Żywotność silnika VFR 750 RC36I............

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
And'GP
bywalec
bywalec
Posty: 23
Rejestracja: wt 04 lis 2008, 05:23
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: z zetwuemu

Post autor: And'GP » pn 22 gru 2008, 00:08

Widzę, że nie macie najlepszej opinii o Bandicie, nie dziwię się, bo to przecież forum VFR ;)
Powiem coś od siebie: Mam Bandita i nakręciłem nim trochę kilometrów - bezawaryjnie - nie zawiódł mnie nigdy, mimo że jest z roku '91. Mam kontakt z innymi użytkownikami Banditów i z doświadczenia wiem, że większość awarii jest typu: stare świece, złe paliwo, zła regulacja gaźników, naprawy powypadkowe itp. czyli problemy takie same jak w każdym innym moto. Nie spotkałem się z sytuacją, jakoby Bandit padł sam z siebie bo to Bandit, który jest tańszym motorem i zazwyczaj staje na trasie po nakręceniu 50 00km, po czym jego silnik nadaje sie jedynie na złom.
Samo prowadzenie motocykla w dużej mierze odnosi się do tego, na jakich oponach się jeździ, to chyba doskonale wiecie, nawet jeżdżąc VFRką która "sama wchodzi w zakręty" ;) Podobna sytuacja jest Banditem, różne opony, różna jazda.
Jeśli chodzi o moc, wiadomo że 600 nadgarstków nie wyrwie, ale moc jest wystarczająca. Jak ktoś chce coś mocniejszego to polecam 1200 ;)
Podsumowując. Jakikolwiek motor za 6 tys. będzie starym motorem z przejechaną dużą ilością kilometrów, gdzie nikt nie zagwarantuje Ci tego, że nie padnie w trasie z jakiegokolwiek powodu, obojętnie czy to będzie Bandit czy VFR. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » pn 22 gru 2008, 16:48

witam,o ile sie nie myle to w 91r nie było jeszcze Banditów
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

pgorzala

Post autor: pgorzala » pn 22 gru 2008, 18:02

No właśnie staram się do każdej odpowiedzi podchodzić z dystansem. Dzięki wogóle, że tak ochoczo staracie się mi pomóc :)
Powiedzcie mi jeszcze na co oprócz typowych miejsc należy zwrócić uwagę przy oglądaniu używanej VFRki?
Z tego co czytałem to w głównej mierze należy przy tak leciwych rocznikach zwrócić uwagę raczej na stan zawieszenia niż na silnik. Podobno jeśli wyczuje się luz w piaście tylnego koła sugerujący niegługo wymianę łożyska to można od razu zbić cenę o ok 200 zł...
Poza tym, żeby sprawdzić czy skrzynia biegów nie jest na tyle zużyta aby wyć w trakcie jazdy. No i oczywiście zapytać się czy był już wymieniany regulator napięcia, bo podobno to bolączka VFRki...
To wszystko zasłyszane opinie... a co wy byście mi poradzili?
No i powiedzcie szczerze, czy do 6 tys. zł kupię w dobrym stanie RC36I np z rocznika '92 po tych dość licznych modernizacjach czy raczej to mało możliwe?

pgorzala
Posty: 6
Rejestracja: pt 07 lis 2008, 10:42
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tuchów/Kraków
Kontakt:

Post autor: pgorzala » pn 22 gru 2008, 18:09

Banditów 600 nie było w tym roku bo zostały zaprezentowane na targach w Kolonii dopiero jesienią '95 roku o ile się nie mylę...
Ale wcześniej od kilku lat były produkowane Bandity 400 więc może taki właśnie motocykl posiadasz? Ale to całkiem inna bajka w porównaniu z 600 bo się bardzo dużo różnią, w sumie to całkiem inne motocykle tyle, że w miare podobne i o podobnym przeznaczeniu.

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » pn 22 gru 2008, 22:13

pgorzala pisze:No właśnie staram się do każdej odpowiedzi podchodzić z dystansem. Dzięki wogóle, że tak ochoczo staracie się mi pomóc :)
Powiedzcie mi jeszcze na co oprócz typowych miejsc należy zwrócić uwagę przy oglądaniu używanej VFRki?
Z tego co czytałem to w głównej mierze należy przy tak leciwych rocznikach zwrócić uwagę raczej na stan zawieszenia niż na silnik. Podobno jeśli wyczuje się luz w piaście tylnego koła sugerujący niegługo wymianę łożyska to można od razu zbić cenę o ok 200 zł...
Poza tym, żeby sprawdzić czy skrzynia biegów nie jest na tyle zużyta aby wyć w trakcie jazdy. No i oczywiście zapytać się czy był już wymieniany regulator napięcia, bo podobno to bolączka VFRki...
To wszystko zasłyszane opinie... a co wy byście mi poradzili?
No i powiedzcie szczerze, czy do 6 tys. zł kupię w dobrym stanie RC36I np z rocznika '92 po tych dość licznych modernizacjach czy raczej to mało możliwe?
witam,generalnie na wszystko musisz zwracac uwage,na łozysko w tylnim wachaczu też,na wycieki tylniego amora i przedniego,co do pracy skrzyni biegów to moto moze miec mało najechane a moze byc lipa ze skrzynią,wwszytko zalerzy od tego jak była urzytkowana.a czy do 6 tys kupisz dobra :?: ,jak sie szuka to sie i znajdzie,teraz jest zima to i tak nie bedziesz jezdził takze mozesz obserwowac net i szukac aż sie coś znajdzie,ewentualnie dozbierac trochę grosza i wtedy szukac.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » pn 22 gru 2008, 22:33

Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

pgorzala
Posty: 6
Rejestracja: pt 07 lis 2008, 10:42
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tuchów/Kraków
Kontakt:

Post autor: pgorzala » wt 23 gru 2008, 10:13

Tak ja już mówiłem szukam motocykla DO 6 tys zł więc ta oferta raczej odpada ty mbardziej, że to motocykl sprowadzany i trzeba do niego jeszcze dołożyć :/
Ale dzięki :)
Przez zimę będe się dalej rozglądał :)

Awatar użytkownika
WiktorVFR
klepacz
klepacz
Posty: 1452
Rejestracja: wt 05 cze 2007, 08:32
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk
Kontakt:

Post autor: WiktorVFR » wt 23 gru 2008, 10:32

ja powiem tylko tyle...koledzy ktorzy ci doradzali chyba jezdza traktorami albo kamazami :roll: :evil:

Awatar użytkownika
mario_blues
pisarz
pisarz
Posty: 348
Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
Imię: Mariusz
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź, Głowno
Kontakt:

Post autor: mario_blues » wt 23 gru 2008, 11:07

bez przesady... Bandzior nie jest złym motocyklem. Wszystko zalezy od tego czego oczekujesz - jestes początkujący i dużo jeździsz po mieście? nie planujesz dłuższych tras i nie kręci Cię V ? - bierz Bandziora. Trwałość także nie budzi tu większych zastrzeżeń - widzę na codzień jakie katorgi przeżywa sprzęt kumpla i kompletnie nic się z nim nie dzieje.
Jeśli jednak chcesz poczuć troszkę więcej mocy między nogami ;) i wygoda nie jest dla Ciebie bez znaczenia, to nie ma się nad czym zastanawiać. Jeździłem 600 i faktycznie tak jak pisał Sylwio - przy VFR to-to nie jeździ wcale 8) Generalnie dla mnie VFR ma zdecydowanie więcej zalet niż bandit, ale punkt widzenia zalezy od punktu patrzenia, więc...
your choice

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » wt 23 gru 2008, 16:36

pgorzala pisze:Tak ja już mówiłem szukam motocykla DO 6 tys zł więc ta oferta raczej odpada ty mbardziej, że to motocykl sprowadzany i trzeba do niego jeszcze dołożyć :/
Ale dzięki :)
Przez zimę będe się dalej rozglądał :)
witam,nie bede nikogo namawiał ale te 300 stówki to są napewno do urwania,a co do tego ze bedziesz musiał dołorzyc to i tak jak kupisz moto to bedziesz miał wydatki,jak jak kupiłem swoja na na pierwszy strzał poszły wszystkie płyny,olej oraz filtry,do tego musiałem zarejstrowac bo także sprowadzona była,także mozesz sie zastanowic bo jesli jest tak jak pisze w ogłoszeniubo moim zdnaiem warto,a przez zime spokojnie przygotowac moto do sezonu.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

And'GP
bywalec
bywalec
Posty: 23
Rejestracja: wt 04 lis 2008, 05:23
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: z zetwuemu

Post autor: And'GP » wt 23 gru 2008, 16:45

pgorzala pisze:Banditów 600 nie było w tym roku bo zostały zaprezentowane na targach w Kolonii dopiero jesienią '95 roku o ile się nie mylę...
Ale wcześniej od kilku lat były produkowane Bandity 400 więc może taki właśnie motocykl posiadasz? Ale to całkiem inna bajka w porównaniu z 600 bo się bardzo dużo różnią, w sumie to całkiem inne motocykle tyle, że w miare podobne i o podobnym przeznaczeniu.
Bandit o którym pisałem to wersja B4 czyli 400, jest z roku 91 i do tego z marca, wiec z prawie samego początku produkcji. Również jeździłem na Bandicie 600. Podejrzewam, że nie jeździłeś na B4 wiec nie wiem dlaczego twierdzisz ze to całkiem różne motocykle. Dla mnie Bandit i VFR to całkiem inne motocykle. jednak nie o tym chciałem. Mój wcześniejszy post odnosił się bardziej do żywotności silnika z Bandita a nie do różnicy w wersji 400 a 600.
pozdrawiam

pgorzala
Posty: 6
Rejestracja: pt 07 lis 2008, 10:42
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tuchów/Kraków
Kontakt:

Post autor: pgorzala » śr 24 gru 2008, 10:45

Tak, masz racje... nie miałem okazji nimi jeździć dla porównania. Ale z tego co dane mi było zobaczyć i się naoglądać to dwa całkowicie odmienne motocykle. Mają co prawda podobną geometrie zawieszenia, ale cąłkowicie odmienne ramy, całkowicie inne jednostki napędowe... dla mnie to drastyczne różnice.
Przecież nie powiesz, że oba te motocykle są do siebie podobne jak GSF 600 i 1200? Bo te ostatnie mają tą samą rame, różnią się tylko silnikami i tym, że w 1200 jest dodatkowo wskaźnik paliwa pomiędzy zegarami w oddzielnej solniczce.
Ja wciąż mówie o podobieństwach i niepodobieństwach konstrukcyjnych bo niestety o wrażeniach z jazdy nie jestem w stanie nic powiedzieć.

And'GP
bywalec
bywalec
Posty: 23
Rejestracja: wt 04 lis 2008, 05:23
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: z zetwuemu

Post autor: And'GP » śr 24 gru 2008, 11:32

Tak, rozumiem cię. Mają inną ramę i silnik o różnicy zaledwie 19 KM, ale nie o tym mowa. Cały czas próbuję powiedzieć, że Bandit sam w sobie nie jest taki zły jak go niektórzy malują. Silnik 400 czy 600 nie ma tutaj znaczenia, jest żywotny i wystarczająco dynamiczny jak na taką starą konstrukcję. 400, 600(650) czy 1200(1250) są silnikami wytrzymałymi bez różnicy w jakiej ramie siedzą. Niektórzy po prostu jak słyszą Bandit, to od razu twierdzą że to awaryjne moto i ze jeździć się na tym nie da. Ja tylko powiem... da się i to z całkiem sporą dawką przyjemności ;)

pgorzala
Posty: 6
Rejestracja: pt 07 lis 2008, 10:42
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tuchów/Kraków
Kontakt:

Post autor: pgorzala » śr 24 gru 2008, 14:43

Heh... no niby 19 KM, ale moment obrotowy całkiem inny i przez to, że ma dużo mniejszą pojemność to te parametrny są uzyskiwane przy znacznie wyższych wartościach obrotów silnika na czym niestety traci dynamika jazdy, chyba, że ktoś lubi kręcić silnik wysoko i ciągle mieszać w skrzyni biegów.

Bandita 600 znam świetnie, jego wady zalety itp itd... Że jest bardzo żywotny i nie do zajeżdrzenia to też wiem. Jest to bardzo mało wysilony silnik pochodzący z GSX-Fa 600 (który z kolei pochodzi od bardzo mocnego jak na owe czasy GSX-Ra 600/750) przez co nawet baaardzo duże przebiegi i ostre dawanie w palnik nie robi na nim wrażenia.
Dla tego zwróciłem się do was o pomoc, Bo Bandita znam bardzo dobrze, a VFR-ke mniej i mam co do niej wiele wątpliwości i pytań z nią związanych, a w końcu gdzie można się lepiej dowiedzieć informacji o niej jak nie u jej użytkowników :)


==============================================
_________________$$$
_____________________$$$$$
___________________$$$$$$
_________________$$$$$$$
_______________$$$$$$$$_$$$$$$$$$$
______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$
_____________$$$$$$$$$$$$$$$
____________$$$$$$$$$$$$$
___________$$$$$$$$$$$$
__________$$$$$$$$$$
_________$$$$$$$$$
________$$$$$$$$
_______$$$$$$$
______$$$$$$
______$$$$$
______$$$$
______$$$$
______$$$_____$
$______$$___$$
__$$$$$$$$$$$
___$$$$$$$$$
____$$$$$$$$$
___$$$$$$$$$$$$$
__$$$$$$$$$$$$$$$
__$$$$$$$$$$$____$
$_____$$$$
_______$$$
________$

Małą gwiazdkę przed świętami
Przyjmij proszę z życzeniami
Może spełni się marzenie
Białe Boże Narodzenie
Lub, gdy przyjdzie Ci ochota
Niech to będzie gwiazdka złota
Bo, gdy spada taka z nieba
Wtedy zawsze marzyc trzeba
No, a jeśli tak się zdarzy,
Że srebrzysta ci się marzy
Możesz także taką zdobyć
I choinkę nią ozdobić
Gwiazda, gwiazdce zamrugała
I choinka lśni już cała
Naszych marzeń jest spełnieniem
Bo jest piękna jak marzenie
A pomarzyć czasem trzeba
Każdy pragnie gwiazdki z nieba.

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » śr 24 gru 2008, 14:48

pgorzala i inni, dziś Święta więc się mocno nie przyczepię, po pierwsze temat mówi o żywotności rc36i, po drugie są odrębne tematy na zyczenia, po co to forum, kiedy jest taki burdel? no to Najlepszego. pzdr
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości