Puszka w kolektorach wydechowych

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Puszka w kolektorach wydechowych

Post autor: Buła » pn 15 lut 2010, 16:51

Witam,mam pytanie czy orientuję się ktoś jakie zadanie ma ta duża puszka w kolektorach wydechowych w RC 36 I generacji,czy jest to rodzaj jakiejś komory czy jest ona tylko tak bo w II generacji tego modelu juz nie ma takiej puchy.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
robsonic
klepacz
klepacz
Posty: 823
Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych city????
Kontakt:

Post autor: robsonic » wt 16 lut 2010, 20:49

Było pisane kilka razy...... bez tej puszki rc36/1 bedzie miało w ekspresowym tempie wypalone gniazda zaworów. Dopalanie spalin czy jakoś tak....
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę :)

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » wt 16 lut 2010, 22:11

O którą puchę dokładnie chodzi?
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
alternatom
pisarz
pisarz
Posty: 264
Rejestracja: wt 18 gru 2007, 20:47
Imię: tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: z kulunii, LU
Kontakt:

Post autor: alternatom » wt 16 lut 2010, 23:52

O tą przed tylnym kołem, z której wychodzi "jabłko" do mocowania dalszej zwykłej puchy wydechu (to czarne warczące na twoim awatarze) ;-)

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » śr 17 lut 2010, 14:49

Ogólnie to zajeb.. bo ja tam u siebie żadnej takiej puszki nie widzę :| U mnie jest tylko taka srebrna większa komórka w której łączą się 2 końcowe rury kolektora w jedną która idzie do tłumika. Jest ona przed tylnym kołem, ale wygląda całkiem inaczej niż ta którą widać na tym zdjęciu: download.php?id=6891

Czyżby poprzedni właściciel montując tłumik od Thundercata ją wyciął i zrobił taką pseudo komore? Wrzucę później dokładne zdjęcia. W każdym bądź razie gniazd zaworowych powypalanych nie mam, była kontrola, a przejechałem tak 4000km, poprzedni właściciel ok. 3000.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
robsonic
klepacz
klepacz
Posty: 823
Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych city????
Kontakt:

Post autor: robsonic » śr 17 lut 2010, 16:06

Vermilion pisze:Ogólnie to zajeb.. bo ja tam u siebie żadnej takiej puszki nie widzę :| U mnie jest tylko taka srebrna większa komórka w której łączą się 2 końcowe rury kolektora w jedną która idzie do tłumika. Jest ona przed tylnym kołem, ale wygląda całkiem inaczej niż ta którą widać na tym zdjęciu: download.php?id=6891

Czyżby poprzedni właściciel montując tłumik od Thundercata ją wyciął i zrobił taką pseudo komore? Wrzucę później dokładne zdjęcia. W każdym bądź razie gniazd zaworowych powypalanych nie mam, była kontrola, a przejechałem tak 4000km, poprzedni właściciel ok. 3000.
Też kiedyś chciałem ją usunąć, rocznik np.90 ma różne rozwiązania wydechu z puszką lub bez..... na tym zdjęciu kolego z tyłem thundercata właśnie widoczna jest ta puszka i gdyby była bez znaczenia pewnie gość by ją wyciachał.... ja ją też zostawiłem ( mam kolektory rc36/2 i nie zakładam) , poszukajcie na forum , nawet chyba sam taki temat zakładałem :razz:
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę :)

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » śr 17 lut 2010, 16:34

Tak my myślałem ze jakąś komora albo coś takiego,nici z mojego chytrego planu :roll:
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » śr 17 lut 2010, 17:08

Robsonic, nie rozumiesz. To zdjęcie, które dałem nie jest moje. Wziąłem je od kogoś z forum. Ja u siebie mam tylko tłumik od Thundercata, którego montował poprzedni właściciel i nie mam tej puszki, która jest na zdjęciu, za to jest dziwne g*wno srebrne komorowe, jednak inaczej wyglądające.

Tłumik:
Obrazek

Miejsce gdzie powinna być pucha? W tym miejscu przyspawane są 2 rury, które idą od poprzedniego spawu w którym łączyły się 4 rury z cylindrów.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Miejsce zbiegania się 4 rur z cylindrów:
Obrazek

Wydaje mi się, że z tym wypalaniem zaworów to spora przesada. Gdyby mieszanka/spaliny były niedopalane z braku tej puszki to przy schodzeniu z obrotów waliłby z wydechu, ew. nawet dziergał płomieniami. U mnie nic takiego się nie dzieje. Być może on sobie to dopala w miejscu zejścia się kolektorów.

Moto jest z 1990r. silnik nie mam pojęcia z którego, ale wygląda na model RC36I
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Redford44
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 98
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 23:45
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Redford44 » czw 18 lut 2010, 00:57

Vermilion,z twoim kolektorem jest wszystko OK to jest angielski wydech Motad .Mam taki sam ale jeszcze go nie założyłem może określisz jak się sprawuje?Do tego kolektora na forum angielskim proponują wydech 2brothers lub yoshimurę, akurat ją mam i chcę taki zestaw założyć w tym roku, stąd prośba o info.

Awatar użytkownika
kruhy
klepacz
klepacz
Posty: 642
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 22:09
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów(okolice)
Kontakt:

Post autor: kruhy » czw 18 lut 2010, 08:15

to ja się podepnę pod temat. Jak to w końcu jest, można wyciąć ze zmianą kolektorów i wydechu? na odpowiedni czy raczej ciężko jest to zgrać po wycięciu, żeby zawory się nie wypalały? Ja chętnie tą puche bym wyrzucil żeby puscic wydech górą, i żeby rura nie musiała zachodzić za koło
Honda jest lepsza od wielbłąda bo wielbłąd to turysta i nie lata 300 ;]

Redford44
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 98
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 23:45
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Redford44 » czw 18 lut 2010, 09:54

lepiej puchy nie wycinaj bo zmienią sie całkiem osiagi, ja na twoim miejscu próbowałbym zastosowac kolektor od Rc36II. Ale bez demontażu centralnej stopki sie nie da, chyba że ci jest zbędna a tak na marginesie to własnie takowy kolektor(nie kompletny) mam

Awatar użytkownika
kruhy
klepacz
klepacz
Posty: 642
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 22:09
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów(okolice)
Kontakt:

Post autor: kruhy » czw 18 lut 2010, 11:09

Redford44 pisze:lepiej puchy nie wycinaj bo zmienią sie całkiem osiagi, ja na twoim miejscu próbowałbym zastosowac kolektor od Rc36II. Ale bez demontażu centralnej stopki sie nie da, chyba że ci jest zbędna a tak na marginesie to własnie takowy kolektor(nie kompletny) mam
hmm, pomyśle nad tym. Mam w planach kompletne odnowienie moto, i jest to jedna z koncepcji
Honda jest lepsza od wielbłąda bo wielbłąd to turysta i nie lata 300 ;]

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » czw 18 lut 2010, 12:17

Ooo patrz redford nawet nie wiedziałem. Kupiłem moto z takim, było sprowadzane z Anglii 2 lata temu. Co do działania to nie mam porównania z moto z oryg. układem, ale u mnie moc jest, nic nie strzela, zawory się nie wypalają, ładnie się wkręca, dźwięk z tłumikiem od Yamahy Thundercat (kiedyś wymienię na Tri Oval) jest przedni :P
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
robsonic
klepacz
klepacz
Posty: 823
Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych city????
Kontakt:

Post autor: robsonic » czw 18 lut 2010, 14:44

Ja rozumię i jestem w temacie..... Taką puchę jak na foto mam w moim moto i mam wersje niemiecką
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę :)

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » czw 18 lut 2010, 14:58

ja nie do konca jestem w temacie i nie rozumiem jednej rzeczy:
jak w identycznych silnikach w 1 sprzecie moze nie byc zadnej puszki i wszystko jest ok a w drugim jej usuniecie ma doprowadzic do zmian w pracy czy wypalania zaworow?
niby dlaczego mialaby to byc wieksza zmiana niz zalozenie w jakimkolwiek moto pustego wydechu zamiast oryginalu?
przeciez wszystko wtedy sprowadza sie do regulacji gaznikow i zaworow (jak sie nie myle przy przelocie ubozsza mieszanka i mniejsze luzy na wydechowych)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości