System VTEC

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
mkojak77
Posty: 11
Rejestracja: pn 20 sty 2014, 20:33
Imię: MARIUSZ
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

System VTEC

Post autor: mkojak77 » pt 19 lut 2016, 10:24

Moi drodzy!
Noszę się z zamiarem kupna VFR 800 VTEC i oczytałem się różnych opinii na ten temat. Motocykl który planuję zakupić pochodzi z 2002 r. Pomimo tego, że moto stoi w salonie HONDA mam pewne obawy co do poprawności działania systemu VTEC. Czy to prawda że w egzemplarzach z pierwszego roku produkcji działa on nie zbyt dobrze? tzn. włącza się nie wtedy kiedy powinien i szarpie? Podpowiedzcie proszę czy warto wchodzić w moto z pierwszego roku produkcji czy raczej poszukać czegoś młodszego. Na pewno na korzyść motocykla, który planuję kupić jest fakt, że sprzedaje go salon HONDA, który chciał nie chciał musi dać mi na niego gwarancję chociażby z racji rękojmi i z pewnością aby uniknąć kosztów sprawdził moto dokładnie. Pomóżcie proszę.

mamihlapinatapai
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 67
Rejestracja: wt 31 lip 2012, 16:05
Imię: Przemek
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole

Re: System VTEC

Post autor: mamihlapinatapai » pt 19 lut 2016, 10:45

Posiadałem VFR 800 Vtec z 2002r w stanie "Perełka" + dosc mocno doinwestowany. Złego słowa o Vtec 2002 nie moge powiedziec, motocykl uzytkowany był zarówno w mieście (taka specyfika pracy ze duzo smigalem na moto) + trasy po polsce i zagraniczne np polska - hiszpania. Zasada prosta - jezdzisz spokojnie - malo pali (obroty nie ciagniesz wyzej niz 6800) - przy 6900-7000 z tego co pamietam uruchamai sie Vtec, jezdzisz powyzej 7000 tys - spalanie rosnie - przyjemnosc rowniez :)
2. Moment przelaczenia na vteca jest totalnie nieodczuwalny podczas plynnego i zwawego przyspieszania, jednak jesli bedziesz przyspieszac na jednym biegu przez dlugi czas (celowo np by zobaczyc czy da sie wyczyc moment uruchomienia vteca) to oczywiscie wowczas ten moment bedzie wyczuwalny. Tzn jezdzisz normalnie zwawo - uzywasz vteca a nawet nie wiesz ze dziala (oprcz jeszcze fajniejszego dzwieku wydechow). Jezdzisz spokojnie ekonomicznie - vteca nie uzywasz... Jezdzisz jak ci..a powolutku ale ciagnac go do wysokich obrotow wowczas poczujesz moment przelaczania. Jedyny problem gdy masz zamiar jezdzic dokladnie w przedziale 6800-7000 na danym biegu na trasie ... wowczas musisz sie zdecydowac czy z vtecem czy bez :).
Podpowiem przy ok 160km/h dochodzisz do granicy uruchomienia vteca na 6 biegu (o ile pamietam - bo motocykl mialem juz dawno. jesli sie myle niech ktos sprostuje).
Wszystko kwestia stanu i ceny za motocykl natomiat sprawa vtec z 2002 a 2005 - czyli po lifcie i po zmianach to moim zdaniem ostatnia z rzeczy jaka powinienes sie kierowac.
Ps. jesli bedziesz podswiadomie traktowal jako takie ("turbo") gdzie nagle z potulnego motocykla zaczyna wychodzic maly diabelek o calkiem przyjemnym brzmieniu wowczas zacznie sprawiac ci to jeszcze wieksza frajde :)
Polecam.
zyje sie tylko raz :) ....

Awatar użytkownika
klosiewi
klepacz
klepacz
Posty: 1369
Rejestracja: pt 24 kwie 2009, 15:59
Imię: Grzegorz
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grójec

Re: System VTEC

Post autor: klosiewi » pt 19 lut 2016, 11:50

Co do załączania v-tec, 6800 załącza się v-tec.
To o czym mówisz w kwestji szarpania to jak jeżdzisz w grupie i inni utrzymują prędkość w przedziale 150-170 km/h i wtedy v-tec załącza się i wyłącza. Tu trzeba powiedzieć grupie albo jedziecie do 150 albo 180 km/h :D Przypominam sobie Petera :mrgreen:

W modelach polift wyłączanie się v-tec opóźnili, załącza się przy 6800, a wyłącza się chyba w okolicy 5000 i ten efekt co wyżej nie występuje.

Awatar użytkownika
łukaszpolanek
pisarz
pisarz
Posty: 230
Rejestracja: śr 28 sie 2013, 20:27
Imię: Łukasz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: System VTEC

Post autor: łukaszpolanek » pt 19 lut 2016, 18:39

ja mam z 2002 roku i to szarpnięcie to sama przyjemność :)

adam.ada
pisarz
pisarz
Posty: 494
Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Re: System VTEC

Post autor: adam.ada » pt 19 lut 2016, 18:51

Ja mam z 2003 i też jak jeździłem FI to się naczytałem o szkodliwości VTECa, że może spowodować uślizg koła i takie tam podobne. Włóż to między bajki, jak moto warte kupna to bierz i " będzie Pan zadowolony"
Adam

Awatar użytkownika
mkojak77
Posty: 11
Rejestracja: pn 20 sty 2014, 20:33
Imię: MARIUSZ
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: System VTEC

Post autor: mkojak77 » śr 06 kwie 2016, 09:19

Dziękuje wszystkim za cenne rady i informacje. W tym miejscu chciałbym się pochwalić, że dokonałem zakupu VFR 800 V-TEC z 2006 roku. Moje obawy co do szarpania i takich tam były faktycznie bezpodstawne. W moim egzemplarzu V-tec załącza się bardzo łagodnie tzn jest lekkie szarpnięcie i moto robi się głośne, nie wspomnę że zaczynam lubić ten moment :twisted: Jeszcze raz dziękuje wszystkim :D

marek_w
teksciarz
teksciarz
Posty: 163
Rejestracja: pt 05 lip 2013, 15:38
Imię: Marek
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: System VTEC

Post autor: marek_w » śr 06 kwie 2016, 14:45

na poczatku balem sie vteca w zakretach ale nic sie nie dzieje ;) zmialo w zlozeniu mozesz katowac manete ile wlezie i nic sie nigdy nie uzlizgnelo..co innego z pod swiatel na mokrym :P ale to i tak obroty ida w gore wiec wiadomo

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości