vfr800fi obroty i biegi

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
Ryach
Posty: 13
Rejestracja: pt 20 mar 2015, 22:10
Imię: Rafal
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna

vfr800fi obroty i biegi

Post autor: Ryach » czw 02 kwie 2015, 00:53

Hejka, ja z takim dziwnym pytaniem szukałem po necie ale nikt nic konkretnego w tym temacie nie na pisał, a chodzi mi o zmienianie biegów, jak to wygląda z ekonomiczną jazda, czy ciągnąć moto do 5000+ tys i dopiero zmieniać bieg czy wiedząc że będzie się jechało z stała prędkością wchodzic na wyższe biegi już przy 3.5k
pytanie stąd że dojeżdzamy do pracy codziennie a w godzinach rannych jest taki ruch że lepiej zostać na swoim miejscu i spokojne jechać ale generalnie średnia prędkość to między 55-65mil na godzinę
no i drugie pytanie łączące się z pierwszym na jakich obrotach najlepiej wbijac dwójkę i trójkę, w obu wypadkach czyli: przy spokojnej jezdzie, i przy dynamicznej

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: vfr800fi obroty i biegi

Post autor: figaro » czw 02 kwie 2015, 08:55

Przy spokojnej raczej nie niżej niż 3,5 tys, przy dynamicznej zależy od potrzeb. :aww
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
nierob
klepacz
klepacz
Posty: 552
Rejestracja: wt 30 sty 2007, 13:43
Imię: nierob
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Przemków

Re: vfr800fi obroty i biegi

Post autor: nierob » czw 02 kwie 2015, 09:59

tak jak pisze firgaro - zależnie od potrzeb. ostatnio gość w moto2 przejechał kilka kółek na 1 biegu. więc można i tak, jak mus.
a trochę z innej strony - pamiętam, że w instrukcji thunderace miałem podane chyba takie minimalne "bezpieczne" prędkości, przy których można było wbijać kolejne biegi. w vfr-ce pewnie też takie są.
trzask prask i po wszystkim.

Awatar użytkownika
Ryach
Posty: 13
Rejestracja: pt 20 mar 2015, 22:10
Imię: Rafal
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna

Re: vfr800fi obroty i biegi

Post autor: Ryach » czw 02 kwie 2015, 10:02

przejrzalem instrukcjie niestety nie ma w niej nic wspomniane na ten temat, moze w vfr nie podali bo pamietam ze w instrukcji do Deauville byly podane obroty przy ktorych powinno sie zmieniac bieg na wyzszy

Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: vfr800fi obroty i biegi

Post autor: Samson1983 » czw 02 kwie 2015, 12:23

Moim zdaniem nie ma jakiejś żelaznej zasady.
Chcąc jeździć ekonomicznie generalnie po prostu nie wkręcasz moto na wysokie obroty - tylko zmieniasz przy niższych.
Ja gdy się mam zamiar wlec to biegi wbijam wyższe nawet przy 3tys.
Ale...granice wyczujesz sam, jak będzie szarpać będziesz wiedział że za szybko wbiłeś wyższy bieg.
A górna granica cóż - odcięcie zapłonu :twisted:
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

Awatar użytkownika
VFR
bywalec
bywalec
Posty: 45
Rejestracja: pn 23 lut 2015, 16:42
Imię: Tomek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: vfr800fi obroty i biegi

Post autor: VFR » czw 02 kwie 2015, 21:51

Generalnie staraj się nieschodzić poniże 3- 3.5 tyś obrotów podczas jazdy bo szkoda silnika a jak masz zamiar wyprzedzać to redukcja bo jak wiadomo niskie obroty są bardziej szkodliwe niż wyższe

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: vfr800fi obroty i biegi

Post autor: figaro » czw 02 kwie 2015, 22:07

U mnie ekonomia kończy się powyżej 6,500 obr/min :P
Kręcąc silnik do tego zakresu jeżdżę dosłownie /jak emeryt/ na kropelce :wink:
Trzymanie silnika powyżej tej granicy kończy oszczędzanie, ...ale zaczyna zabawę :twisted:
Wybór jest prosty: ciężka łapa = krótszy przebieg = gruby portfel, lekka ręka = rzadsze tankowanie = dodatkowe hamburgery przy tankowaniu :P
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
antek
pisarz
pisarz
Posty: 323
Rejestracja: pt 15 sie 2014, 23:18
Imię: Andrzej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jaworzno

Re: vfr800fi obroty i biegi

Post autor: antek » czw 02 kwie 2015, 22:23

figaro pisze:
Nieprzeczytany postprzez figaro » 2015-04-02, 22:07
U mnie ekonomia kończy się powyżej 6,500 obr/min :P
Kręcąc silnik do tego zakresu jeżdżę dosłownie /jak emeryt/ na kropelce :wink:
Trzymanie silnika powyżej tej granicy kończy oszczędzanie, ...ale zaczyna zabawę :twisted:
Wybór jest prosty: ciężka łapa = krótszy przebieg = gruby portfel, lekka ręka = rzadsze tankowanie = dodatkowe hamburgery przy tankowaniu :P
lubię hamburgery ale stawiam na zabawę :biggrin
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu…

Awatar użytkownika
VFR
bywalec
bywalec
Posty: 45
Rejestracja: pn 23 lut 2015, 16:42
Imię: Tomek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: vfr800fi obroty i biegi

Post autor: VFR » pn 06 kwie 2015, 16:43

antek pisze:
figaro pisze:
Nieprzeczytany postprzez figaro » 2015-04-02, 22:07
U mnie ekonomia kończy się powyżej 6,500 obr/min :P
Kręcąc silnik do tego zakresu jeżdżę dosłownie /jak emeryt/ na kropelce :wink:
Trzymanie silnika powyżej tej granicy kończy oszczędzanie, ...ale zaczyna zabawę :twisted:
Wybór jest prosty: ciężka łapa = krótszy przebieg = gruby portfel, lekka ręka = rzadsze tankowanie = dodatkowe hamburgery przy tankowaniu :P
lubię hamburgery ale stawiam na zabawę :biggrin
zawsze można raz jeść hamburgery a raz się bawić hehe

Awatar użytkownika
Ryach
Posty: 13
Rejestracja: pt 20 mar 2015, 22:10
Imię: Rafal
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna

Re: vfr800fi obroty i biegi

Post autor: Ryach » pn 06 kwie 2015, 18:49

Dokładnie czasem można się pobawić, najlepiej gdy się leci dla przyjemności po okolicy, ale podczas dojezdzania do pracy bardziej opłaca się trochę delikatniej operować manetka :)
Dzięki z komentarze

Awatar użytkownika
Zając
klepacz
klepacz
Posty: 1018
Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
Imię: Dariusz
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Hanna

Re: vfr800fi obroty i biegi

Post autor: Zając » pn 06 kwie 2015, 20:36

U któregoś z naszych forumowiczów zauważyłem taki podpis "tam gdzie zaczyna się pasja kończy się ekonomia" lub coś w tym stylu i juz jak korzystam z tej pasji to nie liczę się z ekonomią bo ona jest wliczona w pasję. Jak mam spalić 6 l na sto i jechać jak c....a to spale sobie 7 czy 8 a skorzystam pasji i będzie fajna zabawa.
LWL 74HN

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: vfr800fi obroty i biegi

Post autor: PETER » pn 06 kwie 2015, 20:37

zobacz jaki masz zakres obrotów silnika i staraj się utrzymywać w przedziale 35-70 procent obrotów i będzie ok i dla ciebie i dla silnika
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości