Puszka w kolektorach wydechowych

Redford44
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 98
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 23:45
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Redford44 » czw 18 lut 2010, 18:16

jedno przychodzi mi do głowy,skracajac kolektor zmieniasz w nim cisnienie spalin co powoduje wzrost temperatury głowicy ,bo im dłuższy wydech tym stabilniejsze ciśnienie.Natomiast kwestia "puszki" to typowy element wydłużenia całego wydechu np: w motocyklu Yamaha XZ 550 \/ twin,TDM 850 też była taka pucha.To były rozwiązania z kończa lat 80tych i po częsci poczatka 90tych

Awatar użytkownika
kruhy
klepacz
klepacz
Posty: 642
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 22:09
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów(okolice)
Kontakt:

Post autor: kruhy » czw 18 lut 2010, 20:07

jedno przychodzi mi do głowy,skracajac kolektor zmieniasz w nim cisnienie spalin co powoduje wzrost temperatury głowicy ,bo im dłuższy wydech tym stabilniejsze ciśnienie.Natomiast kwestia "puszki" to typowy element wydłużenia całego wydechu np: w motocyklu Yamaha XZ 550 \/ twin,TDM 850 też była taka pucha.To były rozwiązania z kończa lat 80tych i po częsci poczatka 90tych

okej, więc czy ktoś wie jakie zmiany wprowadzono w rc36 II że tej puszki już w nich nie ma, czy aż takie różnice w samych kolektorach? :roll:
Honda jest lepsza od wielbłąda bo wielbłąd to turysta i nie lata 300 ;]

Redford44
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 98
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 23:45
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Redford44 » czw 18 lut 2010, 20:33

wRC36II jest inny tłumik (dłuższy) a kolektory mają wstawki" ogniowe"

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » czw 18 lut 2010, 21:11

A w tych moich kolektorach Motad nic mi nie grozi w RC36I rozumiem? Są one do tego przystosowane tak? W końcu są dedykowane do tych roczników.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » pt 19 lut 2010, 00:31

Redrord, tak chodzi o cisnienie w kolektorach ale to sie sprowadza do wspomnianych regulacji, w kazdym sprzecie mozna zminic wydech na diametralnie inny i nie wierze, ze wersja z pucha od tego odstaje.

Redford44
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 98
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 23:45
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Redford44 » pt 19 lut 2010, 01:56

zmiana wydechu nawet diametralna jak to ująłeś(końcówka wydechu + kolektor) wiąże sie z tym ,że musi być dedykowany do właściwego modelu motocykla - i to każdy z nas wie- po to żeby go łatwiej zestroić i tu masz racje Twardy.Natomiast moja poprzednia wypowiedz dotyczyła starszego rozwiązania technicznego kolektora z puszką i nowszego bez , praktycznie w tym samym silniku RC36I,II Tak że wszystkie kolektory dedykowane do RC36 z puszką lub bez będą OK A usuniecie puszki napewno spowoduje jakieś zmiany ,ale czy wypalenie zaworów ? być moze . Mam zdjęcia na ten temat to spróbuje dodać-jak znajdę. UFFFFF... I TO BY BYŁO NA TYLE.

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » pt 19 lut 2010, 09:36

wlasciwosci wydechu czyli to dopasowanie do danego silnika sprowadza sie do dobrania odpowiedniej grubosci rury, identycznych dlugosci(lub przepustowosci-regulowane gruboscia) dla wszystkich cylindrow i takim samym oporem dla kazdego cylindra (komory tlumiace o okreslonej przepustowosci na okreslonej odleglosci od okna wylotowego w cylindrze),
ja dopuszczam mozliwosc, ze pomimo roznic w wygladzie te wszystkie wartosci moga byc podobne dla oby typow wydechow lub roznice sa na tyle nieznaczne, ze nie trzeba sie z nimi liczyc poza ewentualnymi regulacjami,
przy zalozeniu pustego wydechy te wszystkie wartosci odpadaja poza ogolna przepustowoscia wydechu bo oporow nie ma zadnych a do kazdego czerosuwowego silnika mozna zalozyc pusty wydech i jak wiadomo wtryskowce sie same dostrajaja, gaznikowca lepiej nie zostawiac bez regulacji (sa teorie, ze moze sie zatrzec w co jednak nie tylko ja watpie),
i przy wszelkich modyfikacjach wydechu trzeba zwrocic uwage na powyzsze i na to zeby nie zaburzyc zadnej z wymienionych wartosci przy wydechu "z oporem"
wiec ja nie spodziewam sie wiekszych roznic w tym przypadku niz przy wybebeszeniu tlumika czy zalozenia przelotu co duzo osob tu zrobila(napewno rowniez w modelu z puszka)

Redford44
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 98
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 23:45
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Redford44 » pt 19 lut 2010, 15:10

dokładnie tak.Natomiast tekst w stylu -jak dobrze zauważyłeś -"wpalisz zawory"jest czesto przekazywany jako pewnik ,który często jest tylko teorią. Bo żeby wypalić zawory tez trzeba spełnić jakies warunki,ale otym nie bedę pisał-(temat rzeka)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości