Stan Tłumika rc46 FI po 61000km...

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Stan Tłumika rc46 FI po 61000km...

Post autor: KolczyK » ndz 21 lut 2010, 16:44

Witojcieee

Po wielu za i przeciw postanowiłem jednak zdjąć kolektory z mojej małej....czarnej....z dużą ilością mleka :evil

Ku mojemu zdziwieniu wszystkie nakretki lub cała śruba zeszły bez zarzutu, były bardzo lekko dokręcone, zero zapieczenia. Co ciekawe zeszły nakrętki ze szpilki lub cała szpilka z nakrętką....myślałem, że to są całe szpilki a tu się okazuje, że obustronnie wkrętne....jakby, Ten punkt uważam za rewelacyjny. Odkręcenie kolektorów to pikuś w 7 przypadkach, 8 przypadek jest specjalny, jest to tylny gar,lewa śruba, dojście tylko długą 10ką .... ok 30cm ? z wygibasami.

Co się okazało to korozja największa wystąpiła na łączeniu kolektorów tylnych garów i tam właśnei miałem problem z ich rozszczepieniem. jednak drewko ... puk puk i poszlo.

Co ciekawe uszczelki są w zarąbistym stanie :-) jak i w kolektorach jak i w miejscu cylindrów :-) ew objadę lekko pastą do uszczelniania tłumików :-)
Metal jak się okazuje bo perypetiach morsa jest pasywny, czyli walczy z tym, żeby był niereagującym.
Poniżej można o tym poczytać:

http://www.sciaga.pl/tekst/20594-21-kor ... ej_rodzaje


jednak ja postanowiłem pomalować te kolektory, żaby warstw ochronnych przybyło.

Na razie pokazuje Wam jak wygląda tłumik, który przejechał w Polsce około 40tyś km w każdych warunkach (deszcz, śnieg, mega słońce, nie raz dzidowanie)

za jakieś 2 tygodnie pokażę fotki po malowaniu (nie będę ruszał erozji) przeczyścić lekko ekstaktem, ew lekko zetrę szmatką....syf, znowu czyszczenie pędzlem z ekstrakcyjną i malowanie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » ndz 21 lut 2010, 16:53

Fajnie, fajnie. Mój też ma 60 000 km. Czekam na postępy i powodzonka życzę.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » ndz 21 lut 2010, 19:40

Przemo powiedz jeszcze czym to pomalujesz.
W tamtym roku pomalowałem farbą "wysokotemperaturową" do....kominków ,chyba 500st,jakaś silikonowa. Badziew był ładny przez tydzień ,a potem ostał się tylko przy dolocie do tłumika.Teraz kupiłem farbe w śpreju do 650 st.Zobaczymy :mrgreen:
Farba po wyschnięciu musiała sie jeszcze utwardzić ,kopciła jak nie wiem co,a potem jeszcze śmierdziała przez miesiąc.
Ostatnio zmieniony pn 22 lut 2010, 18:24 przez Diego, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » ndz 21 lut 2010, 20:35

tez bede sciagac swoje w najblizszym czasie... porownamy stopien zardzewienia ;)
ja bede malowac farba APP do 650st.

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » ndz 21 lut 2010, 22:21

tez chyba mam APP u Arta zajebiście trzyma kolor. Trzeba ją podgrzać do 150st na silniku ... i zostawić do wystygnięcia. Będzie dobrze :)
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » ndz 21 lut 2010, 23:23

Lakierowalem u siebie tlumik wysokotemperaturowa farba do kominkow (650st. C). W przypadku poprzedniego motocykla lakier spokojnie wytrzymal 2 sezony. Nie mniej jednak dokladnie oczyscilem kolektory - najpierw szczotka druciana zakladana na wiertarke, pozniej papierem o gradacji 600. Powierzchnia musi byc dokladnie oczyszczona i odtluszczona - inaczej lakierowanie nie ma zadnego sensu. Lakier odpadnie po kilku dniach. Jak wroce w przyszly weekend do domu zamieszcze zdjecia odmalowanego tlumika.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » pn 22 lut 2010, 08:01

już nie jeden czyścił tłumiki VFR do czysta....i jedno wychodziło....farba odchodziła płatami...tam nei ma korozji....tylko jest to erozja....metal pasywny walczy z warunkami atmosferycznymi jak może. Nie ma tragedii. Poza tym te farby nanosi się bardzo cienkimi warstwami.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
wolkan
teksciarz
teksciarz
Posty: 111
Rejestracja: ndz 06 wrz 2009, 13:26
Imię: Krzysztof
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dębe Wielkie

Post autor: wolkan » pn 22 lut 2010, 09:52

Ja także malowałem kolektory wydechowe w kilku motocyklach, różnie to wychodziło. Jeśli trafi się na dobrą farbę, dobrze oczyści kolektory następnie wypali farbę to kilka sezonów spokojnie wytrzyma.
wieczny włóczęga…

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » pn 22 lut 2010, 20:18

Zjawisku erozji bardzo czesto towarzyszy zjawisko korozji. Wiekszosc metali pasywnych tj. metali szlachetnych jest odporna na korozje samoistnie. Metale spasywowane tak jest w przypadku stali wysokogatunkowej, z ktorej wykonany jest kolektor nie sa w 100% odporne na jej dzialanie, a bynajmniej na korozje chemiczna. Tutaj pasywacja w duzej mierza ogranicza i spowalnia proces korozji.
KolczyK, po dokladniejszym wyczyszczeniu kolektorow, szczegolnie na kolektorach tylnych cylindrow, u mnie widac slady korozji wzerowej. U Ciebie ten element jest tez dosc mocno zniszczony. Jezeli dochodzi do zaawansowanej korozji warstwa pasywna nie ma juz znaczenia.
Generalnie jednak rzecz biorac rury sa wykonane z grubej wysokogatunkowej stali, ktora aby ulec calkowitemu zniszczeniu potrzebuje bardzo duzo czasu. Ja przyznam szczerze, ze polakierowalem kolektory ze wzgledow estetycznych, a nie ochronnych.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » pn 22 lut 2010, 20:21

elco... a byl problem z ich zdjeciem, zamocowaniem, zuzytymi uszczelkami?

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » pn 22 lut 2010, 20:30

kris2k, przy sciaganiu, a wlasciwie oddzielelniu tylnych kolektorow tak jak KolczyK, musialem posluzyc sie mlotkiem i kawalkiem deski. Urwalem srube mocujaca kolektory do ramy tj. ta schowana pod motocyklem. Byla praktycznie calkowicie skorodowana. No i trzecia sprawa to jak juz Kolczyk wspomnial to dostep do tylnych kolektorow. Musialem sie posluzyc elastycznymi koncowkami. Uszczelki pomiedzy tylnymi rurami kolektorow byly w porzadku. Uszczelki miedzy tlumikiem a kolektorami nie posiadam, jako ze mam akcesoryjny tlumik. Wszystkie nakretki na szpilkach zeszly bez problemow. Na noc psiknalem je WD-40, przed odkrecaniem stuknalem 2 razy mlotkiem. Pozniej nie nalezy ich dokrecac na sile, zeby nie bylo niespodzianek.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » pn 22 lut 2010, 20:33

ok, dzieki za wszelkie uwagi... bedziemy walczyc w najblizsczym czasie :)

notabene dokrecac bede zgodnie z serwisowka na odpowiedni moment (akurat klucz dynamometryczny sie przyda :) )
Ostatnio zmieniony wt 23 lut 2010, 08:47 przez kris2k, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » wt 23 lut 2010, 06:39

estetyka też, chociaż bardzo mi na Niej nie zależy, ale zobaczymy co będzie, elco dobrze prawisz :-)

mogę zastosować jakieś smary np NLGI2 na te gwinty przykręcając nakrętki ? (pewnie tak?) gorzej pewnie ze szpilkami....wchodzą, w końcu w cylindry....temperatura smaru nie roztopi czasem .... ? czy może są odpowiednie smary na gwinty do temperatur ?

Dokręcał będę oczywista dynamometrycznym
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » wt 23 lut 2010, 14:02

KolczyK, Są smary do tego przyjacielu. Wasyl ma i chętnie się podzieli. :)
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
Roadrunner
pisarz
pisarz
Posty: 463
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 23:55
Imię: Pawelec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 60 sekund przed Tobą

Post autor: Roadrunner » śr 24 lut 2010, 22:15

Tak sobie śledzę temat, i mam jedno pytanko. Fakt że nie wiedzę na fotach, żeby ktoś oddzielał kolektory wydechowe tylnych cylindrów od reszty, ale jeśli, to czym to potem uszczelnić (połączenia rur)? Chodzi mi o tą taką grafitową taśmę, czy coś takiego, nie potrafię dobrze tego nazwać bo nie wiem co to tak dokładnie w ogóle jest i gdzie to nabyć.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości