Czy roczniki 98-2001 czymś się różnią?

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
Mundek
pisarz
pisarz
Posty: 351
Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
Kontakt:

Post autor: Mundek » śr 03 lut 2010, 18:00

Rychu pisze:HISS - niby ok , ale jak dorobic kluczyk , to placisz 600 - albo 800 zl za sztuke...
To zes teraz dowalil cene z kosmosu, kto Cie tak skasowal, badz chcial skasowac :?: :?:
Dorabialem kluczyk z HISS'em do swojej poprzedniej VFR i w 2005 roku w ASO w Gdansku zaplacilem za surowke 80 PLN, za dorobienie 50 PLN, za zgranie kluczyka z odbiornikiem 50 PLN, czyli w sumie 180 PLN :!:
Arturo dorabial kluczyk pod koniec zeszlego roku do swojego Vitka i zaplacil 170 PLN, tutaj o tym pisal:
viewtopic.php?p=129438#129438
Innymi slowy nie jest az tak zle...
MARCO pisze:Rychu napisał/a:
zreszta od nowossci serwisowan u faszystow

...czyli u Włochów?
Marco to bylo dobre :!: :!: :mrgreen:
Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Post autor: Rychu » śr 03 lut 2010, 18:54

nie, nie tych z makaronem , a tych z wroną w godle :)

z tymi kluczykami , to byl temat na ogolnym forum motocykistow swiata i tam kazdy twierdzi ze taniej niz 600 zl sie nie da... i ponoc ograniczona ilsoc kluczykow jaka mozna przypisac do kompa...

edit a moze to z kompem bylo ? :roll: :oops: - musial bym poszukac ....

maximusxx
Posty: 12
Rejestracja: pn 19 paź 2009, 15:26
Imię: JAREK
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: płock

Post autor: maximusxx » śr 03 lut 2010, 20:27

wychodzi na to ze te z lat 98-99 to jak ktos nie ukradnie to sie regulator spali to sa słabsze i pala dwa razy wiecej niz te z lat 00-01 dziwne podejscie roznice sa niewielkie a dla mnie osobiscie to kazda vfr jest super

adjar
klepacz
klepacz
Posty: 802
Rejestracja: pt 08 sty 2010, 15:46
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: adjar » pt 05 lut 2010, 15:19

Właśnie przeglądam temat o spalaniu - i ciężko wywnioskować które więcej palą :) Dużo w końcu zależy od stylu jazdy. Czy ta sonda i nowy komp naprawdę coś widocznie dają pod względem spalania i osiągów, ma ktoś jakieś porównanie?

A co do kradzieży - podobnież VFR za bardzo nie kradną ? Pytam - bo u mnie by stała pod kamienicą i troszku się lękam :) Inna rzecz, ze w zeszłym roku cały czas stałą Honda Deauville (czy jakoś tak) - i stała sobie spokojnie na powietrzu.

A co do regulatorów - daje się do starszych moto założyć ten nowszy, trwalszy, czy nie pasuje ?

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » pt 05 lut 2010, 15:34

mam porównanie z Oczkiem, moja przy odwijaniu spali do 10,5,(rocznik 99 108km) maneta opór przez 100km Oczka spali najwiecej 8, 9, (2001 98km) jest zbuntowana do 98km. moja ma raczej 108. niestety ale tam widać w przyspieszeniu w wyższej partii prędkości, że jest bardziej mułowata niż moja. tam z sondami komputer lepiej dobiera paliwo, my niestety bez sond tracimy na tym troszkę. on przejeżdża średnio 50km wiecej na baku niz Ja. Fakt reki nie mam lekkiej, potrafię spalić 5.3 do 140km/h, nie przekraczasz 6,5 tys obrotów i jest ok. dodatkowe paliwo nei jest wtryskiwane, bo nie otwiera się dodatkowa klapka w airboxie. Powyżej 6,5 7 tys obrotów spalania wzrasta o litr spokojnie na 100km.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » pt 05 lut 2010, 15:51

adjar pisze:A co do regulatorów - daje się do starszych moto założyć ten nowszy, trwalszy, czy nie pasuje ?
da - tylko trzeba jeszcze jednek czarny kabelek do "+" podłaczyć


A co do spalania- to coś w tym jest co pisał KolczyK - ja osobiscie nie zapier*****m aż tak mocno ale staram sie jeździć dynamicznie. Do 6 -6,5rpm nie jeżdze bo jakoś nie umniem :). Spalanie około 7,5 l/100 km - wydech seria i filtr k&n, w papierach wpisane 98KM (wersja na włochy). Nowsze po prostu są oszczędniejsze i trzeba sie z tym pogodzić :twisted:

Awatar użytkownika
VFRKrzysztof
klepacz
klepacz
Posty: 592
Rejestracja: czw 09 lip 2009, 01:03
Imię: Krzysztof
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VFRKrzysztof » pt 05 lut 2010, 15:54

Moja maszyna na trasie 1064km Dortmund - Wawa spaliła średnio 5.5 l/100km. Trochę pałowałem po niemieckiej autobanie, ale bez szczególnych wygłupów. Po założeniu przelotowego tłumika wyjechałem z garażu na krótki test i tak mi się spodobało, że przejechałem 150 km stylem "maneta do oporu". Zeżarła 9l/100.
A jeśli chodzi o regulator to prawdopodobnie ten z 00-01 można założyć do 98-99. Tak przynajmniej twierdzą sprzedawcy.
The best is yet to come! :-)

MARCO
klepacz
klepacz
Posty: 1029
Rejestracja: pt 23 cze 2006, 18:54
Płeć: Mężczyzna

Post autor: MARCO » pt 05 lut 2010, 22:58

... pitolicie z tymi wtryskami, dopiero byście wiedzieli co to duże spalanie jak byście mieli gaźniki tak jak ja, na autostradzie spalanie dochodzi do 12-13, czyli dupa

adjar
klepacz
klepacz
Posty: 802
Rejestracja: pt 08 sty 2010, 15:46
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: adjar » sob 06 lut 2010, 00:45

Hmm, a to ciekawe - bo ja czytałem, że właśnie gaźnikowe VFR-y palą mniej. Albo jakieś przekłamanie w moich informacjach, albo Ty kurcze straszna błyskawica jesteś :)

Awatar użytkownika
scibor
pisarz
pisarz
Posty: 359
Rejestracja: ndz 29 lis 2009, 14:25
Imię: Patryk
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorowo Ilaweckie

Post autor: scibor » sob 06 lut 2010, 07:22

adjar pisze:A co do kradzieży - podobnież VFR za bardzo nie kradną ?
nie kradna, bo sa ciezkie w serwisowaniu, a wiadomo ze kazdy motocykl wystawiony do sprzedazy musi miec "wymienione wszystkie plyny" (no bo odpowietrzenie duala itd...) i zrobione "wszystkie regulacje" (no bo dostep do silnika itd...) :twisted:

a na czesci sie nie oplaca krasc, bo VFR sie nie psuje i nikt czesci nie potrzebuje :mrgreen:

;-) ;-) ;-)

adjar
klepacz
klepacz
Posty: 802
Rejestracja: pt 08 sty 2010, 15:46
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: adjar » sob 06 lut 2010, 09:33

Przyglądałem się trochę różnym fotkom, żeby wychwycić różnice między rocznikami, niestety trochę to złudne, bo to że napisane, że 2000, nie znaczy że tak jest, a w każdym razie że nic nie wymienione - część permanentnie "nie odpowiada" cechom rocznika :) Więc dla uściślenia:

-lusterka w nowych mają cieńsze ramiona, w starszych na tych ramionach była guma?

-tak jak patrzyłem, to wcześniejsze roczniki też miewają srebrne felgi. Te z 2001 mają jakąś szczególną cechę? A może po prostu te, które widziałem, nie były oryginalne? Bo jak rozumiem, przed 2001 powinny być czarne?

-naklejka HECS3 jest z obu boków, taka mała , w okolicy poniżej siodła pod kierowcą, nad śrubą dokręcającą plastik, i powinna zawsze być? Tak jak na zdjęciach 2 i 4 tutaj: http://otomoto.pl/honda-vfr-vfr-800-vfr ... 87420.html
Bo na wielu fotach motocykli podobnież z roczników późniejszych nie widzę tego napisu.

-cieniowanie napisu VFR - chodzi o to, że w 2001 na całej długości napisu litery są jednolite, w starszych litera z przodu motocykla była bledsza, i stopniowo napis ciemniał? (jeśli tak, to też chyba nie widziałem nigdzie nie cieniowanego :) )

-w którym miejscu jest umieszczona sonda lambda i katalizator? Da się je jakoś zobaczyć bez rozbierania i rozpoznać różnice w kształcie kolektorów?

Dopytuję się, bo być może będę oglądał 2001, ale trochę niepewny (lusterka na pewno wcześniejsze, naklejki chyba cieniowane, a właściciel nie był mi w stanie powiedzieć, czy jest sonda lambda, choć twierdził, że HISS jest -ale to akurat łatwo sprawdzić, bo ma napis nad stacyjką, z tego co widziałem).

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » sob 06 lut 2010, 10:52

adjar pisze:Przyglądałem się trochę różnym fotkom, żeby wychwycić różnice między rocznikami, niestety trochę to złudne, bo to że napisane, że 2000, nie znaczy że tak jest, a w każdym razie że nic nie wymienione - część permanentnie "nie odpowiada" cechom rocznika :) Więc dla uściślenia:

-lusterka w nowych mają cieńsze ramiona, w starszych na tych ramionach była guma?

-tak jak patrzyłem, to wcześniejsze roczniki też miewają srebrne felgi. Te z 2001 mają jakąś szczególną cechę? A może po prostu te, które widziałem, nie były oryginalne? Bo jak rozumiem, przed 2001 powinny być czarne?

-naklejka HECS3 jest z obu boków, taka mała , w okolicy poniżej siodła pod kierowcą, nad śrubą dokręcającą plastik, i powinna zawsze być? Tak jak na zdjęciach 2 i 4 tutaj: http://otomoto.pl/honda-vfr-vfr-800-vfr ... 87420.html
Bo na wielu fotach motocykli podobnież z roczników późniejszych nie widzę tego napisu.

-cieniowanie napisu VFR - chodzi o to, że w 2001 na całej długości napisu litery są jednolite, w starszych litera z przodu motocykla była bledsza, i stopniowo napis ciemniał? (jeśli tak, to też chyba nie widziałem nigdzie nie cieniowanego :) )

-w którym miejscu jest umieszczona sonda lambda i katalizator? Da się je jakoś zobaczyć bez rozbierania i rozpoznać różnice w kształcie kolektorów?

Dopytuję się, bo być może będę oglądał 2001, ale trochę niepewny (lusterka na pewno wcześniejsze, naklejki chyba cieniowane, a właściciel nie był mi w stanie powiedzieć, czy jest sonda lambda, choć twierdził, że HISS jest -ale to akurat łatwo sprawdzić, bo ma napis nad stacyjką, z tego co widziałem).
Wszystko wpisalem dokladnie na poczatku tego tematu.
Ksztalt kolektorow nie ma znaczenia,liczy sie to ze ma byc katalizator i sondy labda i zwyczjnie widac to, tylko trzeba wsadzic glowe pod motocykl. Katalizator to kwadratowa puszka pod mocowaniem amortyzatora jest akurat (ten trojkatny lacznik dzwigni zawieszenia jest nad nim) a sondy widac jak sie schylisz mocno z lewej strony pod motocykl.

adjar
klepacz
klepacz
Posty: 802
Rejestracja: pt 08 sty 2010, 15:46
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: adjar » sob 06 lut 2010, 11:58

Wiem wiem, opisałeś to bardzo treściwie i wielkie dzięki :) , właśnie Twoje "punkty" starałem się sprawdzić na zdjęciach z ofert, żeby dokładnie sobie to "unaocznić" i porównać na rzeczywistych egzemplarzach (a nie dopiero oglądając moto zastanawiać się, co gdzie powinno być). Ale że niestety patrząc na te zdjęcia, zazwyczaj różne punkty nie zgadzały się z deklarowanymi rocznikami, chciałem się upewnić, że dobrze je rozumiem. Bo jeśli dobrze - to chyba mało która VFR po 2000 w pełni odpowiada "specyfikacji". No ale z Twojej odpowiedzi domyślam się, że nie pomyliłem się w interpretacji :)
Ostatnio zmieniony sob 06 lut 2010, 12:00 przez adjar, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » sob 06 lut 2010, 11:59

adjar pisze:Bo jeśli dobrze - to chyba mało która VFR po 2000 w pełni odpowiada "specyfikacji".
Bingo przyjacielu :!:

Awatar użytkownika
RALF
klepacz
klepacz
Posty: 678
Rejestracja: pn 03 lis 2008, 23:27
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Marki

Post autor: RALF » sob 06 lut 2010, 12:39

To jest 2001 naklejki wyglądaja tak.

Kierunki i lampę zmieniłem na białe,
Kratka tuningowa w otworach owiewek,
tłumik też przelocik ,
felgi polerowane na lustro(ale były srebrne)
oraz polerowane lagi,
przedni błotnik naklejka carbon
reszta oryginał.

a i sety( podnóżki kierowcy ) wymienione na tuningowe.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Radio Kolor 103 FM
K&N - Exhaust Delkewic - White Lamp - White Indicators - Polished wheel rims -Carbon Mudguard - Bagster

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości