Wywalenie katalizatora i ssondy lambda
- Art
- klepacz
- Posty: 768
- Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
- Imię: Artur
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
Wywałiłem więc się wypowiembrii pisze:Tak - będzie głośniej i możliwe, że trochę zmienią się parametry pracy silnika, bo lambdy będą dostawać trochę sfałszowane info. Jeśli idzie o osiągi to raczej pójdą w dół (nieodczuwalnie) a psychoosiągi w góręPieciu pisze:Odswierzam temat przeslidzilem caly watek od poczatku do konca i nie dowiedziale sie czy w vitku da cos jesi wywalimy katalizator?
Nie jest głosniej- jest bardziej basowo
Sondy są PRZED katalizatorem, więc nie zmieniły sie parametry pracy silnika
Osiagi:
- lepsze przyspieszenie
- wchodzi na wyższe obroty ( wzrosła v-max)
spalanie- nie zauważyłem by więcej paliła ( na baku spoko przejadę 300 km)
Beyond the Grabówek sky
- brii
- pisarz
- Posty: 452
- Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
- Imię: Maciej
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Częstochowa
Jak sondy są przed katem to pracują w innej temperaturze i ciśnieniu po jego wywaleniu (bo spaliny łatwiej spierniczają) - wniosek -> otrzymują przekłamanie
Do tego z tym spierniczaniem spali różnie bywa - przy takich prędkościach gazów wchodzą w rachubę efekty rezonansowe, do tego spaliny są dostarczane "pulsacyjnie" stąd modyfikacja wydechu (jego rozluźnienie) nie zawsze pomaga przy silnikach N/A - znaczy bez turbo (wielokrotnie przerabiałem to przy dłubaniu w samochodach)...
Do tego z tym spierniczaniem spali różnie bywa - przy takich prędkościach gazów wchodzą w rachubę efekty rezonansowe, do tego spaliny są dostarczane "pulsacyjnie" stąd modyfikacja wydechu (jego rozluźnienie) nie zawsze pomaga przy silnikach N/A - znaczy bez turbo (wielokrotnie przerabiałem to przy dłubaniu w samochodach)...
Wyniki z "dupohamowni" czy z prawdziwej hamowni? Często jest tak, że wydaje nam się, że sprzęt po modzie się lepiej odpycha a tak naprawdę jest odwrotnie...Art pisze:- lepsze przyspieszenie
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
- Pieciu
- bywalec
- Posty: 42
- Rejestracja: wt 02 lut 2010, 10:26
- Imię: Bartek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kwileń / Pleszew
- Kontakt:
wywaliles caly katalizator jesli tak to ciezkie to bylo? czy wstawiles rurki a moze tylko ze srodka bebechy wyciagles i zaspawales puszkeArt pisze:Wywałiłem więc się wypowiembrii pisze:Tak - będzie głośniej i możliwe, że trochę zmienią się parametry pracy silnika, bo lambdy będą dostawać trochę sfałszowane info. Jeśli idzie o osiągi to raczej pójdą w dół (nieodczuwalnie) a psychoosiągi w góręPieciu pisze:Odswierzam temat przeslidzilem caly watek od poczatku do konca i nie dowiedziale sie czy w vitku da cos jesi wywalimy katalizator?
Nie jest głosniej- jest bardziej basowo
Sondy są PRZED katalizatorem, więc nie zmieniły sie parametry pracy silnika
Osiagi:
- lepsze przyspieszenie
- wchodzi na wyższe obroty ( wzrosła v-max)
spalanie- nie zauważyłem by więcej paliła ( na baku spoko przejadę 300 km)
- Art
- klepacz
- Posty: 768
- Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
- Imię: Artur
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
[quote="brii"]Jak sondy są przed katem to pracują w innej temperaturze i ciśnieniu po jego wywaleniu (bo spaliny łatwiej spierniczają) - wniosek -> otrzymują przekłamanie
Do tego z tym spierniczaniem spali różnie bywa - przy takich prędkościach gazów wchodzą w rachubę efekty rezonansowe, do tego spaliny są dostarczane "pulsacyjnie" stąd modyfikacja wydechu (jego rozluźnienie) nie zawsze pomaga przy silnikach N/A - znaczy bez turbo (wielokrotnie przerabiałem to przy dłubaniu w samochodach)...
Czy sonda bada cisnienie czy skład?
temperatura jest taka sama - nie ma mozliwości by uległy spaliny ochłodzeniu a wręcz przeciwnie- szybciej dochodzą do kata więc sa cieplejsze:)
efekt rezonansowy jest niezalezny od tego czy masz katalizator czy nie.
zalezy to od specyfiki pracy silnika, budowy ukł wydechowego( odpowiednich długości poszczególnych kolektorów do miejsca łącznia) i tego kiedy nastepuje faza wydechu. A tu przeciez nic się nie zmieniło
Co do danych - zmierzone GPS-em podczas jazdy.
Nie podam ile mam teraz v-max - nie było mozliwości sprawdzenia. Ale mając 250 nadal pieknie przyspiesza
Do tego z tym spierniczaniem spali różnie bywa - przy takich prędkościach gazów wchodzą w rachubę efekty rezonansowe, do tego spaliny są dostarczane "pulsacyjnie" stąd modyfikacja wydechu (jego rozluźnienie) nie zawsze pomaga przy silnikach N/A - znaczy bez turbo (wielokrotnie przerabiałem to przy dłubaniu w samochodach)...
Czy sonda bada cisnienie czy skład?
temperatura jest taka sama - nie ma mozliwości by uległy spaliny ochłodzeniu a wręcz przeciwnie- szybciej dochodzą do kata więc sa cieplejsze:)
efekt rezonansowy jest niezalezny od tego czy masz katalizator czy nie.
zalezy to od specyfiki pracy silnika, budowy ukł wydechowego( odpowiednich długości poszczególnych kolektorów do miejsca łącznia) i tego kiedy nastepuje faza wydechu. A tu przeciez nic się nie zmieniło
Co do danych - zmierzone GPS-em podczas jazdy.
Nie podam ile mam teraz v-max - nie było mozliwości sprawdzenia. Ale mając 250 nadal pieknie przyspiesza
Ostatnio zmieniony pt 16 kwie 2010, 08:54 przez Art, łącznie zmieniany 2 razy.
Beyond the Grabówek sky
- brii
- pisarz
- Posty: 452
- Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
- Imię: Maciej
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Częstochowa
Zmieniła się pojemność wydechu, bo stuktura katalizatora nie ma objętości 0Art pisze:Czy sonda bada cisnienie czy skład?
temperatura jest taka sama - nie ma mozliwości by uległy spaliny ochłodzeniu a wręcz przeciwnie- szybciej dochodzą do kata więc sa cieplejsze:)
efekt rezonansowy jest niezalezny od tego czy masz katalizator czy nie.
zalezy to od specyfiki pracy silnika, budowy ukł wydechowego( odpowiednich długości poszczególnych kolektorów do miejsca łącznia) i tego kiedy nastepuje faza wydechu. A tu przeciez nic się nie zmieniło
Co do danych - zmierzone GPS-em podczas jazdy.
Przez to, że jest więcej miejsca spaliny mają go też automatycznie więcej do rozprężania się, rozprężanie się gazów = spadek ich temperatury (na tej zasadzie działa klimatyzacji, lodówka i dezodorant). Zmiana temperatury = zmiana prędkości, wszysko powyższe oznacza, że taka modyfikacja nie jest w 100% obojętna, chociaż jej wpływ może być pomijalny.
Sonda była konstruowana (kalibrowana) do pracy w pewnych warunkach i mapy w kompie również zostały do nich dopasowane, warunki po wycięciu kata mogą się różnić i nie mieścić w zakresie tolerancji, chociaż może też być dokładnie odwrotnie Ogólnie chcę przekazać, że wycięcie kata to nie tylko odetkanie wydechu - łączy się z tym wiele rzeczy.
Pomiar przyśpieszeń za pomocą GPS?? Ma chyba sens w przypadku statków-tankowców, ale nie motocykli GPS ma za duży błąd pomiaru i za duże przerwy między zbieranymi próbkami.
Ogólnie się zgadzam, ale powiedzieć można, że brak katalizatora dla sondy i ECU (a co za tym idzie dla silnika) nie jest obojętny.PETER pisze:prosta zależność nie katalizator dla sondy tylko sonda dla katalizatora jest potrzebna
Ostatnio zmieniony pt 16 kwie 2010, 11:41 przez brii, łącznie zmieniany 1 raz.
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
wywalajcie wywalajcie a potem bedziecie zakładac tematy cos mi plumka , cos mie strzela , paliwo z baku jak szalone mi spierdziela
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- Art
- klepacz
- Posty: 768
- Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
- Imię: Artur
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
Tak jest
- pali mi 10l/ 100
-przysipiesza w 10sek
- bierze 1l oleju na 1000 km
- strzela tak w tłumik, że pęka mi tylna lampa
Całe szczęście , że nie musicie tego sprawdzać na swoich sprzetach- bo jeszcze okazało by sie , że Wasze rozważania teoretyczne ni jak mają się do realiów.
A to, że macie inne zdanie na szczeście nie ma wpływu na efekty mojej pracy.
Leniwy jestem i totalnie też mi na tym nie zalezy by kogokolwiek przekonywać do swoejego zdania , toteż z mojej strony temat zamkniety
pozdrówka
[ Dodano: 2010-05-30, 19:18 ]
dzis miałem okazję przetestować zmiany- na imprezie BP na hamowni
mam motocykl z `98 z 98 KM
Obecnie mam : 108 km, 85 Nm, i z tym tłumikiem MIG- 114 dB. ( czyli norma europejska spełniona:) )
Znaczy chyba nic nie pogorszyłem
- pali mi 10l/ 100
-przysipiesza w 10sek
- bierze 1l oleju na 1000 km
- strzela tak w tłumik, że pęka mi tylna lampa
Całe szczęście , że nie musicie tego sprawdzać na swoich sprzetach- bo jeszcze okazało by sie , że Wasze rozważania teoretyczne ni jak mają się do realiów.
A to, że macie inne zdanie na szczeście nie ma wpływu na efekty mojej pracy.
Leniwy jestem i totalnie też mi na tym nie zalezy by kogokolwiek przekonywać do swoejego zdania , toteż z mojej strony temat zamkniety
pozdrówka
[ Dodano: 2010-05-30, 19:18 ]
dzis miałem okazję przetestować zmiany- na imprezie BP na hamowni
mam motocykl z `98 z 98 KM
Obecnie mam : 108 km, 85 Nm, i z tym tłumikiem MIG- 114 dB. ( czyli norma europejska spełniona:) )
Znaczy chyba nic nie pogorszyłem
Beyond the Grabówek sky
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości