Uzwojenie alternatora

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
Sebter
pisarz
pisarz
Posty: 239
Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olecko

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: Sebter » śr 17 gru 2014, 11:28

Regulator testowy który dostałem to regler od CBR (SH678C-13)

Awatar użytkownika
Sebter
pisarz
pisarz
Posty: 239
Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olecko

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: Sebter » wt 17 lut 2015, 14:35

Serwis TourMaxa wymienił regulator na nowy, raczej problemów już nie będzie bo ten regulator zachowuje się tak jak powinien, napięcia git a sama temperatura regulatora po długich testach osiągnał 50 stopni czyli chyba nie jest źle ;>

Awatar użytkownika
Sebter
pisarz
pisarz
Posty: 239
Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olecko

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: Sebter » pt 20 mar 2015, 14:04

Dla spokojności wymienione kable od alternatora do regulatora bo stare były cieniutkie i utlenione, dzisiaj pewnie testy, jak to się będzie zachowywać ;D

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: emil » pt 20 mar 2015, 14:32

żółte? izolacja ich ma się nie rozpaść od temperatury i oleju, to tak dla uświadomienia ;)

Awatar użytkownika
Sebter
pisarz
pisarz
Posty: 239
Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olecko

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: Sebter » pt 20 mar 2015, 15:23

Emil, właśnie godzine temu do mnie dotarło, że wsadzone są zwykłe przewody, sprawdziłem do jakiej temp one są i .q.w. taka że głowa mała, do 70 stopni, cała robota psu w dupe !!!

Może ktoś wie dokładnie jakie to kable mają być ?

Awatar użytkownika
Sebter
pisarz
pisarz
Posty: 239
Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olecko

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: Sebter » pn 23 mar 2015, 12:29

Taki kabel chyba będzie dobry ?

http://allegro.pl/show_item.php?item=5143566415

A opaski termokurczliwe znalazłem takie, odporne na temp

http://allegro.pl/show_item.php?item=5052868502

Będzie dobrze ?

Awatar użytkownika
Sebter
pisarz
pisarz
Posty: 239
Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olecko

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: Sebter » wt 24 mar 2015, 09:29

Ludzie pomocy, wiosna zapina wielkimi krokami a ja dalej bez prądu, dobre to będzie co podałem wyżej ?

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: Arnold » pn 27 kwie 2015, 21:21

Panowie pomocy!
Mam w tym momencie 3 FIstaszki na warsztacie, roczniki '98, '00 i '01. We wszystkich napięcie na alternatorze na wolnych obrotach z podłączonym regulatorem są w granicach 8 do 11V. Przy 5 k obr jest 55 - 60V. W poliftach reglery gorące że nie da się trzymać ręką. Napięcie przy 5 k obr 14,3 V a na wolnych 12,8V. W przedlifcie napięcie na aku na wolnych jest 13,3 i spada ze wzrostem obr do 12,7. We wszystkich nie ma przebicia na masę a opór między fazami jest 0,2 - 0,3 Ohma.
Czyżbym miał życiowego pecha i jest triple combo i trzy alternatory poszły się, za przeproszeniem, je*ać??!!
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: kiki » pn 27 kwie 2015, 22:20

W tych poliftowych to jest dobrze- czego tam dziury w całym szukasz ? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: Arnold » pn 27 kwie 2015, 22:22

No właśnie nie jest dobrze bo dzisiaj się skończył prąd w '00. :/ Co prawda po 150 km ale się skończył. Tak jak mówię, reglery gorące jak jagodzianki na wiosnę przy krajówce.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: kiki » pn 27 kwie 2015, 22:33

Ale ładowanie jest 14.3 więc dobre. Ale kiedyś miałem taki przypadek- moto pokazywało że ładowanie jest a dopiero po jakimś kilometrze ładowanie spadało, a po wyłączeniu świateł znowu wzrastało.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: Arnold » pn 27 kwie 2015, 22:45

I co było winne?
Według mnie alternator powinien mieć na wolnych obrotach minimum 12V, a nie ma ani jeden. A najlepiej jakby miały koło 15V. Dlatego regulatory gorące bo muszą podnosić napięcie.


EDIT.
ZAPOMNIAŁEM
Napięcie 60V przy 5k obr jest na odpiętym regulatorze. Bo z podpiętym napięcie cały czas jest w okolicy 10V.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: emil » pn 27 kwie 2015, 23:15

Arnold - na rozpiętej kostce na niskich masz mieć ok 20-25V AC
Na wysokich, przy ok 5krpm do 70-100V AC (nie pamiętam dokładnie)

Pomiędzy wszystkimi fazami tyle samo.

Opór może pokazywać jak piszesz, to tylko drut a cewy łączone w trójkąt więc musiałyby być upalone 2 fazy żeby nie było przejścia.

Jak podpinasz regler i napięcie spada to będzie raczej jego wina.

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: kiki » wt 28 kwie 2015, 09:26

Arnold pisze:I co było winne?


regler

Kurde, może na dniach uda mi się sprawdzić u siebie jak to sie przedstawia a altkiem.

Awatar użytkownika
Sebter
pisarz
pisarz
Posty: 239
Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olecko

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: Sebter » wt 28 kwie 2015, 11:47

Skoro na podpiętym regulatorze taka faza to najszybciej regulator, masz jakiś najlepiej od innego motocykla w pełni sprawny na zakładzie ? podepnij i będzie wiadomo. A z grzaniem sie regulatora to chyba jednak sie tego nie ominie, bo gdyby nie mój wentylator to regulator by mi rozpuścił zadupek ... Wszysto porobione jak trzeba, wszystko cacy a regulator i tak sie nagrzewa max ! Co za shit ...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości