Wykręcenie skrzywionej szpilki z głowicy.

Awatar użytkownika
maciek 800
klepacz
klepacz
Posty: 579
Rejestracja: ndz 17 gru 2006, 12:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Raszyn

Post autor: maciek 800 » pn 25 sty 2010, 22:26

Dodam jeszcze że jest to felerny punkt VFRy sam osobiście urwałem dwie takie szpilki. Teraz bez palnika nie podchodzę do tematu. :mrgreen: Ciekawostka że inne modele i marki nie cierpią na ten problem.
Powodzenia!!!!! :razz:

Awatar użytkownika
grzegrzol
pisarz
pisarz
Posty: 405
Rejestracja: czw 28 maja 2009, 13:30
Imię: grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: londyn

Post autor: grzegrzol » wt 26 sty 2010, 00:35

Cierpią, cierpią, szczególnie angielskie.
RZEŹNIK ZE SHROPSHIRE

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » śr 27 sty 2010, 12:58

grzegrzol pisze:Tak. udar zawsze działa lepiej niż stała siła. Ja mam pytanie co do podgrzewania. Jak wiadomo podgrzewanie powoduje rozszerzanie się metalu , więc co trzeba podgrzać samą szpilkę, czy miejsce dookoła niej?
starac sie mozesz podgrzac jedno lub drugie ale przewodnosc cieplna metali (nie wiem czy wszystkich, zeby jakis chemik sie zaraz nie zaczal czepiac:]) jest na tyle duza, ze i tak jedno i drugie nagrzeje sie podobnie,
moim zdaniem klucz w roznicach rozszerzalnosci poszczegolnych materialow lub choc kwestia czasu-co zostalo podgrzane pierwsze (i pierwsze zwiekszylo objetosc) napewno ez jest wazna-szczegolnie przy obu elementach z takiego samego materialu,
tym bardziej nie tyle chodzi o to zeby 1 element mial luzniej w drugim tylko o to, zeby przez chwile powstala miedzy nimi szpara i zniknelo zapieczenie-bo to w tym problem,
wiec lepiej grzac karter niz szpilke choc efekt moze byc ten sam:]

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » czw 23 wrz 2010, 09:08

No i mi się urwała szpilka :( na szczęście równo z nakrętką więc chyba da rade ją jeszcze wykręcić :) Pytanie gdzie moge dostać szpilki zapasowe żeby wykręcić ta i wkręcić nową?

[ Dodano: 2010-09-23, 09:20 ]
http://www.contakt.pl/preparat-antyzata ... b165d9ac78 a może by to kupić i posmarować nowe szpilki? :)
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3540
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » czw 23 wrz 2010, 15:24

Kornik pisze:może by to kupić i posmarować nowe szpilki?
wystarczy smar grafitowy w porządnej ilości, smar się wytopi i wypali a grafit zostanie i nie pozwoli tlenkom aluminum zespawać się z tlenkami żelaza.
I wtedy szpilka będzie się wykręcała jak ta lala.


Ale czy ty lubisz lalę?

Awatar użytkownika
dawidk1978
teksciarz
teksciarz
Posty: 183
Rejestracja: sob 11 lip 2009, 16:13
Imię: Dawid
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Będzin

Post autor: dawidk1978 » pt 24 wrz 2010, 22:04

Witam
Do smarowania szpilek:
Ceramiczna Pasta Permatexa, nadaje się do świec i kolektorów.
Wiem coś o tym bo tym się zajmuje. 2 razy tańsza od produktu powyżej.
http://www.amtra.pl/Katalog_produktow?p ... &brand=225
Pozdrawiam Dawid

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » pt 24 wrz 2010, 23:22

Jedna ważna uwaga w serwisówce moment dokręcenia to 12Nm według mnie za dużo szpilki wykrzywiają się po takim dokręceniu U siebie dokręcałem 8 , Maxymalnie 9Nm .
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

Awatar użytkownika
lizardlord
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 69
Rejestracja: wt 21 wrz 2010, 19:09
Imię: Michał
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: lizardlord » ndz 26 wrz 2010, 06:27

Może ktoś wrzuci zdjęcia ze swoich perypetii? Chętnie bym to pooglądał, bo się do tego zabieram niedłuo.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » ndz 26 wrz 2010, 21:16

jedna uwaga po to montuje się szpilki, żeby ich nie wykręcać więc nie bardzo z tymi chemikaliami żeby się wykręcały to nakrętki mają się odkręcać a nie szpilki żeby nie niszczyć gwintu w elementach alu,
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » pn 27 wrz 2010, 10:03

Pytanie uno pierwsze: Czy zamiast palkinka nie wystarczy "spawarka do plastików" na gorace powietrze (max 480 st.C).

Pytanie uno drugie: Czy ten klucz nasadowy się nada (Klucz do wykręcania urwanych śrub / szpil ) na wystający kikut, bo gwint ujebał mi się równo z nakrętka czyli chyba z 1 cm jeszcze wystaje.

Pytanie uno trzecie: Czy można gdzieś kupić "wzmocnione" szpilki w rozmiarze 6x22, a jak tak to gdzie w Warszawie :)

Co do łatwości odkręcania nie chodzi mi o smarowanie części szpilki w bloku silnika tylko o posmarowanie tej na której siedzi nakrętka, żeby się jebutna nie zapiekała tylko żeby poźniej dała się po ludzku (z siłą 12 Nm) odkręcić i dokręcić
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » wt 28 wrz 2010, 19:11

kupisz nowe oryginalne szpilki {są chromowane} i oryginalne nakrętki i przez 10 lat dadzą się odkręcić można użyć pasty miedzianej jak byś potrzebował daj znać jakieś pudełko od zapałek mogę ci dać :lol:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
kamil grudziadz
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: sob 11 paź 2008, 15:32
Imię: Kamil
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GRUDZIADZ
Kontakt:

Post autor: kamil grudziadz » wt 28 wrz 2010, 22:55

jak ktos chce to moge dorobic takie szpilki na zapas,obrobka cieplna we wlasnym zakresie.
Obrazek

1: Suzuki VX 800
2: Honda VFR 750 RC 36/II
3: Honda VFR 800 FI

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » śr 29 wrz 2010, 08:18

Kornik tylko przed próbą odkręcenia szpilki uderz w nią młotkiem, trzeba ja troche zruszyć- inaczej może się ukręcić zaraz za głowicą(widziałem takie przypadki)

Awatar użytkownika
marmot
pisarz
pisarz
Posty: 346
Rejestracja: pt 04 lip 2008, 13:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: marmot » czw 30 wrz 2010, 21:41

Kornik pisze:Pytanie uno pierwsze: Czy zamiast palkinka nie wystarczy "spawarka do plastików" na gorace powietrze (max 480 st.C).
spokojnie wystarczy .Podgrzej dookoła śruby a samą śrubę postaraj się gwałtownie schłodzić zamrażaczem albo lodem i natychmiast uderz szpilkę młotkiem i odkręcaj .
Kornik pisze:Pytanie uno drugie: Czy ten klucz nasadowy się nada (Klucz do wykręcania urwanych śrub / szpil ) na wystający kikut, bo gwint ujebał mi się równo z nakrętka czyli chyba z 1 cm jeszcze wystaje.
Patent dobry, na takim w tokarkach skrzynia Nortona ciągnie cały suport tylko czy te rolki w środku nie są za głęboko w stosunku do wystającej 1cm szpilki bo najlepiej jak rolki chwycą śrubę całą swoją długością
Kornik pisze:Co do łatwości odkręcania nie chodzi mi o smarowanie części szpilki w bloku silnika tylko o posmarowanie tej na której siedzi nakrętka, żeby się jebutna nie zapiekała tylko żeby poźniej dała się po ludzku (z siłą 12 Nm) odkręcić i dokręcić
Smar grafitowy,pasta miedziana,pasta ceramiczna

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » sob 02 paź 2010, 15:43

A gdzie te cholerne szpilki można kupić ?!? Bo już w dwóch sklepach pytałem i kurde nie dali rady po 2 - 3 dni mnie zwodzili i dupa mija tydzień ponad a ja nadal bez szpil. :(

Oczywiście żeby nie było chodzi mi o sklep w warszawie bo na allegro widzę ale nie chce mi się aż tyle czekać na transport i płacić dodatkowo za przesyłkę
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości