Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
- armen1pl
- pisarz
- Posty: 354
- Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
- Imię: Arek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wyszków
Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
Witam Państwa.
Jedno pytanie mam, dzisiaj był u mnie kupiec po mojego sprzęta i po jeździe próbnej stwierdził, że mój motór podczas skręcania przy niskich prędkościach, jeszcze bardziej zacieśnia skręt (kierownica wywiera nacisk). Czy u Was też tak jest? Ja odkąd ją mam to tak jeżdzę i dla mnie wydawało się to normalne. Potencjalny klient wrócił do domu i przejechał się VFRką kolegi i stwierdził, że u niego nie było takich objawów. Dodam, że ciśnienie w ogumieniu jest właściwe, nie ma luzu na łożysku główki ramy, chociaż opona z przodu zrobiła się już delikatnie łysa.
pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
Jedno pytanie mam, dzisiaj był u mnie kupiec po mojego sprzęta i po jeździe próbnej stwierdził, że mój motór podczas skręcania przy niskich prędkościach, jeszcze bardziej zacieśnia skręt (kierownica wywiera nacisk). Czy u Was też tak jest? Ja odkąd ją mam to tak jeżdzę i dla mnie wydawało się to normalne. Potencjalny klient wrócił do domu i przejechał się VFRką kolegi i stwierdził, że u niego nie było takich objawów. Dodam, że ciśnienie w ogumieniu jest właściwe, nie ma luzu na łożysku główki ramy, chociaż opona z przodu zrobiła się już delikatnie łysa.
pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
https://www.youtube.com/watch?v=0nGowM_VjME polecam naprawde wiele mozna sie nauczyć
- armen1pl
- pisarz
- Posty: 354
- Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
- Imię: Arek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wyszków
Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
Ten film obejrzałem już 3 razy i nie to jest problemem, proszę o czytanie ze zrozumieniem.
Mowa tutaj o prędkościach rzędu 10 km/h
Mowa tutaj o prędkościach rzędu 10 km/h
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.
-
- klepacz
- Posty: 705
- Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
- Imię: Krzysztof
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
Ja pamiętam jak kupiłem swoją i przy małej prędkości np podczas zawracania na początku fazy skrętu skrecała normalnie a później mocniej tez jakby zawezajac skręt, problemem były opony które były płaskie środkiem i już dość wytarte, po zmianie opon na nowe po problemie.
Sory za polskie znaki ale pisze z telefonu.
Sory za polskie znaki ale pisze z telefonu.
- belkot
- klepacz
- Posty: 749
- Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
Taki efekt wystepuje jak jest za niskie cisnienie w oponach ale jak piszesz ze bylo ok no to nie wiem
- olo
- klepacz
- Posty: 1519
- Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
- Imię: Olek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
Bardzo negatywnie na prowadzenie przy niskich prędkościach ma (nawet trochę) zbyt mocno dokręcone łożysko główki ramy...
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section 

- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
A ja napiszę tak.
Jest to jak najbardziej możliwe i nie jest niczym nadzwyczajnym.
Każdy motocykl przy prędkościach poniżej tzw. "progu równowagi" ma tendencje do tzw. "walenia się w zakręt". Zjawisko może potęgować, np: zbyt małe ciśnienie w oponach, zużycie łożysk, nierówny poziom oleju w lagach oraz zużyte lub wadliwe ogumienie.
Być może w Twoim przypadku był to nowy sposób na negocjację ceny

Jest to jak najbardziej możliwe i nie jest niczym nadzwyczajnym.
Każdy motocykl przy prędkościach poniżej tzw. "progu równowagi" ma tendencje do tzw. "walenia się w zakręt". Zjawisko może potęgować, np: zbyt małe ciśnienie w oponach, zużycie łożysk, nierówny poziom oleju w lagach oraz zużyte lub wadliwe ogumienie.

Być może w Twoim przypadku był to nowy sposób na negocjację ceny

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- armen1pl
- pisarz
- Posty: 354
- Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
- Imię: Arek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wyszków
Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
Haha no cóż, klient wiedział, że nie zejdę ani złotówki, ale on sobie chyba wymyślił, że moja Vfrka była walona. Nie ten to następny 
Dziękuję za odpowiedzi

Dziękuję za odpowiedzi
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
+1olo pisze:Bardzo negatywnie na prowadzenie przy niskich prędkościach ma (nawet trochę) zbyt mocno dokręcone łożysko główki ramy...
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
a czym ciśnienie sprawdzasz? z tyłu nie ale z przodu jak nie ma 2,5 to się lubi tak zachowywać właśnie.
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
emil z tyłu mniej, ale też. Masz wrażenie jakby moto ważyło więcej niż faktycznie. Wali ci się do środka całą masą tak, że kierownicą trudno utrzymać założony tor/ kierunek jazdy. 

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- armen1pl
- pisarz
- Posty: 354
- Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
- Imię: Arek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wyszków
Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
Ciśnienie sprawdzam pompką samochodową.
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
taką z marketu za 10zł? to masz odpowiedź.armen1pl pisze:Ciśnienie sprawdzam pompką samochodową.

- belkot
- klepacz
- Posty: 749
- Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
podpompuj o pol atmosfery i sprawdz czy sie poprawilo.
- armen1pl
- pisarz
- Posty: 354
- Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
- Imię: Arek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wyszków
Re: Zacieśnianie zakrętów przy niedużych prędkościach.
emil pisze:taką z marketu za 10zł? to masz odpowiedź.armen1pl pisze:Ciśnienie sprawdzam pompką samochodową.
Nie, taką ze sklepu motoryzacyjnego, kosztowała mnie 63 zł dokładnie.
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości