Uzwojenie alternatora
- Sebter
- pisarz
- Posty: 239
- Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olecko
Re: Uzwojenie alternatora
Regulator testowy który dostałem to regler od CBR (SH678C-13)
- Sebter
- pisarz
- Posty: 239
- Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olecko
Re: Uzwojenie alternatora
Serwis TourMaxa wymienił regulator na nowy, raczej problemów już nie będzie bo ten regulator zachowuje się tak jak powinien, napięcia git a sama temperatura regulatora po długich testach osiągnał 50 stopni czyli chyba nie jest źle ;>
- Sebter
- pisarz
- Posty: 239
- Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olecko
Re: Uzwojenie alternatora
Dla spokojności wymienione kable od alternatora do regulatora bo stare były cieniutkie i utlenione, dzisiaj pewnie testy, jak to się będzie zachowywać ;D
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Uzwojenie alternatora
żółte? izolacja ich ma się nie rozpaść od temperatury i oleju, to tak dla uświadomienia 

- Sebter
- pisarz
- Posty: 239
- Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olecko
Re: Uzwojenie alternatora
Emil, właśnie godzine temu do mnie dotarło, że wsadzone są zwykłe przewody, sprawdziłem do jakiej temp one są i .q.w. taka że głowa mała, do 70 stopni, cała robota psu w dupe !!!
Może ktoś wie dokładnie jakie to kable mają być ?
Może ktoś wie dokładnie jakie to kable mają być ?
- Sebter
- pisarz
- Posty: 239
- Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olecko
Re: Uzwojenie alternatora
Taki kabel chyba będzie dobry ?
http://allegro.pl/show_item.php?item=5143566415
A opaski termokurczliwe znalazłem takie, odporne na temp
http://allegro.pl/show_item.php?item=5052868502
Będzie dobrze ?
http://allegro.pl/show_item.php?item=5143566415
A opaski termokurczliwe znalazłem takie, odporne na temp
http://allegro.pl/show_item.php?item=5052868502
Będzie dobrze ?
- Sebter
- pisarz
- Posty: 239
- Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olecko
Re: Uzwojenie alternatora
Ludzie pomocy, wiosna zapina wielkimi krokami a ja dalej bez prądu, dobre to będzie co podałem wyżej ?
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Uzwojenie alternatora
Panowie pomocy!
Mam w tym momencie 3 FIstaszki na warsztacie, roczniki '98, '00 i '01. We wszystkich napięcie na alternatorze na wolnych obrotach z podłączonym regulatorem są w granicach 8 do 11V. Przy 5 k obr jest 55 - 60V. W poliftach reglery gorące że nie da się trzymać ręką. Napięcie przy 5 k obr 14,3 V a na wolnych 12,8V. W przedlifcie napięcie na aku na wolnych jest 13,3 i spada ze wzrostem obr do 12,7. We wszystkich nie ma przebicia na masę a opór między fazami jest 0,2 - 0,3 Ohma.
Czyżbym miał życiowego pecha i jest triple combo i trzy alternatory poszły się, za przeproszeniem, je*ać??!!
Mam w tym momencie 3 FIstaszki na warsztacie, roczniki '98, '00 i '01. We wszystkich napięcie na alternatorze na wolnych obrotach z podłączonym regulatorem są w granicach 8 do 11V. Przy 5 k obr jest 55 - 60V. W poliftach reglery gorące że nie da się trzymać ręką. Napięcie przy 5 k obr 14,3 V a na wolnych 12,8V. W przedlifcie napięcie na aku na wolnych jest 13,3 i spada ze wzrostem obr do 12,7. We wszystkich nie ma przebicia na masę a opór między fazami jest 0,2 - 0,3 Ohma.
Czyżbym miał życiowego pecha i jest triple combo i trzy alternatory poszły się, za przeproszeniem, je*ać??!!
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Uzwojenie alternatora
W tych poliftowych to jest dobrze- czego tam dziury w całym szukasz ? 

- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Uzwojenie alternatora
No właśnie nie jest dobrze bo dzisiaj się skończył prąd w '00.
Co prawda po 150 km ale się skończył. Tak jak mówię, reglery gorące jak jagodzianki na wiosnę przy krajówce.

- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Uzwojenie alternatora
Ale ładowanie jest 14.3 więc dobre. Ale kiedyś miałem taki przypadek- moto pokazywało że ładowanie jest a dopiero po jakimś kilometrze ładowanie spadało, a po wyłączeniu świateł znowu wzrastało.
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Uzwojenie alternatora
I co było winne?
Według mnie alternator powinien mieć na wolnych obrotach minimum 12V, a nie ma ani jeden. A najlepiej jakby miały koło 15V. Dlatego regulatory gorące bo muszą podnosić napięcie.
EDIT.
ZAPOMNIAŁEM
Napięcie 60V przy 5k obr jest na odpiętym regulatorze. Bo z podpiętym napięcie cały czas jest w okolicy 10V.
Według mnie alternator powinien mieć na wolnych obrotach minimum 12V, a nie ma ani jeden. A najlepiej jakby miały koło 15V. Dlatego regulatory gorące bo muszą podnosić napięcie.
EDIT.
ZAPOMNIAŁEM
Napięcie 60V przy 5k obr jest na odpiętym regulatorze. Bo z podpiętym napięcie cały czas jest w okolicy 10V.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Uzwojenie alternatora
Arnold - na rozpiętej kostce na niskich masz mieć ok 20-25V AC
Na wysokich, przy ok 5krpm do 70-100V AC (nie pamiętam dokładnie)
Pomiędzy wszystkimi fazami tyle samo.
Opór może pokazywać jak piszesz, to tylko drut a cewy łączone w trójkąt więc musiałyby być upalone 2 fazy żeby nie było przejścia.
Jak podpinasz regler i napięcie spada to będzie raczej jego wina.
Na wysokich, przy ok 5krpm do 70-100V AC (nie pamiętam dokładnie)
Pomiędzy wszystkimi fazami tyle samo.
Opór może pokazywać jak piszesz, to tylko drut a cewy łączone w trójkąt więc musiałyby być upalone 2 fazy żeby nie było przejścia.
Jak podpinasz regler i napięcie spada to będzie raczej jego wina.
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Uzwojenie alternatora
Arnold pisze:I co było winne?
regler
Kurde, może na dniach uda mi się sprawdzić u siebie jak to sie przedstawia a altkiem.
- Sebter
- pisarz
- Posty: 239
- Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olecko
Re: Uzwojenie alternatora
Skoro na podpiętym regulatorze taka faza to najszybciej regulator, masz jakiś najlepiej od innego motocykla w pełni sprawny na zakładzie ? podepnij i będzie wiadomo. A z grzaniem sie regulatora to chyba jednak sie tego nie ominie, bo gdyby nie mój wentylator to regulator by mi rozpuścił zadupek ... Wszysto porobione jak trzeba, wszystko cacy a regulator i tak sie nagrzewa max ! Co za shit ...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości