Strona 1 z 3
Wykręcenie skrzywionej szpilki z głowicy.
: pt 22 sty 2010, 08:51
autor: qbis0
Witam,
Jak wykrecic szpilkę z kolektora wydechowego która jest skrzywiona dodam że nakretka jest na niej nakręcona nie chciał bym tego urwać....
: pt 22 sty 2010, 09:40
autor: adi610
próbowałeś skontrować drugą nakrętką i odkręcić ? Jak źle myślę to mnie popraw
: pt 22 sty 2010, 10:26
autor: orzyl
zlać wd 40 poczekać, podgrząć i odkręcać skontrowaną nakrętką tak jak napisał kolega, ale z dużym wyczuciem, nie szarpiąc
: pt 22 sty 2010, 10:30
autor: qbis
ok też myślałem o kontrze:]
Sprouje też polac to naftą na noc może sie droche "odpiecze".
Dzieki
: pt 22 sty 2010, 11:22
autor: Twardy161
zrob jak Orzyl pisze
podgrzanie jest bardzo wazne-palnikiem a jak nie masz to jesli jeszcze mozesz odpal moto na kilka minut(glosno bedzie:])
: pt 22 sty 2010, 11:36
autor: orzyl
a jak sie nie uda to powtórz operację.
: pt 22 sty 2010, 12:02
autor: Dann
też pomaga pepsi lub płyn hamulcowy

: pt 22 sty 2010, 15:41
autor: Damo 88
Palnik parę zł. Bropan-butan do spawania Rurek Miedz. hydraulicznych tylko ostrożnie z podgrzewaniem

: pt 22 sty 2010, 18:52
autor: Twardy161
szczegolnie ostroznie jak masz w garazu albo pozyczysz palnik z acetylenem,
to efekt grzania moze byc niepozadany:D
cola tak sobie ale plyn polecam:]
i nic na chama, lepiej stukac w klucz niz sie zapierac
: pt 22 sty 2010, 22:21
autor: waclv
ja niedawno wymieniałem wszystkie uszczelki w kolektorach wydechowych ( swoją drogą strasznie żmudne zajęcie bez rozbierania połowy motocykla) ale ostatecznie wszystko poszło tak jak miało pójść to znaczy banan na facjacie właściciela i żadnej urwanej szpilki
A wszystko wyglądało tak że dzień przed przystąpieniem do prac porządnie wypsikałem preparatem ordzewiająco-penetrującym tylko nie żadnym wd 40 co to do wszystkiego i do niczego a w ostateczności nawet na ból zęba...

tylko takim stosowanym na warsztatach ja używałem takiego preparatu z marki "holts" szczerze polecam bo tańszy a dużo lepszy od wd
później (najlepiej następnego dnia) znowuż spsikać śrubę i podgrzać jeśli śruba nie puszcza i oczywiście kontra z dwóch nakrętek i lekko pukając w klucz a nie stale naciskając spróbować popuścić szpilkę..
jeśli to nie da rady to chyba nie pozostaje nic innego jak wybrać się do dobrego ślusarza który ma możliwość wykręcenia takich opornych rzeczy tylko z uwagi że szpilka jest w moto to chyba szybko tego nie zrealizujesz tym bardziej przy tych temperaturach i śniegu...
ale lepiej się z tym ostrożnie obejśc niż potem usuwać resztę ze złamanej lub ukręconej szpilki

: pt 22 sty 2010, 22:24
autor: waclv
i jeszcze jedno tak z podstawowych zasad BHP jak chcesz traktować palnikiem śrubę to pozwól wyparować temu "orddzewiaczowi" żeby przypadkiem nie było niepotrzebnego ogniska na moto

: sob 23 sty 2010, 11:10
autor: qbis
Podziękował :bye
: sob 23 sty 2010, 21:57
autor: dawidk1978
Witam
Problemu można by uniknąć jakby sie stosowało smary antyzatarciowe.
Wg mnie zlej WD, na drugi dzien klucz i stukaj....
Bardzo dobrze idzie wkrętarką ze sprzęgłem na małym obciążeniu, potem więcej i więcej.
: pn 25 sty 2010, 14:24
autor: grzegrzol
Tak. udar zawsze działa lepiej niż stała siła. Ja mam pytanie co do podgrzewania. Jak wiadomo podgrzewanie powoduje rozszerzanie się metalu , więc co trzeba podgrzać samą szpilkę, czy miejsce dookoła niej?
: pn 25 sty 2010, 16:58
autor: dawidk1978
Witam
miejsce dookoła, lub zmrozić szpilkę.