Pozycja za za kierą VFR.
- 
				bachu
- pisarz 
- Posty: 209
- Rejestracja: śr 11 cze 2014, 21:57
- Imię: Robert
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: 3city/W-wa
Re: Pozycja za za kierą VFR.
Hmm, możesz to jakoś szerzej wytłumaczyć, bo na razie nie chwytam jak dokładnie wpłynęła na sytuację. Aż z ciekawości poszukałem jakichś zdjęć z tą nakładką zamontowaną. Idzie w ogóle objąć całą ręką manetkę z tym cudem założonym?
			
									
									
						- głowaś
- teksciarz 
- Posty: 158
- Rejestracja: sob 25 kwie 2015, 17:48
- Imię: michał
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Pozycja za za kierą VFR.
Robertos ja bym nakładki na torze nie używał, a co do trzymania klamek to gdzieś czytałem, że można je obniżyć, żeby tworzyły w miarę równą linię z całością ramienia wtedy zdejmie to trochę ucisk na nadgarstek, ale sam tego nie sprawdziłem
			
									
									wspólna pasja zbliża ludzi
						- Gota
- teksciarz 
- Posty: 154
- Rejestracja: wt 13 sty 2015, 21:48
- Imię: Małgorzata
- województwo: lubelskie
- Płeć: Kobieta
Re: Pozycja za za kierą VFR.
[quote="figaro"]Ból nadgarstków powoduje najczęściej zła pozycja za kierownicą. Masa ciała oparta na kierownicy powoduje nadmierne dociążenie nadgarstków, a to po niedługim czasie powoduje uczucie bólu i dyskomfortu. Należy odciążyć ręce, utrzymując pozycję ciała za pomocą mięśni lędźwiowych.  
Popieram
			
									
									
Popieram

"Biali nie zabijają się w klubie"
						- Zając
- klepacz 
- Posty: 1018
- Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
- Imię: Dariusz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hanna
Re: Pozycja za za kierą VFR.
Czytałeś na pewno w Motocyklista doskonały -pełna kontrola. Tam jest to opisane. Na moim przykładzie wyszło tak że najpierw tak zrobiłem bo nadgarstki bolały później przeczytałem że należy tak właśnie zrobić. Rezultat 100% zadowolenia.głowaś pisze: co do trzymania klamek to gdzieś czytałem, że można je obniżyć, żeby tworzyły w miarę równą linię z całością ramienia wtedy zdejmie to trochę ucisk na nadgarstek, ale sam tego nie sprawdziłem
LWL 74HN
						- Robertos
- pisarz 
- Posty: 223
- Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
- Imię: Robert
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Pozycja za za kierą VFR.
Przy nakładce dłoń spoczywa na manetce, dolna część dłoni - w miejscu, gdzie rozpoczyna się kość kciuka - naciska na nakładkę aby utrzymać w danej pozycji skręconą manetkę.bachu pisze:Hmm, możesz to jakoś szerzej wytłumaczyć, bo na razie nie chwytam jak dokładnie wpłynęła na sytuację. Aż z ciekawości poszukałem jakichś zdjęć z tą nakładką zamontowaną. Idzie w ogóle objąć całą ręką manetkę z tym cudem założonym?
Gdy sytuacja na drodze wymusza awaryjne hamowanie niby tylko trzeba ścisnąć palcami manetkę i chwycić klamkę hamulca. Niestety zostaje mniej miejsca na manetce dla dłoni i wkradająca się nerwowość wydłuża czas rozpoczęcia hamowania.
Kilku instruktorów mi ta nakładkę odradzała a jedyna odważna kobieta instruktor mi ją zabrała - i chwała jej za to.
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak
						- głowaś
- teksciarz 
- Posty: 158
- Rejestracja: sob 25 kwie 2015, 17:48
- Imię: michał
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Pozycja za za kierą VFR.
Tak to była ta książka polecam  razem z dwoma częściami "Przyspieszenie"(ang. The twist of the wrist) książka o wiele lepsza od filmu
 razem z dwoma częściami "Przyspieszenie"(ang. The twist of the wrist) książka o wiele lepsza od filmu
			
									
									 razem z dwoma częściami "Przyspieszenie"(ang. The twist of the wrist) książka o wiele lepsza od filmu
 razem z dwoma częściami "Przyspieszenie"(ang. The twist of the wrist) książka o wiele lepsza od filmuwspólna pasja zbliża ludzi
						- figaro
- ostry klepacz 
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: Pozycja za za kierą VFR.
Honda VFR ze względu na swój rodowód jest motocyklem stricte sportowym. Jego niezaprzeczalne walory użytkowe pozwoliły z czasem na uzyskanie statusu motocykla sportowo - turystycznego. Właśnie to generuje taką, a nie inną pozycję na moto. Jest ona bardziej sportowa niż turystyczna. Właśnie to powoduje u wielu kierowców bóle od nadgarstka po barki. Winę ponosi gównie zła /nieprzystosowana/ pozycja za kierownicą. Zbyt szeroko rozstawione kolana /brak punktu zaparcia o zbiornik paliwa/ powoduje, że górna część tułowia opiera swoją masę na manetkach kierownicy. Drgania w czasie jazdy kumulują się na najbardziej dociążonych częściach ciała powodując ból /nadgarstki, przedramiona/, pieczenie lub uczucie świądu /ramiona, barki, przestrzeń między łopatkami/. Aby uniknąć lub przy najmniej zminimalizować dolegliwości warto pamiętać o kilku moim zdaniem ważnych elementach.
Pozycja podczas jazdy nie może być pasywna. Ułożenie stóp na podnóżkach, tyłka na siedzisku, dłoni na manetkach powinno się ustawicznie zmieniać /pamiętamy, to sport, nie turysta/. Zapewni to stałe ukrwienie kończyn, które znajdując się zbyt długo w jednej pozycji będą miały tendencję do cierpnięcia a ty samym stopniowej utraty czucia, co powoduje odczucie dyskomfortu i zmniejszenia koncentracji potrzebnej do bezpiecznego przemieszczania się. Całe ciało jest lekko pochylone, mięśnie lędźwiowe lekko napięte tak aby dłonie w miarę możliwości spoczywały na manetkach bez ich dociążania. Jeżeli ktoś ma problemy z takim ułożeniem ciała może pomóc element pokazany w załączniku. Można wtedy bardziej opierać się brzuchem na zbiorniku paliwa i osiągnąć ten sam efekt.
Wprawdzie jego funkcja pierwotna jest nieco inna, ale i tu sprawdzić się powinien.
Klamki ustawiam tak, aby przy połażeniu dłoni na manetkach i zajęciu pozycji do jazdy grzbiet palców, dłoni, przedramion i ramion wypadał w miarę możliwości w linii prostej.
Palce podczas jazdy nie spoczywają u mnie cały czas na klamkach. Robię to tylko przy dojeżdżaniu, przejeżdżaniu do/ przez strefy tzw. niebezpieczne. Po ich opuszczeniu palce znajdują się w normalnej pozycji na manetce.
Rękawy kurtki, rękawiczki powinny być wygodne, tak aby nie powodowały zmniejszenia dopływu krwi do kończyn.
Tyle na chwile obecną.
http://www.4sr.pl/sklep-motocyklowy/kom ... iowej.html
http://www.scigacz.pl/Ochraniacz,klatki ... ,4557.html
			
						Pozycja podczas jazdy nie może być pasywna. Ułożenie stóp na podnóżkach, tyłka na siedzisku, dłoni na manetkach powinno się ustawicznie zmieniać /pamiętamy, to sport, nie turysta/. Zapewni to stałe ukrwienie kończyn, które znajdując się zbyt długo w jednej pozycji będą miały tendencję do cierpnięcia a ty samym stopniowej utraty czucia, co powoduje odczucie dyskomfortu i zmniejszenia koncentracji potrzebnej do bezpiecznego przemieszczania się. Całe ciało jest lekko pochylone, mięśnie lędźwiowe lekko napięte tak aby dłonie w miarę możliwości spoczywały na manetkach bez ich dociążania. Jeżeli ktoś ma problemy z takim ułożeniem ciała może pomóc element pokazany w załączniku. Można wtedy bardziej opierać się brzuchem na zbiorniku paliwa i osiągnąć ten sam efekt.
Wprawdzie jego funkcja pierwotna jest nieco inna, ale i tu sprawdzić się powinien.
Klamki ustawiam tak, aby przy połażeniu dłoni na manetkach i zajęciu pozycji do jazdy grzbiet palców, dłoni, przedramion i ramion wypadał w miarę możliwości w linii prostej.
Palce podczas jazdy nie spoczywają u mnie cały czas na klamkach. Robię to tylko przy dojeżdżaniu, przejeżdżaniu do/ przez strefy tzw. niebezpieczne. Po ich opuszczeniu palce znajdują się w normalnej pozycji na manetce.
Rękawy kurtki, rękawiczki powinny być wygodne, tak aby nie powodowały zmniejszenia dopływu krwi do kończyn.
Tyle na chwile obecną.
http://www.4sr.pl/sklep-motocyklowy/kom ... iowej.html
http://www.scigacz.pl/Ochraniacz,klatki ... ,4557.html
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
			
									Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
						- puzon
- klepacz 
- Posty: 1633
- Rejestracja: ndz 26 paź 2008, 12:36
- Imię: Piotr
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: HitlerSee
- Kontakt:
Re: Pozycja za za kierą VFR.
Tu idealnie sprawdza się mój kałdunfigaro pisze:brak punktu zaparcia o zbiornik paliwa
 dlatego mi ręce nie drętwieją no i jeszcze jedna sprawa o której już wspominałem w temacie "drętwienia rąk"
  dlatego mi ręce nie drętwieją no i jeszcze jedna sprawa o której już wspominałem w temacie "drętwienia rąk" 
- gapa44
- zadomowiony 
- Posty: 61
- Rejestracja: ndz 09 paź 2011, 09:15
- Imię: Sławek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Pozycja za za kierą VFR.
W dalszych trasach pochylenie się z lekkim oparciem  o tankbag. 
Przy pewnych prędkościach pęd wiatru w dużej mierze zmniejsza nacisk na nadgarstki (po wychyleniu się zza owiewki)
A przede wszystkim wykuć na blachę to co napisał figaro i próbować wprowadzać to w czyn:)
			
									
									
						Przy pewnych prędkościach pęd wiatru w dużej mierze zmniejsza nacisk na nadgarstki (po wychyleniu się zza owiewki)
A przede wszystkim wykuć na blachę to co napisał figaro i próbować wprowadzać to w czyn:)
- emil
- stary wyjadacz 
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Pozycja za za kierą VFR.
nie wiem, gdzie tą nakladkę miałeś założoną, ale zakłada się ją na koniec zewnętrzny manetki i opiera podstawą dłoni pod palcem V a nie I. Dlatego może Ci ją instruktorzy połamali? (choć na filmie widać kciuka.. ale lewej dłoniRobertos pisze:Przy nakładce dłoń spoczywa na manetce, dolna część dłoni - w miejscu, gdzie rozpoczyna się kość kciuka - naciska na nakładkę aby utrzymać w danej pozycji skręconą manetkę.
 )
 )https://www.youtube.com/watch?v=VIPaHqQkrmw
Korzystając z tej prostej blokady trzeba o niej pamiętać, bo lubi się z czasem obrócić i będziemy automatycznie jeździć na wyższych obrotach, niż tego sobie w danym momencie życzymy, dlatego na linii chwytu kciuk-palec wskazujący nie ma prawa nam nic przeszkadzać - zwłaszcza ten cały "tempomat", bo do chwytania mamy właśnie kciuka i to od jego pracy zależy, czy zdołamy puścić manetę i wcisnąć hebel, czy też nie.
- Robertos
- pisarz 
- Posty: 223
- Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
- Imię: Robert
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Pozycja za za kierą VFR.
ja miałem zamontowane na wewnętrznej części manetki
			
									
									FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak
						- głowaś
- teksciarz 
- Posty: 158
- Rejestracja: sob 25 kwie 2015, 17:48
- Imię: michał
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Pozycja za za kierą VFR.
To szkoda że ci ją zniszczyli założyłbyś poprawnie i by ci służyła
			
									
									wspólna pasja zbliża ludzi
						- Robertos
- pisarz 
- Posty: 223
- Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
- Imię: Robert
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Pozycja za za kierą VFR.
nie żałuje, bo śmigam bez niej, nadgarstek rzadko boli bo mam opracowaną właściwą pozycję.
Może jak będę stary i świat będę przemierzał CafeRecerem to sobie takiego rozleniwiacza sprawię
			
									
									Może jak będę stary i świat będę przemierzał CafeRecerem to sobie takiego rozleniwiacza sprawię

FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak
						- 
				Cimaj
- pisarz 
- Posty: 442
- Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
- Imię: Kamil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Pozycja za za kierą VFR.
Chwile mnie nie było bo, musiałem potestować na dłuższym dystansie rady  . Przyznam szczerze że strzał ze zdjęciem paluchów z klamki hamulca był w dziesiątę
. Przyznam szczerze że strzał ze zdjęciem paluchów z klamki hamulca był w dziesiątę  Brak bólu w nadgarstku. Dodatkowo zdjąłem tempomat i : wyczucie manetki bez porównania dużo lepsze jednak przy dłuższej jeździe ze stałą prędkością wymaga skupienia się nad nią.
 Brak bólu w nadgarstku. Dodatkowo zdjąłem tempomat i : wyczucie manetki bez porównania dużo lepsze jednak przy dłuższej jeździe ze stałą prędkością wymaga skupienia się nad nią.
Nie wiem jak w w starszych modelach ale w VTEC-u nie widzę możliwości regulacji klamki góra-dół. Clipon posiada specjalne wyciecie na kable przy pompie i one niestety blokują skierowanie klamki.
			
									
									
						 . Przyznam szczerze że strzał ze zdjęciem paluchów z klamki hamulca był w dziesiątę
. Przyznam szczerze że strzał ze zdjęciem paluchów z klamki hamulca był w dziesiątę  Brak bólu w nadgarstku. Dodatkowo zdjąłem tempomat i : wyczucie manetki bez porównania dużo lepsze jednak przy dłuższej jeździe ze stałą prędkością wymaga skupienia się nad nią.
 Brak bólu w nadgarstku. Dodatkowo zdjąłem tempomat i : wyczucie manetki bez porównania dużo lepsze jednak przy dłuższej jeździe ze stałą prędkością wymaga skupienia się nad nią.Nie wiem jak w w starszych modelach ale w VTEC-u nie widzę możliwości regulacji klamki góra-dół. Clipon posiada specjalne wyciecie na kable przy pompie i one niestety blokują skierowanie klamki.
- głowaś
- teksciarz 
- Posty: 158
- Rejestracja: sob 25 kwie 2015, 17:48
- Imię: michał
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Pozycja za za kierą VFR.
tak to jest z radami niektóre pomagają, niektóre nie   najważniejsze, że ból zniknął
 najważniejsze, że ból zniknął
			
									
									 najważniejsze, że ból zniknął
 najważniejsze, że ból zniknąłwspólna pasja zbliża ludzi
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości







