Puszka w kolektorach wydechowych
-
- zadomowiony
- Posty: 98
- Rejestracja: czw 05 cze 2008, 23:45
- Imię: Piotr
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
jedno przychodzi mi do głowy,skracajac kolektor zmieniasz w nim cisnienie spalin co powoduje wzrost temperatury głowicy ,bo im dłuższy wydech tym stabilniejsze ciśnienie.Natomiast kwestia "puszki" to typowy element wydłużenia całego wydechu np: w motocyklu Yamaha XZ 550 \/ twin,TDM 850 też była taka pucha.To były rozwiązania z kończa lat 80tych i po częsci poczatka 90tych
- kruhy
- klepacz
- Posty: 642
- Rejestracja: czw 05 cze 2008, 22:09
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rzeszów(okolice)
- Kontakt:
jedno przychodzi mi do głowy,skracajac kolektor zmieniasz w nim cisnienie spalin co powoduje wzrost temperatury głowicy ,bo im dłuższy wydech tym stabilniejsze ciśnienie.Natomiast kwestia "puszki" to typowy element wydłużenia całego wydechu np: w motocyklu Yamaha XZ 550 \/ twin,TDM 850 też była taka pucha.To były rozwiązania z kończa lat 80tych i po częsci poczatka 90tych
okej, więc czy ktoś wie jakie zmiany wprowadzono w rc36 II że tej puszki już w nich nie ma, czy aż takie różnice w samych kolektorach?
Honda jest lepsza od wielbłąda bo wielbłąd to turysta i nie lata 300 ;]
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
A w tych moich kolektorach Motad nic mi nie grozi w RC36I rozumiem? Są one do tego przystosowane tak? W końcu są dedykowane do tych roczników.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
-
- zadomowiony
- Posty: 98
- Rejestracja: czw 05 cze 2008, 23:45
- Imię: Piotr
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
zmiana wydechu nawet diametralna jak to ująłeś(końcówka wydechu + kolektor) wiąże sie z tym ,że musi być dedykowany do właściwego modelu motocykla - i to każdy z nas wie- po to żeby go łatwiej zestroić i tu masz racje Twardy.Natomiast moja poprzednia wypowiedz dotyczyła starszego rozwiązania technicznego kolektora z puszką i nowszego bez , praktycznie w tym samym silniku RC36I,II Tak że wszystkie kolektory dedykowane do RC36 z puszką lub bez będą OK A usuniecie puszki napewno spowoduje jakieś zmiany ,ale czy wypalenie zaworów ? być moze . Mam zdjęcia na ten temat to spróbuje dodać-jak znajdę. UFFFFF... I TO BY BYŁO NA TYLE.
- Twardy161
- klepacz
- Posty: 739
- Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
wlasciwosci wydechu czyli to dopasowanie do danego silnika sprowadza sie do dobrania odpowiedniej grubosci rury, identycznych dlugosci(lub przepustowosci-regulowane gruboscia) dla wszystkich cylindrow i takim samym oporem dla kazdego cylindra (komory tlumiace o okreslonej przepustowosci na okreslonej odleglosci od okna wylotowego w cylindrze),
ja dopuszczam mozliwosc, ze pomimo roznic w wygladzie te wszystkie wartosci moga byc podobne dla oby typow wydechow lub roznice sa na tyle nieznaczne, ze nie trzeba sie z nimi liczyc poza ewentualnymi regulacjami,
przy zalozeniu pustego wydechy te wszystkie wartosci odpadaja poza ogolna przepustowoscia wydechu bo oporow nie ma zadnych a do kazdego czerosuwowego silnika mozna zalozyc pusty wydech i jak wiadomo wtryskowce sie same dostrajaja, gaznikowca lepiej nie zostawiac bez regulacji (sa teorie, ze moze sie zatrzec w co jednak nie tylko ja watpie),
i przy wszelkich modyfikacjach wydechu trzeba zwrocic uwage na powyzsze i na to zeby nie zaburzyc zadnej z wymienionych wartosci przy wydechu "z oporem"
wiec ja nie spodziewam sie wiekszych roznic w tym przypadku niz przy wybebeszeniu tlumika czy zalozenia przelotu co duzo osob tu zrobila(napewno rowniez w modelu z puszka)
ja dopuszczam mozliwosc, ze pomimo roznic w wygladzie te wszystkie wartosci moga byc podobne dla oby typow wydechow lub roznice sa na tyle nieznaczne, ze nie trzeba sie z nimi liczyc poza ewentualnymi regulacjami,
przy zalozeniu pustego wydechy te wszystkie wartosci odpadaja poza ogolna przepustowoscia wydechu bo oporow nie ma zadnych a do kazdego czerosuwowego silnika mozna zalozyc pusty wydech i jak wiadomo wtryskowce sie same dostrajaja, gaznikowca lepiej nie zostawiac bez regulacji (sa teorie, ze moze sie zatrzec w co jednak nie tylko ja watpie),
i przy wszelkich modyfikacjach wydechu trzeba zwrocic uwage na powyzsze i na to zeby nie zaburzyc zadnej z wymienionych wartosci przy wydechu "z oporem"
wiec ja nie spodziewam sie wiekszych roznic w tym przypadku niz przy wybebeszeniu tlumika czy zalozenia przelotu co duzo osob tu zrobila(napewno rowniez w modelu z puszka)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości