Strona 1 z 2

Czym uszczelnić łączenie kolektory- wydech?

: pt 26 lut 2010, 17:23
autor: juhass
Ano hej,
od razu mówie, że w archiwum szukałem słabo i nie widziałem, bom dzisiaj ślepy, ignorancki i leniwy. No ale jutro- jutro sobota i można by coś poprawić przy moto.
A jest tak- jak się kończy kolektor, to na niego nachodzi dolot wydechu (akcesoryjnego off kors :grin: ) no i tam- między dolotem a rurą kolektora mi dmucha. A niechce żeby dmuchało. Czym to tałatajstwo uszczelnić coby skutecznie było i można ten tajemny specyfik kupić było sobotnim porankiem?
Bo skręcić się już bardziej nieda. A dmucha. Dmucha i denerwuje.

: pn 10 maja 2010, 10:51
autor: zenek
Hej.
Ja stosuję taką aluminiową taśmę przylepną do kominków/wentylacji oraz miękki sznurek z włókna szklanego (fi ~6mm, stosowany do uszczelnień kominków itp.).
Wyniki super. Szczelne, nic nie dmucha.

: pt 14 maja 2010, 10:12
autor: Shoov
sa uszczelki aluminiowo grafitowe chyba w larssonie
Kod towaru: 6393090
chyba ze to inny rozmiar

: pt 14 maja 2010, 18:21
autor: Daniel
Ja uszczelniałem (ale w innym miejscu) w taki sposów że nawijałem paski folii aluminiowej z naniesionym wcześniej na nią cementem do wydechów (chyba tak to się nazywa). Chwilę poczekałem, skręciłem, później poczekałem aż stwardniało (dosyć szybko) i gotowe.

: pt 14 maja 2010, 18:51
autor: jaroslawp
Ja korzystam ze sznurów grafitowych zbrojonych. Wykorzystuje się je do uszczelniania urządzeń np na instalacji amoniaku. :smile: Wytrzymują wszystko - i ciśnienia i temperatury.

: pt 14 maja 2010, 20:48
autor: Arnold
Możesz jeszcze kupić w jakimś budowlanym typu Castorama, OBI czy inny Lerła taśmę aluminiową. Wygląda jak zwykła taśma np pakowa ta brązowa. Nakleisz sobie warstw według potrzeby i posmaruj to jeszcze, wcześniej prezentowaną, pastą do uszczelniania układów wydechowych.

: pt 14 maja 2010, 22:17
autor: Roadrunner
zamiast kombinować, to wystarczy zajrzeć do jakiegokolwiek sklepu motoryzacyjnego i zapytać o pastę do uszczelniania połączeń kolektorów wydechowych lub tłumików. Jest to taka biała dość gęsta pasta, którą nakładasz w to miejsce gdzie ma być szczelnie i odpalasz silnik, aby temperatura zrobiła resztę, tzn lekko pasta spuchnie i utwardzi się, dając tym samym szczelność. Sam używałem i jestem zadowolony, koszt jakieś 14 zł, zależne od ilości w tubce.

: pt 14 maja 2010, 22:27
autor: Arnold
Roadrunner tylko to też zależy od tego jak wielkie są te przedmuchy. Pasta po wyschnięciu robi się dość krucha. Nie mam tu absolutnie na myśli że nie należy jej używać, przeciwnie, tylko tak uszczelnimy co mamy do uszczelnienia i będzie to dobrze zrobione. Chodzi mi o to że jeśli będzie jej dużo to od drgań po prostu się wykruszy. Najlepiej żeby duże przedmuchy uszczelnić jakimiś taśmami czy innymi sznurami i wtedy pasta nam ładnie dopełni robotę. Mówię z własnego doświadczenia i polecam użycie pasty.

: sob 15 maja 2010, 20:47
autor: Roadrunner
A'rtino, zgadzam się w 100%, właśnie kwestia jak duże luzy ma kolega na tym łączeniu.

: wt 25 maja 2010, 20:25
autor: Bialy
Gdyby ktoś chciał dobrać uszczelkę między końcówkę wydechu a kolektory (czyli za katalizatorem już, jeśli jest), to wchodzi tam takie coś, jak na zdjęciach:

Obrazek Obrazek

Wymiary:

średnica zewn.: 55 mm
średnica wewn.: 48,6 mm (49)
wysokość: 29 mm

Koszt w Hondzie to 50 zł, w larssonie za podobną 61 zł ;) Próbowałem dobrać od jakiegoś samochodu w jednym sklepie, ale raczej było ciężko :P

: śr 26 maja 2010, 21:47
autor: Arnold

: śr 26 maja 2010, 23:41
autor: Bialy
Kurrrr... no fajnie...
Ale z wysyłką i tak wychodzi tyle, co w Hondzie ;)

PS. Te wymiary z poprzedniego posta dotyczą uszczelki do roczników 1998 - 2001 w razie czego.

: pt 04 cze 2010, 12:58
autor: ethiel0
Witam moja VFRka zaczela mi strzelac z wydechu gdy silnikiem chamuje wiec obejrzalem wydechy i zauwazylem jakies przedmuchy na rurach z przodu pod silnikiem...zastanawiam sie nad poxipolem szarym hmm pisze ze do 120C daje rade czytalem ze od temperatury mieknie ale hmm cos wczoraj kleilem innego w domu poxipolem i postanowilem w jednym miejscu maznac poxipol na rury w poblizu przemuchu i dzis jak do pracy dojechalem z 30 min to patyczkeim to ruchalem i twarde i sie trzyma jak przyspawane hmm moze dalo by i tego uzyc?

: pt 04 cze 2010, 13:05
autor: Arnold
ethiel0, nie radzę. Jak Ci to złapie to nie odkleisz kolektorów a nawet jak zejdą łatwo to będziesz miał na nich syf od tego kleju. Swoja drogą 120 stopni to mało jak na wydech. Jak wyżej pisaliśmy są do tego specjalne pasty. Nie jest to drogie. Z resztą na pewno się ktoś znajdzie kto Ci tego użyczy w okolicy bo dużo tego też nie trzeba tam ładować.

: pt 04 cze 2010, 15:06
autor: ethiel0
Witam zgadzam sie z Toba pod wzgledem teoretycznym ale test pokazal mi cos innego stad takie mysli:

Jak po 10 min zaschnie to jest twardy jak plastik(czy metal heh jak pisza), i sie nic do niego nie przyczepia hmm chcialem tylko dziure jakas tym zalatac a nie cale rury czy kolektory tym paprac heh choc moze...jak by zdalo egzamin to fajne;) bo nie bedzie sie kruszyc jak pasta do kominkow czy uszczelniania kolektorow...

dalej 120C tez wlasnie wydawalo mi sie ze malo ale jednak po 30 min na moto wydechy-rury gorace ze palcem nie da sie dotknac a ten poxipol sie trzyma nie rozpuszcza i twardy jak skala. Pytam bo ciekawy jestem czy ktos bawil sie w podobny sposob ;)

[ Dodano: 2010-06-09, 15:23 ]
dodam dodatkowo po przejechaniu wiekszej traski jednak jak sie bardziej jeszcze rozgrzalo to sie rozpuscil poxipol :( wiec poszukam pasty do kominow lub cementu termicznego...i jak to robic warstwa pasty potem folia aluminiowa potem znowu pasta...etc??

[ Dodano: 2010-06-15, 21:41 ]
Kupilem Paste BOSAL ultimate cement ;) zakleilem zobaczymy jak bedzie
zostawilem na 10 min zeby zaschlo a teraz podgrzeje wydechy paroma kilometrami ;)