jak wygląda kwestia wagi na motocyklu?

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
niedzwiedz_waw
teksciarz
teksciarz
Posty: 114
Rejestracja: pt 23 sty 2009, 10:47
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

jak wygląda kwestia wagi na motocyklu?

Post autor: niedzwiedz_waw » pt 23 sty 2009, 11:26

Cześć.

Przede wszystkim witam wszystkich miłośników vfr i innych obecnych na forum.
Mam pytanie o "udźwig" VFR rc 46 lub 800 vtec po 2003 roku
Do tej pory jeździłem na cb750 i nie było problemu z masą. Teraz chcę zmienić motor na vfr i zastanawiam się jak zawieszenie zniesie w trasie wagę moją i narzeczonej(łącznie 170kg) + ewentualny bagaż?

Czy taki ciężar ma duży wpływ na osiągi?

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » pt 23 sty 2009, 15:07

Zniesie dobże
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
kecajm69
klepacz
klepacz
Posty: 1095
Rejestracja: ndz 02 wrz 2007, 22:28
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: kecajm69 » pt 23 sty 2009, 16:43

No to nie wiem czy XX nie byłby lepszy.
Jacek M.

Awatar użytkownika
Piotras
klepacz
klepacz
Posty: 859
Rejestracja: ndz 09 gru 2007, 20:31
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Piotras » pt 23 sty 2009, 17:02

Zależy co oczekujesz po osiągach, do podróżowania trybem turystycznym, a nie na wyścigi spokojnie Ci wystarczą. Pod większym dopakowaniem i większym gazie napewno wyraźniejsze jest wdepnięcie pozostałych zaworów, ale nie ma tragedii.

Pewnej pamiętnej nocy wracałem z Wawki awaryjnie z Juniorem na plecaka i z bagażami z dwóch moto, obciązenie nas samych nie licząc ciuchów motocyklowych przekroczyło dopuszczalną ładowność mojego Vitka (200kg), a gdzie jeszcze bagaże i muszę przyznać że jechało się dobrze, stabilnie i bez przygód ( nie żebym lubił jak się Junior do mnie przytula :-P ).
BikePics_____________________________________Picasa

Awatar użytkownika
Janusz B.
klepacz
klepacz
Posty: 1131
Rejestracja: wt 13 lut 2007, 22:33
Imię: Dżony
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Janusz B. » pt 23 sty 2009, 19:07

[b]niedzwiedz_waw[/b] pisze: Czy taki ciężar ma duży wpływ na osiągi?
Stary, każdy kilogram ma wpływ na osiągi. Jak trochę poznasz swój motocykl, to po zatankowaniu do pełna będziesz miał wrażenie, ze zamula w porównaniu z tym, co dzieje się, gdy masz połowę zbiornika, czy mniej.

2 osoby + bagaże sprawią, że VFR-ką do celu dojedziesz, lecz "śmiganiem" tej jazdy nie będziesz mógł nazwać.
Spytaj milicjanta, on Ci prawdę powie.
Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę...
http://www.bezwiny.pl

Awatar użytkownika
maciek 800
klepacz
klepacz
Posty: 579
Rejestracja: ndz 17 gru 2006, 12:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Raszyn

Post autor: maciek 800 » pt 23 sty 2009, 19:24

PETER pisze:Zniesie dobrze
Słuchaj kolegi bo wie co mówi , a po Cebuli to vtec głowę ci urwie nawet w dwie osoby i zapakowany. A jak na gumę idzie :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pt 23 sty 2009, 19:55

potwierdzam słowa PETERA i MAĆKA.Też pośmigasz :D Poprostu będziesz jeździł tylko w górnym zakresie dla takiego celu :D
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » pt 23 sty 2009, 23:57

Ja waze 105 mała pewnie okolo 50 kufry pakuje i jade sie nie przejmuje
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
C_L_K
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2010
Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kosewko

Post autor: C_L_K » sob 24 sty 2009, 00:08

KolczyK pisze:Ja waze 105 mała pewnie okolo 50 kufry pakuje i jade sie nie przejmuje
Potwierdzam. U nas ten bilans też wychodzi koło 160-170 kg + bagaż i nigdy mi mocy nie zabrakło :cool

Awatar użytkownika
Pepe VFR
klepacz
klepacz
Posty: 944
Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 12:05
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pepe VFR » sob 24 sty 2009, 00:49

A mój bilans wynasi 125 :mrgreen: HA!
Ale wracając do tematu to VFR-ka raczej jest do takich warunków stworzona na pewno da rade :bye
Wypalony papieros skraca życie Srednio o 1min
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!

Awatar użytkownika
metiu
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: wt 13 lis 2007, 11:12
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: metiu » wt 27 sty 2009, 10:08

Wydaje mi się ze powinna to znieść.
Natomiast ja jeżdżąc na niej i ważąc 100 kg specjalnie zamówiłem nowe zawieszenie. Tzn twardsze sprężyny. Chodzi głownie tutaj o to, że przy mojej wadze mam zawieszenie przede wszystkim z tyłu ustawione na maxa a SAG jest na granicy tolerancji. Niestety gdybym chciał do tego jeszcze dołożyć bagaż zrobiłoby się teoretycznie nieciekawie i pogorszyła by się trakcja motocykla. (szczególnie jazda w zakrętach w złożeniu)
Z drugiej strony jest to motocykl turystyczny, przeznaczony do jazdy często we dwoje plus bagaż.
Kupuj taką VFR, sprowadź sobie twardsze sprężyny np z USA, (koszt moich HyperPro, progresywnych - komplet na tył i przód to jakieś 800 zł było wraz z olejami) i możesz śmiało śmigać.
Najlepiej zamiast progresywnych sprężyn byłoby kupić po prostu twardsze ale niestety takich nie udało mi się z moim kolegą znaleźć więc przyszły takie jakie były :)
pzdr.
M.
Jak jesteś z Warszawy to odezwij się po zakupie do mnie na maila a skontaktuję Cie z kolesiem, który pomoże Ci ustawić odpowiednio zawieszenie

Awatar użytkownika
niedzwiedz_waw
teksciarz
teksciarz
Posty: 114
Rejestracja: pt 23 sty 2009, 10:47
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: niedzwiedz_waw » wt 27 sty 2009, 12:22

Dzięki bardzo za wszystkie porady, a do Metiu odezwę się napewno zaraz po zakupie motocykla. :mrgreen:

Teraz tylko muszę poczekać do kwietnia, zakup sprzętu i do zobaczenia na drodze.

Jeszcze raz dzięki

pozdrawiam
Może dotąd zaniedbywałem modlitwę, ale teraz, jeśli tam jesteś, proszę, uratuj mnie Supermanie.

Awatar użytkownika
Piotras
klepacz
klepacz
Posty: 859
Rejestracja: ndz 09 gru 2007, 20:31
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Piotras » wt 27 sty 2009, 12:46

metiu, poruszasz temat rzekę jakim jest ustawianie sagów w zawieszeniu, a najgorsze jest to że takich osób jak ty jest ułamek. Nie znam nikogo kto by specjalnie ustawiał zawieszenie pod obciążenie i do tego jeszcze zamawiał części z us&a, mało kto zdaje sobie sprawę, że zawieszenie defaultowo jest ustawione na +/- 70kg.

Ps. Marek G. robi dobrą robotę na kursach uświadamiając ludziom jak wiele zależy od dobrego ustawienia zawieszki ;-)
BikePics_____________________________________Picasa

Awatar użytkownika
metiu
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: wt 13 lis 2007, 11:12
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: metiu » wt 27 sty 2009, 13:56

Piotras pisze:metiu, poruszasz temat rzekę jakim jest ustawianie sagów w zawieszeniu, a najgorsze jest to że takich osób jak ty jest ułamek. Nie znam nikogo kto by specjalnie ustawiał zawieszenie pod obciążenie i do tego jeszcze zamawiał części z us&a, mało kto zdaje sobie sprawę, że zawieszenie defaultowo jest ustawione na +/- 70kg.

Ps. Marek G. robi dobrą robotę na kursach uświadamiając ludziom jak wiele zależy od dobrego ustawienia zawieszki ;-)
Mam nadzieję, że nie jest to odbierane jako "mądrzenie" się czy coś w tym rodzaju. Prawda jest taka, że w Polsce nie ma zbyt wiele osób, od których można uczyć się ogólnie całego zagadnienia jazdy motocyklem. Skutkuje to potem tym co często widzimy w statystykach. Mam nadzieję, że nie odbieracie tego źle a tylko jako chęć podzielenia się z Wami nauką jaką człowiek przyjmuje od innych :)

pzdr.
M.

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Achmed » wt 27 sty 2009, 14:55

Piotras pisze:Nie znam nikogo kto by specjalnie ustawiał zawieszenie
dziwne wydaje mi się że się znamy :lol

a każdy mi się dziwił jak mówiłem że mam z przodu progresywne spręzyny WP a z tyłu gazowo olejową Aragostę, prawda jest inna, w seryjnych zawiasach VFR niewiele jest do strojenia w zawieszeniu :(
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości