Wywalenie katalizatora i ssondy lambda

Awatar użytkownika
Wojtek86
klepacz
klepacz
Posty: 724
Rejestracja: czw 21 maja 2009, 00:13
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ziemia Oświęcimska
Kontakt:

Post autor: Wojtek86 » czw 15 kwie 2010, 13:50

W Vitku na 90% też tylko przed katem.

Awatar użytkownika
Pieciu
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: wt 02 lut 2010, 10:26
Imię: Bartek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kwileń / Pleszew
Kontakt:

Post autor: Pieciu » czw 15 kwie 2010, 14:26

w vitku sondy sa przed katalizatorem wiec jak to sie bedzie odzwierciedalo na pracy silnika? Mysle wywalic caly kat i zastapic je rurkami

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » czw 15 kwie 2010, 17:09

brii pisze:
Pieciu pisze:Odswierzam temat przeslidzilem caly watek od poczatku do konca i nie dowiedziale sie czy w vitku da cos jesi wywalimy katalizator?
Tak - będzie głośniej i możliwe, że trochę zmienią się parametry pracy silnika, bo lambdy będą dostawać trochę sfałszowane info. Jeśli idzie o osiągi to raczej pójdą w dół (nieodczuwalnie) a psychoosiągi w górę ;)
Wywałiłem więc się wypowiem :)
Nie jest głosniej- jest bardziej basowo
Sondy są PRZED katalizatorem, więc nie zmieniły sie parametry pracy silnika
Osiagi:
- lepsze przyspieszenie
- wchodzi na wyższe obroty ( wzrosła v-max)
spalanie- nie zauważyłem by więcej paliła ( na baku spoko przejadę 300 km)
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » czw 15 kwie 2010, 22:32

Jak sondy są przed katem to pracują w innej temperaturze i ciśnieniu po jego wywaleniu (bo spaliny łatwiej spierniczają) - wniosek -> otrzymują przekłamanie ;)
Do tego z tym spierniczaniem spali różnie bywa - przy takich prędkościach gazów wchodzą w rachubę efekty rezonansowe, do tego spaliny są dostarczane "pulsacyjnie" stąd modyfikacja wydechu (jego rozluźnienie) nie zawsze pomaga przy silnikach N/A - znaczy bez turbo (wielokrotnie przerabiałem to przy dłubaniu w samochodach)...
Art pisze:- lepsze przyspieszenie
Wyniki z "dupohamowni" czy z prawdziwej hamowni? Często jest tak, że wydaje nam się, że sprzęt po modzie się lepiej odpycha a tak naprawdę jest odwrotnie...
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

Awatar użytkownika
Pieciu
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: wt 02 lut 2010, 10:26
Imię: Bartek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kwileń / Pleszew
Kontakt:

Post autor: Pieciu » czw 15 kwie 2010, 23:35

Art pisze:
brii pisze:
Pieciu pisze:Odswierzam temat przeslidzilem caly watek od poczatku do konca i nie dowiedziale sie czy w vitku da cos jesi wywalimy katalizator?
Tak - będzie głośniej i możliwe, że trochę zmienią się parametry pracy silnika, bo lambdy będą dostawać trochę sfałszowane info. Jeśli idzie o osiągi to raczej pójdą w dół (nieodczuwalnie) a psychoosiągi w górę ;)
Wywałiłem więc się wypowiem :)
Nie jest głosniej- jest bardziej basowo
Sondy są PRZED katalizatorem, więc nie zmieniły sie parametry pracy silnika
Osiagi:
- lepsze przyspieszenie
- wchodzi na wyższe obroty ( wzrosła v-max)
spalanie- nie zauważyłem by więcej paliła ( na baku spoko przejadę 300 km)
wywaliles caly katalizator jesli tak to ciezkie to bylo? czy wstawiles rurki a moze tylko ze srodka bebechy wyciagles i zaspawales puszke

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » pt 16 kwie 2010, 08:49

[quote="brii"]Jak sondy są przed katem to pracują w innej temperaturze i ciśnieniu po jego wywaleniu (bo spaliny łatwiej spierniczają) - wniosek -> otrzymują przekłamanie ;)
Do tego z tym spierniczaniem spali różnie bywa - przy takich prędkościach gazów wchodzą w rachubę efekty rezonansowe, do tego spaliny są dostarczane "pulsacyjnie" stąd modyfikacja wydechu (jego rozluźnienie) nie zawsze pomaga przy silnikach N/A - znaczy bez turbo (wielokrotnie przerabiałem to przy dłubaniu w samochodach)...


Czy sonda bada cisnienie czy skład?
temperatura jest taka sama - nie ma mozliwości by uległy spaliny ochłodzeniu a wręcz przeciwnie- szybciej dochodzą do kata więc sa cieplejsze:)

efekt rezonansowy jest niezalezny od tego czy masz katalizator czy nie.
zalezy to od specyfiki pracy silnika, budowy ukł wydechowego( odpowiednich długości poszczególnych kolektorów do miejsca łącznia) i tego kiedy nastepuje faza wydechu. A tu przeciez nic się nie zmieniło

Co do danych - zmierzone GPS-em podczas jazdy.
Nie podam ile mam teraz v-max - nie było mozliwości sprawdzenia. Ale mając 250 nadal pieknie przyspiesza
Ostatnio zmieniony pt 16 kwie 2010, 08:54 przez Art, łącznie zmieniany 2 razy.
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » pt 16 kwie 2010, 08:49

Pieciu pisze: wywaliles caly katalizator jesli tak to ciezkie to bylo? czy wstawiles rurki a moze tylko ze srodka bebechy wyciagles i zaspawales puszke
Strone wczesniej sa zdjecia.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » pt 16 kwie 2010, 09:06

prosta zależność nie katalizator dla sondy tylko sonda dla katalizatora jest potrzebna
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » pt 16 kwie 2010, 10:00

Art pisze:Czy sonda bada cisnienie czy skład?
temperatura jest taka sama - nie ma mozliwości by uległy spaliny ochłodzeniu a wręcz przeciwnie- szybciej dochodzą do kata więc sa cieplejsze:)

efekt rezonansowy jest niezalezny od tego czy masz katalizator czy nie.
zalezy to od specyfiki pracy silnika, budowy ukł wydechowego( odpowiednich długości poszczególnych kolektorów do miejsca łącznia) i tego kiedy nastepuje faza wydechu. A tu przeciez nic się nie zmieniło

Co do danych - zmierzone GPS-em podczas jazdy.
Zmieniła się pojemność wydechu, bo stuktura katalizatora nie ma objętości 0 ;)
Przez to, że jest więcej miejsca spaliny mają go też automatycznie więcej do rozprężania się, rozprężanie się gazów = spadek ich temperatury (na tej zasadzie działa klimatyzacji, lodówka i dezodorant). Zmiana temperatury = zmiana prędkości, wszysko powyższe oznacza, że taka modyfikacja nie jest w 100% obojętna, chociaż jej wpływ może być pomijalny.
Sonda była konstruowana (kalibrowana) do pracy w pewnych warunkach i mapy w kompie również zostały do nich dopasowane, warunki po wycięciu kata mogą się różnić i nie mieścić w zakresie tolerancji, chociaż może też być dokładnie odwrotnie ;) Ogólnie chcę przekazać, że wycięcie kata to nie tylko odetkanie wydechu - łączy się z tym wiele rzeczy.
Pomiar przyśpieszeń za pomocą GPS?? Ma chyba sens w przypadku statków-tankowców, ale nie motocykli ;) GPS ma za duży błąd pomiaru i za duże przerwy między zbieranymi próbkami.
PETER pisze:prosta zależność nie katalizator dla sondy tylko sonda dla katalizatora jest potrzebna
Ogólnie się zgadzam, ale powiedzieć można, że brak katalizatora dla sondy i ECU (a co za tym idzie dla silnika) nie jest obojętny.
Ostatnio zmieniony pt 16 kwie 2010, 11:41 przez brii, łącznie zmieniany 1 raz.
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pt 16 kwie 2010, 10:18

wiem że jestem poza tematem bo nie mam vitka, nie mam kata (chociaż czasami coś mnie katuje), ale co wam daje wywalenie katalizatora?
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » pt 16 kwie 2010, 11:40

Może dawać najwyżej lepsze samopoczucie ;)
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pt 16 kwie 2010, 12:04

brii, również nie widzę innych zalet, dlatego tak się z dużą ciekawością pytam :)
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » pt 16 kwie 2010, 21:43

wywalajcie wywalajcie a potem bedziecie zakładac tematy cos mi plumka , cos mie strzela , paliwo z baku jak szalone mi spierdziela
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » ndz 18 kwie 2010, 09:11

Tak jest
- pali mi 10l/ 100
-przysipiesza w 10sek
- bierze 1l oleju na 1000 km
- strzela tak w tłumik, że pęka mi tylna lampa

Całe szczęście , że nie musicie tego sprawdzać na swoich sprzetach- bo jeszcze okazało by sie , że Wasze rozważania teoretyczne ni jak mają się do realiów.
A to, że macie inne zdanie na szczeście nie ma wpływu na efekty mojej pracy.
Leniwy jestem i totalnie też mi na tym nie zalezy by kogokolwiek przekonywać do swoejego zdania , toteż z mojej strony temat zamkniety
pozdrówka

[ Dodano: 2010-05-30, 19:18 ]
dzis miałem okazję przetestować zmiany- na imprezie BP na hamowni
mam motocykl z `98 z 98 KM
Obecnie mam : 108 km, 85 Nm, i z tym tłumikiem MIG- 114 dB. ( czyli norma europejska spełniona:) )
Znaczy chyba nic nie pogorszyłem :)
Beyond the Grabówek sky

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości