VFR '05 takie to słabe ?

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
dantheman
Posty: 8
Rejestracja: czw 08 paź 2009, 09:47
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Katowice

VFR '05 takie to słabe ?

Post autor: dantheman » śr 17 mar 2010, 09:10

Witam

chciałbym zapytać o pewną cechę jaką posiada mój motocykl, mianowicie całkowity brak mocy do 4tys. Po przekroczeniu tej granicy jest lepiej jednak elastyczność silnika równa niemalże 0. w porównaniu choćby do rzędówki w F4
Czy to jest cecha tego silnika?
Dodam że motocykl jest z Australii :) i posiada akcesoryjne wydechy - są dedykowane do VFR i raczej powinno być lepiej niż gorzej niż na seryjnych...


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
michał RC 46
pisarz
pisarz
Posty: 498
Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michał RC 46 » śr 17 mar 2010, 09:18

Trudno to stwierdzić czy masz jakiś problem z motocyklem czy po prostu dla Ciebie ten silnik wydaję się mało elastyczny :???: piszesz,że masz porównanie z F3 no to nie powinno być źle bo 600 też nie grzeszy elastycznością.Powinieneś zacząć od tego,żeby dać się przejechać jakiemuś kumplowi i niech oceni osiągi a jak nie to sprawdź filtr powietrza,świeczki,ewentualnie synchronizacja wtrysku.
Czerwone najszybsze !

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » śr 17 mar 2010, 09:34

Silniki R4 w 600'tkach mają zdecydowanie mniejszy moment obrotowy, a na niskich obrotach nie mają go w ogóle więc jeżeli twoim zdaniem CBR F4 idzie lepiej to masz ostro namieszane w VFR.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
arczon
teksciarz
teksciarz
Posty: 156
Rejestracja: śr 19 sie 2009, 18:07
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GTC

Post autor: arczon » śr 17 mar 2010, 09:39

nie ruszaj z 6 biegu i będzie ok

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Re: VFR '05 takie to słabe ?

Post autor: brii » śr 17 mar 2010, 09:57

dantheman pisze:Witam

chciałbym zapytać o pewną cechę jaką posiada mój motocykl, mianowicie całkowity brak mocy do 4tys. Po przekroczeniu tej granicy jest lepiej jednak elastyczność silnika równa niemalże 0. w porównaniu choćby do rzędówki w F4
Czy to jest cecha tego silnika?
Dodam że motocykl jest z Australii :) i posiada akcesoryjne wydechy - są dedykowane do VFR i raczej powinno być lepiej niż gorzej niż na seryjnych...
Zdecydowanie jest coś nie tak z Twoim Vitkiem - ten silnik robi miazgę z silnika z CBR na niskich obrotach, dopiero od 7000obr/min silnik z CBR zaczyna ciągnąć jak należy.
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

dantheman
Posty: 8
Rejestracja: czw 08 paź 2009, 09:47
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Katowice

Post autor: dantheman » śr 17 mar 2010, 10:15

Też mi się tak wydaje, może ktoś miał coś podobnego albo zna prawdopodobne przyczyny.

Przy jeździe ok 40 i wrzuceniu wysokiego biegu np 4 silnik wydaje niestandardowe dźwięki i nie ciągnie wcale. Pomaga jedynie redukcja albo litościwie czekać aż łaskawie dobije do wyższych obrotów.

Dodam ze moto po dzwonie, koleś wymieniał wydechy oraz grzebał przy kolektorach - ewidentnie w jednym jest wspawana niestandardowy kawałek rurki od 15cm długości, przez co nawet nie ma oryginalnego kształtu.

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2089
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » śr 17 mar 2010, 11:18

dantheman pisze:Przy jeździe ok 40 i wrzuceniu wysokiego biegu np 4
Po pierwsze jazdą vitkiem (ale chyba nie tylko) nie powinna schodzić poniżej 3-3,5 tyś obrotów ( najlepiej min to 4 tyś).
dantheman pisze:Dodam ze moto po dzwonie, koleś wymieniał wydechy oraz grzebał przy kolektorach - ewidentnie w jednym jest wspawana niestandardowy kawałek rurki od 15cm długości, przez co nawet nie ma oryginalnego kształtu.
Może sonda lambda ( o ile się nie myle są 2szt) nie działa i temu jest taki muł
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
dragoo
klepacz
klepacz
Posty: 643
Rejestracja: wt 14 paź 2008, 12:32
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: dragoo » śr 17 mar 2010, 11:21

dantheman pisze: Przy jeździe ok 40 i wrzuceniu wysokiego biegu np 4 silnik wydaje niestandardowe dźwięki i nie ciągnie wcale. Pomaga jedynie redukcja albo litościwie czekać aż łaskawie dobije do wyższych obrotów.
Nie dostaje wtedy przypadkiem troche za niskich obrotów ?

Awatar użytkownika
michał RC 46
pisarz
pisarz
Posty: 498
Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michał RC 46 » śr 17 mar 2010, 12:41

Problem może być rzeczywiście w sondzie lambda a w zasadzie jej brak jak piszesz,sama zmiana wydechów nie pogorszyła by na pewno osiągów jak już polepszyła
Czerwone najszybsze !

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » śr 17 mar 2010, 12:49

Zmiany w wydechach (o ile nie są baaaaardzo dokładnie przemyślane i dobrze przekalkulowane) pogarszają osiągi fizyczne, a poprawiają odczucia ;) Modyfikacja wydechu nie zmieni jakoś strasznie charakterystyki, też obstawiam jakąś usterkę - przy problemach z lambdą zazwyczaj osiągi są "ucinane" i silnik jest celowo przelewany benzyną - spalanie jakie masz? Przy okazji - 40km/h na czwartym biegu to nawet w samochodach z dieslem zazwyczaj jest za mało, a co dopiero na motocyklu ;)
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

dantheman
Posty: 8
Rejestracja: czw 08 paź 2009, 09:47
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Katowice

Post autor: dantheman » śr 17 mar 2010, 13:19

Może przesadziłem z tą 4 przy 40km/h - generalnie chodzi jazdę przy prędkości np 40 i wrzuceniu biegu aby obroty spadły do ok 2000 po czym odkręcenie gazu zamula moto.

Pytanie ma na celu sprawdzenie czy to jest problem z moto czy po prostu tak już jest i należy się przyzwyczaić i wkręcać wyżej...

Tak jak pisaliście efekt jest taki jakby zalewało moto...

spalanie na trasie 130km/h około 8 litrów/100km

Da się domowym sposobem sprawdzić sonde lambda?

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2089
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » śr 17 mar 2010, 14:39

dantheman pisze:i wrzuceniu biegu aby obroty spadły do ok 2000
stanowczo za niskie obroty
dantheman pisze:odkręcenie gazu zamula moto
To moze być sondą lub jej brakiem
dantheman pisze:Pytanie ma na celu sprawdzenie czy to jest problem z moto czy po prostu tak już jest i należy się przyzwyczaić i wkręcać wyżej...
Jak będzie cieplej, to możesz do mnie podjechać i po jeździe próbnej powiem Ci czy działa żle/dobrze
dantheman pisze:spalanie na trasie 130km/h około 8 litrów/100km
Przy trasie i takiej prędkości nie powinna spalic więcej niż 6l/100
dantheman pisze:Da się domowym sposobem sprawdzić sonde lambda?
Moim zdaniem nie
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » śr 17 mar 2010, 15:26

Można domowo sprawdzić sondy lambda: wystarczy zwykły woltomierz. Na uruchomionym silniku podłączasz się do przewodu sygnałowego i na zakresie kilku wolt patrzysz co się dzieje. Prawidłowo działająca sonda powinna wskazywać napięcie pływające w zakresie 0,1--1V i taka zmiana powinna występować 4-5 razy na 10 sekundę wtedy masz pewność co do sprawności sondy jeśli napięcie się nie zmienia to może to świadczyć o jakiejś usterce. Oprócz tego wypadałoby sprawdzić czy reszta instalacji jest ok i czy sonda nie jest w czymś utytłana ;)
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2089
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » śr 17 mar 2010, 18:12

Tylko np. Sonda może być dobra, ale gdzieś na kablu będzie przerwa i tak będzie dupa, bo nie będzie reagować. Prawda brii, :?:
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
michał RC 46
pisarz
pisarz
Posty: 498
Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michał RC 46 » śr 17 mar 2010, 18:30

dantheman pisze:spalanie na trasie 130km/h około 8 litrów/100km
Współczuje :shock: :???:
Czerwone najszybsze !

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości