Kierownica turystyczna - zalety, wady
-
- bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: śr 13 maja 2015, 16:39
- Imię: Wojtek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
Kierownica turystyczna - zalety, wady
Cześć,
Po długich (blisko rocznych!) poszukiwaniach wymarzonej VFRki udało mi się w końcu znaleźć egzemplarz naprawdę godny uwagi, który kupiłem . Ma kierownicę turystyczną. Lubię jeździć w dłuższe traski, ale najbardziej w jeździe na motocyklu czuję frajdę z winkli . I teraz zastanawiam się, czy kierownica turystyczna mi tej frajdy nie psuje.. Nie mam za bardzo porównania, wcześniej jeździłem na Hondzie Hornet 600.
Chciałbym usłyszeć waszą opinię jak to z tą kierownicą jest? Jakie są zalety turystycznej, jakie wady? Zostawić, wymieniać?
Może jest na forum ktoś z V-TECem z Krakowa/okolic ze zwykłą kierą, kto zgodziłby się na przymiarkę/porównanie ?
Po długich (blisko rocznych!) poszukiwaniach wymarzonej VFRki udało mi się w końcu znaleźć egzemplarz naprawdę godny uwagi, który kupiłem . Ma kierownicę turystyczną. Lubię jeździć w dłuższe traski, ale najbardziej w jeździe na motocyklu czuję frajdę z winkli . I teraz zastanawiam się, czy kierownica turystyczna mi tej frajdy nie psuje.. Nie mam za bardzo porównania, wcześniej jeździłem na Hondzie Hornet 600.
Chciałbym usłyszeć waszą opinię jak to z tą kierownicą jest? Jakie są zalety turystycznej, jakie wady? Zostawić, wymieniać?
Może jest na forum ktoś z V-TECem z Krakowa/okolic ze zwykłą kierą, kto zgodziłby się na przymiarkę/porównanie ?
- makiak
- bywalec
- Posty: 25
- Rejestracja: śr 03 mar 2010, 19:35
- Imię: Maciek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady
Kierownica turystyczna wygrywa pozycją w tasie, stabilnością na nierównościach drogi, manewrowaniem na parkingu, ale na zakręty to VTEC jak i każde inne moto sportowe bądź sportowo turystyczne lepsze będzie z kierownicą oryginalną, przez ergonomie i przez odpowieni środek ciężkości i całą masę innych praw fizyki
- łukaszpolanek
- pisarz
- Posty: 230
- Rejestracja: śr 28 sie 2013, 20:27
- Imię: Łukasz
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady
dokładnie, taka kierownica do motocykla z owiewkami pasuje jak świni czepek , takie moje zdanie, nie obrażając świnikubatron2 pisze:wady ......wygląd
-
- zadomowiony
- Posty: 91
- Rejestracja: sob 23 lut 2013, 13:06
- Imię: Cezary
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady
W rzeczy samej... podobnie jest z szybami z deflektorem, a mimo to sporo osób dokonuje tej zmiany. Gusta rzecz indywidualna.
VFR 800 vtec '2006 >> VFR 1200 FD-A '2010
-
- bywalec
- Posty: 38
- Rejestracja: śr 13 maja 2015, 16:39
- Imię: Wojtek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady
Miałem okazję przysiąść się do VFRki z oryginalną kierą. Różnica jest kolosalna, siedzi się jak na innym moto . Niestety się nie przejechałem, ale ori jest dużo węższa i trochę niższa. Motocykl z nią sprawia wrażenie mniejszego. Ogólnie i jedna i druga wydają się spoko, ale teraz już chyba zostanę przy turystycznej. Zrobiłem z nią sporo km i spełnia moje kryteria - da się poszaleć na winklach, a prędkości autostradowe pokonuje się bardzo wygodnie. Co do wyglądu to faktycznie trochę to się gryzie (ha! deflektor też mam) ale ze względu na komfort zostaje.
- pawlik
- zadomowiony
- Posty: 75
- Rejestracja: ndz 20 lut 2011, 14:26
- Imię: Paweł
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków/Łódź
Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady
Jak już bardzo Ci się znudzi i będziesz koniecznie chciał pośmigać na oryginale to daj znać. Sciągałem dla siebie kierę turystyczną, która mi bardziej pasuje - ori grzecznie teraz leży , mogę pożyczyć...
-
- Posty: 4
- Rejestracja: sob 02 lip 2016, 09:19
- Imię: Robert
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Londyn,UK
Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady
Ja swego czasu też myślałem o wygodniejszej bardziej wyprostowanej opozycji i kupiłem dystanse do oryginalnej kierownicy i wytrzymałem miesiąc. Ograniczają skręt i źle mi się na zakrętach składało, znalazły swe miejsce w garażu.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4212
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady
Piszecie coś o prawach fizyki i sterowaniu na winklach z kierą seryjną..
No to miłego oglądania i powodzenia temu, kto na seryjnej tak będzie się bawił (o warunkach nie wspominam)
No to miłego oglądania i powodzenia temu, kto na seryjnej tak będzie się bawił (o warunkach nie wspominam)
- TomTox
- teksciarz
- Posty: 164
- Rejestracja: pn 01 lut 2016, 23:42
- Imię: Tomek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady
Jazda sportowa i jazda typu Gymkhana mają mało ze sobą wspólnego, więc nie sądzę by z kierownicą turystyczną, i to w sportowym motocyklu jeździło się lepiej ("sportowiej"). Natomiast na pewno taka kierownica jest wygodniejsza bo prostuje pozycję i można trochę zapomnieć o trzymaniu się udami. Jeśli z kierownicą turystyczną sportowe motocykle jeździły lepiej, to każdy w MotoGP jeździłby wyprostowany i to jeszcze na Goldwingu.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4212
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady
VFR to motocykl sportowy?
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady
Vintage sportemil pisze:VFR to motocykl sportowy?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- Hefajstos
- klepacz
- Posty: 614
- Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pniewy
Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady
Słyszałem, ze VFR to najbardziej sportowy motocykl wśród turystyków i najbardziej turystyczny wśród sportowych motocykli jak już.
- TomTox
- teksciarz
- Posty: 164
- Rejestracja: pn 01 lut 2016, 23:42
- Imię: Tomek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Kierownica turystyczna - zalety, wady
Czy jest sportem? Jeśli zerkniemy w historię motocykli spod szyldu VFR to oczywiście że tak. W czasach premiery był to czysty sport. Dopiero w czasach jak wychodziły pierwsze RC46, motocykle te zaczęły iść w stronę turystyki. Ale patrząc na wcześniejsze modele oraz rozwiązania użyte w VFRce, jest to motocykl sportowy i więcej wskazuje na sport niż na turystę. Choćby przez kilka powodów typu: rodowód silnika, sama nazwa modelu i jego historia, wahacz typu mono, kierownica typu clip-on, aerodynamiczne owiewki, sporo ukłonów w stronę wczesnego motorsportu. To wszystko bardziej klasyfikuje VFRkę jako motocykl z rodowodem sportowym, jednak z praktyki i wygody którą oferuję, to od modelu RC46 robi się z niego motocykl turystyczno-sportowy. W tą stronę z resztą Honda musiała iść by utrzymać na rynku model VFR, bo od sportów tamtej generacji niestety VFR co raz mocniej odstawała. Choć kogo nie zapytasz, na VFRce z odpowiednimi umiejętnościami da się porobić nie jednego gościa z R1ką na torze (oczywiście biorąc pod uwagę to że kierownik litra nie ściga się zawodowo). Kończąc offtopic - nie zmienia to faktu że VFR na wolnych torach jest mniej poręczna niż lżejsze moto sportowe. Ale przejedź na R1 500 km w jeden dzień...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości