Strona 1 z 4
Stan Tłumika rc46 FI po 61000km...
: ndz 21 lut 2010, 16:44
autor: KolczyK
Witojcieee
Po wielu za i przeciw postanowiłem jednak zdjąć kolektory z mojej małej....czarnej....z dużą ilością mleka
Ku mojemu zdziwieniu wszystkie nakretki lub cała śruba zeszły bez zarzutu, były bardzo lekko dokręcone, zero zapieczenia. Co ciekawe zeszły nakrętki ze szpilki lub cała szpilka z nakrętką....myślałem, że to są całe szpilki a tu się okazuje, że obustronnie wkrętne....jakby, Ten punkt uważam za rewelacyjny. Odkręcenie kolektorów to pikuś w 7 przypadkach, 8 przypadek jest specjalny, jest to tylny gar,lewa śruba, dojście tylko długą 10ką .... ok 30cm ? z wygibasami.
Co się okazało to korozja największa wystąpiła na łączeniu kolektorów tylnych garów i tam właśnei miałem problem z ich rozszczepieniem. jednak drewko ... puk puk i poszlo.
Co ciekawe uszczelki są w zarąbistym stanie
![:-)](./images/smilies/smile.gif)
jak i w kolektorach jak i w miejscu cylindrów
![:-)](./images/smilies/smile.gif)
ew objadę lekko pastą do uszczelniania tłumików
![:-)](./images/smilies/smile.gif)
Metal jak się okazuje bo perypetiach morsa jest pasywny, czyli walczy z tym, żeby był niereagującym.
Poniżej można o tym poczytać:
http://www.sciaga.pl/tekst/20594-21-kor ... ej_rodzaje
jednak ja postanowiłem pomalować te kolektory, żaby warstw ochronnych przybyło.
Na razie pokazuje Wam jak wygląda tłumik, który przejechał w Polsce około 40tyś km w każdych warunkach (deszcz, śnieg, mega słońce, nie raz dzidowanie)
za jakieś 2 tygodnie pokażę fotki po malowaniu (nie będę ruszał erozji) przeczyścić lekko ekstaktem, ew lekko zetrę szmatką....syf, znowu czyszczenie pędzlem z ekstrakcyjną i malowanie.
: ndz 21 lut 2010, 16:53
autor: Arnold
Fajnie, fajnie. Mój też ma 60 000 km. Czekam na postępy i powodzonka życzę.
: ndz 21 lut 2010, 19:40
autor: Diego
Przemo powiedz jeszcze czym to pomalujesz.
W tamtym roku pomalowałem farbą "wysokotemperaturową" do....kominków ,chyba 500st,jakaś silikonowa. Badziew był ładny przez tydzień ,a potem ostał się tylko przy dolocie do tłumika.Teraz kupiłem farbe w śpreju do 650 st.Zobaczymy
Farba po wyschnięciu musiała sie jeszcze utwardzić ,kopciła jak nie wiem co,a potem jeszcze śmierdziała przez miesiąc.
: ndz 21 lut 2010, 20:35
autor: kris2k
tez bede sciagac swoje w najblizszym czasie... porownamy stopien zardzewienia
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
ja bede malowac farba APP do 650st.
: ndz 21 lut 2010, 22:21
autor: KolczyK
tez chyba mam APP u Arta zajebiście trzyma kolor. Trzeba ją podgrzać do 150st na silniku ... i zostawić do wystygnięcia. Będzie dobrze
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: ndz 21 lut 2010, 23:23
autor: elco
Lakierowalem u siebie tlumik wysokotemperaturowa farba do kominkow (650st. C). W przypadku poprzedniego motocykla lakier spokojnie wytrzymal 2 sezony. Nie mniej jednak dokladnie oczyscilem kolektory - najpierw szczotka druciana zakladana na wiertarke, pozniej papierem o gradacji 600. Powierzchnia musi byc dokladnie oczyszczona i odtluszczona - inaczej lakierowanie nie ma zadnego sensu. Lakier odpadnie po kilku dniach. Jak wroce w przyszly weekend do domu zamieszcze zdjecia odmalowanego tlumika.
: pn 22 lut 2010, 08:01
autor: KolczyK
już nie jeden czyścił tłumiki VFR do czysta....i jedno wychodziło....farba odchodziła płatami...tam nei ma korozji....tylko jest to erozja....metal pasywny walczy z warunkami atmosferycznymi jak może. Nie ma tragedii. Poza tym te farby nanosi się bardzo cienkimi warstwami.
: pn 22 lut 2010, 09:52
autor: wolkan
Ja także malowałem kolektory wydechowe w kilku motocyklach, różnie to wychodziło. Jeśli trafi się na dobrą farbę, dobrze oczyści kolektory następnie wypali farbę to kilka sezonów spokojnie wytrzyma.
: pn 22 lut 2010, 20:18
autor: elco
Zjawisku erozji bardzo czesto towarzyszy zjawisko korozji. Wiekszosc metali pasywnych tj. metali szlachetnych jest odporna na korozje samoistnie. Metale spasywowane tak jest w przypadku stali wysokogatunkowej, z ktorej wykonany jest kolektor nie sa w 100% odporne na jej dzialanie, a bynajmniej na korozje chemiczna. Tutaj pasywacja w duzej mierza ogranicza i spowalnia proces korozji.
KolczyK, po dokladniejszym wyczyszczeniu kolektorow, szczegolnie na kolektorach tylnych cylindrow, u mnie widac slady korozji wzerowej. U Ciebie ten element jest tez dosc mocno zniszczony. Jezeli dochodzi do zaawansowanej korozji warstwa pasywna nie ma juz znaczenia.
Generalnie jednak rzecz biorac rury sa wykonane z grubej wysokogatunkowej stali, ktora aby ulec calkowitemu zniszczeniu potrzebuje bardzo duzo czasu. Ja przyznam szczerze, ze polakierowalem kolektory ze wzgledow estetycznych, a nie ochronnych.
: pn 22 lut 2010, 20:21
autor: kris2k
elco... a byl problem z ich zdjeciem, zamocowaniem, zuzytymi uszczelkami?
: pn 22 lut 2010, 20:30
autor: elco
kris2k, przy sciaganiu, a wlasciwie oddzielelniu tylnych kolektorow tak jak KolczyK, musialem posluzyc sie mlotkiem i kawalkiem deski. Urwalem srube mocujaca kolektory do ramy tj. ta schowana pod motocyklem. Byla praktycznie calkowicie skorodowana. No i trzecia sprawa to jak juz Kolczyk wspomnial to dostep do tylnych kolektorow. Musialem sie posluzyc elastycznymi koncowkami. Uszczelki pomiedzy tylnymi rurami kolektorow byly w porzadku. Uszczelki miedzy tlumikiem a kolektorami nie posiadam, jako ze mam akcesoryjny tlumik. Wszystkie nakretki na szpilkach zeszly bez problemow. Na noc psiknalem je WD-40, przed odkrecaniem stuknalem 2 razy mlotkiem. Pozniej nie nalezy ich dokrecac na sile, zeby nie bylo niespodzianek.
: pn 22 lut 2010, 20:33
autor: kris2k
ok, dzieki za wszelkie uwagi... bedziemy walczyc w najblizsczym czasie
notabene dokrecac bede zgodnie z serwisowka na odpowiedni moment (akurat klucz dynamometryczny sie przyda
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
)
: wt 23 lut 2010, 06:39
autor: KolczyK
estetyka też, chociaż bardzo mi na Niej nie zależy, ale zobaczymy co będzie,
elco dobrze prawisz
mogę zastosować jakieś smary np NLGI2 na te gwinty przykręcając nakrętki ? (pewnie tak?) gorzej pewnie ze szpilkami....wchodzą, w końcu w cylindry....temperatura smaru nie roztopi czasem .... ? czy może są odpowiednie smary na gwinty do temperatur ?
Dokręcał będę oczywista dynamometrycznym
: wt 23 lut 2010, 14:02
autor: wasyl
KolczyK, Są smary do tego przyjacielu. Wasyl ma i chętnie się podzieli.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: śr 24 lut 2010, 22:15
autor: Roadrunner
Tak sobie śledzę temat, i mam jedno pytanko. Fakt że nie wiedzę na fotach, żeby ktoś oddzielał kolektory wydechowe tylnych cylindrów od reszty, ale jeśli, to czym to potem uszczelnić (połączenia rur)? Chodzi mi o tą taką grafitową taśmę, czy coś takiego, nie potrafię dobrze tego nazwać bo nie wiem co to tak dokładnie w ogóle jest i gdzie to nabyć.