Dziś dostałem:
Andrzeju,
W związku z reklamacją dotyczącą zakupionego w naszej firmie motocykla Honda VFR800 na podstawie faktury nr 10/2011, chciałbym poinformować o sposobie rozwiązania wyżej wymienionego zgłoszenia.
Przedmiotem reklamacji są, będące na wyposażeniu dodatkowym motocykla (nie seryjnym) koła włoskiej firmy Marchesini. Motocykl sprzedawany przez nas był reklamowany jako wyposażony w dwa komplety kół (oryginalne i Marchesini), z których ten drugi był w momencie sprzedaży zamontowany w motocyklu. Jak się okazało zestaw ten został zamontowany z zastosowaniem nieautoryzowanych i nie przeznaczonych do tego motocykla części pośrednich (oś tylnego koła, zabierak, mechanizm regulacji naciągu łańcucha). Zamontowanie w/w części poskutkowało zniszczeniem mechanizmu naciągu łańcucha oraz zębatki napędowej. Uniemożliwia to dalszą prawidłową eksploatację motocykla z użyciem kół Marchesini dostarczonych przez nas z motocyklem.
Po zapoznaniu się z awarią dokonaliśmy weryfikacji oferty kół producenta do Twojego modelu motocykla. Niestety okazuje się, że firma Marchesini w swoich materiałach reklamowych nie oferuje zestawów umożliwiających montaż jej kół do motocykla Honda VFR800 (roczniki 2002-2009). W związku z tym nie ma możliwości autoryzowanego montażu wymienionych kół Marchesini do omawianego pojazdu. Uznajemy zatem, że nasze informacje o dodatkowym wyposażeniu motocykla w omawiane obręcze, podwyższające wartość sprzedawanego przez nas motocykla były nieuzasadnione.
Dlatego przychylamy się do reklamacji uznając ją za zasadną.
W świetle obowiązujących w naszym kraju przepisów, a w szczególności w świetle Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176) przysługuje Ci prawo do
- obniżenia ceny towaru (zwrot wyposażenia dodatkowego nie pasującego do motocykla za zwrotem kosztów)
- odstąpienia od umowy
Obydwa przytoczone rozwiązania problemu będą przez nas respektowane.
Dodać należy, że ze względu na fakt dostarczenia kupującemu motocykla z oryginalnym zestawem kół, wada została usunięta i motocykl całkowicie sprawny porusza się w tej chwili mając zamontowane fabryczne koła.
Chcielibyśmy w tym miejscu przeprosić za tę niedogodność, choć obiektywnie w chwili sprzedaży nie wiedzieliśmy o zaistniałej sytuacji, ponieważ została ona zweryfikowana dopiero po rozmontowaniu motocykla podczas wymiany zestawu napędowego.
Oczekujemy zatem odpowiedzi i kontaktu w celu ustalenia spotkania umożliwiającego ostateczne rozwiązanie reklamacji.
Z poważaniem
Marcin Misiak
MOTONITA
Ul.Orla 20
05-807 Podkowa Leśna
Tel/fax 22 724 79 01
Mail:
motonita@op.pl
www.motonita.otomoto.pl