Amortyzator skretu?
- Zbyszek
- teksciarz
- Posty: 144
- Rejestracja: czw 18 cze 2009, 21:15
- Imię: Zbyszek
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
I tak jestem nieco zaniepokojony. Wyrównałem ciśnienie, utwardziłem zawieszenie... i jest to samo. Shimmy między 50 a 60; znika po położeniu łapek na kierze. Może dlatego, że jechałem bez trzymania kierownicy na dwójce, kiedy naturalnie dohamowywał silnikiem? To hamowanie jest w VFR dosyć silne, a wolne obroty relatywnie niskie (ustawienie serwisu). Moze to powoduje wpadanie w drgania o narastającej amplitudzie? Nigdy nie zdarzyło mi się to w Thundercacie, GS'ie lub CBR synów. A moto prawie spod igły, niedawno po przeglądzie.
- su4beusz
- pisarz
- Posty: 215
- Rejestracja: pn 18 sie 2008, 20:22
- Imię: Mateusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Krk
- Kontakt:
nie chcę jakoś się tu wymądrzać, ale liznąłem nieco teorii z pro-motora i z tego co słyszałem własnie 'trzymanie' sie kierownicy jest przyczyna problemów z shimą. jako urządzenie żyroskopowe motocykl sam dąży do pionu więc czując ruch kierownicy należy jej pozwolić sie ustabilizować - próby opanowania ich na siłe kończą sie własnie problemami.
jestem za tym, żeby zamiast inwestowac w amortyzator skrętu zapisac się na kurs doszkalania.
dam znać jak to sie ma w praktyce jak ukończę jazdy. Jak wspominałem jestem na razie po teorii, ale próbując, jak sam instruktor mówił 'odpierdolić się od kierownicy' oraz zmienionej pozycji na motocyklu zauważyłem dużą zmianę w prowadzeniu i chęci do składania sie w zakręty.
jesli chodzi o ciśnienie w oponach to trzeba pamiętać, że co stacja to inny pomiar - chyba że masz swój ciśnieniomierz. do tego dochodza jeszcze bardzo proste powody - krzywe tarcze hamulcowe, krzywa felga. no i jeszcze ustawienie SAGów, o którtych istnieniu dowiedziałem się także na kursie.
jestem za tym, żeby zamiast inwestowac w amortyzator skrętu zapisac się na kurs doszkalania.
dam znać jak to sie ma w praktyce jak ukończę jazdy. Jak wspominałem jestem na razie po teorii, ale próbując, jak sam instruktor mówił 'odpierdolić się od kierownicy' oraz zmienionej pozycji na motocyklu zauważyłem dużą zmianę w prowadzeniu i chęci do składania sie w zakręty.
jesli chodzi o ciśnienie w oponach to trzeba pamiętać, że co stacja to inny pomiar - chyba że masz swój ciśnieniomierz. do tego dochodza jeszcze bardzo proste powody - krzywe tarcze hamulcowe, krzywa felga. no i jeszcze ustawienie SAGów, o którtych istnieniu dowiedziałem się także na kursie.
if my calculations are correct, when this baby hits 80mph we're gonna see some seriuos SHIT 
http://www.bikepics.com/members/su4beusz/

http://www.bikepics.com/members/su4beusz/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości