Wywalenie katalizatora i ssondy lambda

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Wywalenie katalizatora i ssondy lambda

Post autor: binio » pn 24 sie 2009, 19:32

Chce sie pozbyc katalizatora a nie chce kupowac nowych kolektorow.
Mozna go po prostu wyciac i w jego miejsce wspawac inna rure?
Czy przy katalizatorze jest sonda lambda? Czy w takim razie cos sie w jej pracy zmieni czy od razu ja wywalic i wstawic jakis symulator... jaki?
Aha, czy katalizator wplywa na glosnosc wydechu?

Awatar użytkownika
goman
pisarz
pisarz
Posty: 385
Rejestracja: pn 20 lip 2009, 21:41
Imię: Tomek
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: zielona góra
Kontakt:

Post autor: goman » pn 24 sie 2009, 19:48

co prawda mało jeszcze wiem o VFR ale w roczniku 98 sondy nie ma

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » pn 24 sie 2009, 19:50

no malo jeszcze wiesz o VFR ;)
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Awatar użytkownika
grychu
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 89
Rejestracja: pn 21 lip 2008, 18:56
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań / Czerniejewo
Kontakt:

Post autor: grychu » pn 24 sie 2009, 20:06

Ja tez mam z 98 roku i u mnie sondy nie ma

Awatar użytkownika
Wojtek86
klepacz
klepacz
Posty: 724
Rejestracja: czw 21 maja 2009, 00:13
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ziemia Oświęcimska
Kontakt:

Post autor: Wojtek86 » pn 24 sie 2009, 20:47

Z tego co widzę, to w VTECu są sondy przed katalizatorem. Czyli w teorii usunięcie katalizatora nie wpłynie na błędy w komputerze. Ale czy przyniesie to jakieś korzyści? (bez power commandera).

Awatar użytkownika
Mundek
pisarz
pisarz
Posty: 351
Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
Kontakt:

Post autor: Mundek » pn 24 sie 2009, 21:42

Wojtek86 pisze:Z tego co widzę, to w VTECu są sondy przed katalizatorem. Czyli w teorii usunięcie katalizatora nie wpłynie na błędy w komputerze. Ale czy przyniesie to jakieś korzyści? (bez power commandera).
Jesli wywalisz katalizator to bledow w kompie miec nie bedziesz, ale jesli wywalisz sondy lambda to wtedy bledy miec juz bedziesz. Mozesz wywalic katalizator i odlaczyc sondy lambda, ale wtedy musisz oszukac kompa, poprzez wstawienie opornikow 330 ohm na kazda wiazke przewodow. Jak to zrobic znajdziesz tutaj:

http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... =20350&hl=

Korzysci beda takie, ze na pewno moto bedzie wiecej palic, okolo 1 litra na 100 km, jedni mowia, ze czuja duza roznice, inni, ze jej nie ma w ogole. Duzo na ten temat dyskutuja nasi koledzy zza oceanu na www.vfrword.com Osobiscie mam odlaczone sondy lambda i stad wiem, ze moto wiecej pali. Co do osigow, to nie narzekam, sprzet chodzi fajnie i nie zaluje zainwestowanej w te zabawki kasy :mrgreen:
binio pisze:Czy przy katalizatorze jest sonda lambda? Czy w takim razie cos sie w jej pracy zmieni czy od razu ja wywalic i wstawic jakis symulator... jaki?
Sondy labmbda masz w kolektorze , przed samym katalizatorem. Tak samo musisz albo kupic gotowe eleminatory sond lambda (okolo 15$ za sztuke), albo wykonac je samemu jak w tekscie powyzej. Co do glosnosci wydechu, to przy oryginalnym tlumiku nie slyszalem roznicy w odglosie pracy VFR z katalizatorem i bez. Na pewno bez katalizatora silnikowi jest latwiej "odetchnac" - katalizator stanowi dodatkowy opor w wylocie gazow spalinowych...
Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))

Awatar użytkownika
goman
pisarz
pisarz
Posty: 385
Rejestracja: pn 20 lip 2009, 21:41
Imię: Tomek
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: zielona góra
Kontakt:

Post autor: goman » pn 24 sie 2009, 21:53

to jak to w koncu jest z rocznikiem 98?? jest sonda czy nie ma ??

Awatar użytkownika
Mundek
pisarz
pisarz
Posty: 351
Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
Kontakt:

Post autor: Mundek » pn 24 sie 2009, 22:01

goman pisze:to jak to w koncu jest z rocznikiem 98?? jest sonda czy nie ma ??
Jak masz katalizator to masz i sondy. Generalnie katalizator i sondy byly wstawiane w VFR od 2000 roku. Sa wyjatki w rocznikach 98-99, w zaleznosci na jaki rynek bylo moto przeznaczone. Gdzies bylo o tym na forum...
Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 623
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Post autor: Hefajstos » pn 24 sie 2009, 22:03

Jeśli masz niemkę to masz sondy i moc zdławioną do 98 koni. Ja mam takową i tak mam.

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » pn 24 sie 2009, 22:14

Noo coraz cieplej...
Mundek - opisz te swoje zabawki i ogolnie co masz zrobionego w swoim moto, szykuje sie do .j.b.n. mojej Niuni w zime i wszelkie podpowiedzi/uwagi mile widziane
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Awatar użytkownika
robson933
teksciarz
teksciarz
Posty: 112
Rejestracja: pn 24 sie 2009, 21:30
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: robson933 » pn 24 sie 2009, 22:14

W mojej 98r przytarganej z niemiec jest i sonda i katalizator na 100 %
Panie-bo ja całe życie na farcie jadę

Awatar użytkownika
Mundek
pisarz
pisarz
Posty: 351
Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
Kontakt:

Post autor: Mundek » pn 24 sie 2009, 23:03

Hefajstos pisze:Jeśli masz niemkę to masz sondy i moc zdławioną do 98 koni. Ja mam takową i tak mam.
To nie jest do konca tak. Ja tez mam moto kupione w Niemczech, ale ma pelna moc 106 KM i ma sondy i katalizator. Niektore moto byly dlawione w Niemczech, zeby miec mniejsze oplaty - ponizej 100KM placili mniejszy podatek, czy tez ubezpieczenie i nie bylo to spowodowane katalizatorem, czy tez sondami lambda (inny komp, badz inne walki rozrzadu). Np. Oczek ma moto z 2001 roku i tez ma 98 KM, wlasnie ze wzgledu na nizsze koszty utrzymania sprzeta...
binio pisze:Mundek - opisz te swoje zabawki i ogolnie co masz zrobionego w swoim moto, szykuje sie do .j.b.n. mojej Niuni w zime i wszelkie podpowiedzi/uwagi mile widziane
W sumie to nie mam duzo zmian. Generalnie nie ingerowalem w silnik od strony mechanicznej - wszystko jest jak w oryginale. To co zmienilem, to filtr powietrza na K&N, zalozylem Power Commandera III i zmienilem sama koncowke tlumika na 2Brothersa. Tak jak wspomnialem we wczesniejszym poscie odlaczylem sondy lambda i podlaczylem ich eleminatory, czyli spalanie stechiometryczne poszlo w las i silnik dostaje tyle paliwa ile ma zakodowane w mapie wtrysku. Wgralem mape wtrysku dedykowana do mojej konfiguracji. Bede jeszcze probowal inne mapy, ktore sa dostepne na stronie dynojeta, ale wybieram sie na hamownie, zeby to wszystko z soba dokladnie zestroic. Pewnie juz sie nie wyrobie w tym roku, ale w przyszlym na pewno :lol: Teraz czas na modyfikacje zawieszenia. W tym roku wymienie sprezyny z przodu na progresy, w przyszlym moze tylny amor na Ohlinsa, ale jego cena powala na kolana :evil: ...
Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))

Awatar użytkownika
rinas
klepacz
klepacz
Posty: 1246
Rejestracja: pt 30 maja 2008, 21:12
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa Bródno

Post autor: rinas » wt 25 sie 2009, 12:20

Mundek pisze:Teraz czas na modyfikacje zawieszenia. W tym roku wymienie sprezyny z przodu na progresy, w przyszlym moze tylny amor na Ohlinsa, ale jego cena powala na kolana :evil: ...
Też o tym myślałem. Tylko ta cena :| Kombinowałem, żeby założyć jakąś używkę z jakiegoś sporta, ale nikt nie wie, co będzie pasować, a ja nie mam czasu i możliwości żeby sprzęta rozebrać i kombinować, co będzie pasować.

Bardzo dobrą renomę, ale niestety i ceny ma Wilbers:
http://allegro.pl/item707484268_wilbers ... st_gl.html

I takie cuś, mocowane bokiem:
http://allegro.pl/item707484340_wilbers ... vt_xr.html

W poprzednim numerze "MOTOCYKLA" opisywali, jak do testowego FZ-1 Fazer założyli Ohlinsa właśnie. Efekt - bez porównania. Tym bardziej, że przecież seryjny amor w FZ-1 z 2008 roku jest na pewno wiele lepszy od amora z VFR z 1999 roku.

A co do progresywnych spręzyn z przodu - ja mam takowe. Jest twardo, i tyle. Dlatego myślałem o założeniu z przodu upside'ów, np. z 900 RR albo 929, ktoś chyba kiedyś z forum tak kombinował.

Ogólnie z modyfikacjami się wstrzymuję, wszystko zależy od tego jak się potoczą pewne sprawy i czy będę sprzedawał VFR na wiosnę czy nie. Jak tak, to wiadomo - nic nie będę grzebał, nie każdy chce mieć takie zawiechy sportowe to raz, dwa - każdy jak widzi z przodu coś innego niż fabryka i bozia dała, to myśli że to powypadkowe i dlatego zmieniane, a ja mam 101 % proste i eleganckie wszystko. No i 3 - bez sensu ładować kilka kafli w sprzęta, jak raczej nie odzyskamy tego przy sprzedaży.

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » wt 25 sie 2009, 14:42

Ja sie biore za modyfikacje w zime.
Zaczynajac od malowania, przez polerke felg, wywalenie zbednego syfu (kat, sondy), zmiane tapicerki siedzenia, byc moze przerobke calej dupy, porzadne klocki i stalowy oplot...
Mysle o zawieszeniu ale juz chyba nie w ta zime.
Zastanawiam sie nad Power Commanderem, ale... no wlasnie, Wg dowodu moja Niunia ma 98KM. Zalozmy ze robie tak: wywalam kata i sondy, wstawiam PC (bez wymiany ECU) i wgrywam dobra mape... Bede mial te 110KM czy musze ECU wymienic na mocniejsze? Czy te 98KM wynika z faktu, ze ECU zostalo przeprogramowane i PC rozwiaze sprawe?

No i pytanie zasadnicze: wywalam kata, w jego miejsce wstawiam kawalek rury, zamiast sond oporniki. Bedzie git?
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Awatar użytkownika
Wojtek86
klepacz
klepacz
Posty: 724
Rejestracja: czw 21 maja 2009, 00:13
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ziemia Oświęcimska
Kontakt:

Post autor: Wojtek86 » czw 27 sie 2009, 00:03

Powiedzcie mi jaki jest sens wywalania sond? Przecież nie ma sond za katalizatorem więc wywalenie katalizatora nie pociąga za sobą konieczności wywalenia sond.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości