tylne kolektory
- Padre
- bywalec
- Posty: 21
- Rejestracja: wt 26 lip 2011, 17:23
- Imię: Artur
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
tylne kolektory
Witam , mam pytanko , żeby zdejmnąc tylne kolektory muszę zdemontowac wahacz ? czy da się to zrobic inaczej , z góry dzięki.
- Chris-Zg
- pisarz
- Posty: 308
- Rejestracja: czw 12 sie 2010, 23:34
- Imię: Christian
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: tylne kolektory
Nie trzeba zdejmowac wachacza. Ja to robie tak:
Storny sa podane jak stoje z tylu motka.
1. Moto na centralke
2. Zdejmuje prawy set kierowcy
3. Zdejmuje owiewki z zadupka
4. Luzuje gorne sruby trzymajace stelaż zadupka
5. Odkrecam dolne sruby stelaza
6. Podnosze stelaz na maksa w gore i czyms blokuje
7. Zdejmuje tylne kolo
8. Zdejmuje plug pod silnikiem
9. Zdejmuje przednie kolektory
10. Odkrecam 3 sruby trzymajace tylny kolektor do tego malego laczenia w ksztalcie "v"
11. Teraz trzeba jakos wytargac kolektor, czasem udaje sie bez sciagania podstawki centralnej, jesli sie dasz rady to zamontuj kolo i postaw moto na bocznej stopce i wtedy sciagaj, jesli dalej nie bedzie szlo to:
12. Odkrec lewy set kierowcy(bez tego chyba nie wyjdzie oska podstawki centralnej.
13. odkrec podstawke, a raczej jej oske i wysun, oska trzyma sie na jednej srubie z lewej strony podstawki jak patrzysz od tylu motka.
14. Teraz juz nie powinno byc problemu ze zdjeciem kolektorow
Storny sa podane jak stoje z tylu motka.
1. Moto na centralke
2. Zdejmuje prawy set kierowcy
3. Zdejmuje owiewki z zadupka
4. Luzuje gorne sruby trzymajace stelaż zadupka
5. Odkrecam dolne sruby stelaza
6. Podnosze stelaz na maksa w gore i czyms blokuje
7. Zdejmuje tylne kolo
8. Zdejmuje plug pod silnikiem
9. Zdejmuje przednie kolektory
10. Odkrecam 3 sruby trzymajace tylny kolektor do tego malego laczenia w ksztalcie "v"
11. Teraz trzeba jakos wytargac kolektor, czasem udaje sie bez sciagania podstawki centralnej, jesli sie dasz rady to zamontuj kolo i postaw moto na bocznej stopce i wtedy sciagaj, jesli dalej nie bedzie szlo to:
12. Odkrec lewy set kierowcy(bez tego chyba nie wyjdzie oska podstawki centralnej.
13. odkrec podstawke, a raczej jej oske i wysun, oska trzyma sie na jednej srubie z lewej strony podstawki jak patrzysz od tylu motka.
14. Teraz juz nie powinno byc problemu ze zdjeciem kolektorow

Czerwone są najszybsze!
- WąskiVFR
- pisarz
- Posty: 329
- Rejestracja: pn 19 kwie 2010, 20:27
- Imię: Andrzej
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kozy
Re: tylne kolektory
Chris-Zg, chyba delikatnie przesadzasz z tym rozbieraniem moto, żeby wyciągnąć kolektory. Żadnego stelaża nie trzeba rozkręcać.
1. Moto na centralkę.
2. Zdejmujesz boczki i pług
3. Odkręcasz przednie kolektory i wyciągasz z łączenia przy misce olejowej
4. Demontaż końcówki wydechu.
5. Odkręcasz 3 śruby na łączeniu tylnych kolektorów pod siedzeniem.
6. Odpowiednio manewrując luźnym kolektorem wyciągasz i masz go na wierzchu. Pomęczysz się z pół godziny (przydadzą się ze 2 browary na uspokojenie
) aż w końcu wpadniesz na sposób
1. Moto na centralkę.
2. Zdejmujesz boczki i pług
3. Odkręcasz przednie kolektory i wyciągasz z łączenia przy misce olejowej
4. Demontaż końcówki wydechu.
5. Odkręcasz 3 śruby na łączeniu tylnych kolektorów pod siedzeniem.
6. Odpowiednio manewrując luźnym kolektorem wyciągasz i masz go na wierzchu. Pomęczysz się z pół godziny (przydadzą się ze 2 browary na uspokojenie

Pan Wąski jest DEBEŚCIAK i jego Mafia też 

- Chris-Zg
- pisarz
- Posty: 308
- Rejestracja: czw 12 sie 2010, 23:34
- Imię: Christian
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: tylne kolektory
No moze troche przesadzilem
Ale z tego co pamietam to ciezko mi bylo dojsc do tych srub jak nie podnioslem stelaza 


Czerwone są najszybsze!
- WąskiVFR
- pisarz
- Posty: 329
- Rejestracja: pn 19 kwie 2010, 20:27
- Imię: Andrzej
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kozy
Re: tylne kolektory
Grzechotka na 1/4 cala, parę przedłużek, przegub i nasadka 12 w oryginale, jak ktoś pogubił nakrętki to przyda się i 13, a na pewno dasz radę 

Pan Wąski jest DEBEŚCIAK i jego Mafia też 

- Chris-Zg
- pisarz
- Posty: 308
- Rejestracja: czw 12 sie 2010, 23:34
- Imię: Christian
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: tylne kolektory
Przedłóżki i przegub to ważna sprawa przy tej robocie ;p
Czerwone są najszybsze!
- Padre
- bywalec
- Posty: 21
- Rejestracja: wt 26 lip 2011, 17:23
- Imię: Artur
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: tylne kolektory
Dzięki panowie jak się z tym uporam to dam zanc 

- Padre
- bywalec
- Posty: 21
- Rejestracja: wt 26 lip 2011, 17:23
- Imię: Artur
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: tylne kolektory
No i zrobione 2 godziny mi to zeszło
powiem tak odkręcic nakrętki kolektorów to pikuś , wyciągnąc kolektory z łączenia przy misce to rzeczywiście ta dwa browary się przydały
tylne śruby też szybko poszły ale wyciągnąc te całe ustrojstwo spod stopki to można osiwiec w tym czasie
i już miałem tym wszystkim j...c jak przypadek sprawił że udało mi się je wyjąc
wiec dzieki za podpowiedz bo normalnie bym pół motonga rozebrał 





-
- teksciarz
- Posty: 163
- Rejestracja: pt 05 lip 2013, 15:38
- Imię: Marek
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: tylne kolektory
lepszego tematu nie znalazłem. panowie przy probie odkręcenia tylnych kolektorów od silnika pękła śruba trzymająca kolektor !! honda vfr 800 vtec.. jakiś plan jak to wywiercić bez poważnych szkód?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości