Strona 1 z 1

Pykanie w wydech w Rc 36 I

: czw 08 kwie 2010, 21:30
autor: Tobik
Witajta!
Słuchajcie, podczas jazdy gdy moto schodzi z obrotów słychać takie drobne pyknęcia w wydech. Występują one z różną częstotliwością, raz częsciej, czasami raz pyknie, a nieraz w ogóle. Tłumik jest oryginalny, nie wiercony. Gdy moto chodzi na luzie to przy przygazowaniu tez tam pyknie,ale już rzadziej. Gaźniki regulowane i czyszczone jakies 9 tys km temu. Chyba że to jakas trąba ten co robił te gaźniki. Bo moto oddałem do warsztatu. Przy normalnej jeździe,przyspieszaniu nic się nie dzieje. Tylko przy schodzeniu z obrotów. Znajomy mówi,żeby zajrzeć w gaźniki oraz że skład mieszanki może być źle wyregulowany. A może gdzies jakies powietrze lewe włazi? Do czasu zdemontowania baku i obejrzenia co tam jest to minie jeszcze ze dwa tygodnie,bo wtedy bedzie czas. Czeka mnie przez te 2 tygodnie Częstochowa, Wrocław i cos tam jeszcze. Z 500 - 600km do tego czasu trzasne, czy to grozi jakimis poważnymi konsekwencjami dla silnika i tak dalej? Cóż czynic? :???:

: czw 08 kwie 2010, 22:04
autor: Vermilion
W zasadzie nie ma w tym nic nadzwyczajnego o ile nie wali z rury jak czołg z lufy. U mnie VFR'ka na układzie MOTAD z tłumikiem od Thundercata też tak sobie pyrka, nie wiem jak będzie jak moto w środę wróci z reg. zaworów. CB 500 ma te same objawy, w zasadzie 90% znajomych motocykli tak ma. Po prostu moto dopala spaliny przy schodzeniu z obrotów już za komorą. Najczęściej jeżeli jest to gwałtowne przyczyną są źle wyregulowane zawory. W skrajnych przypadkach i ew. powstających płomieniach grozi to wypaleniem gniazd zaworowych.

: czw 08 kwie 2010, 22:07
autor: Arnold
Według mnie norma. Nie ma się czym przejmować. No chyba że nigdy tak nie miałeś wcześniej.

: czw 08 kwie 2010, 23:50
autor: elco
Jezeli problem nie wystepowal wczesniej, jestes pewien, ze gazniki sa dobrze zsynchronizowane, mieszanka dobrze ustawiona to warto sprawdzic luzy zaworowe.

: pt 09 kwie 2010, 01:06
autor: robsonic
Moto moje po wymianach,synchro itd..... pyka i to norma, na innych tłumikach różnie..... przelotowy był najbardziej pykający



Masz puszkę przed wydechem końcowym???

: pt 09 kwie 2010, 08:39
autor: Tobik
Właśnie 9 tys km temu były regulowane zawory też :) jakiejś dużej tragedii nie ma, jeszcze przejeżdżę 2 tygodnie tak i zobaczę co tam jest z tymi gaźnikami. A co powiecie na filtr powietrza? raczej nic z tych rzeczy nie?

: pt 09 kwie 2010, 08:47
autor: figaro
Skład mieszanki na którymś z cylindrów wymaga korekty. Obejżyj świece zapłonowe, lekko zaolejona /czarne elektrody/ świeca powie ci, na którym z cylindrów występuje problem. Zbyt bogata mieszanka powoduje spalanie w tłumiku niedopalonego paliwa i występuje właśnie przy schodzeniu z obrotów. Nie jest to w żadnym przypadku powód do paniki. Możesz spokojnie jeździć dalej, a pod koniec sezonu oddaj moto na regulację, tylko do naprawdę dobrego mechanika. Kontrola składu mieszanki powinna być przeprowadzona co 36 tys. km /wg. instrukcji/. :mrgreen:

: pt 09 kwie 2010, 22:34
autor: Tobik
Dzięki za porady. Za 2-3 tygodnie wezmę sie za to. Narazie bede smigał jeszcze.:) Pozdro :cool