Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
-
DOK
- Posty: 11
- Rejestracja: sob 02 sty 2016, 15:27
- Imię: Artur
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: DOK » pn 16 paź 2017, 11:51
Witam
Taką rozkminę złapałem po tym, jak w zeszłym tygodniu zastałem swój sprzęt leżący na boku.
Z jednej strony stopka ma dwa punkty podparcia, z drugiej strony na nóżce jeden, ale opony obie mocniej przylegają i środek ciężkości niższy.
Jakie macie doświadczenia? Są wytyczne producenta w tym temacie? Czy fakt nakrycia pokrowcem coś zmienia?
Pozdro
Grunt to fała
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Było 2.5 V6, jest 0.75 V4 i 12.00 V6.
-
figaro
- ostry klepacz
![ostry klepacz ostry klepacz](./images/ranks/ranks_light6.gif)
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Post
autor: figaro » pn 16 paź 2017, 12:41
DOK pisze: ↑pn 16 paź 2017, 11:51
...Z jednej strony stopka ma dwa punkty podparcia, z drugiej strony na nóżce jeden, ale opony obie mocniej przylegają i środek ciężkości niższy.
Jakie macie doświadczenia? Są wytyczne producenta w tym temacie? Czy fakt nakrycia pokrowcem coś zmienia?
Niezależnie na czym postawisz, zawsze są trzy punkty podparcia;
Podpórka nie powinna zagłębiać się w podłożu, teren zbliżony do poziomego;
Na stopce bocznej można zablokować tylne koło i mamy namiastkę ręcznego (tylko na pochyleniu wzdłużnym);
Pokrowiec powiększa powierzchnię boczną motocykla (działa jak żagiel).
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
DOK
- Posty: 11
- Rejestracja: sob 02 sty 2016, 15:27
- Imię: Artur
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: DOK » pn 16 paź 2017, 13:05
Stawiałem dotychczas na kostce na centralnym, więc tylne koło było praktycznie w górze i tylko przednie dotykało. Jak stoi na nóżce, to na lewy bok się nie przewróci. Pytanie czy łatwiej przewróci się w prawo stojąc na nóżce czy na centralu?
Przydała by się waga na sprężynie do testu empirycznego
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Grunt to fała
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Było 2.5 V6, jest 0.75 V4 i 12.00 V6.
-
hirad
- zadomowiony
![zadomowiony zadomowiony](./images/ranks/ranks_light2.gif)
- Posty: 62
- Rejestracja: wt 15 sie 2017, 19:09
- Imię: Bartosz
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: hirad » pn 16 paź 2017, 14:17
Z kimś ostatnio rozmawiałem i twierdził, że serwisówka Bandita mówi, że jeśli teren jest grząski (mniej lub bardziej), to lepiej na kosie stawiać.
Czy faktycznie tak jest? Ciężko powiedzieć.
“For the strength of the pack is the wolf, and the strength of the wolf is the pack..” –
Rudyard Kipling
-
mictom
- klepacz
![klepacz klepacz](./images/ranks/ranks_light5.gif)
- Posty: 772
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Post
autor: mictom » pn 16 paź 2017, 14:36
Ja zawsze stawiam na kosie i na pierwszym biegu z kierownicą skręconą w lewo. Motocykl pochylony razem z terenem, ew. coś podłożone pod kosę jak się zapada. Jeśli stawiam na centralnej, zazwyczaj jest to w domu przy pracach serwisowych to wrzucam pod przednie koło klina.
Stawiając pod domem/ pod pracą, zazwyczaj wieje nam wiatr z tego samego kierunku. Ustawiać nakryty motocykl przodem do wiatru jeśli stoi na centralnej stopce. Jeśli na bocznej to prawym bokiem do wiatru.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości