Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
			
		
		
			- 
				
																			 dantheman
- Posty: 8
- Rejestracja: czw 08 paź 2009, 09:47
- Imię: Daniel
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Katowice
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: dantheman » śr 17 mar 2010, 09:10
			
			
			
			
			Witam
chciałbym zapytać o pewną cechę jaką posiada mój motocykl, mianowicie całkowity brak mocy do 4tys. Po przekroczeniu tej granicy jest lepiej jednak elastyczność silnika równa niemalże 0. w porównaniu choćby do rzędówki w F4
Czy to jest cecha tego silnika?
Dodam że motocykl jest z Australii 

 i posiada akcesoryjne wydechy - są dedykowane do VFR i raczej powinno być lepiej niż gorzej niż na seryjnych...
Pozdrawiam
 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								michał RC 46							
- pisarz
  
- Posty: 498
- Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
- Imię: Michał
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: michał RC 46 » śr 17 mar 2010, 09:18
			
			
			
			
			Trudno to stwierdzić czy masz jakiś problem z motocyklem czy po prostu dla Ciebie ten silnik wydaję się mało elastyczny  

 piszesz,że masz porównanie z F3 no to nie powinno być źle bo 600 też nie grzeszy elastycznością.Powinieneś zacząć od tego,żeby dać się przejechać jakiemuś kumplowi i niech oceni osiągi a jak nie to sprawdź filtr powietrza,świeczki,ewentualnie synchronizacja wtrysku.
Czerwone najszybsze !
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Vermilion							
- klepacz
  
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Vermilion » śr 17 mar 2010, 09:34
			
			
			
			
			Silniki R4 w 600'tkach mają zdecydowanie mniejszy moment obrotowy, a na niskich obrotach nie mają go w ogóle więc jeżeli twoim zdaniem CBR F4 idzie lepiej to masz ostro namieszane w VFR.
			
									
									Honda NSR 125 JC22A >
 Honda CB 500 > 
Honda VFR 750 RC36I > 
Yamaha TDM 850 4TX > 
Honda VFR 800Fi 99' SF >
 Honda VFR 800Fi 98' !! 
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila 
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								arczon							
- teksciarz
  
- Posty: 156
- Rejestracja: śr 19 sie 2009, 18:07
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: GTC
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: arczon » śr 17 mar 2010, 09:39
			
			
			
			
			nie ruszaj z 6 biegu i będzie ok
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								brii							
- pisarz
  
- Posty: 452
- Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
- Imię: Maciej
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Częstochowa
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: brii » śr 17 mar 2010, 09:57
			
			
			
			
			dantheman pisze:Witam
chciałbym zapytać o pewną cechę jaką posiada mój motocykl, mianowicie całkowity brak mocy do 4tys. Po przekroczeniu tej granicy jest lepiej jednak elastyczność silnika równa niemalże 0. w porównaniu choćby do rzędówki w F4
Czy to jest cecha tego silnika?
Dodam że motocykl jest z Australii 

 i posiada akcesoryjne wydechy - są dedykowane do VFR i raczej powinno być lepiej niż gorzej niż na seryjnych...
 
Zdecydowanie jest coś nie tak z Twoim Vitkiem - ten silnik robi miazgę z silnika z CBR na niskich obrotach, dopiero od 7000obr/min silnik z CBR zaczyna ciągnąć jak należy.
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			 dantheman
- Posty: 8
- Rejestracja: czw 08 paź 2009, 09:47
- Imię: Daniel
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Katowice
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: dantheman » śr 17 mar 2010, 10:15
			
			
			
			
			Też mi się tak wydaje,  może ktoś miał coś podobnego albo zna prawdopodobne przyczyny.
Przy jeździe ok 40 i wrzuceniu wysokiego biegu np 4 silnik wydaje niestandardowe dźwięki i nie ciągnie wcale. Pomaga jedynie redukcja albo litościwie czekać aż łaskawie dobije do wyższych obrotów.
Dodam ze moto po dzwonie, koleś wymieniał wydechy oraz grzebał przy kolektorach - ewidentnie w jednym jest wspawana niestandardowy kawałek rurki od 15cm długości, przez co nawet nie ma oryginalnego kształtu.
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Gregory							
- ostry klepacz
  
- Posty: 2089
- Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
- Imię: Grzesiek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Gregory » śr 17 mar 2010, 11:18
			
			
			
			
			dantheman pisze:Przy jeździe ok 40 i wrzuceniu wysokiego biegu np 4 
Po pierwsze jazdą vitkiem (ale chyba nie tylko) nie powinna schodzić poniżej 3-3,5 tyś obrotów ( najlepiej min to 4 tyś). 
dantheman pisze:Dodam ze moto po dzwonie, koleś wymieniał wydechy oraz grzebał przy kolektorach - ewidentnie w jednym jest wspawana niestandardowy kawałek rurki od 15cm długości, przez co nawet nie ma oryginalnego kształtu.
Może sonda lambda ( o ile się nie myle są 2szt) nie działa i temu jest taki muł
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								dragoo							
- klepacz
  
- Posty: 643
- Rejestracja: wt 14 paź 2008, 12:32
- Imię: Jarek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Krotoszyn
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: dragoo » śr 17 mar 2010, 11:21
			
			
			
			
			dantheman pisze:
Przy jeździe ok 40 i wrzuceniu wysokiego biegu np 4 silnik wydaje niestandardowe dźwięki i nie ciągnie wcale. Pomaga jedynie redukcja albo litościwie czekać aż łaskawie dobije do wyższych obrotów.
Nie dostaje wtedy przypadkiem troche za niskich obrotów ?
 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								michał RC 46							
- pisarz
  
- Posty: 498
- Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
- Imię: Michał
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: michał RC 46 » śr 17 mar 2010, 12:41
			
			
			
			
			Problem może być rzeczywiście w sondzie lambda a w zasadzie jej brak jak piszesz,sama zmiana wydechów nie pogorszyła by na pewno osiągów jak już polepszyła
			
									
									Czerwone najszybsze !
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								brii							
- pisarz
  
- Posty: 452
- Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
- Imię: Maciej
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Częstochowa
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: brii » śr 17 mar 2010, 12:49
			
			
			
			
			Zmiany w wydechach (o ile nie są baaaaardzo dokładnie przemyślane i dobrze przekalkulowane) pogarszają osiągi fizyczne, a poprawiają odczucia 

 Modyfikacja wydechu nie zmieni jakoś strasznie charakterystyki, też obstawiam jakąś usterkę - przy problemach z lambdą zazwyczaj osiągi są "ucinane" i silnik jest celowo przelewany benzyną - spalanie jakie masz? Przy okazji - 40km/h na czwartym biegu to nawet w samochodach z dieslem zazwyczaj jest za mało, a co dopiero na motocyklu 

Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			 dantheman
- Posty: 8
- Rejestracja: czw 08 paź 2009, 09:47
- Imię: Daniel
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Katowice
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: dantheman » śr 17 mar 2010, 13:19
			
			
			
			
			Może przesadziłem z tą 4 przy 40km/h - generalnie chodzi jazdę przy prędkości np 40 i wrzuceniu biegu aby obroty spadły do ok 2000 po czym odkręcenie gazu zamula moto.
Pytanie ma na celu sprawdzenie czy to jest problem z moto czy po prostu tak już jest i należy się przyzwyczaić i wkręcać wyżej... 
Tak jak pisaliście efekt jest taki jakby zalewało moto...
spalanie na trasie 130km/h około 8 litrów/100km
Da się domowym sposobem sprawdzić sonde lambda?
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Gregory							
- ostry klepacz
  
- Posty: 2089
- Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
- Imię: Grzesiek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Gregory » śr 17 mar 2010, 14:39
			
			
			
			
			dantheman pisze:i wrzuceniu biegu aby obroty spadły do ok 2000
stanowczo za niskie obroty
dantheman pisze:odkręcenie gazu zamula moto
To moze być sondą lub jej brakiem
dantheman pisze:Pytanie ma na celu sprawdzenie czy to jest problem z moto czy po prostu tak już jest i należy się przyzwyczaić i wkręcać wyżej... 
Jak będzie cieplej, to możesz do mnie podjechać i po jeździe próbnej powiem Ci czy działa żle/dobrze
dantheman pisze:spalanie na trasie 130km/h około 8 litrów/100km 
Przy trasie i takiej prędkości nie powinna spalic więcej niż 6l/100
dantheman pisze:Da się domowym sposobem sprawdzić sonde lambda?
Moim zdaniem nie
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								brii							
- pisarz
  
- Posty: 452
- Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
- Imię: Maciej
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Częstochowa
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: brii » śr 17 mar 2010, 15:26
			
			
			
			
			Można domowo sprawdzić sondy lambda: wystarczy zwykły woltomierz. Na uruchomionym silniku podłączasz się do przewodu sygnałowego i na zakresie kilku wolt patrzysz co się dzieje. Prawidłowo działająca sonda powinna wskazywać napięcie pływające w zakresie 0,1--1V i taka zmiana powinna występować 4-5 razy na 10 sekundę wtedy masz pewność co do sprawności sondy jeśli napięcie się nie zmienia to może to świadczyć o jakiejś usterce. Oprócz tego wypadałoby sprawdzić czy reszta instalacji jest ok i czy sonda nie jest w czymś utytłana 

Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Gregory							
- ostry klepacz
  
- Posty: 2089
- Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
- Imię: Grzesiek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Gregory » śr 17 mar 2010, 18:12
			
			
			
			
			Tylko np. Sonda może być dobra, ale gdzieś na kablu będzie przerwa i tak będzie dupa, bo nie będzie reagować. Prawda 
brii,   

Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								michał RC 46							
- pisarz
  
- Posty: 498
- Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
- Imię: Michał
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: michał RC 46 » śr 17 mar 2010, 18:30
			
			
			
			
			dantheman pisze:spalanie na trasie 130km/h około 8 litrów/100km 
Współczuje  
 
  
Czerwone najszybsze !
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości