Wady modelu VTEC...

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
Wojtek86
klepacz
klepacz
Posty: 724
Rejestracja: czw 21 maja 2009, 00:13
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ziemia Oświęcimska
Kontakt:

Re: Wady modelu VTEC...

Post autor: Wojtek86 » pt 13 lip 2012, 12:04

Marecki_ pisze: Stwierdziłem, że trzeba nauczyć się jeździć Vtec'iem
To fakt. Przykładowo jadąc 160km/h autostradą w pozycji wyprostowanej vitek spala ponad litr więcej niż podczas jazdy leżącej na baku. Założenie kufrów bocznych to ponad 1,5l/100 przy prędkościach autostradowych. Dlatego na dalekie wypady średnio się nadaje. U mnie przy maksymalnym załadowaniu (3x duże, załadowane kufry + pasażerka + tankbag + wyprostowana pozycja + autostrada 160km/h) = 8-8.5l /100km. Ponadto weź pod uwagę, że Vitek dysponuje raczej skromnym zasobem Niutków, więc każde wyprzedzanie obładowanym sprzętem pociąga za sobą konieczność odkręcenia manetki nieco mocniej.

Dla mnie jazda samemu, bez ładunku to żadna jazda "na trasie".

Jaro-Ino
Posty: 10
Rejestracja: śr 20 cze 2012, 15:07
Imię: Jarek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Wady modelu VTEC...

Post autor: Jaro-Ino » pt 13 lip 2012, 18:17

Tak czytam i nie mam pojęcia dlaczego narzekacie. Moja Super Tenera rzadko kiedy osiąga prędkość nadświetlną (czytaj >160), a spalanie kręci mi sie w okolicach 8 litrów. A rzadko kiedy przekraczam 6 tys obr :D Jeździć i nie narzekać, bo pozabieram Wam VFRki i sam pojeżdże z przyjemnością za mniejszą kase na 100km :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
maxym73
teksciarz
teksciarz
Posty: 185
Rejestracja: sob 26 gru 2009, 14:47
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: śląsk cieszyński

Re: Wady modelu VTEC...

Post autor: maxym73 » ndz 15 lip 2012, 11:09

No to i ja się włączę .
Właśnie wróciliśmy z Albani / 2x vfr vtec/ obie z kuframi i wałkami na tylnych siedzeniach spalanie średnio 6 l.
Były i autostrady 140- 160 km/h i odcinki szutrowe 10-15 km/h. Więc Wojtek 86 coś dużo -może jakiś problem mechaniczny z Twoim vtec . Potwierdzam w vtecu nie ma problemu z regulatorem. Moim skromnym zdaniem mogła by być troszkę wyżej kier. / wiem wiem są przedłużki , ale czemu za 1200 pln/
Żyj szybko kochaj mocno i umieraj młodo
Teraz zaczyna się magia

Awatar użytkownika
Wojtek86
klepacz
klepacz
Posty: 724
Rejestracja: czw 21 maja 2009, 00:13
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ziemia Oświęcimska
Kontakt:

Re: Wady modelu VTEC...

Post autor: Wojtek86 » ndz 15 lip 2012, 13:21

W
maxym73 pisze:No to i ja się włączę .
Właśnie wróciliśmy z Albani / 2x vfr vtec/ obie z kuframi i wałkami na tylnych siedzeniach spalanie średnio 6 l.
Były i autostrady 140- 160 km/h i odcinki szutrowe 10-15 km/h. Więc Wojtek 86 coś dużo -może jakiś problem mechaniczny z Twoim vtec.
Ja mówię o prędkościach autostradowych non stop. Jadąc z prędkością w zakresie 80-110 spalanie znacząco spada co jest logiczne. Vitkowi brakuje tak ze 40Nm aby można było go traktować jako turystyczną alternatywę. (2 osoby + bagaż znacznie przewyższają dopuszczalną masę całkowitą określoną w DR)

PS. Widzę, że masz fabryczne kufry hondy. Po pierwsze mają one mniejszą pojemność niż moje E41, po drugie są one o niebo bardziej aerodynamiczne - częściowo chowią się w obrys maszyny, a ich kształt pozwala na swobodny przepływ powietrza.

W vitku E41 wygląda to tak:
Obrazek

Na krótsze wypady z pasażerem (na których nie trzeba brać większej ilości bagażu - kufer centralny) vitek spala mi ok 6,5 litra (styl jazdy - normalny - kiedy trzeba 7k obr+)

FhissT
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: sob 30 kwie 2011, 21:42
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: podlaskie

Re: Wady modelu VTEC...

Post autor: FhissT » śr 01 sie 2012, 20:59

jak serwis określa konieczność wymiany rozrządu w Vtecu? coś słyszałem o 40kkm. 90% z allegro ma pod 40kkm, przypadek?? ;)

czy wymienia się jedynie kompletny rozrząd a nie np jedynie napinacze?
co słychać gdy juz dogorywa? może ma ktoś nagrany albo ma w necie film z dźwiękiem hałasującego rozrzadu w vtecu?

chcę się troche doszkolić zanim pojadę osłuchiwać moto... w XX przeraża mnie nadmiar mocy ;)

Awatar użytkownika
klosiewi
klepacz
klepacz
Posty: 1369
Rejestracja: pt 24 kwie 2009, 15:59
Imię: Grzegorz
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grójec

Re: Wady modelu VTEC...

Post autor: klosiewi » śr 01 sie 2012, 21:37

FhissT pisze: 90% z allegro ma pod 40kkm, przypadek?? ;)
Pytanie retoryczne??? :wink:
Rozrząd co 60kkm (łańcuchy, napinacze, + szklanki v-tec, które są nieregulowane, dobre bądź złe),
Hałasuje napinacz na zimnym silniku i dobrze jak po odpaleniu lekko go rozkręcić i puścić podczas opadania obrotów słychać jak przesuwa się łańcuch po ślizgach (handlarze czyszczą napinacze przed sprzedażą daje to 10-15kkm spokoju).
Jak szklanki v-tec są do wymiany to stukają głośno na zimnym silniku.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości