Michelin Pilot Road 2 - problem

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
mors
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3001
Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: mors » pt 03 kwie 2009, 17:36

metiu pisze: Morsie jesteś pewien że tylko tyle?! moim zdaniem to jednak jest duuuuuużo więcej ale może się myle.
tylko jednej rzeczy w życiu jestem pewny :biggrin - zakodowałem sobie kiedyś taką wartość czytając o Michelinach PR2. Jest to - z tego co pamiętam dolna granica optymalnego zakresu przyczepności i ciągnie się w górę, ale jak wysoko nie pamiętam.
Głowy nie dam bo mam tylko dwie :evil

Pamiętajmy, że na tzw. barku opony mamy mieszankę bardziej miękką czyli bardziej wrażliwą na przegrzanie. Spoko - to jest jednak opona turystyczna więc ma pracować w dość szerokim zakresie temperatur, ale optimum to optimum :biggrin

a może jeden ma azot, a drugi pompował w zagłębiu węglowym, albo ktoś mu pryknął w oponkę? :biggrin

wyrównajcie masy motocykli właśnie paliwem albo kuferkiem z encyklopedią PWN (lepiej paliwem żeby nie zmieniać środka ciężkości motocykla). I niech jeden jedzie za drugim dokładnie po jego torze.

Tak się zastanawiałem nad ustawieniami zawiechów. Co prawda ewidentnie twardsze zawieszenie powoduje, że opona mocniej będzie się odkształcac, a jednocześnie zwiększenie napięcia wstepnego sprężyny powoduje jej ściśniecie czyli skrócenie co jednocześnie zmienia rozkład obciążenia w kierunku tylnego koła.
Obaj macie możliwość zmiany w tylnych zawiechach bo u mnie jest ale chyba bez ABSa nie ma tego pokrętła.

A czy macie równo zużyte opony?
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS

Awatar użytkownika
Szozdul
pisarz
pisarz
Posty: 265
Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Łomianki

Post autor: Szozdul » pt 03 kwie 2009, 22:36

W zasadzie to mamy równo zuzyty bieznik, ja pompowałem w Hiszpani bo tam kupowana i montowana wiec moze jakies gorące powietrze? :D
jutro zrobimy test i zobaczymy jakie bedą wyniki :)

Awatar użytkownika
Skubi
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 54
Rejestracja: czw 28 sie 2008, 01:36
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Słupno-Warszawa

Post autor: Skubi » ndz 05 kwie 2009, 20:12

No i po testach.
Spuściliśmy hiszpańskie powietrze Szozdula, u mnie było jakieś śląskie (tu Mors się nie mylił :grin: ). Daliśmy łomiankowe po 2,7 t i 2,35 p, masy zestawów wyrównalismy paliwem. Wyniki testów: temperatura otoczenia w słońcu ok 25 st. Normalne śmiganie po winklach - Szozdul 41 st, ja 38. Zamykanie opon - ja 61 st, Szozdul 60. Wynika z tego, że problemem była masa. a juz chciałem zmieniać gumy :grin: . Dzięki wszystkim za pomoc.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości