Kufry boczne

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
mitny
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 59
Rejestracja: śr 10 wrz 2008, 14:50
Imię: Michał
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łapalice

Kufry boczne

Post autor: mitny » sob 17 kwie 2010, 12:56

Witam,
Mam pytanie do tych co jeżdżą z kuframi bocznymi - jak bardzo przeszkadzają w jeździe?
Obecnie posiadam wingracka i kufer centralny jednak do wyjazdów z małżonką to trochę mało - czasami biorę jeszcze plecak na plecy ale to też nie dużo i nie bardzo wygodne.
Chcę kupić albo kufry boczne albo tankbaga. Kufry boczne wydają mi się dużo bardziej praktyczne ale ich główna wada to poszerzenie motocykla a więc przeciskanie się w korkach w większości odpada. No i nie wiem jaka jest dynamika jazdy z takimi kuframi?

Awatar użytkownika
grzegrzol
pisarz
pisarz
Posty: 405
Rejestracja: czw 28 maja 2009, 13:30
Imię: grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: londyn

Post autor: grzegrzol » sob 17 kwie 2010, 13:19

Jeżeli masz zamiar jeździć z małżonką to musisz kupić i kufry i tankbaga :mrgreen: . Kufry znacznie poszerzają motocykl i trzeba się do tego przyzwyczaić. Jednym idzie to szybciej innym zajmuje to więcej czasu. Co do dynamiki to same kufry wpływają na nią nieznacznie, ale jak załadujesz je na maksa to jest to już odczuwalne. Plusem jest to, że większość kufrów jest wodoszczelna i łatwo jest je zakładać i zdejmować. Jak masz dobry kufer to czasem może posłużyć również jako stolik i krzesełko.
RZEŹNIK ZE SHROPSHIRE

Awatar użytkownika
Wojtek86
klepacz
klepacz
Posty: 724
Rejestracja: czw 21 maja 2009, 00:13
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ziemia Oświęcimska
Kontakt:

Post autor: Wojtek86 » sob 17 kwie 2010, 14:04

Z kuframi trzeba jechać jak samochodem. Przeciskanie się jest utrudnione. Jeśli doładujesz kufry i jedziesz z pasażerką to uważaj na niekontrolowane wheely :)

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » sob 17 kwie 2010, 14:09

Część odpowiedzi na Swoje pytanie znajdziesz tutaj:

viewtopic.php?p=121531#121531

Co do dynamiki jazdy z 3-ma kuframi, tankbagiem i plecaczkiem, wypowiadał się nie będę ;-)

Awatar użytkownika
mitny
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 59
Rejestracja: śr 10 wrz 2008, 14:50
Imię: Michał
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łapalice

Post autor: mitny » sob 17 kwie 2010, 15:31

Jeśli z kuframi trzeba jechać jak z samochodem to już średnio ciekawa sprawa.
Wynika z tego, że w dalsze podróże znacznie lepiej wybrać się samochodem bo traci się większość przyjemności z jazdy motorem?

Awatar użytkownika
Wojtek86
klepacz
klepacz
Posty: 724
Rejestracja: czw 21 maja 2009, 00:13
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ziemia Oświęcimska
Kontakt:

Post autor: Wojtek86 » sob 17 kwie 2010, 16:34

mitny pisze:Jeśli z kuframi trzeba jechać jak z samochodem to już średnio ciekawa sprawa.
Wynika z tego, że w dalsze podróże znacznie lepiej wybrać się samochodem bo traci się większość przyjemności z jazdy motorem?
Zależy z czego konkretnie czerpie się przyjemność. Jeśli jazda motocyklem to dla kogoś tylko winkle i żwawe "przeciskanie się" między samochodami to stanowczo odradzam boczne kuferki.

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » ndz 18 kwie 2010, 10:15

mitny pisze:Jeśli z kuframi trzeba jechać jak z samochodem to już średnio ciekawa sprawa.
Wynika z tego, że w dalsze podróże znacznie lepiej wybrać się samochodem bo traci się większość przyjemności z jazdy motorem?
Ja smigam z kuframi i nie tracę nic na przyjemności z jazdy,wiadomo trzeba uwarzac dużo bardziej niż bez kufrów ale też da się posmigać i po winklach fajnie.No i mi się moto z kuframi podoba :grin: .Na dodatek zmieniłem boczne z E36 na E46 GIVI.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
mitny
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 59
Rejestracja: śr 10 wrz 2008, 14:50
Imię: Michał
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łapalice

Post autor: mitny » ndz 18 kwie 2010, 20:17

Ja się raczej zastanawiam nad takimi:
http://sklep.scigacz.pl/kufry-givi-e41n ... -5251.htmlhttp://sklep.scigacz.pl/kufry-givi-e41n ... -5251.html

Można je otwierać również od góry.

Awatar użytkownika
marecki00
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 73
Rejestracja: czw 13 mar 2008, 22:01
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żory

Post autor: marecki00 » ndz 18 kwie 2010, 20:32

polecam firmę jotte.pl z wrocławia, firma sprawdzona przezemnie i znajomych już kilka razy, mają naprawdę dobre ceny, a co do jazdy z kuframi bocznymi, to kwestia wprawy, z nimi tez można sie przeciskać w korkach:) ja nie wyobrażam sobie wyprawy bez kufrów i tankbaga

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » ndz 18 kwie 2010, 20:41

mitny pisze:Ja się raczej zastanawiam nad takimi:
http://sklep.scigacz.pl/k...key-p-5251. ... -5251.html

Można je otwierać również od góry.
Ja takowe posiadam, i są zajebiaszcze.

Szczególnie wtedy doceniasz, jak potrzebujesz zabrać z kufra np. picie lub dokumenty a moto na maksa załadowane :twisted:

Jestem z nich bardzo zadowolony ;-)

Awatar użytkownika
rzoov
bywalec
bywalec
Posty: 43
Rejestracja: pn 15 sty 2007, 11:54
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: KRK

Post autor: rzoov » pn 19 kwie 2010, 00:12

Tak, bardzo przydatny patent. Potwierdzam tez ze da sie przeciskac w korkach, oczywiscie nie wszystkich ale na pewno nie jest to tryb samochodowy.

ps. heh scigacz ma fajna przecene tych kufrow - z 980,00 na 1040,66 :D

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » pn 19 kwie 2010, 09:17

Dobre ceny na kuferki sa tez na www.motobagaz.pl
Zestaw bocznych Kappa K40n ze stalezem pod nie do RC46 za 1100pln, bardzo dobra cena.

Awatar użytkownika
mitny
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 59
Rejestracja: śr 10 wrz 2008, 14:50
Imię: Michał
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łapalice

Post autor: mitny » pn 19 kwie 2010, 09:47

Fakt mają tam cenę sprzed promocji na "scigacz.pl" :mrgreen:

Szef

kufry

Post autor: Szef » wt 20 kwie 2010, 09:26

Siemka, Przy jeździe z kuframi podstawową rzeczą na jaką trzeba zwrócić uwagę to szerokość. Będzie to element najbardziej wystający z motocykla, więc musisz pamiętać o nich przy ewentualnych przeciskaniach się między samochodami. Zwiększa się również nieznacznie rozkład masy motocykla, ale to nieznacznie. Sama "plecaczek" zmusza do ostrożniejszej jazdy, tak więc myślę, że kufry nie będą największym ogranicznikiem :)

Awatar użytkownika
Szef
teksciarz
teksciarz
Posty: 135
Rejestracja: czw 25 mar 2010, 16:49
Imię: Sebastian
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Szef » wt 20 kwie 2010, 09:36

Siemka, Przy jeździe z kuframi podstawową rzeczą na jaką trzeba zwrócić uwagę to szerokość. Będzie to element najbardziej wystający z motocykla, więc musisz pamiętać o nich przy ewentualnych przeciskaniach się między samochodami. Zwiększa się również nieznacznie rozkład masy motocykla, ale to nieznacznie. Sama "plecaczek" zmusza do ostrożniejszej jazdy, tak więc myślę, że kufry nie będą największym ogranicznikiem :)
Szef

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości