Uzwojenie alternatora

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
goryl
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 86
Rejestracja: wt 09 paź 2012, 21:47
Imię: Rafał
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: goryl » śr 15 paź 2014, 09:31

kiki pisze:Altek jakiś czas temu wrócił do mnie z naprawy i tak wygląda:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Założony do motka (ominięte wtyczki - przewody lutowane do regla), ładowanie równe i stałe (chociaż nie obyło się bez puszczenia "bajpasów" - tj kabla masowego i plusowego od reglera do alumulatora). Ale motek ma już 28 lat wiec instalacja powinna już dawno być dokładnie przejrzana i odnowiona.

Pisemna gwarancja na rok czasu, koszt przewinięcia 160 zł. A co najważniejsze, koleś służy pomocą jak coś nie gra- sam mówi że woli przez telefon tłumaczyć coś nawet pół godziny niż aby coś się zepsuło.
Jak działa to spoko, możesz dać namiar na gościa na przyszłość...
A u mnie skończyło się na jakiejś pierdole, która i tak kosztowała mnie 600 zł wraz z odbiorem motocykla bo nie chciał trzymać obrotów po wymianie altka?
Okazało się, że jakieś wężyki podciśnienia pod airboxem były wypięte, ale w jaki sposób to się mogło stać tego nie wiem???
W każdym razie moto już działa i ma się świetnie. Zrobione kilkaset km w weekend bez zająknięcia ;) Nareszcie....
Za swoją niewiedzę trzeba niestety czasem zapłacić, tylko dlaczego tak dużo?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: Fakir » czw 23 paź 2014, 23:22

Pacjent:
- VFR vtec 06 rok,
przewijałem u tego gościa:
http://panoramafirm.pl/%C5%9Bl%C4%85ski ... t_faj.html

12-mcy gwarancji na wykonaną usługę + rzeczowa konsultacja przez telefon

Nowy regulator (tourmax) i ładowanie od 13,8V na wolnych obr, do 14,8-15,0V przy 5k rpm.
bez bajpasów itp.

Napięcie na alternatorze ok. 30-35V AC przy 1,4-1,5k rpm, i 70-80V AC przy 5k rpm.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: Diego » czw 23 paź 2014, 23:45

Fakir pisze: ładowanie od 13,8V na wolnych obr, do 14,8-15,0V przy 5k rpm.
Ładowanie ciut wysokie,idealnie byłoby do 14V ,zalóż sobie miernik i kontroluj często,żeby nie skoczyło powyżej 15V
Sprawdzałeś ile podaje pod obciążeniem....światła,grzane manetki itp ???
Jazda na motocyklu to najlepsze coś,co można robić w ubraniu

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: Fakir » pt 24 paź 2014, 00:01

Diego pisze:
Fakir pisze: ładowanie od 13,8V na wolnych obr, do 14,8-15,0V przy 5k rpm.
Ładowanie ciut wysokie,idealnie byłoby do 14V ,zalóż sobie miernik i kontroluj często,żeby nie skoczyło powyżej 15V
Sprawdzałeś ile podaje pod obciążeniem....światła,grzane manetki itp ???
We vtec'u 06r światła załączone są na stałe, takie ładowanie jest na światłach mijania.
U mnie w rc36a również ładowanie na światłach ok 14,8- 15,0V przy nowym regulatorze.
Ważne aby nie przekraczało 15Volt :wink:
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
-patrick-
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 59
Rejestracja: ndz 05 maja 2013, 20:36
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: -patrick- » pt 24 paź 2014, 10:44

:hooray

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: kiki » pt 24 paź 2014, 11:19

Fakir to ten sam koleś przewijał. Własnie dużym plusem jest u niego że można mu gitare zawracać jak się nie wie czegoś a on dokładnie to tłumaczy :D

Awatar użytkownika
goryl
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 86
Rejestracja: wt 09 paź 2012, 21:47
Imię: Rafał
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: goryl » pt 24 paź 2014, 12:38

Fakir, a ile kosztowało przewinięcie u tego kolesia?
Testowałeś już sprzeta na trasie, czy przypadkiem sie nie spali ponownie?

Awatar użytkownika
-patrick-
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 59
Rejestracja: ndz 05 maja 2013, 20:36
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: -patrick- » pt 24 paź 2014, 12:47

dopiero ja będę testował, to alternator z mojego motocykla. wyżej kiki podawał cenę 160 zł u tego samego gościa.
nie bardzo wiem co obejmuje gwarancja ale jeżeli znowu się spali to chyba można zareklamować?

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: wydra » pt 24 paź 2014, 12:48

Fakir nie wiem ale jak patrze na fote mojego altka to poza otoczka inna wydaje mi sie ze jest identycznie spalony, włacznie z sylikonem na uszczelce identycznie porobione to :D


[IMG=http://s1.fotowrzut.pl/CZQLRJXM0P/1_medium.jpg]
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

Awatar użytkownika
-patrick-
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 59
Rejestracja: ndz 05 maja 2013, 20:36
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: -patrick- » pt 24 paź 2014, 12:52

wydra pisze:Fakir nie wiem ale jak patrze na fote mojego altka to poza otoczka inna wydaje mi sie ze jest identycznie spalony, włacznie z sylikonem na uszczelce identycznie porobione to :D


[IMG=http://s1.fotowrzut.pl/CZQLRJXM0P/1_medium.jpg]
no praktycznie identycznie.
zobaczymy jak będzie się teraz spisywał, dla pewności wymieniłem też od razu regulator (tzn. Fakir wymienił :P ) na nowy chociaż teoretycznie stary jest dobry.

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: wydra » pt 24 paź 2014, 13:11

teoretycznie to jak sprawny jest to ratujcie Wydre regulatorem do sprawdzenia mojego :D
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

Awatar użytkownika
-patrick-
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 59
Rejestracja: ndz 05 maja 2013, 20:36
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: -patrick- » pt 24 paź 2014, 13:16

trochę daleko, nie gniewaj się ale nie wyślę komuś części wartej ponad 400zł :P musisz poszukać bliżej siebie kogoś, ewentualnie zapraszam do Poznania, chętnie wtedy pożyczę Ci regulator na testy. :wink:

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: Fakir » pt 24 paź 2014, 13:27

kiki pisze:Fakir to ten sam koleś przewijał. Własnie dużym plusem jest u niego że można mu gitare zawracać jak się nie wie czegoś a on dokładnie to tłumaczy :D
Tak, to ten sam :wink:

goryl pisze:Fakir, a ile kosztowało przewinięcie u tego kolesia?
Testowałeś już sprzeta na trasie, czy przypadkiem sie nie spali ponownie?
Koszt usługi to 160zł plus wysyłka w dwie strony. Zagrzałem motka do załączenia wentylatora, przez cały czas napięcie ladowania stabilne i w normie.
Testem dla niego będzie jazda podczas upału, ponieważ problem leży w wysokiej temperaturze w której pracuje stojan.

Gwarancja jest jest na wykonaną usługę, pod warunkiem zachowania się do instrukcji zawartch w karcie gwarancyjnej, która koleś dorzuca do paczki .
:)
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
goryl
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 86
Rejestracja: wt 09 paź 2012, 21:47
Imię: Rafał
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: goryl » pt 24 paź 2014, 15:29

Fakir, mi też po odpaleniu chodził ładnie i ładowanie było bo przwinięciu. Kręciłem go do włączenia wentylatora i też było ok. Ale jak wyjechałem na trasę, to 20 km kontrolka ABS i już wiedziałem co jest grane. To było bardzo dziwne? Ale jak założyłem używkę oryginalną to już jest OK...

Awatar użytkownika
-patrick-
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 59
Rejestracja: ndz 05 maja 2013, 20:36
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: -patrick- » pt 24 paź 2014, 19:53

goryl pisze:Fakir, mi też po odpaleniu chodził ładnie i ładowanie było bo przwinięciu. Kręciłem go do włączenia wentylatora i też było ok. Ale jak wyjechałem na trasę, to 20 km kontrolka ABS i już wiedziałem co jest grane. To było bardzo dziwne? Ale jak założyłem używkę oryginalną to już jest OK...
pożyjemy, zobaczymy. nie ma co gdybać, skoro mówisz, że Tobie siadł po 20km spróbuję go przetestować na dłuższym odcinku, jednak wynik może nie być miarodajny z powodu niskich temperatur...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości