Pytanie do tych, którzy doświadczyli kilku modeli VFR

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Pytanie do tych, którzy doświadczyli kilku modeli VFR

Post autor: Fakir » sob 27 paź 2012, 19:33

Może nie posiadałem vtec'a i fi, ale trochę pojeździłem nimi.

To tak:
vtec - trzeba się przyzwyczaić do obecności systemu vtec, tzn. powyżej 7tyś ciągnie znacznie mocniej niż na niższych obrotach, no i dźwięk silnika zupełnie inny niż zębatej vfr'ki, po za tym nie proporcjonalnie zestopniowana skrzynia biegów, mam na myśli że między 2 a 3 biegiem brakuje dodatkowego przełożenia - nie jestem pewien czy akurat między 2 a 3, ale coś w ten deseń :wink:
Wygląd to fakt - najbardziej się podoba
cięższa od starszych vfr'ek o ok.30kg, no i chyba największy minus to łańcuchy rozrządu...
droższa w eksploatacji, olej zmieniasz co 6tyś a nie co 12tyś jak w zębatych, świeczki tylko irydówki za 200-250zł/kpl, większe spalanie, wyeliminowano problem regulatora napięcia - jest przeniesiony na okolice główki ramy przez co nie przegrzewa się

fi - hamulce podobne jak w vtec'u, bardzo liniowo ciągnie, ale co prawda niskie obroty ma słabsze tak jak i vtec w porównaniu do rc36a, jeśli się zdecydujesz na fi to bierz roczniki 00 i 01 czyli te z hiss'em - mają inny komputer i parę innych rzeczy co za tym idzie mniejsze spalanie od starszych FI, wadliwe regulatory napięcia - sprawdzaj ładowanie w całym zakresie obrotów silnika i najlepiej zrób to przed zakupem.

rc36a - chciałbym silnik od gaźnikowej w budzie od vtec'a 8)
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Re: Pytanie do tych, którzy doświadczyli kilku modeli VFR

Post autor: Buła » ndz 28 paź 2012, 16:20

Fakir pisze:le co prawda niskie obroty ma słabsze tak jak i vtec w porównaniu do rc36a
Tu się z tobą nie zgodzę bo mam wrażenie że przy niższych obrotach Fi chodzi lepiej.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Pytanie do tych, którzy doświadczyli kilku modeli VFR

Post autor: Fakir » ndz 28 paź 2012, 16:22

Buła pisze:
Fakir pisze:le co prawda niskie obroty ma słabsze tak jak i vtec w porównaniu do rc36a
Tu się z tobą nie zgodzę bo mam wrażenie że przy niższych obrotach Fi chodzi lepiej.
może to kwestia regulacji gaźników, tudzież różnych rozmiarów zębatek napędowych
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
Dibur
bywalec
bywalec
Posty: 44
Rejestracja: pt 22 maja 2009, 17:39
Imię: Marek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Susiec

Re: Pytanie do tych, którzy doświadczyli kilku modeli VFR

Post autor: Dibur » pn 29 paź 2012, 08:47

Jak subiektywnie to subiektywnie. Otóż mieliśmy z synem okazję przejechać się na 1200 z manualem i DCT i na K1300R i stanowczo NIE polecamy 1300 za to 1200 jak najbardziej.
Dibur

Awatar użytkownika
Higga
teksciarz
teksciarz
Posty: 146
Rejestracja: pt 11 maja 2012, 11:45
Imię: Szczepan
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Pytanie do tych, którzy doświadczyli kilku modeli VFR

Post autor: Higga » pn 29 paź 2012, 09:34

Fakir pisze:po za tym nie proporcjonalnie zestopniowana skrzynia biegów, mam na myśli że między 2 a 3 biegiem brakuje dodatkowego przełożenia - nie jestem pewien czy akurat między 2 a 3, ale coś w ten deseń
to chyba zepsutym vteckiem jechales

Awatar użytkownika
Wojtek86
klepacz
klepacz
Posty: 724
Rejestracja: czw 21 maja 2009, 00:13
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ziemia Oświęcimska
Kontakt:

Re: Pytanie do tych, którzy doświadczyli kilku modeli VFR

Post autor: Wojtek86 » pn 29 paź 2012, 09:57

Dibur pisze:Jak subiektywnie to subiektywnie. Otóż mieliśmy z synem okazję przejechać się na 1200 z manualem i DCT i na K1300R i stanowczo NIE polecamy 1300 za to 1200 jak najbardziej.
Ja znowu w drugą stronę, tyle, że K1300S urzekł mnie zawieszeniem, barkiem wibracji, prowadzeniem iiii SPALANIEM!

Awatar użytkownika
nierob
klepacz
klepacz
Posty: 549
Rejestracja: wt 30 sty 2007, 13:43
Imię: nierob
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Przemków

Re: Pytanie do tych, którzy doświadczyli kilku modeli VFR

Post autor: nierob » pn 29 paź 2012, 10:45

no ja dopiero doświadczam 800 - ki (2001). człowiek się przyzwyczaił do gaźnikowej RC36II... na pewno różnią się kolorem i rocznikiem. po za tym co za różnica. Ważne, że VFR.
trzask prask i po wszystkim.

Awatar użytkownika
adi610
klepacz
klepacz
Posty: 783
Rejestracja: pt 20 cze 2008, 10:38
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Re: Pytanie do tych, którzy doświadczyli kilku modeli VFR

Post autor: adi610 » pn 29 paź 2012, 13:30

Najlepiej będzie jak sie przejedziesz przed zakupem. Poza tym weź pod uwagę koszty eksploatacji (wymiana rozrzadu, regulatora itp.) podjęcie decyzji powinno być dużo łatwiejsze.
Pytanie czy kierujesz sie sercem czy rozumem :)

Awatar użytkownika
Dibur
bywalec
bywalec
Posty: 44
Rejestracja: pt 22 maja 2009, 17:39
Imię: Marek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Susiec

Re: Pytanie do tych, którzy doświadczyli kilku modeli VFR

Post autor: Dibur » pn 29 paź 2012, 15:11

[Ja znowu w drugą stronę, tyle, że K1300S urzekł mnie zawieszeniem, barkiem wibracji, prowadzeniem iiii SPALANIEM

Być może 1300R ma inaczej zestrojone zawieszenie niż 1300S(chociaż to chyba te same moto), ale na nierównej nawierzchni myślałem, że z niego spadne tak telepało(ustawienie "normal"), Skrzynia biegów w górę super (Quikshifter), w dół bardzo słabo, a przy wrzucaniu 1 jakby ktoś walił młotem. Brak wibracji to przecież normalka moja 800 fi też niema. Co do prowadzenia moje odczucia na 1200 były zdecydowanie lepsze. O spalaniu sie nie wypowiadam bo nie wiem.
Dibur

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości