporna przy próbie nalania diesla.

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

: wt 12 lut 2013, 10:40
autor: Johann
Hefajstos pisze:Napisze jeszcze raz, moja Viferka niemka z 98 r ma sondy lambda , kata, HECS'a, kondomy na wysięgnikach luster, czarne felgi i ma 98 kucy i na bank jest zdławiona.
Sprawdzałeś na hamowni, czy tak tylko Ci się wydaje, bo w papierach było napisane?
Widzę, że skoro mam dwadzieścia kilka postów, to sądzicie, żem świeżak. Ale jakoś mi się nie uśmiecha pisanie w każdym poście "witam" "vitka" "powitać" itp.
Uwierzcie mi chłopaki, że dławienie niemieckie do 98 koni odbywa się tylko na papierze.

Co innego z dławieniem do mniejszych kategorii - tu faktycznie są wymieniane moduły, dawane zwężki w króćce ssące, w gaźnikach inne dysze itp.

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

: wt 12 lut 2013, 13:28
autor: Revolut
Hefajstos pisze: W zbiorniku paliwa jest jeszcze blacha, która ma być idoto-odporna przy próbie nalania diesla.
U mnie - 2000 rok, Anglia - też jest blenda uniemożliwiająca wepchanie pistoletu od diesla.
Dodatkowo:
2000 niebieska ma czarne felgi
2001 niebieska ma srebrne felgi i nieco ciemniejszy (wpadający w bodajże fiolet) odcień.

Podczas kupna warto sprawdzić czy motocykl nie zgubił zaślepki pod lampą - na środku, od spodu powinna być zaślepka w kształcie trapezu.
Tak samo w anglikach, warto sprawdzić stelaż kanapy, jest jedna rurka, NAD która przechodzi nadkole, tak więc jest ona narażona na wodę i błoto odpadające z koła, tak więc wszystko może być w super stanie, a ona będzie zardzewiała.
Polecam także zakryć czymś zegary, by sprawdzić podświetlenie. Wtedy widać ciemniejsze obszary - niby nic, bo żarówki to koszt kilku złotych, ale trzeba rozbierać całą czaszę i zegary.


I taki mały off-top.
Co do teorii Niemiec... W broni i pneumatykach, nie wolno posiadać tłumików. Ale, że sztandarowe PCP Niemieckie, czyli HW 100, jest dość głośne, to Weihrauch stworzył jeden z najlepszych tłumików, dodaje go do HW 100, ale nazywa go separatorem. Czyli jest to tłumik komorowy, nazwany separatorem. Wszystko w majestacie prawa. :D

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

: czw 14 lut 2013, 10:38
autor: sensi
Revolut pisze: 2000 niebieska ma czarne felgi
2001 niebieska ma srebrne felgi i nieco ciemniejszy (wpadający w bodajże fiolet) odcień.
mialem model z roku 2000 teraz mam 2001 obydwie niebieskie i nie widze roznicy w kolorze

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

: czw 14 lut 2013, 14:44
autor: tomcat
Wersje USA tez się różnią:
- inne naklejki (Interceptor)
- brak HISS-a
- inna lampka oświetlenia tablicy rejestracyjnej
- pozycyjne w kierunkach a nie w reflektorze
- światła po zapłonie
Jak coś jeszcze sobie przypomnę to dopiszę :)

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

: pt 15 lut 2013, 21:03
autor: Boczek
tomcat pisze:Wersje USA tez się różnią:
- inne naklejki (Interceptor)
- brak HISS-a
- inna lampka oświetlenia tablicy rejestracyjnej
- pozycyjne w kierunkach a nie w reflektorze
- światła po zapłonie
Jak coś jeszcze sobie przypomnę to dopiszę :)
Chyba odblaski na goleniach,coś mi tak sie kojarzy.

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

: sob 16 lut 2013, 12:33
autor: tomcat
Odblaski też, do tego nie ma tabliczki znamionowej z prawej strony ramy tylko z lewej jest naklejka.

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

: pt 05 kwie 2013, 14:24
autor: Fryt
Johann pisze:
Hefajstos pisze:Napisze jeszcze raz, moja Viferka niemka z 98 r ma sondy lambda , kata, HECS'a, kondomy na wysięgnikach luster, czarne felgi i ma 98 kucy i na bank jest zdławiona.
Sprawdzałeś na hamowni, czy tak tylko Ci się wydaje, bo w papierach było napisane?
Widzę, że skoro mam dwadzieścia kilka postów, to sądzicie, żem świeżak. Ale jakoś mi się nie uśmiecha pisanie w każdym poście "witam" "vitka" "powitać" itp.
Uwierzcie mi chłopaki, że dławienie niemieckie do 98 koni odbywa się tylko na papierze.

Co innego z dławieniem do mniejszych kategorii - tu faktycznie są wymieniane moduły, dawane zwężki w króćce ssące, w gaźnikach inne dysze itp.
Johann trochę racji tu masz bo w Niemczech dławi się sprzęty do 98 KM by płacić dużo niższe ubezpieczenie, odbywa się to tak że jedziesz na stacje gdzie zakładają ci "Kaganiec" na sprzęta, dostajesz to na papierze i wysyłasz do ubezpieczalni przez co płacisz dużo mniej. W Niemczech się raczej tego przestrzega bo jeżeli Cię złapie POLIZEI, czy to do kontroli czy w przypadku kolizji i będziesz miał wbite w papiery że masz 98 KM a będziesz miał więcej to nie dość że zapłacisz bardzo słoną karę, to jeszcze ciągnie to za sobą sporo innych niedogodności i konsekwencji. Jednak mogę śmiało stwierdzić że jak ktoś z Helmutów już zdławił swój sprzęt to też tak go sprzedaje. 8)
Jeżeli chodzi o dławienie to niestety się mylisz bo jest to obwarowane kategorią jaką posiadasz, wagą motocykla i wiekiem kierowcy, nie będę tu tego opisywał bo to OFF Topic :wink:

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

: ndz 28 kwie 2013, 22:58
autor: Syl Jonson
co nam daje HECS3, +/-?

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

: ndz 28 kwie 2013, 23:11
autor: Diego
Honda Evolutional Catalysing System 3 ciej generacji.

-zmiejszenie emisji szkodliwych substancji do atmosfery.

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

: wt 14 sty 2014, 21:01
autor: DeVeDe
Naklejeczka HONDA pod przednia szyba.
Na zadupku tez jest czarny znaczek HONDA miedzy lampa a siedzeniem... nie wiem tylko w ktorych rocznikach.
Pod siodlem jest naklejka z kodem koloru. Warto sprawdzic.. bo wymienic wszystkie plastiki na inne po glebie to nie problem... tylko ze nie zawsze sie trafi ten sam kolor. http://pkarwowski.pl/moto/?p=1038

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

: wt 14 sty 2014, 22:34
autor: emil
Kolczyk - jako do autora - a w zasadzie do wszystkich - wrzućcie kilka fot pokazujących różnice między rocznikami, lusterka, liczniki, naklejki, felgi, hiss - dla potomnych ;) wiem, że jest niemiecka strona, ale tam nie widać tych szczegółów ;) ja takowej vfrki nie miałem, więc zdjęć nie posiadam, ale wielu z Was zapewne ma foty detali. pzdr

Re: Poradnik - Jak kupić VFR800FI

: pn 19 maja 2014, 18:02
autor: lutek
nie wiem czy w dobrym temacie pisze,ale wyczailem cos takiego i chce w weekend jechac zobaczyc,jedno co zepsute to gosc mowi ze zegary nie wyswietlaja przebiegu,temperatury i ladowania,czy to zegary do wymiany,jakie koszta a moze cos innego??