Uzwojenie alternatora
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Uzwojenie alternatora
Pukanie nic nie da, ponieważ pokrywa posiada tuleki ustalające.
Jedynie możesz ją ruszyć odciągając od silnika.
Spróbuj na ciepłym silniku , powinno puścić.
Jedynie możesz ją ruszyć odciągając od silnika.
Spróbuj na ciepłym silniku , powinno puścić.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- goryl
- zadomowiony
- Posty: 86
- Rejestracja: wt 09 paź 2012, 21:47
- Imię: Rafał
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Uzwojenie alternatora
Fakir ma rację... Ale na ciepłym, a nie dogrzanym 

- Sebter
- pisarz
- Posty: 239
- Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olecko
Re: Uzwojenie alternatora
Ufff, udało się, co prawda Brat pomógł ale zszedł dekiel, wklejam zdjęcia jak wygląda uzwojenie i stare kable od starego regulatora, mogło być zwarcie na 2 fazach, co będzie widać na zdjęciu ponieważ izolacji brak i 2 fazy mogły ze sobą sie stykać ... Może ktoś po wyglądzie coś stwierdzi ? 

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Uzwojenie alternatora
altek wygląda ok. Zobacz sobie miejsce, gdzie kable są splecione i wychodzą w stronę kostki, chyba to będzie od spodu z tego co widzę, tam lubią się przypalać i topić ze sobą. Kolor ma ok, więc przegrzany nie jest.
- Sebter
- pisarz
- Posty: 239
- Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olecko
Re: Uzwojenie alternatora
Wczoraj odkręciłem na szybko i sprawdziłem kable ale kable też wyglądają na ok, dzisiaj jeszcze dokładniej je prześwietle ale już brak pomysłów na to wszystko ;|
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Uzwojenie alternatora
A jakie masz napięcie prosto z alternatora?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- goryl
- zadomowiony
- Posty: 86
- Rejestracja: wt 09 paź 2012, 21:47
- Imię: Rafał
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Uzwojenie alternatora
Chciałbym mieć altek w takiej kondycji
Używkę, którą kupiłem była ciemniejsza
Ale wszystko chodzi jak należy, więc spoko nie przejmuję się tym...


- Sebter
- pisarz
- Posty: 239
- Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olecko
Re: Uzwojenie alternatora
Na wszystkich 3 fazach mam około 60V przy 5tys.Fakir pisze:A jakie masz napięcie prosto z alternatora?
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Uzwojenie alternatora
a miernik jak masz ustawiony? trochę mało.
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Uzwojenie alternatora
To w czym problem?Sebter pisze:Na wszystkich 3 fazach mam około 60V przy 5tys.Fakir pisze:A jakie masz napięcie prosto z alternatora?
60V to mało jak na 5tys obr, ale regler bez problemu powinien wyprostować i wyregulować napięcie na 13,8V-14,9V na akku
Jak masz już wszystko rozbebeszone, to sprawdź oporność przewodów i załóż nowe konektory oczywiście lutując je po zaciśnięciu
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- Sebter
- pisarz
- Posty: 239
- Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olecko
Re: Uzwojenie alternatora
emil pisze:a miernik jak masz ustawiony? trochę mało.
Miernik ustawiony oczywiście na prąd zmienny
Przebicia do Masy nie makiki pisze:a przebicia do masy nie ma ?
Problem jest w tym, że napiecią są idealne po wyprostowaniu, wszystko niby hasa jak trzeba ... Ale ... Regulator grzeje sie straaaaaasszzzzzniiiieee mocno i ch...j* go strzeli po tysiącu km albo i mniej, dodatkowo jak podłączam 3 fazy z altka do regulatora to po chwili kable (od altka) zaczynają robić sie gorące a mam je wyjęte i to nie jest od silnika ... Brak słów, chciało by sie to sprzedać tylko po co komu sprzedawać minę ...Fakir pisze:To w czym problem?Sebter pisze:Na wszystkich 3 fazach mam około 60V przy 5tys.Fakir pisze:A jakie masz napięcie prosto z alternatora?
- Sebter
- pisarz
- Posty: 239
- Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olecko
Re: Uzwojenie alternatora
Inny uwędzony ale on też sie grzał
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Uzwojenie alternatora
A jak rezystencja zwojów w alternatorze?
Mierzyłeś i porównywałeś do tego co piszą w serwisówce?
Styki do regulatora czyste bez przepaleń? Złącze masy do ramy nie jest przypadkiem zaśniedziałe?
Mierzyłeś i porównywałeś do tego co piszą w serwisówce?
Styki do regulatora czyste bez przepaleń? Złącze masy do ramy nie jest przypadkiem zaśniedziałe?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości