Gdzie tankować na trasie do Anglii ?

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
alone
bywalec
bywalec
Posty: 24
Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 20:00
Imię: Jerzy
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Gdzie tankować na trasie do Anglii ?

Post autor: alone » sob 05 lip 2008, 17:57

Czeka mnie podróż do Anglii trasą Wrocław - Berlin - Hannover - Dortmund - Calais.
Czy ktoś jechał tą trasą. Jak często są rozmieszczone stacje benzynowe i czy są na autostradzie, czy trzeba zjechać na drogi boczne ???
Jechałem A4 i A5 przez Niemcy i na niektórych odcinkach stacje przy autostradzie są od siebie bardzo oddalone. Czy warto zabrać 2-3 litry rezerwy ? Może ktoś ma rozpracowany rozkład tankowania co 300-340 km ?

arek
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 23 mar 2008, 12:27
Imię: Arek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: arek » sob 05 lip 2008, 20:25

Cześć
Trochę może ci pomogę, bo latałem dosyć sporo do Francji trasą z gdańska przez kołbaskowo, berlin, dortmund, koln, aachen i dalej przez belgię na paryż.
Generalnie ze stacjami nie jest tak źle w dawnym RFN (są co około 50-60 km max). Musisz tylko uważać na znaki, bo zawsze masz podaną odległość do następnej stacji (patrząc się na tablicę na autostradzie masz odległość do danej stacji, a poniżej odległość do następnej). Trochę gorzej jest w byłych DDR'ach ale to zawsze jest max 100 km, więc lepiej stawać trochę częściej niż jechać do rezerwy a potem się zastanawiać. Bo na zjazdach czasami będzie gorzej (kiedyś sam szukałem wieczorem i skończyło się na tym że czekałem 2 godziny na otwarcie stacji bo mieli przerwę nocną a ja już miałem opary)
A po drugie zawsze autohofy, które są w podobnej odległości, z tym że są koło autostrad i bardzo często wypada tak że masz co 25-30 km jakieś miejsce do zatankowania (tankstelle lub autohof).
W każdym bądź razie uważam że nie ma sensu raczej brać paliwa na zapas, tylko tankować co max 250 km i dojedziesz bez problemu.

Pozdrowienia i szerokiej drogi bez żadnych przygód :biggrin

PS. w razie czego jakbyś jechał przez Belgię i Francję to z reguły po 20 lub 22 na stacjach najpierw trzeba dać kasę lub kartę w zastaw a potem tankujesz, więc się nie zdziw...

Awatar użytkownika
Piotras
klepacz
klepacz
Posty: 859
Rejestracja: ndz 09 gru 2007, 20:31
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Piotras » sob 05 lip 2008, 21:19

Przez Niemcy nigdzie nie ma problemu z tankowaniem, rozmieszczenie jest dobre, w razie czego zawsze można zjechać do pobliskiego miasta i zatankować.

Napewno musisz uważać we Francji gdzie wszystkie stacje zamykane są z kurami i sporo z nich jest bezobsługowa, w nocy czynne są tylko stacje na płatnych autostradach.
BikePics_____________________________________Picasa

Awatar użytkownika
Tomaso
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 92
Rejestracja: czw 17 maja 2007, 23:59
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: DL1

Post autor: Tomaso » ndz 06 lip 2008, 01:14

W anglii benzyna jest po lewej stronie i tylko na talony od królowej.
vitek na wiosne >>> viewtopic.php?t=8360

Awatar użytkownika
muchaok
klepacz
klepacz
Posty: 984
Rejestracja: pt 08 lut 2008, 11:07
Imię: Jacek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: muchaok » ndz 06 lip 2008, 03:47

janek widze błysnąłeś dowcipem. Pewnie jesteś sfrustrowanym posiadaczem auta z kierownicą po prawej stronie, bo Ci ktoś wmówił, że tak jest prawidłowo. Czyżbyś był kolejnym trolem, który postanowił u nas zamieszkać jakis czas ??
Każdego dnia powiększa się lista ludzi, którzy mogą pocałować mnie w dupę.

Awatar użytkownika
Tomaso
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 92
Rejestracja: czw 17 maja 2007, 23:59
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: DL1

Post autor: Tomaso » ndz 06 lip 2008, 09:40

muchaok pisze:janek widze błysnąłeś dowcipem. Pewnie jesteś sfrustrowanym posiadaczem auta z kierownicą po prawej stronie, bo Ci ktoś wmówił, że tak jest prawidłowo. Czyżbyś był kolejnym trolem, który postanowił u nas zamieszkać jakis czas ??
Owszem posiadam autko z kierownica po prawej stronie i całkiem mi z tym dobrze.

A z wachą w Anglii jest naprawdę krucho ostatnimi czasy, albo dostawcy, Shella co chwila strajkują albo pracownicy największej rafinerii w Szkocji. Po za tym w terenach turystycznych czytaj Lake District, Kornwalia, Swnowdonia + Szkocja stacje rozmieszczone sa w odległościach absurdalnych wiec lepiej tankowac dużo przed rezerwą.

Rzeczywiście możliwe, że jestem jednym z nich, bo nie chcieli mnie wypuścić z drogi Troli blokując wyjazd lawiną.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
vitek na wiosne >>> viewtopic.php?t=8360

Awatar użytkownika
muchaok
klepacz
klepacz
Posty: 984
Rejestracja: pt 08 lut 2008, 11:07
Imię: Jacek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: muchaok » ndz 06 lip 2008, 10:38

Hehehe... przynajmniej masz poczucie humoru, i nie obrażasz się ;)
Poza tym ten twój post nie jest już trolowy, jak poprzedni.
Pozdrawiam.
Każdego dnia powiększa się lista ludzi, którzy mogą pocałować mnie w dupę.

Awatar użytkownika
alone
bywalec
bywalec
Posty: 24
Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 20:00
Imię: Jerzy
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: alone » ndz 06 lip 2008, 16:14

Dzięki za informację.
Odnośnie dyskusji z której strony kierownica, to ponieważ kierownica w motocyklu jest na środku a ruch a Anglii lewostronny naprawdę nie wiem kto ma pierwszeństwo na skrzyżowaniu równorzędnym, na drodze wielopasmowej jednokierunkowej przy zmianie pasów ruchu (autostrada) i na rondach ?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości