Kierownica turystyczna - zalety, wady

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
wjtk
bywalec
bywalec
Posty: 38
Rejestracja: śr 13 maja 2015, 16:39
Imię: Wojtek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Kierownica turystyczna - zalety, wady

Post autor: wjtk » pn 23 maja 2016, 14:35

Cześć,

Po długich (blisko rocznych!) poszukiwaniach wymarzonej VFRki udało mi się w końcu znaleźć egzemplarz naprawdę godny uwagi, który kupiłem ;-). Ma kierownicę turystyczną. Lubię jeździć w dłuższe traski, ale najbardziej w jeździe na motocyklu czuję frajdę z winkli ;-). I teraz zastanawiam się, czy kierownica turystyczna mi tej frajdy nie psuje.. Nie mam za bardzo porównania, wcześniej jeździłem na Hondzie Hornet 600.
Chciałbym usłyszeć waszą opinię jak to z tą kierownicą jest? Jakie są zalety turystycznej, jakie wady? Zostawić, wymieniać?

Może jest na forum ktoś z V-TECem z Krakowa/okolic ze zwykłą kierą, kto zgodziłby się na przymiarkę/porównanie ;-)?

Awatar użytkownika
makiak
bywalec
bywalec
Posty: 25
Rejestracja: śr 03 mar 2010, 19:35
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady

Post autor: makiak » wt 24 maja 2016, 10:11

Kierownica turystyczna wygrywa pozycją w tasie, stabilnością na nierównościach drogi, manewrowaniem na parkingu, ale na zakręty to VTEC jak i każde inne moto sportowe bądź sportowo turystyczne lepsze będzie z kierownicą oryginalną, przez ergonomie i przez odpowieni środek ciężkości i całą masę innych praw fizyki :D

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim

Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady

Post autor: kubatron2 » wt 24 maja 2016, 11:59

wady ......wygląd :biggrin

Awatar użytkownika
łukaszpolanek
pisarz
pisarz
Posty: 230
Rejestracja: śr 28 sie 2013, 20:27
Imię: Łukasz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady

Post autor: łukaszpolanek » wt 24 maja 2016, 20:45

kubatron2 pisze:wady ......wygląd :biggrin
dokładnie, taka kierownica do motocykla z owiewkami pasuje jak świni czepek , takie moje zdanie, nie obrażając świni :)

czezare
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 91
Rejestracja: sob 23 lut 2013, 13:06
Imię: Cezary
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady

Post autor: czezare » wt 24 maja 2016, 20:51

W rzeczy samej... podobnie jest z szybami z deflektorem, a mimo to sporo osób dokonuje tej zmiany. Gusta rzecz indywidualna.
VFR 800 vtec '2006 >> VFR 1200 FD-A '2010

wjtk
bywalec
bywalec
Posty: 38
Rejestracja: śr 13 maja 2015, 16:39
Imię: Wojtek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady

Post autor: wjtk » wt 05 lip 2016, 16:07

Miałem okazję przysiąść się do VFRki z oryginalną kierą. Różnica jest kolosalna, siedzi się jak na innym moto ;-). Niestety się nie przejechałem, ale ori jest dużo węższa i trochę niższa. Motocykl z nią sprawia wrażenie mniejszego. Ogólnie i jedna i druga wydają się spoko, ale teraz już chyba zostanę przy turystycznej. Zrobiłem z nią sporo km i spełnia moje kryteria - da się poszaleć na winklach, a prędkości autostradowe pokonuje się bardzo wygodnie. Co do wyglądu to faktycznie trochę to się gryzie (ha! deflektor też mam) ale ze względu na komfort zostaje.

Awatar użytkownika
pawlik
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 75
Rejestracja: ndz 20 lut 2011, 14:26
Imię: Paweł
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków/Łódź

Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady

Post autor: pawlik » śr 06 lip 2016, 04:17

Jak już bardzo Ci się znudzi i będziesz koniecznie chciał pośmigać na oryginale to daj znać. Sciągałem dla siebie kierę turystyczną, która mi bardziej pasuje - ori grzecznie teraz leży :shock: , mogę pożyczyć...

Maczeta
Posty: 4
Rejestracja: sob 02 lip 2016, 09:19
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Londyn,UK

Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady

Post autor: Maczeta » pn 18 lip 2016, 21:17

Ja swego czasu też myślałem o wygodniejszej bardziej wyprostowanej opozycji i kupiłem dystanse do oryginalnej kierownicy i wytrzymałem miesiąc. Ograniczają skręt i źle mi się na zakrętach składało, znalazły swe miejsce w garażu.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4212
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady

Post autor: emil » pn 18 lip 2016, 22:56

Piszecie coś o prawach fizyki i sterowaniu na winklach z kierą seryjną..
No to miłego oglądania i powodzenia temu, kto na seryjnej tak będzie się bawił (o warunkach nie wspominam)


Awatar użytkownika
TomTox
teksciarz
teksciarz
Posty: 164
Rejestracja: pn 01 lut 2016, 23:42
Imię: Tomek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady

Post autor: TomTox » pt 22 lip 2016, 11:23

Jazda sportowa i jazda typu Gymkhana mają mało ze sobą wspólnego, więc nie sądzę by z kierownicą turystyczną, i to w sportowym motocyklu jeździło się lepiej ("sportowiej"). Natomiast na pewno taka kierownica jest wygodniejsza bo prostuje pozycję i można trochę zapomnieć o trzymaniu się udami. Jeśli z kierownicą turystyczną sportowe motocykle jeździły lepiej, to każdy w MotoGP jeździłby wyprostowany i to jeszcze na Goldwingu.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4212
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady

Post autor: emil » pt 22 lip 2016, 12:06

VFR to motocykl sportowy?

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady

Post autor: figaro » pt 22 lip 2016, 20:35

emil pisze:VFR to motocykl sportowy?
Vintage sport :lol
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 614
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady

Post autor: Hefajstos » pn 25 lip 2016, 12:46

Słyszałem, ze VFR to najbardziej sportowy motocykl wśród turystyków i najbardziej turystyczny wśród sportowych motocykli jak już.

Awatar użytkownika
Zając
klepacz
klepacz
Posty: 1018
Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
Imię: Dariusz
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Hanna

Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady

Post autor: Zając » pn 25 lip 2016, 13:26

Dokładnie. Fajny kompromis sporta z turystykiem.
LWL 74HN

Awatar użytkownika
TomTox
teksciarz
teksciarz
Posty: 164
Rejestracja: pn 01 lut 2016, 23:42
Imię: Tomek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady

Post autor: TomTox » pn 25 lip 2016, 14:19

Czy jest sportem? Jeśli zerkniemy w historię motocykli spod szyldu VFR to oczywiście że tak. W czasach premiery był to czysty sport. Dopiero w czasach jak wychodziły pierwsze RC46, motocykle te zaczęły iść w stronę turystyki. Ale patrząc na wcześniejsze modele oraz rozwiązania użyte w VFRce, jest to motocykl sportowy i więcej wskazuje na sport niż na turystę. Choćby przez kilka powodów typu: rodowód silnika, sama nazwa modelu i jego historia, wahacz typu mono, kierownica typu clip-on, aerodynamiczne owiewki, sporo ukłonów w stronę wczesnego motorsportu. To wszystko bardziej klasyfikuje VFRkę jako motocykl z rodowodem sportowym, jednak z praktyki i wygody którą oferuję, to od modelu RC46 robi się z niego motocykl turystyczno-sportowy. W tą stronę z resztą Honda musiała iść by utrzymać na rynku model VFR, bo od sportów tamtej generacji niestety VFR co raz mocniej odstawała. Choć kogo nie zapytasz, na VFRce z odpowiednimi umiejętnościami da się porobić nie jednego gościa z R1ką na torze (oczywiście biorąc pod uwagę to że kierownik litra nie ściga się zawodowo). Kończąc offtopic - nie zmienia to faktu że VFR na wolnych torach jest mniej poręczna niż lżejsze moto sportowe. Ale przejedź na R1 500 km w jeden dzień...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości