vfr800fi obroty i biegi
- Ryach
- Posty: 13
- Rejestracja: pt 20 mar 2015, 22:10
- Imię: Rafal
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
vfr800fi obroty i biegi
Hejka, ja z takim dziwnym pytaniem szukałem po necie ale nikt nic konkretnego w tym temacie nie na pisał, a chodzi mi o zmienianie biegów, jak to wygląda z ekonomiczną jazda, czy ciągnąć moto do 5000+ tys i dopiero zmieniać bieg czy wiedząc że będzie się jechało z stała prędkością wchodzic na wyższe biegi już przy 3.5k
pytanie stąd że dojeżdzamy do pracy codziennie a w godzinach rannych jest taki ruch że lepiej zostać na swoim miejscu i spokojne jechać ale generalnie średnia prędkość to między 55-65mil na godzinę
no i drugie pytanie łączące się z pierwszym na jakich obrotach najlepiej wbijac dwójkę i trójkę, w obu wypadkach czyli: przy spokojnej jezdzie, i przy dynamicznej
pytanie stąd że dojeżdzamy do pracy codziennie a w godzinach rannych jest taki ruch że lepiej zostać na swoim miejscu i spokojne jechać ale generalnie średnia prędkość to między 55-65mil na godzinę
no i drugie pytanie łączące się z pierwszym na jakich obrotach najlepiej wbijac dwójkę i trójkę, w obu wypadkach czyli: przy spokojnej jezdzie, i przy dynamicznej
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: vfr800fi obroty i biegi
Przy spokojnej raczej nie niżej niż 3,5 tys, przy dynamicznej zależy od potrzeb. 

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- nierob
- klepacz
- Posty: 552
- Rejestracja: wt 30 sty 2007, 13:43
- Imię: nierob
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Przemków
Re: vfr800fi obroty i biegi
tak jak pisze firgaro - zależnie od potrzeb. ostatnio gość w moto2 przejechał kilka kółek na 1 biegu. więc można i tak, jak mus.
a trochę z innej strony - pamiętam, że w instrukcji thunderace miałem podane chyba takie minimalne "bezpieczne" prędkości, przy których można było wbijać kolejne biegi. w vfr-ce pewnie też takie są.
a trochę z innej strony - pamiętam, że w instrukcji thunderace miałem podane chyba takie minimalne "bezpieczne" prędkości, przy których można było wbijać kolejne biegi. w vfr-ce pewnie też takie są.
trzask prask i po wszystkim.
- Ryach
- Posty: 13
- Rejestracja: pt 20 mar 2015, 22:10
- Imię: Rafal
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
Re: vfr800fi obroty i biegi
przejrzalem instrukcjie niestety nie ma w niej nic wspomniane na ten temat, moze w vfr nie podali bo pamietam ze w instrukcji do Deauville byly podane obroty przy ktorych powinno sie zmieniac bieg na wyzszy
- Samson1983
- pisarz
- Posty: 433
- Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
- Imię: Sławek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem
Re: vfr800fi obroty i biegi
Moim zdaniem nie ma jakiejś żelaznej zasady.
Chcąc jeździć ekonomicznie generalnie po prostu nie wkręcasz moto na wysokie obroty - tylko zmieniasz przy niższych.
Ja gdy się mam zamiar wlec to biegi wbijam wyższe nawet przy 3tys.
Ale...granice wyczujesz sam, jak będzie szarpać będziesz wiedział że za szybko wbiłeś wyższy bieg.
A górna granica cóż - odcięcie zapłonu
Chcąc jeździć ekonomicznie generalnie po prostu nie wkręcasz moto na wysokie obroty - tylko zmieniasz przy niższych.
Ja gdy się mam zamiar wlec to biegi wbijam wyższe nawet przy 3tys.
Ale...granice wyczujesz sam, jak będzie szarpać będziesz wiedział że za szybko wbiłeś wyższy bieg.
A górna granica cóż - odcięcie zapłonu

..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
- VFR
- bywalec
- Posty: 45
- Rejestracja: pn 23 lut 2015, 16:42
- Imię: Tomek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: vfr800fi obroty i biegi
Generalnie staraj się nieschodzić poniże 3- 3.5 tyś obrotów podczas jazdy bo szkoda silnika a jak masz zamiar wyprzedzać to redukcja bo jak wiadomo niskie obroty są bardziej szkodliwe niż wyższe
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: vfr800fi obroty i biegi
U mnie ekonomia kończy się powyżej 6,500 obr/min
Kręcąc silnik do tego zakresu jeżdżę dosłownie /jak emeryt/ na kropelce
Trzymanie silnika powyżej tej granicy kończy oszczędzanie, ...ale zaczyna zabawę
Wybór jest prosty: ciężka łapa = krótszy przebieg = gruby portfel, lekka ręka = rzadsze tankowanie = dodatkowe hamburgery przy tankowaniu

Kręcąc silnik do tego zakresu jeżdżę dosłownie /jak emeryt/ na kropelce

Trzymanie silnika powyżej tej granicy kończy oszczędzanie, ...ale zaczyna zabawę

Wybór jest prosty: ciężka łapa = krótszy przebieg = gruby portfel, lekka ręka = rzadsze tankowanie = dodatkowe hamburgery przy tankowaniu

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- antek
- pisarz
- Posty: 323
- Rejestracja: pt 15 sie 2014, 23:18
- Imię: Andrzej
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: vfr800fi obroty i biegi
lubię hamburgery ale stawiam na zabawęfigaro pisze:
Nieprzeczytany postprzez figaro » 2015-04-02, 22:07
U mnie ekonomia kończy się powyżej 6,500 obr/min
Kręcąc silnik do tego zakresu jeżdżę dosłownie /jak emeryt/ na kropelce
Trzymanie silnika powyżej tej granicy kończy oszczędzanie, ...ale zaczyna zabawę
Wybór jest prosty: ciężka łapa = krótszy przebieg = gruby portfel, lekka ręka = rzadsze tankowanie = dodatkowe hamburgery przy tankowaniu

Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu…
- VFR
- bywalec
- Posty: 45
- Rejestracja: pn 23 lut 2015, 16:42
- Imię: Tomek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: vfr800fi obroty i biegi
zawsze można raz jeść hamburgery a raz się bawić heheantek pisze:lubię hamburgery ale stawiam na zabawęfigaro pisze:
Nieprzeczytany postprzez figaro » 2015-04-02, 22:07
U mnie ekonomia kończy się powyżej 6,500 obr/min
Kręcąc silnik do tego zakresu jeżdżę dosłownie /jak emeryt/ na kropelce
Trzymanie silnika powyżej tej granicy kończy oszczędzanie, ...ale zaczyna zabawę
Wybór jest prosty: ciężka łapa = krótszy przebieg = gruby portfel, lekka ręka = rzadsze tankowanie = dodatkowe hamburgery przy tankowaniu
- Ryach
- Posty: 13
- Rejestracja: pt 20 mar 2015, 22:10
- Imię: Rafal
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
Re: vfr800fi obroty i biegi
Dokładnie czasem można się pobawić, najlepiej gdy się leci dla przyjemności po okolicy, ale podczas dojezdzania do pracy bardziej opłaca się trochę delikatniej operować manetka 
Dzięki z komentarze

Dzięki z komentarze
- Zając
- klepacz
- Posty: 1018
- Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
- Imię: Dariusz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hanna
Re: vfr800fi obroty i biegi
U któregoś z naszych forumowiczów zauważyłem taki podpis "tam gdzie zaczyna się pasja kończy się ekonomia" lub coś w tym stylu i juz jak korzystam z tej pasji to nie liczę się z ekonomią bo ona jest wliczona w pasję. Jak mam spalić 6 l na sto i jechać jak c....a to spale sobie 7 czy 8 a skorzystam pasji i będzie fajna zabawa.
LWL 74HN
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: vfr800fi obroty i biegi
zobacz jaki masz zakres obrotów silnika i staraj się utrzymywać w przedziale 35-70 procent obrotów i będzie ok i dla ciebie i dla silnika
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości