Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
-
Skubi
- zadomowiony

- Posty: 54
- Rejestracja: czw 28 sie 2008, 01:36
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Słupno-Warszawa
Post
autor: Skubi » czw 02 kwie 2009, 23:39
Witam,
Mamy z Szozdulem takie same oponki MPR 2. Drugie wspólne śmiganie, a on ponownie ma opony dwa razy cieplejsze od moich. Ciśnienia: ja tył 2,8 przód 2,4 Szozdul t - 2,7 p - 2,35 (jeżeli dobrze pamiętam). Niby nieduże różnice ciśnień, a moje opony ciągle niedogrzane

I jak tu się za Szozdulem w zakrętach utrzymać

. Zna ktoś przyczynę???
pzdr
Łukasz
-
szozdul
Post
autor: szozdul » pt 03 kwie 2009, 00:13
Poprostu jestem bardziej gorący chłopak :) musimy sprawdzić na jednym manometrze żeby być pewnym ciśnień a jak to nie pomoże to zamienimy się moto i zobaczymy co z tego wyjdzie:)
-
mors
- stary wyjadacz

- Posty: 3001
- Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sopot
-
Kontakt:
Post
autor: mors » pt 03 kwie 2009, 09:14
daj chłopie w palnik to się dogrzeją

na moich to można jajecznice smażyć
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS
-
ppamula
- stary wyjadacz

- Posty: 3542
- Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: ppamula » pt 03 kwie 2009, 09:18
Wyrównajcie ciśnienie w obu do 2.9 z tyłu 2.5 z przodu i ustawcie twartość amortyzatorów w obu motocyklach tak samo i wtedy pomiary temperatury po rozgrzewce.
Opona rozgrzewa sie głównie od uginania, a w niewielkim stopniu z tarcia przy normalnej jeździe.
Na torze lub na serpentynach natomiast tarcie bocznych powierchni opony jest tak wielkie że to ono głównie rozgrzewa oponę. Jest tak wielkie że boki opony znikaja na jednym porządnym treningu.
-
rinas
- klepacz

- Posty: 1246
- Rejestracja: pt 30 maja 2008, 21:12
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa Bródno
Post
autor: rinas » pt 03 kwie 2009, 09:20
mors pisze:daj chłopie w palnik to się dogrzeją

na moich to można jajecznice smażyć
A na moich popcorn prażyć
Może poprostu za mało rozgrzewasz bok opony, czyli bardziej winkle połykaj i powinno być lepiej.
Albo zamieńcie się sprzętami, i wtedy porównajcie.
-
Skubi
- zadomowiony

- Posty: 54
- Rejestracja: czw 28 sie 2008, 01:36
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Słupno-Warszawa
Post
autor: Skubi » pt 03 kwie 2009, 10:05
mors pisze:daj chłopie w palnik to się dogrzeją na moich to można jajecznice smażyć
śmigamy bardzo podobnie, tylko on jak po sznureczku, a ja łapie uślizgi. A ten palnik przy temp. moich opon może skończyć się wybuchowo na barierce lub w kartoflach

.
ppamula pisze:ustawcie twartość amortyzatorów w obu motocyklach tak samo i wtedy pomiary temperatury po rozgrzewce.
Opona rozgrzewa sie głównie od uginania, a w niewielkim stopniu z tarcia przy normalnej jeździe.
A może problemem jest inny zawias. Szozdul ma standard, a ja zmieniony na trochę sportowszy

-
Szozdul
- pisarz

- Posty: 265
- Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
- Imię: Maciek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Łomianki
Post
autor: Szozdul » pt 03 kwie 2009, 10:14
W palnik dawaliśmy i było ponad 10km cały czas ponad 2 zł a zaraz potem od 40 do 200. na kazdym biegu do prawie max obr. kilka ostrych i szybkich łuków tez sie trafiło nawet Skubi cały czas troche szybciej leciał wiec powienien miec minimum tak samo cieple opony,
czy zawias ma tak duzy wpływ na rozgrzewanie opony a jesli tak to w jakim kierunku? im twardszy tym zimniejsza opona?
jak ktos wie niech pisze i wyjasnia

-
mors
- stary wyjadacz

- Posty: 3001
- Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sopot
-
Kontakt:
Post
autor: mors » pt 03 kwie 2009, 10:24
a ile ważycie - jeśli to nie tajemnica?

alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS
-
Szozdul
- pisarz

- Posty: 265
- Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
- Imię: Maciek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Łomianki
Post
autor: Szozdul » pt 03 kwie 2009, 10:29
Tez to porównywaliśmy ja około 100 Skubi z tego co pamietam 85?
-
Skubi
- zadomowiony

- Posty: 54
- Rejestracja: czw 28 sie 2008, 01:36
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Słupno-Warszawa
Post
autor: Skubi » pt 03 kwie 2009, 10:31
ja 84 kg, zawias ustawiony na 80 (mobilizuje mnie to zrzucenia trochę kg

)
A Szozdula to nie wiem czy zdradzić, jeszcze się obrazi, że go przedstawiam mało atrakcyjnie w oczach niewiast i niewiastów na forum

-
Szozdul
- pisarz

- Posty: 265
- Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
- Imię: Maciek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Łomianki
Post
autor: Szozdul » pt 03 kwie 2009, 10:36
Hehehe masa mieśniowa waży duzo

hehe i stąd te 100kg!
-
mors
- stary wyjadacz

- Posty: 3001
- Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sopot
-
Kontakt:
Post
autor: mors » pt 03 kwie 2009, 11:07
im większa masa (weźcie też pod uwagę paliwo w zbiorniku) oraz sztywniej ustawione zawieszenie tym więcej energii wydzieli się w oponie poprzez odkształcenie związane z jej praca. Przy mniejszym ciśnieniu opona nagrzeje się szybciej.
Opona (jak kobieta

) nie może być zbyt gorąca ani zbyt zimna - optymalna temperatura (normalnej

) opony to około 35 stopni.
Ja po wyjeździe z garażu wężykuję sobie przez dłuższą chwilę - dla radości i efektu cieplarnianego
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS
-
Skubi
- zadomowiony

- Posty: 54
- Rejestracja: czw 28 sie 2008, 01:36
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Słupno-Warszawa
Post
autor: Skubi » pt 03 kwie 2009, 11:31
O to to Morsie, zaczynamy dochodzić do czegoś. Szozdul cięższy i miał więcej paliwa (prawie cały zbiornik, ja 1/3). Tylko z tym zawiasem mi nie pasuje, bo właśnie ja mam sztywniejszy i to nie układa się w Twojej teorii,a różnica temperatur była naprawdę znacząca.
Na sobotę się przygotujemy: jedem manometr, specjalistyczny firmowy termometr, tyle samo paliwa, ewentualna wymiana moto, Szozdul schudnie 15 kg

-
Achmed
- klepacz

- Posty: 1900
- Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
- Imię: Marek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Achmed » pt 03 kwie 2009, 11:54
Ciśnienie w oponie, waga zestawu (moto+paliwo+kierowca) styl jazdy, sposób hamowania, przyspieszania, i kąt pochylenia w zakręcie, to wszystko wpływa na temp. opony.

VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II
-
metiu
- bywalec

- Posty: 27
- Rejestracja: wt 13 lis 2007, 11:12
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: metiu » pt 03 kwie 2009, 12:47
mors pisze: nie może być zbyt gorąca ani zbyt zimna - optymalna temperatura (normalnej

) opony to około 35 stopni.
Morsie jesteś pewien że tylko tyle?! moim zdaniem to jednak jest duuuuuużo więcej ale może się myle.
pzdr./m.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości